Először is sajnálom, ami a nejeddel történt, remélem sikerül mentálisan is túlélni ezt a dolgot.
Sajnos a vásárolt autó motorja rendkívül rossz hírű, nem is sorolom a problémákat. Olvass utána, rengeteget foglalkozik vele az internet népe és a sajtó! Európai szintű a botrány. A piacon mindenki menekül az ezzel a típusú motorral szerelt autóktól.
Nem tudom mikori évjárat és melyik motorkód van az autótokban, de a gyártó talán tudott később javítani valamit az ismert konstrukciós hibákon.
Kellene egy márkaszerviz véleményt kérni, hogy lehet megelőzni a nagyobb (milliós költségű) és sajnos menetrendszerű motorhibákat? Valószínűleg az olajcsere periódussal nem számolhatsz 10 ezer km-nél hosszabbra.
Ha végigolvasod, benne van az okfejtésben: a motor konstrukciós hibáját felerősíti, ha rövid utakra használják, mivel a vezérműszíj a forszírozott bemelegedési időszak alatt "öregedik". A nejedről leírt információk alapján az ő esetében nagyobb valószínűséggel fognak ilyenek előfordulni, figyelembe véve az állapotát.
Nem szerettelek volna elkedvetleníteni, de talán meg lehet előzni a bajt.
Bocsi, nem voltam NET közelben. Gyári ár alatt, nekem felesleges már. Tel: 70/hármas85öt7kettes7. Személyesen adnám át, ha lehet. Fotót, videót tudok küldeni, de full csomagolásban van, keménypapíron fólia alatt. Na meg elérhető vagyok a fenti számon.
Tiszteletem hölgyek, urak. Valaki meg tudná mondani fejből, hogy egy 307 benzines 1.6 16V -nek milyen átmérőjű a kipuffogó csöve? Nincs most kedvem megemelni az autót. Köszi előre is.
Eladó továbbra is sporttársi áron bontatlan csomagolásban lévő gyári turbo nyomásszabályozó szelep (druck labda). Anno a Peugeot 307 2.0 HDi autómhoz kaptam egy szerelőtől. 2006-os évjárattól jó, tehát a 136 Le verzióhoz való. (ha egyáltalán van különbség köztük)
Mivelhogy a feleségem lábát rák okán le kellett amputáltassuk , 1 lába lett , és ezért vettünk egy automata sebváltójú Peugeot 2008-ast , 1200ccm-s benzines kocsit 51000 km-rel . Mivel használt kocsinál azonnal ki kell cseréltetni a vezérlést , felhívtam az autószerelő barátomat , aki mondta , hogy itt helyszűke miatt a frankok a vezérmű-szíjat belerakták az olajtérbe , s ennek okán az olaj -- ugye -- marja a bordásszíjat , így az nem 80 000 km-t tud , hanem csak 50 000-t .
Azt is hozzátette , nem tudja megcsinálni , mert ehhez szakszerszámok kellenek . Azt szeretném megkérdezni , tudtok-e olyan szervízt , amelyik ezt a munkát le tudja rendezni , és nem baj , ha a fővároshoz közel van .
Nagyon szépen köszönöm válaszaitokat ,hogy kihez is fordul YOU nk...
Szia! Csak érdeklődés szinten: az enyém (1.6-os16V) se világít gyújtás ráadásakor mióta ki lett cserélve a jeladó az olajszűrő alatt. Ám előtte az előző jeladóval világított, ahogy illik. A régi jeladó valahogy, valamiért kilyukadt, szórta az olajat. Cseréltük újra az Autodoc-ról. Azóta nem világít gyújtáson. Viszont adódott, hogy elfolyt az olaj egy kevésbé meghúzott olajszűrő fedél miatt, és akkor viszont jelzett a lámpa.
Sziasztok! A problèmám a következő. Van 1 1.6 HDI 109 lovas 307 esünk. Imádjuk. Eddig minden rendben volt, de pár napja elkezdett rakoncátlankodni. Kicsit elgyengült. Ha nyomom a gázt nem gyorsul, csak ha elkezdem szèpen lassan felengedni. Kicserèltem a levegő, üzemanyagszűrőt. De a hibán nem nagyon javított. A kèrdèsem az lenne, mi lehet a problèma, szerintetek merre induljak el?
...szia ...ne kapkod el...első lépésben pucold meg ...sőt a helyére betennék egy megfelelő mágnest a 3-4 fordulat erejéig , hogy össze szedje a maradék reszeléket , de ebben az esetben a jeladó hiánya valószínűleg generálni fog egy hibakódot ...csak akkor csináld meg ha van lehetőséged utána törölni a hibát ....
Egyáltalán nem biztos, hogy megnyekkent... az enyém 1.6 16V is ugyanezt csinálja miután az eredetit ki kellett cserélnem, mert kilyukadt. Metzgert raktam bele netes ajánlás alapján és nekem se világít gyújtás ráadásakor. Viszont, ha valamiért elfogyna az olajnyomás, akkor világít!
Köszi a választ. Akkor amiket találtam aliexpressen, az autodocon azok mik? Vagy ez a jeladó csak a dízelekben van? A Youtubon láttam, megmutatták a helyét.
...mivel nincs benne, arra gondolok inkább a hogy a főtengely jeladóra kellene öszpontosítani ...azzal megszokott történni hogy fémreszelék tapad rád és ezáltal hamis jelet küld a vezérlésnek ....ami által nem pontos az időzítese a befeccskendezésnek , vagy a gyújtásnak ...és így köze lehet lehet/van a másik hibához ....
Sziasztok! Többszöri törlés után folyton visszatérő hibakód: " Camshaft position error" (P0341). A motor egy TU5JP4 2001-es 16v 1.6-os. A check engine világít, középső kijelzőn: "Antipollution fault"-ot mutat. Amúgy ezekkel együtt a motor nem erőtlen, megy mint szokott. Az Alin találtam kétféle vezműtengely szenzort is ( az egyik: 9660582080 Camshaft Position Sensor For Citroen C1 C2 C3 Xsara Nemo Peugeot 206 307 1007 Bipper - AliExpress). A Bárdinál viszont a robbantott ábrákon nem is találtam vezérműtengely szenzort! Gondolom nem ugyanaz mint a "motor speed sensor". Esetleg Hódmezővásárhely és környékén hozzáértő szerelőt tud valaki?