Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Sziasztok, szeretnem elkezdeni a PPL-t, elsösorban hobbi cellal (38 eves vagyok, igy a pilotakarriernek nem sok eselyt adnek). Abban kernem a segitsegeteket, hogy milyen lehetöseg van az oragyüjtesre a PPL megszerzese utan, azon kivül, hogy piaci aron berelek gepet? Hosszabb tavon a celom az lenne, hogy egy többe-kevesbe önmagat eltarto hobbi legyen, ahol pl oktatassal tudom fedezni a költsegeimet (vagy legalabbis egy reszüket). Akinek ebben van tapasztalata, azzal szivesen beszelnek akar privatban is.
Ha lekésted a február 15-ei határidőt és idén szeptemberben a Nyíregyházi Egyetemen szeretnéd elkezdeni a Légijármű-vezetés felsőoktatási szakképzésen (4 féléves képzés) a hivatásos repülőgépvezetői tanulmányaidat (az országban csak itt van ilyen képzés!), akkor még van egy lehetőséged:
A JÚLIUS 24-EI PONTHATÁR HÍRDETÉS UTÁN PÓTJELENTKEZÉST ÍRUNK KI ÉS ERRE JELENTKEZHETSZ, HA SEHOVÁ NEM VETTEK FEL, VAGY SEHOVÁ SEM JELENTKEZTÉL. EZT ELÉRHETED ÚGY IS, HOGY VISSZAVONOD AZ ÖSSZES TÖBBI JELENTKEZÉSEDET JÚLIUS 10-IG.
Ha eldöntötted, hogy pilóta szeretnél lenni, akkor a Nyíregyházi pilótaképzésnél lévő 2373 számú hozzászólásomnak megfelelően azonnal szerezd be a megfelelt Class1 orvosi minősítést, mert csak két hét lesz a jelentkezésre és akkor már az orvosi alkalmasságit nem tudod beszerezni. Biztos, hogy kiírjuk a pótjelentkezést, ezért nem kockáztatod az orvosi vizsgálat viszonylag magas költségét.
Az ösztöndíj figyelembe vételével ez a legolcsóbb képzési forma a legnagyobb tapasztalatú képző szervezettel(Tréner Flight Academy), mely a hasonló felépítésű Wizz Air kadet programot is csinálja. Nyíregyházán évente 70-80 frozen ATPL-es pilóta végez (fele az egyetemen) és általában egy éven belül el is helyezkedik.
Itt ülök. Már lassan 4 hónapja… Kicsit hangos itt minden, de legalább most nyugodt az időnk.
Ezt akartam? Hát nem is tudom. Megérte? Hát nem is tudom. Talán. Kell még idő, hogy eldöntsem. Sokan csak hanyatló napjuk utolsó perceiben képesek tisztán látni életük döntéseinek eredményét. A mostani fejemmel azt mondanám, hogy akkor meg már mindegy…
Kívülről nézve nagyon jól nézek ki. Minden tökéletes. “De jó neki…!”
Édes istenem, na ezt inkább hagyjuk. Igaz pár évvel ezelőtt hasonlóan gondoltam én is.
Az egész egy színház, valódi színészek nélkül. Mindenki elhiszi. Sokszor még a valótlan színészek is.
Kinézek jobbra az ablakon. Kicsit felhős a táj.
Látok cirrostratust, cirrocumulust, sőt a messzi távolban, mintha egy cumulonimbus is kialakulóban volna. Közismertebb nevén zivatarfelhő. Eszembejut a feleségem családja. Áldja meg az isten az egyszerűségüket. Mezőgazdászok. Mit nem adnának egy kis esőért. Na de őket inkább hagyjuk, mindenki foglalkozzon a saját bajával.
Elmélkedek, közben meg szóltak a rádión, hogy növeljük a sebességet MACH 0.78-ra, majd fél perccel később MACH 0.79-re. Mielőtt válaszolnék összenézünk a kapitánnyal. Egy dologra gondolunk: sietünk, de nem ennyire! A gép maximum sebessége korlátozva van a hangrobbanás elkerülése végett. Könnyen fejtörést okozhatnánk magunknak, ha tovább növelnénk a sebességünket, azt meg a legkevésbé sem szeretné az ember, főleg ha egy utasszállító repülőgép pilótafülkéjében ül 240 utassal a háta mögött 10 kilóméter magasságban.
“Unable MACH 0.79” - válaszolom a légiforgalmi irányítónak, melyet szomorkás hangon vesz tudomásul. Nyilván a körülöttünk lévő forgalom miatt szerette volna, ha egy kicsit rákapcsolunk. Ez van haver! Oldd meg. Vállatvonva vesszük tudomásul a problémáját.
Igen, pilóta vagyok. Egy utasszállító gépet vezetek. Nem, nem vagyok szuperhős, ez csak egyenruha, nem köpeny.
Na tehát ezt akartam? Megérte-e?
Nehéz kérdés. Ha megnyersz egy háborút, számít, hogy mennyi az áldozatok száma?
Ha igen, akkor nem biztos, hogy megérte. Ezen még gondolkozok egy kicsit.
Persze, a pénz jó. Csak ne költenék ennyit. Sokszor úgy érzem magam mint a nincstelenek. Viccesen szoktam mondani a feleségemnek, hogy ne aggódjon, csak a hónap elejét húzzuk ki valahogy és újra milliomosok leszünk. Megvetően néz rám. “Barom”- suttogja halkan.
Hihetetlen egyébként, mindenki a saját szintjén nyomorog.
Na de vissza a valóságba. Tehát kinézek az ablakon…valahol Szerbia felett repülünk, látszik a balkán hegység még mindig havas láncolata. A táj tényleg gyönyörű. Szeretek reggel Nyugat felé repülni. Ekkora a nap a hátunk mögött ragyog, bevílágítva az elöttünk elterülő végtelen tájat.
Mennyi város, mennyi élet. Mindenki a saját kis világában. Fentről nézve tudatosul bennem igazán, hogy mennyire jelentéktelenek vagyunk. Rohanunk minden nap. Intézzük az elintézhetetlent. Aztán észrevesszük, hogy húsz évesek vagyunk. Egy pillantás és már harminc. Szuper. Honnan tudhattam volna annó, hogy a napok, melyek csak jöttek és mentek jelentik magát az életet. Ott van a kitűzött cél a legtöbbünk előtt és szinte senkinek nem tűnik fel, hogy a cél sosem jár egyedül. Aljas mód meghúzodik vele együtt a félhomályban életünk alkonya is.
Na, de utunk lassan nekünk is véget ér. Hamarosan megkezdjük a süllyedésünket Bari reptere felé. Szerettem azt a várost. Másfél hónapig onnan repültem. Egy kicsit talán olyan, mintha “haza” mennék.
Lassan úgy érzem magam, mint aki mindenhol otthon van, de igazábol sehol se. Érdekes érzés.
Na de, mostmár nem pötyögök. Tényleg süllyedünk. Ciao
Az Index feltehetően szponzorált WizzAir cikke tévedésből a kínai pilótaiskolákat reklámozza, ahol kettő helyett állítólag már egy év alatt A320 első tiszt lehet a delikvensből:
> a Wizz Air légiutaskísérő-alapképzésért felelős vezetője, aki részletezte: a pozitív hozzáállás mellett sokat számít a csapatban való dolgozás képessége, a kiváló angolnyelv-ismeret, a rugalmasság
Reméljük a sztyuvi rugalmasságot ma már nem úgy értik, mint annó a Malévnál (deréktól lefelé...)
Tobak Tibor a Pumák földön-égen c. könyvének elején említi, hogy ilyen hajóhintában edzette az egyensúly érzékét a repülő alapkiképzés orvosira jelentkezés előtt:
Egy repülőjegyet el messzire attól a mentalitástól. Ahol megvan hozzá az infrastruktúra, hogy rendesen megtanítsanak, ahol nem kellenek undorító kapcsolatrendszerek később egy normális álláshoz és ahol aztán tudsz választani, mert lehetőség adódidik, nem csupán egy rózsaszín cég van, ami úgy kezel mindenkit, ahogy...miközben három év alatt kiégsz az egészben és elhiszed, hogy a repülés erről szól.
Már csak 11 nap van, hogy jelentkezz a 2023 január végén a Nyíregyházi Egyetemen induló 4 féléves, nappali, önköltséges Légijármű.vezetés felsőoktatási szakképzésre.
Ezzel és a szintén akkor induló 4 féléves posztgraduális képzéssel kapcsolatos kérdéseidre is választ kaphatsz a november 10-én 10 órakor kezdődő nyílt napon. Aki messzebbről jön, az szállást foglalhat a Sandra vagy a Campus hotelben.
Érdemes rákeresni, hogy hány gépük ment le és hány növendékük halt meg mondjuk az utóbbi 8 évben, hány eseményük volt ezen felül, stb.
Aki az iskolát vezeti az egy igazi magyar vállálkozó a szó legocsmányabb értelmében, aki mindig mindent megúszott és meg fog, de közben az aláírása körbejár, lefizet, megfenyeget, ellehetetlenít ha érdeke épp úgy kívánja... Igazából mindegy, hogy cavok vagy airwin... maradj távol mindkettőtől, ha még nem késő!
Az idei Nyílt nap 2022. november 10-én (csütörtökön) 10:00 órakor kezdődik a Nyíregyházi Egyetem a „B” épület Kodály termében.
Utána, kb.11,30-tól részletes tájékoztatást tartunk az Egyetemen 56 éve folyó pilótaképzésről (a január végén induló 4 féléves posztgraduális és a 4 féléves felsőoktatási szakképzésról, valamint a szeptemberben induló 7 féléves alapképzésről is) a "C" épület földszintjén lévő aulából nyíló CA115 előadó teremben.
A Nyíregyházi Egyetem mai szenátusi ülésen döntés született a Légijármű-vezetés felsőoktatási szakképzés 2023 január végi indításáról. A képzés 4 féléves, önköltséges, tartalmazza az ATPL integrált képzést, finanszírozására felvehető a Diákhitel2.
5-15 fős a felvételi keretszám.
A felvételi feltételei hasonlóak, mint a BSc képzésnél (angol középfokú nyelvvizsga, 1.minősítésű orvosi alkalmasság, megfelelés a pályaalkalmassági vizsgálaton), de nincsenek előírva az érettségi tárgyak (matematika és fizika ajánlott).
Október 15-én jelenik meg a jelentkezési lehetőség a www.felvi.hu honlapon és november 15-ig kell jelentkezni. Addigra az egyetem honlapjára (www.nye.hu) feltesszük az Adatlapot, a Mintatantervet és a Tantárgyleírásokat.
Akit érdekel ez a képzési forma, az minél előbb menjen el repülőorvosi vizsgálatra.
A jelentkezés után vesszük fel a kapcsolatot a pályaalkalmassági vizsgálat időpontjának egyeztetése céljából.
Azt hallottam, hogy súlyos biztonságtechnikai gondok vannak náluk, mert több balesetük is volt már.
Úgy tudom, ezek az események már több éve történtek, talán, ha volt is hiányosság, ami a balesethez vezetett, mára már javítva lett gondolom…BME-vel is kapcsolatba állnak…
EHHEZ A HOZZÁSZÓLÁSHOZ EL KELL OLVASNI A 7363-ös HOZZÁSZÓLÁSOMAT.
A mai naptól lehet az ősszel induló Repülőmérnöki alapszak pótfelvételi eljárására jelentkezni.
Utánanéztem, hogy hová lehet repülőorvosi vizsgálatra menni, ahol augusztus 5-ig meg is kapjátok az eredményeket (augusztus 5-én 24 óráig kell feltölteni az eredményeket a felvi.hu-ra).
A Gyáli úton augusztus 8-ig szabadságon vannak, ott nem lehet vizsgálatot csináltatni.
A Pharma Flight Zrt. Debrecen esetén a következő oldalon lehet jelentkezni:
A héten még szabadságon vannak, de augusztus 1-én, hétfőn ebéd után a fenti oldal alján lévő telefonszámokon már lehet időpontot kérni, illetve meg tudják mondani, hogy időben el tudják-e végezni a vizsgálatot. Itt is ki kell hangsúlyozni az aug.5-ei határidőt!
Mindkét helyen lehet, hogy el tudják végezni a labor és a mellkasi röntgen vizsgálatot, de a https://repuloorvos.hu/tajekoztato-vizsgalathoz/ oldalon részletesen leírt feltételeknek megfelelően a háziorvos beutalója alapján ezeket a vizsgálatokat előre, még a héten el lehet végeztetni és az eredményeket kell vinni a reporvosira. Kérdezzetek rá, hogy az orvosi vizsgálathoz szükséges PSZICHOLÓGIAI VIZSGÁLATOT ki és hol csinálja, mi az elérhetősége. Ha véletlenül a pszichológus szabadságon van, akkor nem tudjátok időben beadni az eredményt.
Olvasd el az alábbi két hozzászólásomat, mely két lehetőséget is bemutat. Bízom benne, ha erre a pályára készülsz, akkor megvan az angol középfokú nyelvvizsgád, mert ez minden képzésnél alapkövetelmény.
Hozzászólásodból következik, hogy megvan a pénzed az ATP(A) integrált képzéshez, akkor pedig egy harmadik lehetőséget is röviden ismertetek, ez a Trener Flight Academy Kft által folytatott WAPA program, mely a Wizz Air kadet programja: 20 hónapos, angol nyelvű az elméleti képzés, ezért igen jó angol nyelvtudás szükséges, évente háromszor indul átlag 10-15 fővel, akik között vannak magyarok is. A felvételi eljárás szigorúbb, mint az egyetemi képzésnél (kb. 150 főből választják ki a 15 főt), mert a 60000 eurós képzési díjból a Wizz Air hitelez 46000 eurót, a 14000 euró önrészt az elején be kell fizetni. Bővebb tájékoztatást és a következő turnus kezdési időpontját Choma Katától kaphatsz (előzetesen tájékozódhatsz a honlapjukon: https://trenerkft.com/pilot-academy/information ).
Ehhez a képzéshez hasonló a 2023 január végén induló Légijármű-vezetés felsőoktatási szakképzés, csak utóbbi magyar nyelvű és a finanszírozásra felvehető a kamatmentes Diákhitel2.
A MAB honlapján megjelent, hogy 2023 január végén a Nyíregyházi Egyetem indíthatja a Légijármű-vezetés felsőoktatási szakképzést. Azért "keresztfélévben" indul, hogy két nyári repülőtábor beleférjen a képzésbe.
Ez négy féléves, nappali, önköltséges magyar nyelvű képzés, ami nem ad felsőfokú végzettséget, de ugyanazt az ATP(A) integrált pilótaképzést tartalmazza, mint a 7 féléves repülőmérnöki alapképzés. Ha valaki később meg akarja szerezni a repülőmérnöki diplomát, akkor a 210 kreditből mintegy 70 kreditet elismer az egyetem a felsőoktatási szakképzés alapján. Az önköltség kb. 22-23 millió forint lesz (ezután kerül meghatározásra), aminek a finanszírozására a jelenleg kamatmentes Diákhitel2 felvehető. A jelentkezés feltételei hasonlóak, mint a BSc képzésnél, azaz: legalább középfokú angol nyelvvizsga, megfelelés a repülőorvosi- és a pályaalkalmassági vizsgálaton, hasonló érettségi tárgyak, mint az alapképzésnél (itt is javasoljuk a matematika mellett a fizika vagy informatika tárgyat), viszont a minimális pontszám alacsonyabb: 240 pont és nem 280 pont.
A képzés és a jelentkezés részletes feltételei ősszel fognak megjelenni az egyetem honlapján: www.nye.hu
A képzés legalább 4 fő jelentkezése esetén indul.
AKIT ÉRDEKEL EZ A KÉPZÉSI FORMA, AZ IDŐBEN JELENTKEZZEN ÉS MENJEN EL REPÜLŐORVOSI VIZSGÁLATRA!
HOLNAP KIDERÜLNEK A PONTHATÁROK. A NYíREGYHÁZI EGYETEMEN A REPÜLŐMÉRNÖKI SZAKON 320 PONT KÖRÜL LESZ AZ ÉRTÉKE.
AKIT SEHOVA SEM VETTEK FEL, VAGY SEHOVA NEM JELENTKEZETT,
LEHETŐSÉGE LESZ PÓTJELENTKEZNI AZ ŐSSZEL INDULÓ REPÜLŐMÉRNÖKI BSc 7 FÉLÉVES ALAPKÉPZÉSRE. EHHEZ KELL ANNYI PONTODNAK LENNI, MINT A HOLNAPI PONTHATÁR.
Hamarosan megnyílik a pótjelentkezési oldal és augusztus elejére be kell érkeznie a papíroknak.
A felvétel feltételei:
1.Érettségi két tárgyból a következők közül (az egyik emelt szintű): matematika, fizika vagy informatika vagy kémia vagy biológia vagy egy ágazati szakmai érettségi tárgy
2.Legalább középfokú angol nyelvvizsga
3.Alkalmas repülőorvosi minősítés(Bp. Gyáli út, Debrecen Pharma Flight vagy Kecskemét)
Sajnos a Gyáli úton csak egy napon lesz vizsgálat, szabadságon vannak. A Pharma Flight-nál van a legnagyobb esély, ki kell hangsúlyozni a SÜRGŐSSÉGET.
4.Alkalmas pályaalkalmassági minősítés (Ezt Nyíregyházán a Tréner Flight Academy Kft. végzi, telefonos bejelentkezés Choma Katánál 06 70 6261728)
Ha az első két feltétel teljesül, akkor SÜRGŐSEN időpontot kell kérni orvosi vizsgálatra, de előtte a www. repuloorvos.hu honlapon leírt pszichológiai, labor és röntgen vizsgálatokat célszerű elvégeztetni ( a Pharma Flight-nél meg kell kérdezni, hogy ők megcsinálják-e).
Nagyon nem pörög a fórum, de megpróbálom, hátha: Airwin vs cavok vs tréner? Tud mondani valaki valamit? Egészen konkrétan arra lennék kíváncsi, hogy melyikkel mennyi esély van elhelyezkedni? A trénernek van kapcsolata a wizzair-el, szóval azt gondolnám, hogy talán oda éri meg leginkább befektetni a pénzem.
2022 februárjában újra elindul a BME és a Cavok Aviation Training szervezésében a 4 féléves posztgraduális Légiforgalmi Pilóta Program, amelynek nyílt napját 2021. november 5-én, 17 órakor tartjuk a BME E épületének 1. emeletén, a C előadóban.
Ez már a 7. évfolyam lesz, korábbi évfolyamokból már többen első tisztként dolgoznak. Az elméleti képzés a BME-n van, a gyakorlati pedig a gödöllői repülőtéren. A teljes képzés 238 repült órát tartalmaz (156 óra egymotoros repülőgépen, 14 óra kétmotoros repülőgépen és 68 óra szimulátor), illetve ezzel együtt minden olyan képesítést, amellyel a képzés elvégzése után rögtön jelentkezni lehet légitársaságokhoz.