"Az elkészítendő tanulmánytervben kell minden változatot mérlegelve körüljárnunk azt a kérdést, hogy a Budakeszi út, illetve Budakeszin a Fő út mely szakaszain érdemes és melyik irányban szükséges buszsávot kialakítani. Mivel az útvonal sok zöldterületet érint, különösen Budakeszi belvárosában pedig érzékeny, sűrűn lakott részeken halad át, az előzetes vizsgálatok azt valószínűsítik, hogy nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb buszsáv, amelyeken dugó idején a buszok megelőzik a kocsisort. A csomópontokban intelligens jelzőlámpák irányítanák a forgalmat a buszokat előre engedve."
- nem alternatíva a Budakeszin át bejutást feleslegessé téve a zsámbéki medencéből, mint az M0 nyugat Óbuda, Újpalota..s.t.b. felé! -se Zsámbék, se Perbál, se Telki felől.
Pl. konkrétan Solymár, Paprikás patak, Alsó-jegenye völgy kapcsán: 1. kell a lehajtó különben az egész település megkapja a tranzitot, ha nem lesz a Hidegkúti útnak lehajtója, akkor drukkolok egy sikeres jogorvoslatnak,
2. az eredeti tervek a katlanba a felhajtóval zajvédelmi szempontból erősen kockázatosak, oda nem lesz jó a szokásos síkságnak szóló számolás, a visszhanggal számolni kell. Ha a katlanba tervezik a felhajót a Shell kút mellé, akkor dettó drukkolok egy sikeres jogorvoslatnak.
Szóval, a dolog nem arról kellene szóljon, hogy lesz-e lehajtó vagy sem, hanem hogy hol és hogyan -- milyen zajvédelmi infrastruktúrával.
Először a lehajtót kellene megtervezni úgy, hogy a környezeti hatások elfogadhatóak legyenek, és utána megtervezni a nyomvonalat a lehajtó környékén, nem pedig fordítva.
Nem véletlenül javaslom, hogy a lapszabászat/Örökzöld u./Leshegy u./Véka u. irányába kellene mozdítani a nyomvonalat...
Szóljanak az ötletelő firkásznak, hogy mit jelent a TEN-T magterület ahova az M0(nyugat is) tartozik! - mert az 100% EU támogatott..
"Kérdés az is igazából, hogy hol van még jelentősebb gyorsforgalmi útfejlesztés, amire koncessziós kiírás kellhet. A hányatott sorsú M8-ast leszámítva az M0-s északi-nyugati bezárása"
Amit te írsz, az még viszonlyag rendben is lehetne,annyival, hogy nem csak a hágón kell béke és nyugalom, hanem a hegy lábánál lévő településen is elviselhető kell legyen a dolog.
De őszintén, nem bízom sem a tervezőkben, az őket befolyásoló döntéshozókban meg sajnos még kevésbé, hogy ne áldoznák a csendet és nyugalmat, akár alustaság és megszokások, akár a költségcsökkentés, akár lobbiérdekek oltárán.
Inkább az M0 nugat alagtra zúduljon, mint a pilisi medencére, aminek emellett ninsc szerepe a Budapest városrészek közti forgalomban. Pont erre való a 2x2 sávos alagút a világon mindenütt.
(Gotthard a kedvenc példám extrém nagy forgalommal...fent a hágón meg béke és nyugalom, ha épp járható)
Sokkal inkább az M10 tud Óbudára vonzani forgalmat, az M0É jó eséllyel legalább annyit visz el, mint amit vonz. (Persze nem feltétlen pont onnan viszi el, mint ahova hoz.)
Na ez az: az M1 forgalmát inkább az M100-1133 elkerülő-M10 hozza, mintsem az M0NY! Épp erről beszélek! Az M0NY maradjon meg a környéki helyközi forgalomnak!
a magam részéről arra számítanék, rá fog zúdulni az M1-11, M1-M2, M1-M3, M7-11, M7-M2 tranzit, miegymás. Ezt kellene elkerülni, amihez az elérhető eszközök teljes repertoárját be kellene vetni.
..sosem értettem, hogy akik reggelente panaszkodnak a 10-esen, hogy a Vörösvári MOL kútig állnak, mint várnak M0 nyugat nélkül, hiszen az M10-es az ürömi körforgóba köt majd. (más kérdés Vörösvár szükséges elkerülése) Tehermentesíteni, csak a teljes M0 bezárás fog..ott is. Most meg már az M100 is az ürömi körforgóba hozza le az M1 forgalmát nemsokára.
Az M0 nyugat, pont az elővárosi, városrészek közti forgalomban kulcs szerepű. Én nem fognék vissza semmit, hiszen 20 km zöldebb, mint 90km. Főleg alagútban.
Nem egy Gotthard forgalmú lesz, pedig az is csak 2x2 sáv..
Ha az M10 első szakasza akár csak az Auchan benzinkútig megépül az a 10-es út forgalmáról a legnagyobb mizériát meg fogja előzni. De annál inkább fog szívni Solymár, Pesthidegkút-Ófalu, Máriaremete és Budakeszi. A helyükben elgondolkodnék Solymár és Budakeszi esetében egy településszintű 40-es vagy akár 30-as sebességkorláton, meg a Hidegkúti út - Máriaremetei út - Nagyrét u. - Szép juhászné útja útvonalon is egy 40-es korláton. Leginkább településszintű jogos önvédelemként, mert különben a navigációs appoknak hála többszörös forgalom fog még ide zúdulni.
A magam részéről mérsékeltebben tartok a 10-es óbudai szakaszán a dugóktól (nem mondom, hogy egyáltalán nem, csak mérsékeltebben), hiszen az ürömi korforgalom nem kevés kitérő a legtöbb útirányban, és épp a fogadó út miatt várhatóan időbeli nyereség sem lesz sok. A 10-es út lámpái gondoskodnak is erről... persze az aquincumi hídhoz kapcsolódó óbudai forgalomcsökkentés változtathat a helyzeten, én csínján bánnék a 11-es Flórián téren túli szakaszán ezzel.
Szóval a 10-es út megússza az óriási mizériát, de annál jobban fog szívni mindenki a Solymár-Máriaremete-Budakeszi útvonalon.
Solymár és Budakeszi helyében elgondolkodnék a településszintű 40-es vagy akár 30-as, Bp. II. kerület helyében meg a Hidegkúti útnak, Máriaremetei útnak, Nagyrét utcának, Szép Juhászné útjának szóló 40-es sebességkorlátozáson. Hátha a navigációs appok akkor nem vonzanak oda többszörös forgalmat...
Ez persze így van. Az M0NY kapcsán a környezeti terhelést lenne jó visszafogni, hogy amennyire lehet, csak az elővárosi, közvetlen környéki helyközi forgalom találja meg.
Nem fantáziálni akartam. Amúgy az M10 az ürömi körforgóba fog kötni.
Ma az a kérdés,hogy az M0 észak érkező fogalmát ne várja befogadó út. Az M0 nyugat tehermentesíti a Pilisi térséget is, hiszen az M100 is erre szolgál a túlsó felén.
A politikusok csak hadd licitáljanak egymásra a hülyeségeikkel... azért jó lenne, ha az elefántcsonttornyokból kicsit kilépnének, és szembesülnének a hétköznapi gondokkal.
A magam részéről laikusként de szakmai érvekkel továbbra is azt látom, hogy a logikus átadási sorrend rendszerben gondolkodva a következő volna:
1. legelőször M0NY Budakeszi-dél Petneházy-rét szakasz, két végén körforgalommal, közben lehetőleg szintbeni kereszteződések nélkül, legalább 2x1 sávban (ha valahol szükséges, kapaszkodósávval) főút minőségben. A körforgalmakat úgy kialakítva, hogy a leendő lehajtók körforgalmának alkalmas helyen legyenek.
2. aztán először 1133 elkerülőre volna szükség. Jó lenne 2x2 sávban, de már a 2x1 (ahol kell kapaszkodósávval) is nagyon sokat fog számítani. több évtizedes adósság
3. ha ez megvan, akkor M10 [1133 elkerülőtől leendő M0É csomópontig vagy ha az ürömi körforgóig, amelyik hosszabb] és M100 az M10 is több évtizedes adósság
4. ha ez megvan, akkor M0É (ideálisan az előzővel egyidőben)
5. ha mindez megvan, akkor M0NY elkerülő főút, szintbeni kereszteződések nélkül, a nem célforgalomban tehertranzit korlátozásával.
amúgy őszintén, szerintem Budakeszi, Máriaremete, Pesthidegkút, Solymár, Pilisvörösvár, Piliscsaba fogja megszívni a legjobban, és a 1133 elkerülő későbbi elkészülése esetén Tinnye is.
Na ezért kellene a környezetvédelmi engedélyezésben nem csak a projetket magát boncolgatni, hanem a projektek átadásainak sorrendjét is, és már az engedélyben kimondatni, hogy ez és ez a szakasz leghamarabb azzal és/vagy azzal a szakasszal egyszerre adható át.
Más: Pilisboroson hogyan telepíttethető a rezgésveszélyes gyógyszerüzem az M0 alagútszáj és a 10-es út mellé? - ... az M0-hoz tartozó Pilisborosi ipari útról van szó..
" A nyomvonallal – alagút védelmi zónával – érintett továbbá egy influenza elleni oltóanyagot gyártó cég, mely a rezgésekre kifejezetten érzékeny. Nyomvonal korrekció szükséges az érzékeny terület érintettségének csökkentése érdekében. "
...Egy éve nem is olvasom, mert nem forrás, csak a sajtókacsákból csinált pulykát. (Mikor azt a nagy dugót behúzták a tüntijükkel Keszi főútjára..Mindenki szólt, hogy ez lesz, de hát..)