Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LUCzI FERencz Creative Commons License 2019.05.24 0 0 125264

Ez oké, hogy kicserélem, de mennyi időt számláznának ezért hivatalos márkaszervizben?

 

Előzmény: Papalac (125263)
Papalac Creative Commons License 2019.05.23 0 0 125263

Pollenszűrő cseréje 5 perc. Két patent ki, benyúlni és kehúzni a feselet, szűrő ki, új be fedél visszanyom, két patent vissza.

A szervizeknél megvan, hogy melyik munkafolyamat mennyi időt vesz igénybe és azt számlázzák. Márkaszervizben vezérlés csere vízpumpa házzal 9,5 óra!

Kedden cseréltem olajat, akna nélkül. Alá kell feküdni, motorvédő 5 csavar, pár patent, olaleeresztő csavar ki, olaj le, közben olajszűrő le (ez nekem fél óra volt, mert úgy ráhúzták, hogy végül 2"-os csőfogóval tudtam csak leszedni), 10 perc csöpögés, új olajszűrő, csavar vissza, motorvédő vissza, olaj bele. Légszűrőt nem cserélek, azt elég 50 ezrenként.

Előzmény: LUCzI FERencz (125261)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2019.05.23 0 0 125262

Bocs, az előző előtti hozzászólásom valamiért nem ment át, így most az előző sem érthető.

2008-as 1.6 HDI-be szerintetek reálisan mennyi idő / munkaóra lehet a két kormányösszekötő, két lengőkar és két talpas cseréje? Úgy érzem, hogy át akarnak ejteni.

 

 

Előzmény: LUCzI FERencz (125261)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2019.05.23 0 0 125261

Ugyanebbe a 4 szűrő és az olaj cseréje összesen reálisan mennyi idő lehet? Rám akarják dumálni, hogy 3 óra volt szétszedni és kicserélni a pollenszűrőt, mert az ablaktörlőt meg a k.. a.. tudja, még mit ki kellett szerelni. Megnéztem youtube-on meg láttam az előző szerelőnél. Másfél óra alatt még én is kicserélném mindet, ha aknám lenne az olajcseréhez.

meromokus Creative Commons License 2019.05.22 0 1 125260

Szia!

 

Én két és fél éve használok egy 2003-as 307SW-t, 2 literes benzines. Jön, megy, megáll. Ez a harmadik autóm, előtte egy benzines Megane I és egy szívó dízel 106-os volt. Egyetlen egyszer nem indult el, amikor az akksi tönkrement. Ezen kívül elektronikai problémája nem volt. Akkor amikor ezt vettem a szénnéhajtott Corollák (amiben kb. klíma volt az össz. extra) kezdődtek 1 milliónál. A 307-est 800 ezerért hoztam el, bőrülés, ülésfűtés, fényszórómosó, automata ablak, elektromosan behajtható tükrök, tolatóradar, tempomat, 4 villanyablak, DVD játékos és a francia kényelem beépítve. Nem bántam meg.

Viszont: szerelőből kb. a negyediket fogyasztom, de ez egyáltalán nem az autó hibája. Az, hogy valaki nem húzza le lengőkar gömbfejének anyáját a futóművön és életveszélyesen adja vissza a kocsit, nem igazán márkaspecifikus probléma.

Előzmény: archlinux (125259)
archlinux Creative Commons License 2019.05.21 0 0 125259

Köszönöm a választ mindkettőtöknek. Egyre jobban hajlok rá. :-)

Előzmény: CsK2 (125257)
Papalac Creative Commons License 2019.05.21 0 0 125258

Az inkább kapcsoló hiba.

Előzmény: wyatttthoearp (125256)
CsK2 Creative Commons License 2019.05.21 0 0 125257

Az utóbbi 15 évben csak francia autók voltak a családban, pedig nem a márka volt a szempont, hanem az ár/érték/kényelem/felszereltség alapján mindig PSA lett a vége. Azt senki nem vitatja, hogy a kategória legjobb dízelei a francia motorok, és a kényelem - felszereltség is nagyon jó az árkategóriához képest. Nem jellemző a rozsdásodás és a törésteszteken is kiválóan szerepelnek. Elrettentésként mindig az elektronikai problémákat szokták emlegetni (lásd lejjebb is), pedig - a saját tapasztalatom szerint - csak hozzáértő szerelőhöz kellene vinni. Ha lenne... Sokszor durrbele módon, 'tapogatózással' javítanak (cserélnek) mindent, pedig a rettegett CAN busz inkább segít(ene) a hibakeresésben, ha van megfelelő műszerezettség. Szóval, én bátran merek ajánlani egy jó állapotú ráncfelvarrott 307 SW-t.

Előzmény: archlinux (125252)
wyatttthoearp Creative Commons License 2019.05.21 0 0 125256
Szia, néha ellenkező irányba indul el az ablak, vagy teljesen lehúzza magát pedig csak résnyire szerettem volna.
Előzmény: Papalac (125255)
Papalac Creative Commons License 2019.05.21 0 0 125255

Mit jelent a hektikus?

Lehet:

- ablakemelő kapcsoló

- ablakemelő motor

- bowden szőrösödés

- szorul az ablak.

 

Lehet, hogy csak tanítani kell vagy levenni pár percre az akksit.

Előzmény: wyatttthoearp (125254)
wyatttthoearp Creative Commons License 2019.05.20 0 0 125254
Sziasztok! Van egy 2006-os 1,6 literes benzines 307sw, amelynek a vezető oldali ablaka elég hektikusan működik. Szétszedtem, megnéztem, de semmi szemrevételezéssel megállapítható hibát nem találtam. A másik apró nyűgöm, hogy a kuplung szett csere óta, a műszerfalból zörgés hallatszik, csak 1500 és 2200 közötti fordulatokon. Balszerencse, hogy városban csak ebben az intervallumban használom. Esetleg volna tippetek, mit, hogyan, merre keresgéljek?
Köszönöm előre is.
bocios2 Creative Commons License 2019.05.20 0 0 125253

Èn személy szerint annyit fűznék hozzá, hogy ha meg van adva neki a kellő gondoskodás, akkor nagyon is megbízható. 

Most egy 307cc (2.0 benzin 180PS) a második 307esem, összesen a 4. francia autóm!

Előző pedig 307 SW (2.0 Hdi 107 PS) szóval a konkrét típussal kapcsolatban nem tudok tanácsot adni, szakember sem vagyok, 

de elég sok mindent olvasni a neten az biztos. De ez más márkákra is igaz!

 

Ha nincs elhanyagolva nem kevésbé megbízható, mint bármi más. 

 

Családban van egy tényleg nagyon elhanyagolt 1.4 benzin kombi 307 -es, sajnos 

csak annyit van vele foglalkozva amennyi tényleg muszáj. Olajcsere + tankolás. 

Bármi más csak akkor van cserélve, javítva, ha valami bedöglött. (Munkásautó)

Jól bírja szegény, de egy megszorult vízpumpa (ami már jól hallható volt, de mondjuk senkit sem érdekelt) 

miatt elszakadt a vezérmű szíj (remélem jól értettem a dolgot... nem értek hozzá különösebben!). 

Rendbe lett téve, azóta is teszi a dolgát, minden működik, ami meglepő, mert még takarítva sincs :) 

 

Ha nálad jól lesz tartva, ahogy én tartottam eddig az összes franciát, rendben lesz az!

Előzmény: archlinux (125252)
archlinux Creative Commons License 2019.05.19 0 0 125252

Köszönöm a tippeket, eszerint próbálok eljárni. :)

 

A konkrét típus megbízhatóságával kapcsolatban valakinek van kiforrott véleménye? Azt is örömmel veszem. :)

Előzmény: hayabusa123 (125251)
hayabusa123 Creative Commons License 2019.05.19 0 1 125251

Amit szoktam mondani, magyarországon, vásárolt, vezetett, szervízkönyvel, rendszeresen, karbantartott, autót vegyél, gyakorlott autószerelővel vizsgálatasd át. Nem vagyok francia autópárti, annak ellenére, hogy kizárólag francia autóim van, de költségvetési szempontból is ez a legjobb választás. 

Előzmény: archlinux (125250)
archlinux Creative Commons License 2019.05.19 0 0 125250

Sziasztok!

 

1.6-os benzines 109 LE-s 307 kombit nézegetek használtan mint költséghatékony B terv, 2007 körüli évjáratokat. Az az igazság, hogy megbízhatóság szempontjából elég rossz híre van a kocsinak, de azt olvastam, hogy a gyártás utolsó éveiben sokat javult ezen a téren. A népítéleten is ez jött le nekem. Ti hogy látjátok, egy jobb állapotú darabra érdemes beruházni?

 

Persze a 308 kombi/sw kézenfekvőbb lenne, annak a megbízhatóságát mindenhol dicsérik, csak nekem az külsőre egyáltalán nem tetszik, illetve belül is jobban bejött a 307 (világosabbnak, átláthatóbbnak éreztem). És persze a 308 egy kategóriával drágább is...

 

Előre is köszönöm.

 

 

bocios2 Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125249

Ismét köszi a tanácsokat ránézek jobban, de amúgy nyugodtan vezetek, azon ne múljon, hogy finoman kell indulnom (mert hát csak 1-ben van a gond..). 

Ha így elmegy még sokáig, akkor OK. 

 

3-ba pályán húzattam úgy ~ 6200 körül, nekem már az a hang is nagyon-nagyon tetszik. :)

Pláne, hogy a másik autónk egy 5008-as 2.0 Bluehdi motorral amit inkább családi utazásokra használunk, szinte csak hosszú utakat megyünk vele.. 

utána átülni a CC-be, jót lehet autózni ezzel a RFK motorral. 

2.5x annyit eszik, mint az 5008-as, de ez már csak ilyen.

 

szasza0211 Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125248

Ohh pedig ott kezd igazán virgonc lenni!

😀

Előzmény: Papalac (125247)
Papalac Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125247

7000-nél adja le a 180 pacit, de kinek van szíve annyira pörgetni? Még nem nyomtam 6000 fölé 😁

Előzmény: szasza0211 (125245)
Papalac Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125246

A váltó kicsit alulméretezett ehhez a motorhoz. Egyesben inkább nagyot mozdul a motor és valami verődik. Vagy féltengely vagy a kipufogó. Érdemes megnézni a kipufogót, a hátsó híd felett megy el a cső. Kézifék behúzva, egyesben finoman fel a kuplungit, hogy verődik-e valami. Ilyenkor látni a sebváltón, hogy mekkorát mozdul. Ezek a váltók előbb utóbb búgnak kicsit. Szerintem nem érdemes vele foglalkozni. 

Előzmény: bocios2 (125244)
szasza0211 Creative Commons License 2019.05.18 0 0 125245

Hát ennek pont az lenne a lényege hogy nyomod neki

7000 fordulaton gyönyörű hangja van 😉

Előzmény: bocios2 (125244)
bocios2 Creative Commons License 2019.05.17 0 0 125244

Köszi a tanácsokat! Ez egy 2004-es RFK (2.0 177 PS) motoros cc.

Van némi probléma a váltómmal sajnos. Ezért gondoltam, hogy valahol ez összefügg.

Nemrég le volt szedve a váltó, mert nem teljesen tiszta, hogy mi a gond vele és már akkor felmerült, hogy 

esetleg "csak" féltengely rossz. Közben láttuk, hogy a váltót tartó bakok / csavarok nincsenek a helyén 

és nagy gáz adáskor illetve emelkedőről való induláskor olyat mozdul a váltó, hogy a féltengelyek rendesen karistoltak. 

Ezt orvosoltuk a tartók cseréjével és pótolva lett minden hibás csavar, felfüggesztés, stb .

 

Aztán szépen vissza lett minden téve, az említett búgás ami most már úgy figyeltem meg, hogy lassú gurulásnál hallani időként. 

Kanyarban mintha picit hangosabb lenne (ez biztos), de van hogy az egész nem is jön elő. Ez hetekkel a váltó leszedés-visszaszerelés után jött elő. 

 

A váltóval később úgyis kell foglalkoznom akkor úgyis sorra kerül a féltengely, hogy az említett váltó elmozdulás milyen károkat okozott. 

Persze leszedéskor már megnézték, akkor azt mondták, hogy semmi szemmel látható gond nincs.

De mivel ez második autó, keveset használom, bár szeretném rendbe tenni mihamarabb még nem tűnik senki szerint sem sürgősnek ez az egész csak 

1-esbe óvatosan kell menni akkor minden oké, utána a váltó csendes és teszi a dolgát minden más sebességbe. 

Szervízben fel is lett ugye emelve, fura mód ott akármennyire is meg lett hajtva semmi de semmi hangot nem ad semmi. 

Ùton viszont 1-esben rendesen karistol és jó hangos a váltó ha az ember jobban megnyomja.. aztán többi sebességben megint minden oké. 

 

Finoman indulok így minden oké, eltekintve az új, halk búgástól. 

 

(Nem vagyok szakember, szóval bocs, ha valami marhaságot írtam, de ahogy a szerelőnél volt a 

kocsi kb. így értettem. )

Előzmény: Papalac (125243)
Papalac Creative Commons License 2019.05.17 0 0 125243

A jobb féltengely keresztül megy a hátsó motortartón. Esetleg ott kell megnézni nem súrlódik-e. A féltegely kanyarban szokott zajongani.

Előzmény: Papalac (125242)
Papalac Creative Commons License 2019.05.17 0 0 125242

Amíg nem állandósul, addig nem kell vele foglalkozni. Nem fog szétesni 😀

Előzmény: bocios2 (125241)
bocios2 Creative Commons License 2019.05.17 0 0 125241

Köszönöm, elsőre akkor a féltengelyre gondolnék, mivel egy előzetes váltó probléma miatt az nincs teljesen jól. 

Szóval arra majd rá kell jobban nézni és javítani / cserélni.. 

 

Előzmény: Papalac (125240)
Papalac Creative Commons License 2019.05.16 0 0 125240

Kezdődő kerékcsapágy vagy féltengely. A toronycsapágy inkább kattog a kormány tekerésekor.

Előzmény: bocios2 (125239)
bocios2 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 125239

Sziasztok!

 

2004-es 307cc esetében, időként a kormány balra tekerésekor pont olyan búgó hangot hallok a jobb első kerék felől, 

mintha a csapággyal lenne valami gond. Simán egyenesben semmi, jobbra kormányzáskor semmi.. 

balra kormányzáskor is csak akkor hallom ha lassan gurulok. Illetve akkor sem állandó a dolog.

Búg, mintha valami szorulna.. Toronycsapágy vagy esetleg lehet a féltengely is?

 

Köszönöm.

Üdv.

 

 

Matrix2006 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 125238

Semmi baja, rendbe üzemel. Hideg indítás után van egy kis alapjárat ingadozása (~30-40 1/min), motoron is látni/hallani, hogy ilyenkor kicsit jobban beremeg, ezen kívül semmi (kopp-kopp-kopp) de ha arrébb gurulok vele megszűnik.

Előzmény: Smíró (125237)
Smíró Creative Commons License 2019.05.15 0 0 125237

A kérdés az lesz: mi a baja az autódnak? Semmi, csak kiolvasáskor ezeket a hibákat dobja?

Előzmény: Matrix2006 (125236)
Matrix2006 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 125236

Faceliftes 1.6 HDi 9HX 90LE, diaggal az alábbi hibákat sikerült kiolvasni, ami számomra érdekes, mi lehet az oka?:
- BSI-ben
F000 Motorkiszolgáló egység, nem működő egység CAN hálózaton
- BSM-ben
F000 Motorkiszolgáló egység néma a CAN hálózaton (gondolom ez a kettő összefügg, de az is lehet, hogy szoftver hiba?)
- Szervókormány elektroszivattyú
C1210 Hiba járó motor (Hiba nincs jellemezve)
C1208 Hibás járműsebesség adat (pozitív zárlat vagy szakadás)
- Befecskendezés
P1351 Előizzító relé (táplált relé és soha nem táplált gyertyák), lehet hogy rossz a relé, a BSI kiadja a parancsot, de nem izzít?
- ABS
P0606 Vezérlőegység hiba (átmeneti, nincs jellemezve)

Smíró Creative Commons License 2019.05.11 0 0 125235

Szasz Sbojan!

 

Főtengely szíjtárcsa környékén volt bibi úgy néz ki, belül a tárcsa gumi gyűrűjénél. Emiatt cserélték kuplunggal együtt azt is. Ha fennáll továbbra is majd a hiba, akkor már a jeladó lesz célkeresztben, de mechanikai - kopás - jele is volt a tárcsának. De köszi, észben tartom azt is.

Előzmény: sbojan (125231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!