Csak ha a 'bepasztázandó' területen bármi van, amit a beillesztés felülírna/törölne, biztonsági kérdést kapunk, és csak abból választhatunk, hogy megtörténjen-e a felülíródás (a régi adatok elvesztésével) vagy ne történjen semmi.
Van arra lehetőség, hogy nagyobb területeket kopipészteljünk át máshova? Be kéne szúrni pár kockányi egyenest egy szakaszra még, viszont nem akarnám a hozzá kapcsolódó csomópontot eltörölni a Föld színéről majd újra reprodukálni.
"0s:12" - ennek az a jelentése, hogy a járatok 12/12-ed része 0 másodpercig fog tartózkodni a megállóban, azaz az összes járat (függetlenül attól, hogy a DataChange-ben mit adtunk meg nekik, mert ez felülírja)
"az esetleg később érkező járatot ez nem fogja érdekelni és egyszerűen kimarad egy visszaindulás."
A végállomásnál be lehet állítani, hogy a kimaradt indulásokat pótolja, akkor a késve érkező azonnal továbbindul.
(Ha a következő kocsi/vonat a következő indulási időpont előtt beér, akkor kivárja, ha nem, akkor a kimaradásszámláló lép egyet stb)
A fenti beállítással hajnali 5:50-ig 9-15s, 8:30-ig 45-55s, 12:00-ig 10-15s, 18:30-ig 15-18s és éjfélig 10-12s a megállóhelyi tartózkodási idő.
-a megállókban a jellemző igényekhez mérten esetleg nem állnak meg egyes járatok:
0s:12
Ennek megfelelően a délelőtti és délutáni időszakban a gyengébb és erősebb irány között akár 5-6 perc különbség is lehet.
A valósággal ellentétben viszont itt nem szabad a legsűrűbben előforduló menetidőt használni, mert az esetleg később érkező járatot ez nem fogja érdekelni és egyszerűen kimarad egy visszaindulás.
Kevésszer nézem 1:1es nagyításban a pályáimat, nagyobban pedig a szögletes ív kezd tényleg ív lenni. :-)
Pár hozzászólással alant raktam is be átnézeti képet.
Mindent összegezve, a 3.86-os tetszik eddig legjobban, azért az, mert a 3.87-es jelzős és kb 22,5 fokos újításai nekem feleslegesek.
(A meglévő pályát úgy sem fogom átrajzolni, újat meg soká tart az aprólékosság és a jelzők miatt.)
Néztem a készítő oldalát, ma sajnos csak a 3.88-ast lehet megvenni, így marad az örök tesztelés és törlés. Nem mintha túl sok időm lenne rá manapság...
Én is a 2. csoportba tartozom, de van még egy mániám: pályaépítés. Egy teljesen fiktív világban persze elmegy a 45°-os irány is, de én szeretem a való világ kisebb-nagyobb részleteit leutánozni, ehhez pedig nagyon jól jön a 22,5° is (valójában nem pont ennyi az arc tg 1/2, de az egyszerűség kedvéért fogadjuk el). Különben a pálya cikcakkos lesz, amit utálok, de a tompább tompaszög legalább a cikcakkok nagy részét kisimítja :)
A vágányutas kütyüket nem tartom létszükségletnek, ráadásul így ahogy a Bahnban meg lett valósítva, eléggé időrabló a létrehozásuk. Tán még ha a progi automatikusan meg tudná határozni a blokkolást/lefoglalást, mint a Rail3D-ben vagy a Train Feverben.
Ezért reménykedek abban, hogy egyszer a 4.0 be lesz fejezve.
Az igazi persze egy olyan progi lenne, ahol a pályák iránykötöttségek nélkül, valósághűen építhetők. A 3D látványhoz nem ragaszkodnék, de nem láttam még olyan programot, ami az ilyen pályákon futó vonatok (villamosok, buszok) megjelenítését ne tudná 3D-ben, csak Bahn-szerűen.
Sziasztok Nincs meg valakinek véletlenül a KCSV7 és az ICSbudapesti villamosok zoom4-ben? akinek meg van eltudja nekem küldeni a petipapa83@freemail.hu-ra köszi!
Valószínű, hogy én is a 2. csoportba tartozom, sokat el tudok pöcsölni a menetrenddel, csatlakozásokkal, ki- és beállásokkal. Arra, hogy (grafikusan) szépen megáll, nyit-csöng-csuk nem vagyok kíváncsi, csak feleslegesen lassítja a rendszert. Ugyan így nem érdekel a füstölgő kémény és idegbeteg marha sem.
Megálltam a 3.86-nál, a későbbi verziók kábé 22 fokos grafikája nem érdekel, ugyanígy a vágányutas túlbonyolított rendszer sem.
Egy nagy saját pályán van két nagy plusz két kis országom, átlóban 400 km. Elég ennek a menetrendjét összehangolni. :-)
Előszeretettel szüntetgetek meg vonalakat és racionalizálok hálózatot idegen pályákon, melyeket a netről szedem. Inkább itt, mint a valóságban...
Egyedül a most használt verzióm "ütemes lejárása" bosszant, lehet, hogy meg kellene vennem és ellennék az életem végéig vele. :-)
A kérdéses cikkrészletből én is hasonlókat szedtem ki, a faccebúkkos részét nem értem teljesen (kissé ellentmondásos), de gondolom, hogy az a baja, hogy több a fórum, mint az olvasó-hozzászóló.
Azt kell mondanom, hogy a Bahn egy kicsit „majomkaja” lett. Korábbna kté előnye volt a BAHN-nak: egyrészt jó grafikája volt, másrészt lehetett menetrend szerinti forgalmat generálni.
Napjainkban a grafika nem a non plus ultra (minta a Doom). Azok, akik szép tömegközlekedés-szimulátort szeretnének ott van nekik az OMSI, vagy egyéb újabb szimulátorok.
A sok opció elrettentik azokat, akik csak simán vezetni szeretnének, mert vagy lusták, vagy egyszerűen nem érdekli őket.
Tehát két célcsoport van:
1., Egyszerű vezetők, jobb grafikát szeretnének, de erre van más szoftver.
2., A menetrend-mániákusok: akik kihasználják a funkciókat, mint a 4.0-ban, de ezek a funkciók csak még komplikáltabbak lesznek.
Mi vezet arra embereket, hogy a fórum helyett csak a Facebookot használják, miért nem csinál senki közülük saját F-oldalt?
Kb. mikor várható valami új. Ez engem is érdekelne, mert J.B. úr már négy éve húzogatja a mézesmadzagot a 4.00 bétával, de sehol semmi release...
Válaszok és válaszaim a válaszokra:
"Ich habe im Moment nur wenig Zeit für BAHN." - írja a szerző.
[kevés időm van a Bahnnal foglalkozni]
Közben a 3.87-re és 3.88-ra volt idő. Nem mondom, hogy feleslegesek, de a 4.00-ban megjelenő 25,5°-os geometriához képest eltörpül a jelentőségük az innovációknak. (valójában arc tg 1/2 nem pont ugyanannyi, de ez most lényegtelen)
"letzten 15 Jahre haben nur die Anzahl der BAHN-Nutzer reduziert"
[az utóbbi 15 évben csak csökkent a felhasználók száma]
Az első gondolatom az volt, hogy nem csoda, mert... ld. lejjebb. Na de hogy 15 éve? Ami engem illet, a 3.86-ot vettem meg szabályosan utoljára, mert megjelent a 4.00ß, aztán 3.87, 3.88, én meg azt hittem, hogy a 4.00 véglegesen is hamar megjelenik - de egyelőre se kép, se hang, és a legutóbb közzétett béta is lejár idén ősszel.
Az eddigi utolsó két hsz-t teljes terjedelmében beidézem, és ha egy németül (elég) jól tudó egyén erre jár, szépen megkérem, hogy fordítsa le:
"Ich würde sagen, Bahn ist ein wenig Nerd-Fütter geworden. Früher hatte Bahn 2 Sachen zum Vorteil : zum Ersten hatte er guten Grafiken und zum zweiten hatte er die Möglichkeit zum Fahrplan zu fahren. Heutzutage sind die Grafiken nicht mehr das Nun-plus-Ultra und das braucht es auch nicht (Vorbild der Doom-Serie (Doom 3D ist ....). Leute der schöne ÖNPV-Simulationen möchten gehen z.B nach OMSI oder die neuere Simulatoren. Die viele Optionen schrecken Leute die nur fahren möchten ab, weil sie entweder faul sind, oder es ihnen einfach egal ist.
Also Bahn hatte 2 Bezugsgruppen 1. Die einfach-Fahrer (Lieblings-Anlage Demo.xxx) : Sie möchten Heute bessere Grafiken und benutzen daher oft andere Software. 2. Die Fahrplan-Puristen : Die nutzen immer mehr Funktionen aus, wie im Beta 4.0, fahren wird damit aber immer komplizierter.
Wenn indertat immer mehr Leute nur Facebook statt Forum benutzen, warum macht keiner von euch dann einen Facebook-Pagina ?"
Ebből a következőket olvasom ki - de lehet hogy tévedek:
kisszámú nerd-öknek való [igaz ;)]
régen két jó dolog volt benne: a jó grafika és a menetrendszerű közlekedés
a grafika elavult v.ö. Doom 3D
vannak más tömegközlekedési szimulátorok is, pl. OMSI vagy újabbak
2 Bahn felhasználói csoport van
az egyszerű járművezetők(? vagy utazók?) ők szebb grafikát kívánnak és gyakran más szoftvert használnak
a menetrend-szerkesztők/fanok/nyúzók [mint pl. én is]: ... [innen kezdve kéne fordítani]
fórum helyett Facebook stb.
És az utolsó hsz:
"Es gibt auf jeden Fall schon eine BAHN-Gruppe. Da bin ich auch dabei und einige andere aus dem Forum."
Ebből csak annyit olvasok ki, hogy csak egy csoport van.
Azért még hozzá teszem, hogy mit szeretnék én magam.
Először a 4.00 befejezését. Habár a két utóbbi release innovációi ebbe is beépítésre kerültek, és nálam ezidáig bug-mentesen fut, de egy-két dolgot még meg kéne csinálni. Pl. hogy pont-pont közötti építéshez ne a régi 45 fokos cikcakkokat használja! (hanem a 25,5 fokos irányokat is - ez sztem fontos lenne). Vagy hogy egyes scenery-elemekhez legyenek forrógombok - avagy mindig csak síneket és utakat építsünk, semmi környezet?
Általában pedig: valami olyat mint a Bahn, de iránykötöttségek nélkül lehessen építkezni.
3D grafika nem (olyan) fontos, de vajon a bármilyen irányú járműhaladás ábrázolható-e máshogy?
A Bahnnal lehetséges mega-giga-hálózatok működnének-e 3D-ben is? Mekkora lehetne a megfelelő hálózatméret?
Rail3D régen jó volt gyengébb gépen is, de a legújabb verzióban, ha betöltöm a demóként kapott pályát és megnyitom a vonatok listáját, elszáll a program (3,2 GHz, 8 MB mellett). Pedig fő funkciója pontosan ugyanaz lenne, mint a Bahné.
(MS) Train Simulator és leszármazottai:
A pályaépítés jóval hosszadalmasabb mint a Bahnban, habár építhetők gigapályák is (Alföld). Igazi menetrend szerinti közlekedés csak az OpenRails-ben lehetséges, de akkor vezetni is kell a vonatot (ilyenkor nem működik a passzív mód). Én viszont szeretném passzív módban is tesztelni, hogy a vonatok a megfelelő irányba mennek-e és a megfelelő időben érkeznek stb.
Train Fever csak a menetrend szerinti üzem hiányzik belőle :) és persze jobb lenne, ha a vonatok irányítása kb. úgy működne mint a Bahnban (azaz nem megállóhelyek kijelölésével, hanem a váltóknál lehetne megadni, hogy melyik merre.
Eisenbahn.exe Professionel (EEP 12. verzió) én utoljára 8-ast próbáltam. Csak 100×100 km pálya építhető (de ezt ki lehet cselezni), a menetrendi lehetőségek és a jelzőkezelés viszont gyengus (igaz, hogy én csak 8-as demóig jutottam el).
Cities in Motion 2 - felválthatja az egyvárosos Bahn-layoutokat!
Nem tudom jár-e még erre valaki, de a bahn.ini fájlt merre találom? Régebben ott volt a főkönyvtárban, de most nem lelem se a legújabb, se a régebbi verziókban.
Valósághű vágányhálózattal eljutottunk az első országhatárig, Szobra. Képen a magyar-szlovák határfolyó, az Ipoly torkolata, jobbra Vác,Budapest balra Párkány, felfelé a kisvasúttal Márianosztra :)
3.88béta4-essel fejlsztgettem a layoutomat, utoljára vasárnap mentettem. Tegnap próbáltam betölteni, és ez az üzenet jött:
Line #4157: Data error
Ugyanez történik, ha az automatikusan backupolt nt2-k valamelyikét akarom betölteni (ami nagyon furcsa, hiszen korábban, nt3 korukban még simán betöltődtek).
Közben minden más layoutot rendesen megnyit a program.
A 4.00béta3 már csak annyit ír ki, hogy "Data error", sorszám nélkül.
Szerintetek mitől lehet ez?
(Megj.: 3.88b jövő ősszel, 4.00b elvileg 2 év múlva jár le. Azonkívül a tavaly lejárt 3.87béta is működik/működött még az idén).
Igen, erre köszönöm :) Kéne felhasználói ábraként Nemzeti dohánybolt :D Ha valaki véletlenül van ennyire elvetemült, hogy megcsinálja, remélem nem tartja meg magának :)
Internetezés és anyaggyűjtögetés közben egy érdekes weboldalra bukkantam, az OpenRailwayMap -ra! Az oldal már 2013 közepe óta üzemel, így bizonyára nem lesz mindenkinek újdonság.
A weboldal kezdőlapja
A weboldal a nyílt forráskódú, ingyenesen használható Openstreetmap[...] Bővebben!Tovább »
A felsorolasbol kimaradt a mercedes citaro szolo illetve csuklos valamint a vanhoolA300 ami a legfontosabb hogy a palyan utemes menetrend van a jarmuvek megvarjak egymast ha nincs dugo
Én is már egy ideje dolgozom a Földvár3 nevű térképpel és már annyira át lett módosítva mint járműileg mint szerkezetileg hogy már a készítője nem nagyon ismerne rá! Egy-két példa
Ahol villamos járt ott most busz ahol busz járt ott villamos
Kis Összegzés a pályáról:
1719 járat van eddig ebből:
849 autóbusz 574 Villamos 164 Trolibusz 68 metró 49 Vasút
És további 15 egyéb Jármű
A Pályában helyet kapott a legujabb Gysev Flirt az Új Alstom metró és a Volvo 7700A buszok is. De meg találhatóak még az ikarus 260,280,415,435-ös buszai is!
A térképen Jelenleg 7 Autóbusz Garázs, 6 Villamos Garázs, 2 Trolibusz Garázs, 2 Metró Járműtelep, és 4 Vasúti Járműtelep Található!
Fejlesztés nem áll le mert cél az hogy ahol még nem közlekedik semmi oda új busz villamos vagy troli járatot inditani! Jelenlegi Paraméterkönyvem meg egyezik vagyis részben meg egyezik a BKV-éval!
Jól érzékelem, hogy a 3.87-re konvertálással vannak gondok?
Sztem tedd azt, hogy betöltöd 3.87-be és gyorsan leállítod a szimulációt.
Ha túl nagy a sebesség, a következőt teheted: betöltöd 3.81, de legújabb 3.83-ba, lelassítod és úgy kimented, utána töltöd 87-be.
Ha ez megvan, kézzel kell megépíteni a hiányzó alagútszakaszokat. Utána mehet tovább.
A konverzió akkor akad el, ha egymást keresztező alagutak vannak, és nem tudja a progi automatikusan mélyebb szintre vinni az egyiket (sem). Ezért lehet, hogy a kézi helyrehozásnál a lejáratok helyét is módosítani kell.
Ha a betöltés pillanatában a kritikus szakaszon vonat van, akkor a progi jó eséllyel ledöglik - nem tud mit kezdeni vele.
Ebben az esetben is megoldás lehet az apróbetűset végig csinálni, megtoldva azzal, hogy mentés előtt megvárod, amíg a vonat a kritikus szakaszról kihalad.