Szia, sziasztok,kérdés, probléma a következő:peugeot 307,1.6 benzin 2002 évjárat, indexelélkor gyorsan indexel, vészvillogva rendesen ütemben villog de ha jobb, balra indexelek gyorsan indexel, égőket kicseréltem, a sárvédőben is de hiába, mi lehet a baj? köszi előre is a segítséget
A leírásban már más a teljesítmény, automatáról szó nincs, ez egy manuális busz.
Nem meggyőző az az öreg szimplaszelep kétliter motor, de alig van megfújva, valami "komoly" ~20le-vel több, mint a szívó változat...viszont a turbó egy csomó plusz lom, olajcső, levegőcső, stb, hibalehetőség.
406ban szerették ezt a blokkot, de ott az másról szól..
Igaz, egy akkora doboznak minden nm-re szüksége van, de volt ennél jobb, újabb (mondjuk a 2.2 duplaszelep) benzines blokk is ezekben.
Az lehet viszont, hogy az nem 800e ft hanem másfélszer több, abból meg azért "kijön" egy-két javítás. Maga ez a blokk egy őssárkány, ennek vannak előnyei, vannak hátrányai is, ha hétvégére családinak, esetleg másodiknak kell, akkor alapos megnézéssel végül is ok, ha szállítani, buszozni, dolgozni szeretnél vele, akkor semmiképp.
Különben nem tűnik úgy (így képről) hogy rossz állapotban lenne ez a busz, de egy elég puruttya kavicsos-konténeres nepper árulja, és mintha újra is lenne festve(vagy csak rálakkozva?), az a két fekete kupak a ködlámpába is teljesen disszonánsnak tűnik, NAGYON meg kellene ezt nézni, mi a tényleges gépészeti-kaszni állapot és vélhető futásteljesítmény.
Sajnos nem találtam a megfelelő topikot,ezért itt kérdezném meg.
Peugeot 2,0 turbós (179LE) motorja mennyire megbízható?2003-as vagy ebben a szériában gyártott típusok.Illetve a hozzá társított autómata váltó?Ez pontosan egy 806-os peugeotba van szerelve.
Direkt kerülöm a dízeleket,de nem tudom,h egy benzin motornál a turbó tud e felesleges fejfájást csinálni.
Szerintem nincs rajta ilyen lehetőség,vagy ha van nem tudom hol......Egyik napról a másikra ment el, ez 1999 évjárat,lámpa magasság állítás van ,de más nincs.....köszi a választ mert a 206 oldalon le sem sza...tak
Hogy ezt hogyan akarja kompresszió méréssel(?) kideríteni, azt inkább ne feszegessük...
Nyilván mikor odavan a HF tömítés, akkor összeborul minden mindennel, víz az olajba, olajos a víz, ömlik a gőz a kipufogóból, buborékol a kiegyenlítő, de a kartergázból lecsapódott víz és olajpára miatt egy kis trutyi a kartergázcsőben, az a legtöbb motornál simán normális.
Még amelyik buborékol, és belefúj a vízbe, ott sem mérhető ki a kompresszió vesztés, mert az nem a pár pár bar sűrítési végnyomáson, hanem a többszáz bar égési végnyomáson fújja át a tömítést. Amelyik motor (fej vagy tömítés) annyira odavan, hogy már kompresszió is alig van egy hengerben, ott számos komoly tünet van, pl három hengerezés, ömlő minden mindenhova, +egyebek.
Max annyi értelme van ennek a "mérésnek" a gyertyákat kiszedve néha tippelhető, ha kicsit fejes már a motor, a gyertyán rajta maradnak a nyomai, ha egyébként jó állapotú, csak eszi a vizet egy kicsit valamelyik henger.
Az utastér ventilátor kiszedése közben a szőnyeg nedvességére lettem figyelmes. Utána olvastam és fűtő radiátor bejövő vízcsőnél találtam csöpögést, nem volt alul és felül rögzítő csavar csak középen. Ellenőriztem a kiegyenlítő tartályt, de nem láttam benn folyadékot. Csavarral összehúztam, feltöltöttem kb. 8-9 dl vízzel. A légtelenítéshez le kellett venni a levegő szűrő házat és hozzá a karter csövet, amibe viszont sárga habot találtam. Az olaj beöntő sapka peremén is van egy kevés ebből sárga habszerű anyagból. Ma mentem vele 30 km-t, teszteltem a fűtést, eddig nem csöpög és víz most nem fogyott belőle. Hétfőn megyek egy szervízbe kompresszió mérésre, ott előzetesen azt mondták, hogy mivel naponta kevés kilométert használom 3-5 km, be se tud melegedni, így lehet, hogy pára kicsapódás okozza, de mérés után tudnak bármi konkrétat mondani. Gondolom simán lehet hengerfej tömítés vagy még rosszabb, igaz? Mit nézessek meg, mire kell odafigyelni? Szerintetek mi válthatta ki a hab képződését?
Segítségeteket kérném. Nem tudok valamiért bejelentkezni a peugeot service box honlapra hogy megnézzem egy 206 os adatait amit nem rég vettem és olajat és szűrőket szeretnék cserélni. De 2 méretű olajszűrő betét létezik hozzá azt mondják a boltban . Szétszerelés előt meg szeretném tudni hogy mejiket vegyem. Ezért kellene a gyári számja a szűrőnek ami a honlapon van. Valakinek közületek van e valami infója?
Van egy 2003-as 307 2.0 HDI 90le break. Van egy hiba. Ami nem mindig áll fenn de általában igen. Ha gázpedállal gyorsítok nincs meg a max teljesítmény. Viszont tempomattal sokkal jobban megy. Néha olyan érzés mintha a gázpedál egy bizonyos állásánál hiába nyomom lejjebb nem adna több gázt egy bizonyos szintnél. Tempomattal viszont mindig ugyanolyan jól megy. Diagnosztika nem dob hibát. Tudnátok segíteni mi lehet a gond? Volt már ilyen valakinek?
Nemrég szereztem olcson,jo állapotban szaladgálósnak....Elég sok elektronikai problémája volt , amit lassan leküzdöttem, megy semmi gond vele,azonban van 2 kicsit bosszantó hibája:
Az egyik nincs műszerfal háttérvilágítás,pedig a műszerfalat szétszedtem és minden izzót egytől egyik kicseréltem.....
A másik: néha a sebességmérő nem mutat semmit,vagy 30km/h nál nem jön lentebb......ez 3-4 gyújtáselvétel-ujraindítás során rendbe jön és napokig nem csinálja.....Engem a műszerfal világítás zavar de nagyon....Ötlet valakinek?
Nos hát több féle módon,pl steklámpának a gép alatt, próbalámpának, világításnak akkuról a sufniban,szivargyújtóról éjszakai világításnak pl horgászatnál....... stb,stb.A kereskedők...... nem szeretik a papír munkát.Tisztelet a kivételnek és szó nélkül cserélik a cuccot. :D:D:D Ez nem csak az izzóra.....
A napokban jártam így egy nyomcsapággyal 17 E volt a kpl szettben a nagyhoz.Szétnyomta a kpl villa -((
Na ennek aztán vannak következményei egy 400 kg -os váltóval.......,szívás,munka,idő, nem kis mani a kiesés.
Nos a gariról még annyit,hogy kaptam másikat majdnem ajándékba,csakhogy ami közben volt az a méreg.
Sziasztok van 307-es sw kombi 2000 benzin 2005-ös az lenne a kérdésem ,hogy a panoráma rolóhoz hol tudnék alkatrészt venni eltörtek a műanyagok amik a sinben csúsznak.
Köszönöm a leírást megtaláltam club honlapján és nekiálltam az utcán a ventilátor kiszerelésnek s majd jövő héten veszek egy újat. Nem lenne gond, csak nekem sehogysem akar kimozdulni a helyéről a ventilátor, mi tarja a helyén? Megnéztem több videót, mindenhol csak fogják és kiveszik..., én nekifeszültem és megmoccantani sem tudom. Se fület nem tudtam kitapogatni se csavart nem látok, tudnátok segíteni, hogy jön ki a helyéről?
Köszönöm a tippet! Elhúzodik a dolog, mert rövid távokat megyek az autóval és nem használom sokat.
Elmentem klímáshoz tavaly nyáron és feltöltötték, mert hiányzott egy kicsi gáz. Viszont a feltöltés nem oldotta meg a problémát nyáron meg volt a hiba, de szeptember után nem jelentkezett és csak másfél hete a meleg beköszöntével jött elő megint. Viszont most már 20 pár foknál is csinálta és nem csak a bekapcsolt klímánál, hanem szimplán a normál ventilálásnál is. Télen nagyon hidegben, amikor bekapcsoltam pár percig elég zajos volt a ventilátor, úgyhogy szerintem nem árt kicserélni. Nézegettem az itthon beszerezhető ventilátorokat a Bárdinál a Hq ventilátorról van tapasztalat? A külföld, most nem tudom mennyire problémás...
Láttam a videót, hogy le kell bontani a a kormány alatti kapcsoló táblát, gondolom le kell venni a akku sarut is, vissza rakásnál pl. a rádió kér kódot?
Az utcán nagyon nem akarok neki állni, ha esetleg lenne olyan a fórumon, aki szerelőként Budapesten bevállalná a cserét, akkor nyugodtan küldjön privátot, megbeszéljük.