Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

d.jocov Creative Commons License 2020.05.28 0 0 126019

https://www.youtube.com/watch?v=l38f6a-Q-yYÉ

 

Én is csak itt, persze a valóság nyilván eltérhet....

Előzmény: FeZ_ (126012)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.27 0 0 126018

Talán kéne bele némi váltóolaj szintet is ellenőrizni utántölteni ha már gyepálod. Inkább szint felett legyen kicsivel, mint alatta. Alacsony hajtómű olajszintnél csinálhat tipikusan ilyet 1-es fokozatban. Ha szétgyepálták a váltót az tipikusan szinkrongyűrű hangot okoz az adott fokozatban. Szerintem egy kurvára elhanyagolt autót vettél amibe az előd csak benzint töltött és rúgta vágta nem kéne ugyanezt folytatni. Olajszint fontos váltóban és motorban egyaránt. Egyesben lepadlózni is csak akkor szabad, ha már üzemmeleg az olaj is és természetesen az olajszint is rendben van mindenhol váltóban motorban egyaránt. Motorolaj csere is inkább 12-15000km-enként ajánlott váltóban hajtóműolajat csak utántölteni ha kell cserélni azt nem szükséges mert kupluncsere esetén úgyis leeresztik és cserélik. 

Előzmény: bocios2 (125041)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.27 0 0 126017

Hello!

 

Rossz szerelőt választottál. A probléma forrása bagatell a motortérben lévő biztosítékfedelet biztos ismered leszeded és alatta van a negyvenakárhány polusú szürke csatlakozója a multiplex elektronikának ezt óvatosan mozgasd meg. Vigyázz mert a műanyag nem tudjuk milyen állapotban van, öreg műanyagot nem feszegetünk mert lehet, hogy törékeny és eltörhetnek a rögzítőfülek. Ez megoldja a problémát az enyém több hónapot állt télen az utcán valszeg a pára ami ott lecsapódott okozott kontakt hibát. Óvatosan megmozgattam ennyi és eltűnt a hiba. Ha azonban továbbra is jelentkezik, akkor ki kell tisztítani a csatlakozóból a gyártban rátaknyolt felesleges szilikonzsírt mert az szigetel. Ezt víztől való védelem miatt kenték rá csak lehet, hogy került a csatlakozóba is. Nem tudom mennyit konyítasz az elektronikához ezért inkább bízd egy valóban profi autóvillamossági szerelőre. Azonnal törd el a kezét, ha WD40-el próbálkozna ide professzionális kontakt tisztítószer kell. By the way ha antipollution fault hibát is kiír akkor a motor ilyenkor vészüzemmódba kapcsol, ezért nem veszi a fordulatot mert nem megfelelő a keverékképzés ez egy védelem nehogy tönkretegye a katalizátort ilyenkor túl sok benzint kap és kevés levegőt kontakthiba miatt. Motort ne mosogasd mert az elektronika nem szeret vízben tocsogni. Ha ez nem segít akkor lehet még a motoros fojtószelepet (pillangószelep) újraprogramozni. További jó cabriózást balesetmentes közlekedést!

Előzmény: sipipupu (125752)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.27 0 0 126016

Helló!

 

Igazi zseni vagy öregem:) A tető egy elektrohidraulikus szerkezet azaz hogy értsd egy elektromos szivattyú hidraulikaolajat pumpál munkahengerekbe amik működtetik a tetőt ugyanúgy ahogy pl. egy markoló működik. Ennek a szivattyúnak jelentős az áramfelvétele mely extra terhelés formájában az ékszíjjal hajtott generátoron keresztül visszahat a motorra. Ugyanez van akkor is ha pl. mind a 4 ablakot egyszerre felhúzod és az ablakok elérik a tetőszigetelést de még tovább húzod pár másodpercig. Klímán meg mit magyarázzak? Klímakompresszort szintén a motor hajtja az ékszíjról ugyanúgy extra terhelést jelent a motornak mintha kisebb emelkedőt küzdenél le. Halkan megjegyzem ha szemfüles vagy láthatod, hogy bekapcsolt klímánál a motorvezérlés picit megemeli az alapjáratot nem véletlenül. Kis köbcentis pl.1,4l-es klímás autón ha kikapcsolod a klímát az szinte felér egy turbóval akkora többletterhelést okoz a bekapcsolt klímánál:) Szóval ilyenkor többet is fogaszt az autó mivel nem a lábaddal hajtod a klímakompresszort ezért a motornak kell;-)

 

Előzmény: bocios2 (125476)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.27 0 0 126015

Helló!

 

Tipikus mikrokapcsoló probléma. Ha az autó nem volt szénnétörve akkor végig kell nézni őket. Egy a csomagtérben van a kihúzott csomagtérrolót érzékeli a beakasztó jobb oldalán. Célszerű ezzel kezdeni. A tető félig nyitott állapotában is lehet látni oldalanként jó pár mikrokapcsolót ezeket is érdemes átnézni hogy nincs e rajtuk szennyeződés vagy sérülés nyoma. A tető becsukott állapotában egy bowdenes szerkezet működtette karmok két oldat rögzítik a tetőt a szélvédőkerethez. Itt is kell lennie mikrokapcsolónak mert ebből tudja a computer, hogy a tető rögzítve van felhúzhatja az ablakokat. Szóval nem egy nagy történet bármelyikbe ha szennyeződés került azt érdemes óvatosan kontakt tisztító spray-vel kitisztítani. Persze más a történet, ha az autó rommá volt törve és a deformálódás miatt nem kapcsol egyik vagy másik megfelelően vagy megsérült barbár tulaj miatt. A csomagtérivel kezdd mert tippem szerint vagy ott vagy elöl a szérvédőkeretnél a rögzítőkarmokat érzékelő lesz a ludas. 

Előzmény: szeka666 (125564)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.27 0 0 126014

Helló!

 

Olajnyomással működik ami jóval megbízhatóbb mint a fogaskerekes mechanikus szerkezetek (honda, vw, stb). Ezt a francik jól kitalálták talán emiatt is kell kb. 6l olaj bele, meg a dugattyúkat is olajspricc hűti alulról ha az olajra és annak üzemi hőmérsékletére mindig figyel a tulaj soha nem lesznek kenési problémák. De olyan 4500-5000 ford/perc körül van a váltás mely fokozatos a markánsabb motorhang (szívó- és kipufogóhang) nagyobb teljesítmény formájában jelentkezik. Négyezer alatt csak morgást hallani felette tipikus kihegyezett szívómotor üvöltés.

Előzmény: bocios2 (125297)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.27 0 0 126013

Hello!

 

Szörnyű buta a szerelőd, gyorsan cseréld le. A probléma forrása bagatell a motortérben lévő biztosítékfedelet biztos ismered leszeded és alatta van a negyvenakárhány polusú szürke csatlakozója a multiplex elektronikának ezt óvatosan mozgasd meg. Vigyázz mert a műanyag nem tudjuk milyen állapotban van, öreg műanyagot nem feszegetünk mert lehet, hogy törékeny és eltörhetnek a rögzítőfülek. Ez megoldja a problémát az enyém több hónapot állt télen az utcán valszeg a pára ami ott lecsapódott okozott kontakt hibát. Óvatosan megmozgattam ennyi és eltűnt a hiba. Ha azonban továbbra is jelentkezik, akkor ki kell tisztítani a csatlakozóból a gyártban rátaknyolt feleselges szilikonzsírt mert az szigetel. Nem tudom mennyit konyítasz az elektronikához ezért inkább bízd egy valóban profi autóvillamossági szerelőre. Azonnal törd el a kezét, ha WD40-el próbálkozna ide professzionális kontakt tisztítószer kell. Bye the way a motor ilyenkor vészüzemmódba kapcsol, ezért nem veszi a fordulatot mert nem megfelelő a keverékképzés ez egy védelem nehogy tönkretegye a katalizátort ennek semmi köze a gyertyákhoz mindegyik henger működik csak túl sok benzint kap és kevés levegőt kontakthiba miatt. Motort ne mosogasd mert az elektronika nem szeret vízben tocsogni. További jó cabriózást balesetmentes közlekedést!

 

 

Előzmény: gy_sanyi (125854)
FeZ_ Creative Commons License 2020.05.27 0 0 126012

Osztott tekercset nem láttam eddig, de hát én sem láttam még mindent. A bronzkeféken át szoktak letestelni, pont emiatt lehet az a jelenség kopott keféknél, hogy vagy csak kattan vagy azt sem. Azután mozgatásra, ütögetésre meg megint jó valameddig. 

Ha direktbe adtál áramot a behúzótekercsre és úgy is csinálta, akkor egyértelműen az indító a hibás. (azt az elég ritka hibát kivéve, hogy a tápkábel vagy a motor testkábel érintkezése rossz)

 

Előzmény: d.jocov (126011)
d.jocov Creative Commons License 2020.05.26 0 0 126011

Mikor direkt teszteltem, volt hogy 5x nem is kattant, arra gondolok, mivel osztott a behúzó tekercs, egyik testet kap, a másik a forgórészen keresztül kap testet, gondolom ha úgy áll meg hogy a szénkefe nem érintkezik, be sem húz.... a test vagy + kontakt is felmerült bennem, de az sem tud ennyiféle hibát adni...

Remélem nem tévedek, dehát 380 000 km van az önindítóban, motorban, abból én mentem 260e.-ret

Előzmény: FeZ_ (126007)
d.jocov Creative Commons License 2020.05.26 0 0 126010

Köszi, remélem megoldja a csere...

 

Előzmény: FeZ_ (126007)
d.jocov Creative Commons License 2020.05.26 0 0 126009

Köszi az infót, megrendeltem az önindítót, mert a produkált hibák alapján az a bibis....

Aztán csere és meglátjuk....

Mert vagy teker vagy nem

vagy kattan vagy nem

néha ha teker biccen is (kihagy)

ezt mind nem tudja a gy.kapcsoló produkálni....

Előzmény: hegizoli 307 SW (126008)
hegizoli 307 SW Creative Commons License 2020.05.25 0 0 126008

Hali! Nekünk legutóbb az egyik 2.0 RHS  SW -nél a gyújtáskapcsoló volt a hibás. Nem indított.A kulcsos rész maradt csak az elektromos betétet cseréltük. Csatiknál széthúztuk,Bálint Attila (Fb) küldött másikat.

Előzmény: d.jocov (126006)
FeZ_ Creative Commons License 2020.05.25 0 0 126007

Elvileg lehetne más hiba is, nem csak önindító, de ha az autó mozgatása után indít, akkor az az esélyes. (esetleg még a behúzó szálra direkt áramot adva lehetne tesztelni, nagy körültekintéssel!)

Az indítómotornál az a 3 fogszámon belüli mozgás nem szokott probléma lenni, de esetleg az alvázszám alapján ki lehetne nézni az indító gyári számát és úgy megnézni miket dob fel rá a keresés.

 

Előzmény: d.jocov (126006)
d.jocov Creative Commons License 2020.05.23 0 0 126006

Megkínoztam volt hogy kattant de nem tekert, volt hogy bicentett de tekert, de többségében leginkább tekert. A még világító lámpák a műszerfalon nem halványultak el, azt hiszem akku jó.

Valószinű önindító lesz, de nem tudom a fogak számát 10, 11, 12  ???? vagy az mindegy?

Aki tud seegíteni megköszönöm.............

 

Előzmény: d.jocov (126004)
d.jocov Creative Commons License 2020.05.23 0 0 126005

A club oldal sem elérhető.....

 

Előzmény: d.jocov (126004)
d.jocov Creative Commons License 2020.05.23 0 0 126004

Fiúk!

307 RHR

Önindító egyre gyakrabban nem indít. A kijelzőn a lámpák elalszanak (nem mind) rádió újraindul, kattanást a motortérből nem hallok, nem teker az önindító, elsődlegesen hol kezdjem?

Utóbb 4-5 ször nem tekert, megmozdítottam sebességben, indított.... lehet önindító szénkefe? vagy?

köszönöm előre is a segítséget.

bodoze Creative Commons License 2020.05.18 0 0 126003

Sziasztok!

Tudna valaki infót nekem. Gyújtáskapcsolót szeretnék az autómhoz sw 2.0 hdi 16v RHR 2004 évj.

Hol keressek vagy esetleg vkinek elfekvőben.

Kösziii

micro521 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 126002

Szia!

 

Köszi a választ. Remélhetőleg tényleg csak ennyi lesz. Úgy emlékszem nekünk nagyon hasonló az autónk, csak a tied már a "krómozott" hűtőrácsos.

 

Igazából a felesleges próbálkozásokat szeretném megúszni. Azt hiszem kb 20000.- körült volt annó a jeladó, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy csak egyszer kelljen menni emiatt a hiba miatt szerelőhöz.

 

Előzmény: Smíró (126001)
Smíró Creative Commons License 2020.05.17 0 0 126001

Szeva!

 

Nekem volt vagy másfél éve, télen. A hibakódot nem tudom, de valóban azt a jeladót kellett kicserélni. Azóta nem jött elő. Ugyanezek a hibák voltak, illetve csak egyszer jött elő. Leállt a motor egy kereszteződésben és meg sem nyekkent. A kereszteződés előtt rántott egyet, mint ha egy pillanatra kihagyott volna minden. A kereszteződésig csak gurultam, tehát a kuplungot benyomtam. Stop tábla volt, megálltam és akkor fulladt le. Kitoltam onnan, már segítséget akartam kérni, amikor vagy 10 perc múlva mégis beindult. Több esélyt nem hagytam a cserbenhagyásra, másnap mentem is vele szerelőhöz. Most kerestem a  számlát de nem találom. Bár ha már cserélték Neked, akkor tudod az árat nagyjából. Gyógyulást:)

Előzmény: micro521 (126000)
micro521 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 126000

Sziasztok!

 

Van nekem egy 2006-os, 2.0 HDi, 16 szelepes (RHR) autóm.

 

Mostanában azt csinálja, hogy néha megtorpan egy pillnatra vagy akár le is áll. Leállás után egyből nem tudom újraindítani, de ha kiveszem a kulcsot, akkor sikerül.

 

Mobilos diagnosztikával a P0337 (állandó) és P1351 (függőben lévő) hibákat írja.

 

Volt pár éve hasonló jelenség, akkor kapott egy új főtengely jeladót. Lehet megint az romlott el? Esetleg ezek a hibakódok csak következmények?

Volt valakinek tapasztalata ilyen hibával?

 

Devil8888 Creative Commons License 2020.05.12 0 0 125999

Sziasztok. P0608     Vezérlőegység VSS kimenet 'A'   Hibakód található a kocsimban Peugeot 307 1.4 2003as 8szelep 74ló. . Érdeklődnék tudja e valaki mit jelent hogy orvosolhato? Pár napja úgy jártam hogy inditottam a kocsim elindult de le is állt ha nyomtam gázt ment a motor de rázott és traktor hangja volt szoval haza lehetettt vele menni de alapjárat nem volt. és brutál 20-30l fogyasztást irt a pillanatnyi fogyasztásmérő. hazaértem vele leállitottam kb 2ora mulva inditottam és semmi baja. és azóta sincs semmi baj vele. 

hayabusa123 Creative Commons License 2020.05.10 0 0 125998

Meglett össze gabalyodott a kábel kivezetések a vonohorog konektorban, ujrakötöttem, jó lett. 

Előzmény: Zolysys (125997)
Zolysys Creative Commons License 2020.05.08 0 0 125997

LED ?

Előzmény: hayabusa123 (125995)
Dizzyws Creative Commons License 2020.05.08 0 0 125996

Hali! 

2.0 Hdi (RHS) váltóba jó a Mannol MTF-4 75w80 szintetikus váltóolaj? 

hayabusa123 Creative Commons License 2020.05.04 0 0 125995

Szia, sziasztok,kérdés, probléma a következő:peugeot 307,1.6 benzin 2002 évjárat, indexelélkor gyorsan indexel, vészvillogva rendesen ütemben villog de ha jobb, balra indexelek gyorsan indexel, égőket kicseréltem, a sárvédőben is de hiába, mi lehet a baj? köszi előre is a segítséget 

Előzmény: Zolysys (125976)
hatton Creative Commons License 2020.04.27 0 0 125994

köszi,megnézegetem őket!

Előzmény: Törölt nick (125993)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.26 0 0 125993

Hosszú útra szerintem ne vegyél automatát. Nulla előny, plusz fogyasztás, plusz karbantartás, plusz hibalehetőségek.

 

Hogy hegynek fel full létszámmal+csomaggal megpakolva mire lesz elég ennyi ló, az megint más kérdés.

 

Én, ha van mozgástér, hagynám a 806-ot, most ránéztem, szánalom a hazai piac, főleg ha csak benzines jön szóba, úgy végképp katasztrófa.

 

Párszázzal többért jönnek a 807-ek is, más világ.

 

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/peugeot/807/peugeot_807_2_2_supreme_7_fos_plusz_motoros_toloajto-15623537

 

 

Előzmény: hatton (125992)
hatton Creative Commons License 2020.04.26 0 0 125992

köszönöm a részletes szakértést.

Akkor azt mondod alapból ez a blokk nem problémás annyira?

Nem mindennapi használatra kéne,telente használnám haverokkal sielni.

Autómatát azért kérdeztem,mert külföldi oldalakon árulnak automatákat is,és ezért lett volna kérdés.

Előzmény: Törölt nick (125991)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.26 0 0 125991

A leírásban már más a teljesítmény, automatáról szó nincs, ez egy manuális busz.

 

Nem meggyőző az az öreg szimplaszelep kétliter motor, de alig van megfújva, valami "komoly" ~20le-vel több, mint a szívó változat...viszont a turbó egy csomó plusz lom, olajcső, levegőcső, stb, hibalehetőség.

406ban szerették ezt a blokkot, de ott az másról szól..

 

 

 

Igaz, egy akkora doboznak minden nm-re szüksége van, de volt ennél jobb, újabb (mondjuk a 2.2 duplaszelep) benzines blokk is ezekben.

 

 

Az lehet viszont, hogy az nem 800e ft hanem másfélszer több, abból meg azért "kijön" egy-két javítás. Maga ez a blokk egy őssárkány, ennek vannak előnyei, vannak hátrányai is, ha hétvégére családinak, esetleg másodiknak kell, akkor alapos megnézéssel végül is ok, ha szállítani, buszozni, dolgozni szeretnél vele, akkor semmiképp.

 

Különben nem tűnik úgy (így képről) hogy rossz állapotban lenne ez a busz, de egy elég puruttya kavicsos-konténeres nepper árulja, és mintha újra is lenne festve(vagy csak rálakkozva?), az a két fekete kupak a ködlámpába is teljesen disszonánsnak tűnik, NAGYON meg kellene ezt nézni, mi a tényleges gépészeti-kaszni állapot és vélhető futásteljesítmény.

 

 

Előzmény: hatton (125990)
hatton Creative Commons License 2020.04.26 0 0 125990
Előzmény: Törölt nick (125989)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!