Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zolysys Creative Commons License 2023.01.26 0 1 126930

Bp XIX ben javítom

Előzmény: Mackósajt10 (126927)
Mackósajt10 Creative Commons License 2023.01.25 0 0 126929

Köszönöm!

Előzmény: Papalac (126928)
Papalac Creative Commons License 2023.01.25 0 1 126928

Zolysys javítja.

Előzmény: Mackósajt10 (126927)
Mackósajt10 Creative Commons License 2023.01.25 0 0 126927

Sziasztok.

2004-es 307 cc irányjelző kar nem kapcsol rendesen, mozgatni kell hogy villogjon. + nem ad hangjelzést az irányjelző és ugye igy a biztonsági ővet sem jelzi hanggal. Tudnàtok ajánlani pesten egy megbizható szerelőt a hiba elháritásához? Köszönöm a segítséget.

Jani1964 Creative Commons License 2023.01.24 0 0 126926

Köszi a választ. Az enyém 2001-es, 1.6 16V,ötajtós. Most a téligumi cserekor megmértem, 283-as az első féktárcsám. A kocsiban nincs ESP. Akkor vehetek hozzá ESP-hez ajánlott 283-as tárcsát?

Előzmény: Zolysys (126921)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.24 0 0 126925

Köszi a tippet, ránézetek arra is. Jó lenne, ha csak ezzel lenne baj.

 

Másik fórumon FEZ fórumtárs is sokat segített, Bosch porlasztó van benne, ami javítható, ha a bevizsgálás során hibás találtatik közöttük.

Előzmény: kirsan (126924)
kirsan Creative Commons License 2023.01.23 0 0 126924

Kíváncsiságból beírtam a google, és pont ilyen hibajeleket ír ott is. Kár, hogy  régen még nem volt, mit szívtam vele mire rájöttünk.

Előzmény: kirsan (126923)
kirsan Creative Commons License 2023.01.23 0 0 126923

Nekem még a Fordomon volt pont ilyen problémám. Azon EGR szelep volt a sok városi járástól. Kimosták a szelepet, de utána 100 ezrenként mindig előjött. 580-ál adtam el, és még nem cseréltem. De ez csak egy tipp. A rárakódott koromtól nem tud bezárni, és állandóan engedi vissza a kipufogó gázt. Nekem azért produkálta ezeket. 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (126922)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.23 0 0 126922

Adott egy 2009-es, 1,6 HDi 80 kW (240.000 km) autó.

 

Gyakori, de nem mindig fennálló tünetek:

Gázadásra fekete füstöt nyom, állóhelyzetből a szokásosnál nagyobb a turbólyuk.

Menet közben főleg terhelésnövekedéskor (pl emelkedő, vagy gázadás) néha 1-2 mp-re megtorpan, elgyengül, egyébként rendesen gyorsul (persze füstölve). Megtorpanáskor általában csettegő hangot is lehet hallani. Ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás a kijelző szerint néhány másodpercre literekkel megugrik. Gyorsításkor többnyire lehet hallani egy halk kerregő hangot.

A hibajelenség részecskeszűrő regenerálás közben sokkal látványosabb, korábban is észre lehetett venni, de nem torpant meg az autó. Regenerálás idején mind alacsony fordulaton, mind magas fordulaton borzalmasan egyenetlenül jár a motor. Ez bizonyos mértékben normális, de ennyire durva soha nem volt.

 

Könnyen indul a kocsi, indítási problémái nincsenek, azonban alapjárata néha még üzem meleg állapotban is ingadozik. A kocsi fogyasztása teljesen rendben van, főleg országúti forgalomban (munkába járó autó) 5,1-5,2 körül van.

Fokozott koromképződés miatt a kocsi új (utángyártott) részecskeszűrővel is kb 500 km-ként regenerál

 

 

Egyik tipp szerint a turbó éli végóráit. Látható is némi olajszivárgása.

A másik tipp szerint egy, vagy több befecskendező lehet hibás.

Harmadik tipp szerint mindkettő, a hibás befecskendező bekokszolta a turbót és a változó geometria vacakol.

 

A turbó cseréjével (felújításával) már megbékéltem. Ami viszont aggaszt, hogy nem tudom milyen befecskendezővel szerelték az autót. Szól a fáma olyanról, hogy egyes típusok nem újíthatók fel, venni kell 150-200 ezer forintért újat.

Szeretném megkérdezni a szakértő fórumtársakat, hogy melyik típus lehet a kocsiban, illetve érdemes-e megkockáztatni és 20 ezer forintért -lesz ami lesz alapon- bontóból cserélni (törött autóból)?

A kocsi alvázszáma: VF7LC9HZH9Y505810

Szintén kérdésem, hogy tud-e valaki hasonló tünetegyüttesről, esetleg saját maga átélt-e ilyeneket és megosztaná velem a tapasztalatait, amivel közelebb vinne a megoldáshoz?

 

Előre is köszönöm a válasz(oka)t!

Zolysys Creative Commons License 2023.01.22 0 0 126921

évjárat....

Előzmény: Jani1964 (126918)
Zolysys Creative Commons License 2023.01.22 0 0 126920

az ESP hez 2 féle tárcsa van a 283 as és a 302 es. utóbbi cssk az 2.0 HDI, Benzin 236 ló fölöttiekben
283 as ban az ABS es ben is
266 csak az 1,4B hez volt

Előzmény: Jani1964 (126919)
Jani1964 Creative Commons License 2023.01.22 0 0 126919

Mégegy kérdés: Mi a különbség az ESP-s és az a nélküli féktárcsák között? Konkrétan, az ESP-shez ajánlott féktárcsát fel lehet rakni az ESP nélküli autóra, ha amúgy az átmérő és más dimenziók megegyeznek?

Jani1964 Creative Commons License 2023.01.22 0 0 126918

Sziasztok kollégák! Ma a bontóplázában láttam gyári riasztóközpontot pezsó 307-eshez. A manuálban olvastam,létezik olyan 307-es amelyikbe gyárilag szerelnek riasztót. Az enyémbe nincs! Az első kérdésem, a gyári kábelkötegben benne lehetnek a csatlakozók a riasztóközponthoz? Második kérdés: autóban hol helyezkedhet el az egység? Motortér? Utastér? Gondolom erre már csak egy szirénát kell kapcsolni és kész a riasztó. A harmadik kérdés: a szirénát hová szerelhetném a motortérben? Negyedik kérdés: Kell-e az autó komputerének "szólni", hogy most már van riasztó és sziréna (canbus)? Ha tudtok segítsetek, köszi szépen.

ajlavepuszi Creative Commons License 2023.01.20 0 0 126917

Nagyon köszönöm!👍👍👍

Előzmény: kirsan (126916)
kirsan Creative Commons License 2023.01.20 0 0 126916

Új Kauffer-ben 37 ezer ( EAI és SKF is), teljes felújító készlet 9200 (LPR, olasz) , Bárdinál is kb ennyi, ha van ismerősöd kóddal. Bontott Ecser, vagy Dunakeszi a 2 nagy bontó.

Előzmény: ajlavepuszi (126915)
ajlavepuszi Creative Commons License 2023.01.20 0 0 126915

Üdv mindenkinek. 2005-ös 1.6 Hdi. 307-hez keresek féltengelyt.

Szerintetek hol érdemes keresgélni?

Mackósajt10 Creative Commons License 2023.01.15 0 0 126914

A teljesitményt vagy a fogyasztást befolyásolja? Az érdekelne.

Előzmény: Smíró (126913)
Smíró Creative Commons License 2023.01.15 0 0 126913

Nem éri meg, ha ez a kérdés:)

Előzmény: Mackósajt10 (126908)
Smíró Creative Commons License 2023.01.15 0 0 126912

Vagy menyét elvtárs is lehet.

Előzmény: hayabusa123 (126911)
hayabusa123 Creative Commons License 2023.01.15 0 0 126911

Beázás gyanus

Előzmény: aYvEl (126909)
halmosmisi Creative Commons License 2023.01.15 0 0 126910

Sziasztok!  2002-es 1.6 NFU benzines autóm szívósor felől jövő hang-problémájával küzdök. Má levettem a szívósort, kicseréltem az injektorokat, de a ketyegő hang megmaradt. Alapjáraton és gázadásnál terhelésnél is jelentkezik. Viszont ha lehúzom a szívósorról a kartergáz vákumcsövet, akkor abbamarad. A szívósor beömlőin  nincsenek légterelő lamellák, amikor levettem akkor semmi semmi zörgött benne, de ettől függetlenül még lehet hibás, 460.000 km van az autóban. Szerintetek van a szívósorban bármi olyan ami el tud romlani benne, és hangot ad? Köszönöm 

aYvEl Creative Commons License 2023.01.14 0 0 126909

Sziasztok. Peugeot 307 SW 1.6HDI 9hz (2006) a következő jelenséget produkálta: a kulcs a zsebembe, én bent a lakásba, az autó meg felkapcsolta a fényszórót és az ablaktörlő is beindult, mindezt úgy h 2 napig nem is jártam vele. Mi lehet a gond? 9 éve van nálam az autó, de sose produkált hasonlót.

Mackósajt10 Creative Commons License 2023.01.12 0 0 126908

Sziasztok.

2004-es 307 cc 2.0 benzin chiptuningról (autómata 128000km) van valakinek tapasztalata? Köszi ha valaki megosztaná.

d.jocov Creative Commons License 2023.01.10 0 0 126907

Persze, ... tud mozdulni 2mm-t az az alsó fél kör a többi  meg 3-4 cm-t. Szerintem meg edzésnél ott fogják meg vagy ott ér valamihez, vagy melegebb gyorsabban hül le és ridegebb. egyéb magyarázatot nem találok, mert mind ott törik el, fél-háromnegyed körnél ... pedig ott csavarodik a legkevesebbet, ha sima anyagfáradás lenne, máshol is törne... ha végig nézhetném a gyártási folyamatot talán választ kapnék rá. De mindegy is csere azt annyi 15-20 évenként belefér. Csak az érdekesség kedvéért írtam le.

Előzmény: metalex (126906)
metalex Creative Commons License 2023.01.10 0 0 126906

Aszimmetrikus a rugó, olyan mint régen a verseny rugók voltak, hasonló működési móddal.

Alap esetben nem az egész rugó mozog, hanem csak az alsó és fölső vékonyabb rész. A vastagabb rugórész csak nagyobb terhelésnél, vagy úthibánál, bukkanónál mozdul meg. Ettől stabilabb a rugózása, jobb az úttartás.

Vagyis emiatt a kisebb keresztmetszetű rész többet dolgozik, ezért fárad el hamarabb.

Előzmény: d.jocov (126905)
d.jocov Creative Commons License 2023.01.08 0 0 126905

Helló,

nekem is törnek a hátsó rugók a 307 (2004-es) és a 307 sw-n is az 2006-os. Az alsó szem törik 3/4 kör mindkét gyári rugón, SW-n 1/2 kör érthetetlen ...

Alul az utolsó szem majdnem egyenes, mégis ott törik el. Elöl is tört egy rugóm a 2004-esen de ott a 2.-dik vagy harmadik szemnél, ok elfáradt ...    dehogy hátul alul ahol már egyenes ott mitől törik el 1/2 szem az számomra érthetetlen...

Előzmény: metalex (126903)
ajlavepuszi Creative Commons License 2023.01.06 0 0 126904

Köszönöm! Akkor szerintem most jegelem ezt a dolgot...

Márcsak azért is mert "karácsonyra kaptam" egy Antipulation fault hibaüzenetet, hogy legyen mire költeni...😪🤬

Előzmény: metalex (126902)
metalex Creative Commons License 2023.01.02 0 0 126903

Szia !

 

Nekem ~ 20 évesen tört el a gyári hátsó rugó.

(ill. akkor vettem észre, az egyiket, amikor kiderült, hogy mindkettő törött, de olyan szépen felült, hogy nem látszott, csak ült az egyik oldal.)

Sok vacila után Kayabát vettem, ez hasonlított legjobban a gyárihoz, vastagság, rugóerő.

Nagyon jól bevált.

Előzmény: tisvol (126846)
metalex Creative Commons License 2023.01.02 0 0 126902

Arra készülj fel, hogy egy első ajtópanel nélkül a büdös életben nem fog normálisan szólni a PUG.

Sajnos az első ajtóban sikerült egy akusztikai rövidzárat létrehozni az ajtópanelben.

A hangszóró egy kis lukban lakik a kárpiton belül és nem tud az egész ajtóban dolgozni.

Így, egyszerűen nincs megfelelő tér, amiben meg tudja mozgatni a levegőt.

(én elég sokat költöttem rá, ajtópanel szigetelés, hangszórók, rezgéscsillapítás, ajtópanel merevítés stb. egy kicsit jobb lett, de nem jó.)

Basszus normális nem lesz emiatt. 

Az ajtópanelek egyben vannak, levétel előtt műanyag patentokat vegyél hozzá, sok törni fog a levételnél.

Elöl 160mm-165mm, hárul 130mm az átmérő.

A csipogó azt hiszem 30mm.

Az ajtó-átvezető csatlakozót nem lehet kiiktatni, előtte-utána forrasztani kell a kábelt, ha azt is ki akarod cserélni.

A tápkábel bevezetésnél nagyon vigyázz, hogy rendesen ki legyen szigetelve, nehogy befollyon a víz a kábel mellett.

(POZ tápon az akksi után 10cm-en belül legyen bizti ! )

Előzmény: ajlavepuszi (126858)
metalex Creative Commons License 2023.01.02 0 0 126901

Szia !

 

Az ülések alatt vannak a biztonsági övek átvezető csatlakozói.

Abban a csatlakozóban törik el, fárad meg valamelyik kábel.

A csatlakozó kiiktatásával ( kábel elvág, csatlakozó kiiktat, összeforraszt, rendesen szigetel+ zsugorcső) megszűnik a probléma. 

Ebben az esetben az ülés már nem oldható kötéssel csatlakozik az autóhoz :-)

(Berner-nél lehet venni utólagos autóipari csatlakozókat, azzal oldhatóra is meg lehet csinálni )

 

Előzmény: erdrobi1 (126894)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!