Én most láttam ezt a filmet.
Nem tudom mit vagytok úgy oda sokan innen hogy szar?
Világos,hogy volt benne mai szemmel jó néhány nyilvánvalóan elavult jelenet, de ez a film sokkal többről szól.
Kurva sok ún.horror-t láttam de ez legalább megmarad bennem.
Pl.most láttam egy filmet a címe valami ilyesmi:halloween resurrection.
Na,az egy tipikus modern kori kapitális hulladék...az összes tini horrorral az élen.
A filmet en is megneztem a tv2-on.
En is ugy ultem le ele, hogy most biztos nem merek majd kimenni wc-re meg hasonlok.
Amikor vege lett azt mondtam magamban, hogy nagyon szar, DE! Kesobb elkezdett bennem megerni a film. Persze ez egy 70-es evekben keszult "horror" igy felesleges is osszehasonlitani egy mai filmel, foleg olyan szempontok alapjan amik ebben a topikban elofordultak fentebb. Ez a film jo. Es azert jo, mert az ember nem lep rajta tul egy perc alatt ugy mint mondjuk a sikoly sorozat egyre gyengebb darabjain. Ez ugyanis nem ferc munka, nem copy-paste modszerrel irtak a scriptet. Elgondolkodtatok peldaul azon, hogy hogyan mutatjak be a 70-es evek beli amerikai katolikus egyhazat, es annak papjait? Teljesen hetkoznapi emberek, dohanyoznak, isznak, lopnak, es hitetlenek, hiszen a fiatal pap inkabb egy vilagi orvoshoz kuldene a kislanyt, van olyan jelenet amikor a paplakban pialnak. Nos tisztara olyan erzesem volt mintha a godolloi agraregyetem egyik kollegiumi szobajaban doglene ket megfaradt diak. Tok ferto az egesz vilag. Es eppen ezert kezd el az ember gondolkodni. Az anya vonal zsenialis. Szerintem az iro tisztaban volt bizonyos teologiai kerdesekkel, hiszen jol latta az egyik topic hozzaszolo, hogy
milyen teologialiag "szabalyos" modszerekkel probalja az ordog megfeleliteni a papot. Tok klassz az a jelenet amikor az ordog atadja az anyja udvozletet a pokolbol, es amikor a ketelkedo pap rakerdez anyja leanykori nevere, az ordog "megmukkan". Szerintem az ilyen apro jelenetek teszik azza a filmet ami. Hatalmas botranyfilm, ha jobban megnezed.
Es lehet, hogy nem is a kislany testeben maszturbalo ordog a legfelelmetesebb benne.
Nemrég volt a csigakettesen az eredeti változat.
Felvettem. Én is hasonló nekiindulással néztem meg, mint Te. Nagyjából a véleményem is hasonló, mint a Tiéd. Folyton csak az járt a fejemben, hogy mikor kezdődik már az, amiért istenítik ezt a filmet. De csak nem akart kezdődni...
Mikor vége lett, csak néztem magam elé, majd kikapcsoltam a TV-t és gond nélkül elaludtam.
Pár dolgot nem igazán értettem, de inkább nem kérdezek, mert engem is legyalulnak, mint Gép01-et.
De mégis: Mi célt szolgált a már említett anya-vonal?
realdoko:Ja,pókfutásos jelenet rulez!
Gép01:Dehogy azt mond már,hogy az Ördögűző zenéje szar volt!A film első 5-10 percében többször is felharsant az a visító magas zene,ami belemászott az agyamba és az idegeimet borzolta,mint az állat.Én kifejezetten örülök neki,hogy a filmben ez a zene már többet nem szerepelt,mert ha szerepelt volna,akkor engem a film végén a mentő vitt volna el idegsokk gyanújával.;)
Ja és kijelentem,hogy ez a film jobb volt,mint a mostanában készülő tini-horrorok,mert azok csak hülye pacsmagok,amiken nem lehet igazán félni!
Nekem iszonyatosan tetszett ez a film.
Nem tudom, észrevettétek-e, hogy kb. a feléig vannak benne "horror" jelenetek, addig próbálja paráztatni az embert, s aztán lenyugszik a film.
Azt godnolom, azért van, mert azt akarja, hogy sokkolva legyél, vedd át nagyon a hangulatot.
Aztán pedig (mikor a valódi ördögűzés kezdetét veszi), már korántsem a parán van a hangsúly, hanem valami egészen máson.
Eszméletlen jó mondatok vannak ebben a filmben, rohadt jó gondolatok általában az ördögről, a rosszról, s mirólunk, emberekről, nekem nagyon bejött ez az egész.
Pl. mikor mondja a fiatal pap az idősnek (Merrin atyának? minidg elfelejtem a neveket, hehe), hogy eddig 3 arcát mutatta, s ezt most kifejtené, hátha hasznát veszik. Az idős meg leinti, hogy egyetlen arca van.
Vagy pl. ahogy arról beszél, hogy az ördög hogy hazudik (igazságot kever a hazugságba).
Hé, emberek, szerintem ez marhára nem pusztán egy horrorfilm, én tévednék?
Életemben két olyan horrort láttam, ami messze túllépett azon, hogy paráztasson, s adott is valamit. Az egyik a "The thing", a másik pedig az Ördögűző, ez a két film egy-egy remekmű.
Nem a zöld fikán van a hangsúly. (Egyébként szerintem e szempontból sem volt rossz a film, pl. ahogy a kisllány maga alá hugyozik, az elég súlyos volt, vagy ahogy - mint egy pók - szalad le a lépcsőn. Egyébként ez utóbbi - pókos - jelenet sincs benne az eredetiben.)
Neeeem, nem kell feltétlenül számítógép. Nekem az egyik kedvenc horrorom a Kampókéz. Az egy '92-es film, még pont a computer-boom elôtt készült. Abban azért elég jól meg volt csinálva a fószer, ahogy tele volt a szétrohadt hasa méhekkel, meg ilyesmi. Hogy csak egy példát mondjak.
Az Exorcistban nem tetszett a kiscsaj sminkje, meg volt még pár igénytelenség. Pl. amikor rángatózott az ágyon, akkor az ágy hátsó lábai mintha meg sem mozdultak volna. Lehetett látni hogy ez valami 'trükk-ágy' és errôl egybôl visszazökkentem a valóságba, hogy csak egy filmet nézek. Viszont ahogy fetrengett az ágyon, az elég jól megvolt csinálva. Mármint maga a kislány. Nem tudom, hogy csinálták azt a mozgást, de elég brutal volt.
Má' mér lennének elavultak az effektek? Csak mert nem az gány, szar, mindennemű életszerűséget nélkülöző számítógépes szutyok, amit manapság minden filmben látni?
A múlt héten megnéztem az ördögűzôt. Kövezzetek meg, de én nem vagyok tôle elragadtatva.
Az imdb.com-on rengetegen írták hogy sokkoló, és hogy minden idôk legfélelmetesebb filmje. Ennek megfelelôen megadtam a tiszteletet a filmnek, tök sötétben, éjszaka, egyedül néztem meg, félni akartam tôle.
De a rettegés valahogy elmaradt. Valahogy nem tudam félni egy maszkírozott kislánytól, ahogy brit akcentussal férfihangon ordítja hogy "fuck meeee!", és közben zöld ketchupot okád. A Tubular Bells pedig nem való horrorfilmbe. A soundtrack többi része pedig felejthetô, és nem támasztja alá a cselekményt eléggé.
1973-as mércével nézve az ördögűzô brutális, nem sok hasonló film jut eszembe, ami az Exorcist elôtt készült. '73-ban egy vallásos nézô biztosan hetekig rettegett tôle. En viszont nem vagyok hívô, és most már 2001-van.
De ne legyen mentség a film kora: a Psycho 13 évvel régebbi, mégis, még ma is beszarnék tôle, az garantált. Ott ugyanis a brilliáns rendezés hatására félt a nézô, az Exorcistban pedig inkább a (mára már elavult) spec. effekteken volt a hangsúly. Nálam az Exorcist érdeme a korához képest brutális téma. A kivitelezés mai mércével nézve nem állja meg a helyét. Kicsit túl nagy a hype ekörül a film körül.
Leszögezném, ez az én véleményem, nem kötelezô vele egyet érteni.
elöször is sztem: ördögüző 10/10, ördögüző - rendezöi változat 10/9, omen 10/10, az ördögüzőt könyvben is olvastam és imádom mind a két filmet.
speciel az omen nagyobb hatást gyakorolt rám, de ha a két filmet akarjátok összehasonlítani, akkor egyet ne felejtsetek el, mind a két film trilógiává bövült és igy már körántsem ugyanaz a megítélése a két filmnek. az ördögüző trilógiából a kettes és a hármas rész valami hihetetlen pocsék, alacsony szinvonalú, felejthető részekké váltak, mig az omen trilógia egy kerek egésszé nötte ki magát amiről nem süt, hogy ujabb bört akartak lehúzni és végig mind a második (10/9) és harmadik rész (10/9) szorosan az első rész szinvonala, és igényesége mellett halad.
az omen zenéje simán az egyik legjobb filzene ami valaha is készült.
az oscar dijjakat meg inkább ne emlegesük mert az ugy szar ahogy van.
off
hitchcock pedig nem iparos a világ egyik legjobb rendezője sokan sokat köszönhetnek neki.
off
en is nezni szeretem a horrort
az olvasas mas
Morricone meg olyan iparos, mint Hitchcock
nem muszaj szeretni;
Mike Oldfield onelegult ellustult majom,
ot se muszaj,
de nehezebb is lenne
Ok, Ok.
Hallottam késôbbieket. Nem jöttek be. Van náluk jobb is, de innentôl ez már tényleg off.
Mindettôl függetlenül hajlamos vagyok adni neki még egy esélyt. Majd egyszer.
Erre azért hadd kapjam fel a fejem! Mike igenis csinált érdemlegeset...
Azután, hogy első albuma (TB) megjelent, kiadott egy rakás jó albumot, legfeljebb nem ismered.
Ha a Tubular Bells tetszett, akkor a többiből is biztosan tudnál válogatni. Most csak a legkedvenceimet írom ide(és bocs az OFF-ért, többiek):
Ommadawn
Q E 2
Crises
Discovery
Amarok
Szóval ismerd meg Oldfield mestert és csodálkozz rá! :-)
Lásd be, hogy viccesen hangzik, hogy valaki oltári nagy horror rajongónak vallja magát, de csak nézi a műfajt, de nem olvassa.
Én sem olvasok horrort már ki tudja mióta. Mostanában fôleg Borgest olvasok meg Meyrinket olvasnék folyamatosan, ha könnyebb lennne beszerezni ôket.
Én most konkrétan az Ördögűzô zenéjére gondoltam, ami történetesen a T.B. volt. És az bizony nagyon jó. Nem hiszem, hogy az Ördögűzô kettôben -akár mekkora nagy arc is az Ennio- jobbat kreált volna. Különben is: Morricone egy iparos... Az Oldfield meg szimplán béna, hiszen a TB óta nem csinált érdemlegeset...
A Monnlight Shadows szar .
jo, legyen jo a T.B., nem problema, sot ott a Moonlight Shadows is, de azert akkora kulonbsegrol van szo, hogy ha az eddig nem tunt fel, akkor mar nem is fog
gyakorló okkultista azért csak vagy? :-))) Na mindegy azért kérdeztem, mert olvastam a könyvet is, de azt is régen, meg a filmet is régen. És nekem úgy tűnt, mintha csak a második részben nevezték volna meg. De ha neked lejött az utalásokból, akkor az azért nem semmi... :-))
Hogy Pazuzu volt, az nem csak a második részben derült ki? Az elsőben csak a szobrát láttuk és mondjuk egy asszirológusnak, vagy gyakorló okkultistának beugorhatott róla a név, de másoknak nemnagyon... :-)) Hiába rég láttam utoljára...