A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
Vagy lusta felhasználó:) Ma laposszíj hajtásházat javítottam a Dutrán mert valaki úgy gondolta hogy nem cseréli ki a tengelynél az elkopott szimmeringet hanem inkább feltölti a házat zsírral hátha az majd ken...a csapágy máshogy gondolta. Van örökségből egy láda csapágyam, puszta véletlenségből volt közte éppen 2 olyan ami ide kellett...ilyen sem fordult még elő.
Meghirdettem a Daewoo Lublint mert nem sikerült levizsgáztatnom, vagy át kéne hivatalosan is alakíttatni 3 személyesre vagy visszaépíteni bele az üléssort a hátfalat meg 2 oldalra ablakokat. Egyikhez sincs kedvem. Eddig 2 normálisnak tűnő ember hívott a többi mint tesókám, mi hivatalos bontó vagyunk....... persze. Aki mára ígérte persze az se jött, telefont fel se vette. Rühellem a köcsög embereket...
Pedig azt egyre nehezebben viselem, túl kevés van már hátra ahhoz, hogy szopókával töltsem! Szerencsére a fekete Danuvia sem szopatott, se a P10! A bordó azért elinzézett párszor, de akkor még nagyon az elején voltam a vezeránozásnak! :-)
Sanszos, mert igy renezesre olyasmi elso felfuggesztese van, mint a Trophy MZ-knek, az pedig olyan, mint amit emlitettel, azaz pont ellenkezoleg viselkedik, mint amit egy teleszkoposnal megszoktal.
(Kanyarban rafekezesnel vicces tud lenni, ha nem vagy felkeszulve ra.)
Ha érdekel valakit hagyatékból eladó ez a házilag készített esztergapad és szintén házi gyártmányú oszlopos fúrógép. Összes tartozékkal szerszámokkal 100eft irányár. Gyálon vannak. Akinek kell adom a kontaktot.
Szintén eladó egy Izs planéta meg egy Simson roller ugyanitt. Sehol máshol nincs még meghirdetve.
Ma Danuvia sebváltót válogattam és szereltem. A kuplungtengelyen levő 3-as fogaskerék "beugrógyűrűjének" beugrasztásával bizony elment 1 órám! Pihent agyú volt aki kitalálta!
Most már tudom a technikáját, de nem árulom el, csak jó pénzért! :D))
Megszenvedtem érte....
Aztán kiderült, hogy a meglévő csapágyhézagoló készletem nem elegendő a kihajtó tengely hézagolásához.
Hiányzik még 5,3 mm!!!! Pedig van már bent a blokkban vagy 1 mm.
Hogy miért kellett a lánckeréknél olyan mélyre fúrni a csapágyfészket azt nem értem.
Szerintem az általad említettek a nyomába se jöttek az RT 125-nek! Pl: a K55 ugyanúgy a DKW koppintása, illetve háborús jóvátételben elvitték a szovjetek az egész gyárat... Így lett belőle "kirgíz kecske".
Minőségben pedig az NDK még vert állapotában is sokkal jobbat tudott mint a szovjet.
A CZ már versenytársa lehetett volna - főleg esztétikailag -
Egy kis adalék, hogyan is készültek a plakátok régen:
"A szociban úgy működött a dolog, hogy az állami intézmények, vállalatok, szervek, ha felmerült egy igény valamilyen műalkotás felhasználása tárgyában, pl. egy plakát, embléma, termék formaterv, dekoráció, propaganda film, zeneszignál, jelmondat, esszé, stb... kellett volna valamihez, az állami szervek, mivel többnyire nem volt hivatásos művész az alkalmazásukban (volt ilyen is, pl. Mafilm, MTV), felkérték a Magyar Népköztársaság Művészeti Alapját, hogy jelöljön ki egy művészt a feladat elvégzéséhez. A kijelölt alkotó munkáját aztán a MNKMA Lektorátusa bírálta el fönt a Várban az Úri utcában, a zsűriben ott voltak az Alap hivatalnokai, hasonló szakirányú művészek, társadalmi megfigyelők -párt, népfront-, és a megrendelő szerv képviselői. Az elfogadott művek állami tulajdont képeztek, többnyire nem szignózottak voltak, szerzői jogai egyenlő mértékben illették az alkotót és a megrendelőt, ha szerződés erről külön nem rendelkezett. A honorárium teljes egészében a művész részére kifizettetett, csak az Alap 3%-os levonása terhelte. Ha a mű sokszorozva lett felhasználva, mint pl. ez a dobozkép, az állami adminisztráció, vagy a megrendelő döntött a gyártás mikéntjéről. A '60-as években ilyen nyomatokat az Offset- és a Plakát és Cimke Nyomda készített."
Forrás: Emil Valker A retró játék ad- vét csoportból