Ez az a rács, amelyik az esővizet vezeti el a szélvédő két oldalának alján? Hülye kérdés lesz, nincs előttem az autó, de oda van közvetlen kapcsolat a motortérből?
Szembe állsz a kocsival és bal és jobb oldalon a szélvédő alatt van egy szerviz "rács", azt kipattintod a BAL oldalon és ott találsz behatolási "pontott".
Javaslat: műszerész csavarhúzó hegyét melegísd fel és azzal csinálj lyukat.
Vettem egy új rádiót, és egy átalakítót, ami a QuadLockból ISO-t csinál, plusz fantomtápja is van a rádióhoz.
Kicserélem a rádiónál a sárga-piros szálat (szerencsére már okos megoldás, átdugható simán), összedugom az átalakítóval és rá a gyári csatira.
Rádió szól. Memória is megmarad. De gyújtás levétele után nem kapcsol ki.
Na mi lehet, szétszedem. Látom, hogy az átalakítón, a piros-sárga egy tőre van kötve. Szét is szedem, csinálok csatit a 11-es helyre (csak a 12-ben és a 16-ban van a táp ill. föld az átalakítón), összerakom és még mindig nem jó.
Megint szétszed és akkor meglátom a lényeget, hogy a gyári csatin, ami régen a rádióba ment, nincs külön csatlakozó a gyújtásnak, a neten meg minden kiosztáson volt, én meg nem értettem. Gondolom akkor CAN buson tudta a régi magnó, hogy most akkor kapcsoljon ki, mert nincs gyújtás.
Hogyan lehet ezt megoldani legegyszerűbben? Van olyan tű a gyári csatlakozón (külső antenna, mute meg nem tudom mi a 3. van még szabadon), amiből tudok gyújtásos jelet venni? Vagy rá kell kötnöm mondjuk a szivargyújtóra? Köszi!!!
És még egy kérdés: hol van a titkos lyuk a tűzfalon, ahol át tudom vezetni az akksitól az erőlködő tápkábelét? Állítólag valahol az utasoldalon, de én sehol nem találom. Köszi ezt is.
ez szuper leírás. Amint időm és az anyagiak engedik, elgurulok egy kipufogóshoz, vagy esetleg betg mester műhelyében megnézetem, oda úgy is kell vinnem az autót valamikor.
Évekkel ezelőtt ugyanazen a fórumon én számoltam be - képpel együtt - hasonló zörgő/rezonáló hangokról gyorsításról a motortér felől.
A problémát azon a ponton kellett keresni, ahol a 4 leömlő "eggyé válik", azaz 4 helyett egy csőben (gondolom, ez már a kipufogó :-) tovább. Itt a 4 leömlő egymáshoz feszül gyári állapotban, de az évek múlásával elmúlik a szorítás s egymáshoz verődnek a csövek.
Íme egy kép a problémás leömlőkről:
A probléma megoldása 15-20 percet igényleg. A kocsit fel kell emelni, a kipufogócsövet a leömlők torkolatáról lehúzni (nyilván van ott valami szorító bilincs), majd valamivel a leömlők lemezeit egymáshoz szorítani. Esetemben az egymáshoz érő lemezoldalakat pontszerűen egymáshoz heggesztették. Aztán kipufogócső vissza, bilincs megszorít, kocsi leenged, kéz megmos és kész. Esetleg fizet. :-)
Bocs, ha nem volt túl szakmai - nem ismerem a szakmai zsargont, a szakmát meg mégannyira sem.
kb 80E Km futott törött c4-ből lett motor+váltó 230E volt. Azért mondom hogy "lehet" hogy jobban járnál egy felújítással. Ha akkor tudtam volna Kacsóról biztos felujitattom, Mert az tuti hogy nincs elkopva.
ha nekem is történne valami a motorral (1.6hdi) akkor biztos, hogy kapna egy másikat és nem foglalkoznék felújítással! Az enyémbe 180papír egy fűzött motor.
Nekekm is ilyen hangja van, szerelő azt mondta, hogy egy darabka le van törve a katalizátornab és míg fel nem melegszik (ki nem tágul) addig iylen hangja lesz.
Meló után első dolgom volt levenni a kereket. Nem volt kiugorva az a stift, de eléggé zörgött az a védő. Leszedtem és bekentem lithiumos zsírral. Most nem zörög. :)
Tudom, kértünk tőlük ők mondták, h mivel 16 szelepes, darabja 12 lenne megcsinálni és így sokkal több. Van 1 ajánlat, az 140 bontóból, de még próbálok körbenézni.Nekem is 1 évig állt a kocsi az előző tulajnál, 2 éve van meg nekem az autó, tavaly jött ki a gond, először olajpumpát cseréltek úgy jobb lett, de most már muszáj megcsináltatni.