Két helyen találod meg: - a motortérben, a szélvédőhöz közel, az anyósöülés oldalában, a karosszériába beütve; - a vezető oldalán, a műszerfal hátoldalára ragasztva, amit a szélvédő alján, egy kis "ablakon" keresztül láthatsz.
Bocsáss meg én azt hittem azért írod, hogy telefonon gyorsabb, hogy valami telefonos alkalmazással kell magyarítani. ;) Ahhoz válaszoltam, hogy nem tudhat mindenki mindent.
Aztán rájöttem, hogy a Zolysys elérhetőségére gondoltál. Őt természetesen meg tudom keresni, csak azt hittem még mindíg mindennapos látogató itt.
Én ilyenre gondoltam. A felső részt kéna magyarítani. Az újabbakon már ki lehet választani a magyar nyelvet, de ez még a 2017 előtti. Ott nem volt rá lehetőség.
Ezt ugyan nem nekem szántad, csak majdnem. Bővebben:
amit írtál, hogy már találkoztatok, az alapján feltételezhető volt, hogy a száma megvan. Azért írtam ezt, mert amint látod, itt mostanában nem volt. A mindenhez értéshez: nickre keresés ha nem megy, akkor visszanyitsz 1-2 oldalt itt és láthatod a hozzászólását. Ha látod, akkor a nickre kattanva látod a honlapját, ha görgetsz, akkor a telefonszámát. Azt hiszem, ehhez nem kell akadémistának lenni... 65. évesen én sem vagyok az, amihez meg nem értek, ott konkrétan kérdezek. Pld.: nem tudja valaki Zoli elérhetőségét? És akkor megkapod. Ezen a topikon pont a segítőkészség volt jellemző... Csak leb@szás után a normális ember esetleg úgy is gondolkozhat, hogy: ja, akkor keresgélj és megtanulod egyúttal a triviális dolgokat.
szia.. elöször én az olajhütöt nézném meg. nekem az szakadt át és jártam igy.. 3 szerelö mondta h hengerfejes és fel kell ujitani aztán a forumon találtam ezt az ötletet.. kicseréltem és megszünt az olaj fogyás.. de lehet h ténylegesen a motor adta meg magát!
Sziasztok, segítségre, tanácsra lenne szükségem. Páromnak van egy 307es 1.4-es 16 szelepes 88 lovas Peugeotja. Ami elsőnek feltűnt, hogy hirtelen nagyon sok motorolaj fogyott el, utána töltöttük majd észrevettük, hogy a hűtővízbe megjelent az olaj. 3 éve voltam egy Peugeot szakinál aki mondta, hogy ezek az 1,4-esek egy igazi betegágyak, és 160e nél teljes motorgenerál kell. Na mit ad Isten most járunk 156e km-nél.Tudom, hogy így látatlanba nehéz megmondani, de mire számítsunk? Egy hengerfej tömítés csere plusz síkolás nem oldhatja meg a problémát? Mi szokott ezekkel az 1.4esekkel lenni?
Én sem tudom a választ, pont azért nem is írtam rá semmit, de szkeptikus vagyok a dologban. Az viszont igaz, hogy a rendszerfeszültség befolyásolhatja a dolgot, azonban ilyen feszültségingadozásokat inkább a belső zárlatos aksi miatt szokott csinálni vagy táp- és testelési hibák miatt, vagy belső elektronikai gondok miatt, rejtett kábelhibák miatt és esetleg ha a generátor nem tud tölteni eleget, akkor az ront még a helyzeten.
Szerintem ha az aksin mérve a töltőfeszültség megfelelő mindig, akkor én nem hiszem, hogy a feszültségszabályzó (vagy generátor) cseréje megoldja a dolgot.
Köszönöm a válaszod. Én csak azért kérdeztem mert itt volt fent az oldalon hogy az is be folyasolja. És mivel már minden ki lett cserélve csak az nem. El vittük márka szervizbe Szekszárdra és közölték vegyek ujjat mert biztos hogy szelepes meg meg teljes motor generál. Mikor meg el vittem aki csak citroen és Peugeotal foglalkozik és rá tette a gépre és elég sok hiba volt ami már nincs csak az az 1. A Szekszárdi Peugeot szerviz az arra se volt képes hogy rá tegye rögtön motor javítás vagy új kocsi.
Azért nem válaszoltam neked, mert én sem értek hozzá, csak találgattam volna. Mivel nekem is van egy újabb peugeot-om is, annál is volt egy hasonló olyan hiba, ami nem volt egyértelmű. Több helyen kiolvasattam a hibát, és mindenhol azt mondták, hogy 4-500 ezreket kell rákölteni, ezért végül elegem lett és elmentem a veresegyházi márkaszervízbe. Ott mondták, hogy nem olcsó 28 ezer a teljes diag, de csak akkor kell kifizetni, ha nem ott javíttatom az autót. Rákötötték a diagra, és másfél órán keresztül, állítólag a francia központban lévő szerveren keresztül lefuttattak minden tesztet, mert elsőre a kiolvasás során ugyanazt jelezte, mint másoknál, de ők hogy biztosan megbizonyosodjanak a hibáról, mondom különböző teszteket ajánlott fel a központi számítógép. Végül kiderült, hogy más a probléma, és 100 ezer volt kiolvasással együtt a javítás. És el nem hinnéd, hogy előtte milyen szerelőkkel beszéltem, pl. kimondott erre szakosodottal. Szóval azóta eldöntöttem, hogy ha legközelebb valami nem egyértelmű hiba van, akkor nem kezdek rákölteni. Még mindig jobb, ha nem válaszolok a kérdésedre, vagy valami hülyeséget írok, mint ha a tanácsunkra valamit kicserélsz, és nem az lesz a hiba.
Kirsan Ezt értem de mivel már mindent ki cserélt a szerelő és még mindig nem jó. És egyszerűen nem jön rá. Gyári diaggal lett ki olvasva. Ő mondta hogy nagyon érzékeny mindenre főleg a feszültségre.
Új aksi van benne mert ami benne volt az kicsi nem hozza való volt.
4 új gyertya.
4 új trafó.
Új termosztát mert az se működött rendesen.
Új hűtő mert a hűtő lamellák potyogtak ki belőle.
2 új labdaszonda
A hengerekben meg van a kompresszió
2 új vízhőfok mérő
1 használt motor vezérlő hátha ott ment el egy forrasztás. De semmi.
Hidegen szépen jár nem füstöl nem eszi a vizet.
De mégis elérni a 93 fokot elveszi a 3. hengert ő a gyújtást. Vissza hűl újra jó.
Termosztát nyit.
És amikor ki írja az Antipollution system fault hibát rángat és ennyi.
A generatorra tölt meg mérte gépen és rendessen de azt mondja oda vissza kommunikál és meg ér egy miset hogy ki cserélni amikor mondtam neki.
Már így is majd fél milla és még mindig nem jó. És amikor olvastam itt róla hogy ha felmelegszik és rángat akkor az a hiba. Gondoltam meg kérdezem hogy valóban az lehet.
És minden oldalon azt írják, hogy csak a szakszervízben kiolvasott hibakódok alapján lehet a pontos diagnózist felállítani. Találgatni meg én sem szeretnék.
Igen, én akkor is utána néztem, és mindenhol azt írják, hogy rengeteg hibát jelezhet.
Csak egy idézet: igaz 207-esre, de a motor ua:
A Peugeot 207 turbó nélküli 1.4-es vagy 1.6-os VTI-modelljeiben megjelenő hibát a nem megfelelő üzemanyag/levegő arány okozza. Ez a motor gyújtáskihagyását okozhatja, ami a környezetszennyezés elleni hibához vezet.
Íme néhány egyéb gyakori oka a szennyezés elleni hibának:
Üzemanyag minősége : Az alacsony minőségű vagy nem megfelelő üzemanyagtípusok az EMS szennyezéscsökkentő hibáit váltják ki. Elhasználódott gyújtógyertyák : Az elszennyeződött gyújtógyertyák tökéletlen égéshez és megnövekedett károsanyag-kibocsátáshoz vezetnek. Kipufogórendszer állapota : Az eltömődött vagy sérült alkatrészek, például a katalizátor, a DPF vagy az EGR szelep akadályozhatják a kipufogógáz áramlását. Levegőgazdálkodás : A hibásan működő levegőérzékelők vagy a szennyezett levegőszűrő megzavarja a levegő-üzemanyag arányt, ami magasabb károsanyag-kibocsátást okoz.
Vagy vesz a gyújtáskapcsolóba egy elektromos betétet. (már lehet kapni, igaz, nem gyári)
Ezekben az újabb gépekben azonban már nem a kapcsolón keresztül megy a tápellátás, hanem pl. a motortéri BSM modulon keresztül, de egy típuson belül is voltak változtatások, úgyhogy még ez sem 100%. Ahhoz, hogy megfelelő tanácsot tudjon mondani az ember, alvázszám alapján meg kell nézni a kapcsolási rajzot, hogy az adott autón hogyan van a bekötés.