Pollenszűrő cseréje 5 perc. Két patent ki, benyúlni és kehúzni a feselet, szűrő ki, új be fedél visszanyom, két patent vissza.
A szervizeknél megvan, hogy melyik munkafolyamat mennyi időt vesz igénybe és azt számlázzák. Márkaszervizben vezérlés csere vízpumpa házzal 9,5 óra!
Kedden cseréltem olajat, akna nélkül. Alá kell feküdni, motorvédő 5 csavar, pár patent, olaleeresztő csavar ki, olaj le, közben olajszűrő le (ez nekem fél óra volt, mert úgy ráhúzták, hogy végül 2"-os csőfogóval tudtam csak leszedni), 10 perc csöpögés, új olajszűrő, csavar vissza, motorvédő vissza, olaj bele. Légszűrőt nem cserélek, azt elég 50 ezrenként.
Bocs, az előző előtti hozzászólásom valamiért nem ment át, így most az előző sem érthető.
2008-as 1.6 HDI-be szerintetek reálisan mennyi idő / munkaóra lehet a két kormányösszekötő, két lengőkar és két talpas cseréje? Úgy érzem, hogy át akarnak ejteni.
Ugyanebbe a 4 szűrő és az olaj cseréje összesen reálisan mennyi idő lehet? Rám akarják dumálni, hogy 3 óra volt szétszedni és kicserélni a pollenszűrőt, mert az ablaktörlőt meg a k.. a.. tudja, még mit ki kellett szerelni. Megnéztem youtube-on meg láttam az előző szerelőnél. Másfél óra alatt még én is kicserélném mindet, ha aknám lenne az olajcseréhez.
Én két és fél éve használok egy 2003-as 307SW-t, 2 literes benzines. Jön, megy, megáll. Ez a harmadik autóm, előtte egy benzines Megane I és egy szívó dízel 106-os volt. Egyetlen egyszer nem indult el, amikor az akksi tönkrement. Ezen kívül elektronikai problémája nem volt. Akkor amikor ezt vettem a szénnéhajtott Corollák (amiben kb. klíma volt az össz. extra) kezdődtek 1 milliónál. A 307-est 800 ezerért hoztam el, bőrülés, ülésfűtés, fényszórómosó, automata ablak, elektromosan behajtható tükrök, tolatóradar, tempomat, 4 villanyablak, DVD játékos és a francia kényelem beépítve. Nem bántam meg.
Viszont: szerelőből kb. a negyediket fogyasztom, de ez egyáltalán nem az autó hibája. Az, hogy valaki nem húzza le lengőkar gömbfejének anyáját a futóművön és életveszélyesen adja vissza a kocsit, nem igazán márkaspecifikus probléma.
Az utóbbi 15 évben csak francia autók voltak a családban, pedig nem a márka volt a szempont, hanem az ár/érték/kényelem/felszereltség alapján mindig PSA lett a vége. Azt senki nem vitatja, hogy a kategória legjobb dízelei a francia motorok, és a kényelem - felszereltség is nagyon jó az árkategóriához képest. Nem jellemző a rozsdásodás és a törésteszteken is kiválóan szerepelnek. Elrettentésként mindig az elektronikai problémákat szokták emlegetni (lásd lejjebb is), pedig - a saját tapasztalatom szerint - csak hozzáértő szerelőhöz kellene vinni. Ha lenne... Sokszor durrbele módon, 'tapogatózással' javítanak (cserélnek) mindent, pedig a rettegett CAN busz inkább segít(ene) a hibakeresésben, ha van megfelelő műszerezettség. Szóval, én bátran merek ajánlani egy jó állapotú ráncfelvarrott 307 SW-t.
Sziasztok! Van egy 2006-os 1,6 literes benzines 307sw, amelynek a vezető oldali ablaka elég hektikusan működik. Szétszedtem, megnéztem, de semmi szemrevételezéssel megállapítható hibát nem találtam. A másik apró nyűgöm, hogy a kuplung szett csere óta, a műszerfalból zörgés hallatszik, csak 1500 és 2200 közötti fordulatokon. Balszerencse, hogy városban csak ebben az intervallumban használom. Esetleg volna tippetek, mit, hogyan, merre keresgéljek?
Köszönöm előre is.
Amit szoktam mondani, magyarországon, vásárolt, vezetett, szervízkönyvel, rendszeresen, karbantartott, autót vegyél, gyakorlott autószerelővel vizsgálatasd át. Nem vagyok francia autópárti, annak ellenére, hogy kizárólag francia autóim van, de költségvetési szempontból is ez a legjobb választás.
1.6-os benzines 109 LE-s 307 kombit nézegetek használtan mint költséghatékony B terv, 2007 körüli évjáratokat. Az az igazság, hogy megbízhatóság szempontjából elég rossz híre van a kocsinak, de azt olvastam, hogy a gyártás utolsó éveiben sokat javult ezen a téren. A népítéleten is ez jött le nekem. Ti hogy látjátok, egy jobb állapotú darabra érdemes beruházni?
Persze a 308 kombi/sw kézenfekvőbb lenne, annak a megbízhatóságát mindenhol dicsérik, csak nekem az külsőre egyáltalán nem tetszik, illetve belül is jobban bejött a 307 (világosabbnak, átláthatóbbnak éreztem). És persze a 308 egy kategóriával drágább is...
A váltó kicsit alulméretezett ehhez a motorhoz. Egyesben inkább nagyot mozdul a motor és valami verődik. Vagy féltengely vagy a kipufogó. Érdemes megnézni a kipufogót, a hátsó híd felett megy el a cső. Kézifék behúzva, egyesben finoman fel a kuplungit, hogy verődik-e valami. Ilyenkor látni a sebváltón, hogy mekkorát mozdul. Ezek a váltók előbb utóbb búgnak kicsit. Szerintem nem érdemes vele foglalkozni.
Semmi baja, rendbe üzemel. Hideg indítás után van egy kis alapjárat ingadozása (~30-40 1/min), motoron is látni/hallani, hogy ilyenkor kicsit jobban beremeg, ezen kívül semmi (kopp-kopp-kopp) de ha arrébb gurulok vele megszűnik.
Faceliftes 1.6 HDi 9HX 90LE, diaggal az alábbi hibákat sikerült kiolvasni, ami számomra érdekes, mi lehet az oka?: - BSI-ben F000 Motorkiszolgáló egység, nem működő egység CAN hálózaton - BSM-ben F000 Motorkiszolgáló egység néma a CAN hálózaton (gondolom ez a kettő összefügg, de az is lehet, hogy szoftver hiba?) - Szervókormány elektroszivattyú C1210 Hiba járó motor (Hiba nincs jellemezve) C1208 Hibás járműsebesség adat (pozitív zárlat vagy szakadás) - Befecskendezés P1351 Előizzító relé (táplált relé és soha nem táplált gyertyák), lehet hogy rossz a relé, a BSI kiadja a parancsot, de nem izzít? - ABS P0606 Vezérlőegység hiba (átmeneti, nincs jellemezve)
Főtengely szíjtárcsa környékén volt bibi úgy néz ki, belül a tárcsa gumi gyűrűjénél. Emiatt cserélték kuplunggal együtt azt is. Ha fennáll továbbra is majd a hiba, akkor már a jeladó lesz célkeresztben, de mechanikai - kopás - jele is volt a tárcsának. De köszi, észben tartom azt is.