félig OFF: abból a korszakból vannak még emlékeim újsághírekből, amikor összeverekedtek, késsel estek egymásnak a jó helyekért, drosztokért. Csak a "haverokat" engedték oda.
Pedig még a RELATÍV legkorrektebb csapatban, a City-ben is az volt a mondás, hogy nem a rádióra kell költeni, hanem diszpécserre. De voltak nagyon alvilági kisebb csapatok, ahol semmi nem volt elég durva.
Elég sok ennél kisebb gazembert is taccsra tettek. Páran nagyon trükkösnek gondolták magukat, de mindennek volt ellenszere. Néhány ilyen galeri, mert rendszerint többen fedezték a beruházásokat, menetrendszerűen összeugrott és felplankolta az immár konkurenciát.
URH-n is volt, aki kézirádióról vette föl a címet, az otthoni keresztsávos átjátszóval, BRG yagival és 35W-os kimenővel. Ami címet föl akart venni, fölvett, sose dőlt meg. A tabletes címkiadással múlt el a világ dicsősége.
Akkor jó eséllyel találkoztunk. Sokat dolgoztunk a City-nek. Például a kis AM 40 csatornás rádiókba beletenni az alsó 28-as kanálist amikor megkapták. Még halványan emlékszem Telekdy Gáborra. Volt a központjuk az Almássy téri Kultúrházban is.
Ez is igaz. De az is, hogy hiába él ebből, nem frankó 170-el száguldozni a városban akkor sem ha egy 250 lóerős autója van. Valahol kell egy erkölcsi határt is húzni, ha épp nem látja a rendőr akkor is.
Volt egy manus, (115 volt a hívója) akinek 500-as Zetagi volt benn és ha ez még nem lenne elég, akkor jellemzően, mindig a központ környékén dekkolt, és onnan nyomott 5 kilóval. Nem is volt túl népszerű a kolegák között, viszont ha ő rákiabált egy címre, akkor csak a diszpécseren múlt, hogy "kihallott-e a alóla" mást.
Amikor kérdezték tőle, hogy miért rádiózik ennyire "gusztustalan" teljesítménnyel, akkor az volt a válasza, hogy mert ő dolgozni jött ki, a munka a címekből van és ő mindent megtesz azért, hogy a spiccen legyen, hiszen ebből él. Egyébként, mindenki megteheti, hogy vesz egy ilyen végfokot. Csak ugye van, aki sajnálja rá a pénzt. Ő nem sajnálta.
A jó szerszámot meg kell fizetni. Pesti taxiban láttam ilyet a CB-s időkben. Mi lehetett a házban, ha elkezdett üvölteni előttük az utcán a címért? Még a vasaló is felzengett.
De a fix nagyantennás az napi valóság. Ott is egy kamionba szánt darab fröcsög.
Akinek a stabil nagy 6/8-os antennára 20 méter magasan kell az 1200W, az csak nem fog az alacsony autóban, a satnya kis 2 méter hosszú antennával 350 W-al suttogni. Vannak komoly 1200-as mobil erősítők, 24 V-ról. Volt akinek csak ezért volt 2 db 6E10 teherautó aksi a csomagtartóban. Nem is pattogott a 124-es Merci feneke......Egy jó 1200-as utánégető bő 3500 Euró.
Csak ugy elgondolkodtam rajt hogy egy autóban hol van szükség kilowattra.Mikor egy 100 wattos boostert is alig tudnak normálisat összehozni manapság.Persze csöves lehet volt transzverterrel,de max a katonáknak ,rendőröknek.(meg a maffiának).Mert ugye a hatvanas hetvenes évekről beszélünk.
Az semmi más, mint jó vastag drótból van a tekercs. Sok menet már nem kell rá, elég hosszú a tekercstest. Persze minőségi csatlakozó is kell. Más titka nincs.
Bizony, ahogy mondod. Ma már több ideig van a próba csőpostában, mint amennyi idő alatt kielemzik az összetételét. Természetesen a jelentés már a belső hálózatra kerül, azonnal látni, kell-e korrekció.
Ez mamár egyszerű dolog.Annak fémfelvásárló cégnek ahova járok a központjában is van ilyen nagyobb pisztolyra emlékeztető kézi szerkezet.Kb 1 perc alatt elemez.A tecnika megújult ,csak mi öregszünk.
Kovácsi urat a 70-es évek vége óta jó barátomnak tudom. Ha valaki, akkor ő mindig a segítőkészség mintája volt. Nem is volt olyan, amiben én is ne segítettem volna neki ha módom volt. Isten tartsa meg még sokáig jó egészségben!
Az említett kis fusizással elkövetett súlyos népgazdasági károkozás elévült.......
Ma már ebből a célból nem szükséges egy ilyen labor. A Dunaferr gyorslabor színképelemzéssel min. négy tizedes pontossággal megállapít mindenféle összetételt.
Egyszer orosz félvezető biztosítót olvadóbetétjét vittem hozzájuk, hogy nézzék meg az összetételét. Az ezüst 99,96%, a maradékban még vagy húszféle elem, szennyező fel volt tüntetve.
Nyilván fusiban csinálta a laboros csaj éjszaka. Annyit kért, hogy kussoljak róla, mert ez már akkoriban kb. 200 ezer forintos elemzés volt. Annyiban volt lassú, hogy a tárgylemezre, ami kör alakú volt, résmentesen fel kellett ragasztanunk az ezüst lemezkéket.
Bizony, Kovácsi Pista volt munkahelye. Fehérvári út sarok? A forrasztás/hegesztés sikertelensége után a szikra próbára összehívták a konzíliumot és a sok szakember arra jutott, hogy ilyen anyag márpedig nem létezik.
A megoldás: a pálca végébe gyémánttal belefúrtak egy 0.8-as körüli lyukat. Abba egy 15 centis KOR anyag ilyen kis átmérőjűre köszörült csapját egy ezüst tartalmú vezető epoxi-val beleragasztották.
A pálca elszabását én követtem el, egy rossz ellensúly testelési hiba miatt. Ez valamikor az 1980-as évek vége felé lehetett. Akkor még nem voltak VNA-k és antenna analizátoraink.
Ott volt. Jó lenne most egy darabka abból a pálcából, egyből vinném az egyik partnercég anyagvizsgáló laborjába. Kb. 10 perc alatt megmondanák, miből van és hogyan készült :-).