igen, ez igaz. a pecóban is kicseréltem a kritikus izzókat ledesre, ezer forintok látszanak a villanyszámlán, mert ugye nem mind1, hogy 5x60W vagy 5x5-7W... de az olcsó izzók szart se érnek. ami meg tényleg kivált egy 40-60W-os izzót az 6-8ezernél kezdődik... :)
ez a kis szaros w5w is 3000 2db. :)
azért jutott eszembe, hogy ez nem melegszik, de ha nem világítja be amit kell akkor pacipikula.
Azzal az a baj, hogy nincs akkora szórt fénye, és a végeredmény az lesz, hogy a kijelzőn lesz három világos pont, a többi része meg sötét marad. Persze ha talál valami fasza ledet, akár jó is lehet...
azt meg tudom erősíteni, hogy minden márkának vannak betegségei. céges flottánkban 47 autó van, többségében skoda oktávia, de van audi, ford, renault is. az új autóknak több a gondjuk, mint egy 6-8 éves autónak. az újaknál megvan a tervezett amortizáció, míg a régiekben azért benne van az anyag.
én pl 17 évig jártam egy audi 80 2.8 V6-al. 4 évesen vettem. pici túlzással mondhatom, hogy 240ezer km alatt szinte soha nem volt vele semmi gond.
amivel eddigi pályafutásom alatt ráfizettem az az olasz autók... :) persze lehet, hogy kifogtam...
szóval most nagyon kíváncsi vagyok erre a francia gyerekre :)
A hűtés-fűtésnél nekem is hiányzik egy olyan opció, ami a régi, 1986-os gyártású 626-os autómban volt. Ott 3 állása van a szellőzőnyílásnak: teljesen nyitott, amikor a kinti levegő vágott mellbe. A középső volt a zárt, míg az a következő a fűtésrendszeren keresztül. Akkor nem élesben kaptad a kinti levegőt, így nem is volt annyira hűvös. Itt is elférne egy szabad levegőáramlás, de a mai kocsikban nem igen gyártanak már ilyet.
Kicsit kiegészíteném, vagy inkább pontosítanám, bár írtad, hogy a hibák NÁLAD:
Elektromos hibákhoz: Sem az előző, sem a mostani kocsimon - amit 7 éve használok - olyan elektromos hibák, mint neked, nem jöttek elő. Sajnos 1-2 hátsó izzó elég gyakran kiég, de ezen kívül semmi. Az is igaz, hogy nem napi rendszerességgel használom a kocsit, de több, mint 10 év 307 használat után ha ez általános, fel kellett volna tűnnie. Mindkét kocsi prémium felszereltségű (volt).
Nálam az izzókon kívül ami elektromos baj - bár szerintem ez inkább mechanikus hiba - az ülésfűtés. Az előző autót már így vettem, ebben meg behalt, pedig nem térdeltem bele. Sajnos egy ingyenes belső takarításos PUG akcióban a "szakember" igen, ez nyáron volt és előttem, szóltam is rá, hogy ezt nem kellene és pattanjon ki az ülésről, de én hülye nem ellenőriztem le az ülésfűtést és a hideg beálltával már nem is működött.
Amennyiben elektromos baj - vagy csak nálam egyedi -, hogy ha valamennyire le van húzva az ablakom, menet közben nem felfelé indul, ha fel akarom húzni, hanem lemegy koppig és utána fel. Semmiféle újratanítás eddig nem segített rajta, talán a topiktalin jön rá gyógyír, ha el nem felejtem szóba hozni.
A kuplungom sajna megcsúszott és a kevlározás is csak ideig-óráig volt jó, ez csere lesz előbbutóbb. (127.000 Km)
Klíma hisztit nem érzékeltem.
Nálam nappali fény be van kapcsolva, tehát indítás után lámpa automatikusan bekapcsol. Ilyenkor a fényérzékelő szenzor teljes világítást hagy a kijelzőkön, emiatt is használom ezt a módit, hogy nyárom napszemüvegben JÓL lássam a kijelzőt. Estére meg - amikor az automata egyébként is gyújtaná a lámpákat - leveszi a fényt. Tehát nappal látni lehet napszemüvegben, ha csak nem polár szemüvegben nézed. Mert akkor sajna nem. Kipróbáltam, és sajnos "működik".
Szerintem ha használtat vesz valaki, akkor vagy kifogja, hogy gondos volt a gazda, vagy leharcolt szart vesz, amire meg a gatyát költheti az ember. De ez minden mai kocsinál így van, csak ha valaki belenyúl a trágyába, akkor hajlamos a márkát fikázni. Én a kollégáim autóin látom, hogy mindegyikkel van valami baj és én vigyorgok rajtuk, mert a fos franciának semmi baja:)
nálam ha off, akkor nem jön se hideg, se meleg. ha eco, akkor annyi jön, amilyen sebességen a venti, a/c meg ugye a légkondi. na most ha eco-ban van, akkor meleget tudok csinálni, érezhetően változik a hőmérséklet az állításra. hideget természetesen csak a/c-ban.
3 hónapja vettem a saját 307 sw-met. Amúgy is le akartam írni a tapasztalataimat, kérdésed pont kapóra jön:)
Előtte megane-om volt , először xsara vagy renault scenicben gondolkodtam, jópárat megnéztem de egyik rosszabb állapotú volt mint a másik.Aztán egy kereskedésben megláttam ezt a szépséget és megtetszett.Kipróbáltam, jó állapotúnak tűnt, igaz benzinest szerettem volna inkább ,de belevágtam, egyszer élünk:)
Tehát 2003-as 2.0 hdi premium xt felszereltségű 107 Le Fap-os gépezetről van szó.
240000km van benne. Ez nem kevés de én évi 7-8000km -nél nem megyek többet, így remélem bírni fogja egy jó darabig.Vásárlás után cseréltettem minden folyadékot, vezérlést, hosszbordás szíjat, feszítőt, ne kelljen később aggódni miatta.
Ami még problémás volt, a féktárcsa ill fékbetétet elöl hátul cserélnem kellett, elég gyenge volt a fék, most pöpec!A fórumon ajánlott brembo tárcsa- textar betét kombinációt vettem bele.
Előnyök:
Jól megy ,nem okoz gondot az előzés:) már 1800 körül leadja a max nyomatékot.
Futómű is kiváló , fekszi az utat rendesen.
Fogyasztásom klíma nélkül városon kívül(Kaposvár-Pécs) 5.2 volt, városban rövid utakon(1-2km) 8l.
Mindenféle elektromos extra- ESP, esőérzékelő, digi klíma, becsípődésgátlós elektromos ablak elöl-hátul stb.
Ez tényleg családbarát autó, a hátsó ülések dönthetőek,tologathatóak, mindenféle kihajtható asztalka , tárolórekesz, hatalmas csomagtér.7 üléses, bár a 6-7. ülés inkább csak gyerekeknek jó.
A nagy üvegtető szuper.Az autóból meglepően jól ki lehet látni.
Hátrányok:
Bár a 2.0 hdi blokk elég tartós a többi alkatrésszel lehetnek mélyen zsebbenyúlós problémák: kettőstömegű lendkerék , fap rendszer, a részecskeszűrő nem sokáig húzza városi használat mellett(ezt mondjuk ki lehet szedetni, akkor megszűnik a probléma. )
Sok bosszantó apróbb típushiba,ezek a benzinesnél is megvannak. Nálam:hátsó ablaktörlő motor, hátsó zár nyitásérzékelő, pótkerék leeresztő, ablakemelő kapcsolói, indexkar, behajthatós tükrök.
Hozzáteszem, a villamossági szerelők bénázása is nagy részben felelős a problémákért.Pl nem rakja vissza a szigetelést ezért beázik, telenyomja zsírral az érintkezőt, ezekkel az egyszeri problémából tartósat csinál.
Ma vettem észre hogy a kürt nem megy.
Egy-két számomra bosszantó furcsaság:
Napszemüvegben a digitális kijelzőket egyáltalán nem látni.
A hátsó ajtók nyitásakor nem kapcsol be az ajtó fölötti lámpa, csak ha kézzel bekapcsolom és ráadom a gyújtást.Ha jól tudom a ráncfelvarrottnál már ezt javították.
Ha meleg van kint, az automata klíma néha magától bekapcsol- mesterséges intelligencia:)
Gyári hifi botrányosan szól.Menet közben csak a magassugárzót hallani.Mély mintha nem is lenne.
A klub honlapján sok szerelési leírás és egyéb okosság van, barkács beállítottságú emberek/ pl én:)
nagy hasznát vehetik.
Sajnos minden hibát megvételkor sem lehet előhozni,nyilván nem állok neki a kereskedőnél lecsörlőzni a pótkereket meg hasonlók.
Eddig csak francia autóim voltak, és erre is igaz: igényli a törődést, és leginkább barkács hajlamúaknak ajánlott.Viszont szerethető, kényelmes, szép.
Telón használom. De gépen is működik. De ez csak motordiagnosztika. Nem fogsz tudni mélyen "nézelődni az autódban". Nekem 2003-as van. Ha ezzel jó, akkor azzal még biztosabb, hogy jó lesz. Androidos Telefonon a Torque, számítógépen pedig a Scanmastert használom.
Nekem akkor nyikkan, ha elveszem a gázróla lában. Hallani meg akkor hallom, ha függőleges fal mellett, lehúzott ablakkal megyek, vagy feleségem vezet én meg gengszter módra kihajolok a kocsiból a jobb első kerékhez.