Ha, nem nagyon ragaszkodsz ahhoz a FAP-hoz, akkor szerintem keresd meg itt Jena-t! És egy csapásra megoldódik a FAP-al kapcsolatos hiba a kocsidban. :)
Most találtam ezt s fórumot mert van egy 307 1.6 HDi sw 9HZ motorral ami 2006 gyártásu 190K kilóméter és vannak vele gondjaim (ill én ugy gondolom ezek problémák) Voltam pár szakinál de nem igazán sikerült velük zöldágra vergődni(márkaszerviz maszek ).
Szóval az egyik problémám.
Ha meleg a motor ugy 1300 fordulatnál ránt egyet kettőt a moci, ha hideg akkor ez a probléma nem tapasztalható. ....
Ja meg a k... FAP .Kifogyott a lötyi és ujratöltés után kb 2K Km után ujból hibakod....most itt tartok és nem tudom mit is csináljak ....
már sajnálom hogy korábban nem jártam itt a forumon mert most nem lötyit vennék hanem keresnék valami alternativ megoldás ti mit javasoltok.
Kipróbáltam másik fejegységgel is, hogy mennyire jön elő a rádióvételi probléma. A jelenség sajnos ugyanúgy megmaradt.
Plusz ennél a rádiónál még olyat is csinál, hogy, ha már kinyitom az ajtót, bekapcsolja a rádiót, illetve, ha gyújtás ráadás nélkül hallgatom róla a zenét, akkor pár perc után lekapcsol teljesen. Ezt a gyárival csak az Economy mód bekapcsolása után csinálta. Illetve még, amit észrevettem, hogy nem menti el a mentett rádióállomásokat.
Szóval lehet visszarakom bele a gyárit, aztán veszek hozzá egy FM-transzmittert. A Rádiót meg ezek szerint el kell, hogy felejtsem, hogy valaha is megjavul... :(
ilyen futásteljesítménnyel szerintem 1.6 HDi a legjobb választás. 9HY motorkód a FAP nélküli. Nekem ez Jena féle chip tuninggal 4,5 - és 5 lityi között eszeget vegyes kb 50-50 % város-országút használattal, úgy hogy nem feltétlenül az öregapás vezetést erőltetem :)
hogy mire érdemes odafigyelni? háááááát megmondják a hozzáértők, de minden estre ne ess abba a hibába ilyen motorral felszerelt PUG-ot keresel minimális futással, mert az nem biztos hogy reális. szerintem anno az vett dízelt aki nem 5000 km megy évente hanem sokkal többet. Inkább legyen biztos a szervizeltsége(gondolok itt elsősorban az olaj és szűrő cserékre). mindenképpen diagnosztikát csináltatnék a kiszemelt példányon a döntés előtt. az sok mindent elárul a hozzáértő szemeknek :) esetleg ha megvan az áldozat akkor valószínűleg találsz itt a fórumon olyat aki tud segíteni ebben.
az árhoz szerintem számold hozzá a vezérlés, szűrők, olaj cseréjét, bármit is mond az eladó ezeket én rögtön cserélném
Ami még lemaradt.Akksi még ugyanaz !! A gázolaj szürőház tetejét cseréltem,mert letörtem az egyik csőcsatiját baccus :) A cooler csövet cseréltem a hűtönél.Tehát ilyen apróságok voltak.
Ami fűszeresebb tétel lesz majd az a kettőstömegű lessz.Már nyöszög (Jena szerint) hallhatóan.Meg persze szerintem is.Nos ez 100-on jóval felül lesz.De ez már vagy 7 éve ilyen.
Remélem + irányba terel az én esetem.Lehet másnak más a véleménye tapasztalata.
Mindenesetre odafigyelés ,törődés,megelőzés,ami rossz nem hagyjuk rá.Én legalább is tartom fontosnak,már 77 óta :D:D
Szeva! Most,h olvastam hsz-at azon gondolkozom miközben íro,h mit is kellett vennem a 2.0 HDI SW-re.
Két és fél éves korában került hozzám és eltelt 8 év azóta. Elektromos körben,pár H7 -es izzó ,gyakran cserés volt.Ezt többen is említik a fórumon.Most Berner márka van és jó ideje bírja.Továbbá 1-2 rizs izzók ill.hátsó helyzetjelző égők.Ezen kívűl semmi. Fékek azóta is jók tárcsák betétek.Volt toronycsapágy csere mert kopogott nagyon.
A fappal volt némi probi az eloys folyadék miatt,qva drága és gyakran dobta az APF hibát amikor fogytán volt:) A részecske szűrő is kezdett telítődni.Elhagytam,ha érted :D:D:D
Hála Jenának , optimalizálta a motort és nagyon megy ,meg a fogyi is oks. Most voltam Pesten, pályán,mert nekem helyben van (1500m ) és 130-nál is 6-6,5 lityivel kijön.
Amit még vettem pl gumiköpeny,olajszűrők.légszűrők,klímaszűrők,klíma kompresszor ,mert letört valahogy az eleje elektromos kuplungja.Ja meg két ülést a harmadik sorba,hogy heten beleférjünk.Ja és a fogyihoz kapcsolva,az 7 személlyel értendőőő ,meg Pesten mentem egy százast kb :))
Ugyhogy még nem panaszkodom,még meghagyom a cicust :)
Javaslom az SW-t neked,mert bizti kitudod majd használni.Jena szerint sem rossz gép ez még,ha meg megváltozott a véleménye akkor majd itt .......... :)
A gumik 5013-as DOT számúak, számlásak, garanciálisak.
Budapesten ingyenes kiszállítás.
Csepelen, a városközpontban kedvezményes szerelés (1.390 ft/db) olyan műhelyben, ahol nem ismeretlen fogalom a felnivédő, a tömítőpaszta és a nyomatékkulcs használata.
Sziasztok. Hideg motornál inditáskor kicsit füstöl az 1.6 hdi. Kékes a füst de viszont az olaj nem fogy. Beinditáskor ha 1-2 szer kis gàzt adok kb 1000 fordulatig akkor utàna elàl a füstölés. Lehet e rosz minöségü üzemanyag vagy a porlasztok hibàja?
Eddig volt egy full belső tuningos, a végsőkig kihasznált benzinese, most meg egy fapados HDI-je amit jobban lehet tuningolni és ami eddig korlátozta, mára már megszűnt. Valahogy úgy érzem ez a következő gyerekkora és baromi jól csinálja a bizniszt vele kapcsolatban.
Már csak a múlttól kellene megszabadulnia.
Csak így tovább Zoly, nagyon ott van az dísztárcsa a toppon.
Amennyit mész erősen ajánlott a HDI. Szerintem az 1,6 HDI-t válaszd.
Érdemes ellátogatni a clubunk web oldalára, ahol sok hasznos tanács van vásárlással kapcsolatban.
HDI tuningolható, ezzel kapcsolatban egykét történet itt olvasható.
Én benzines vagyok annyira nem értek a HDI-hez, de aki sokat kocsikázik annak érdemes, mert éves szinten közel 300-400 eft-t sporol az üzemanyagon, ha enne egy részét a chip tuningba és FAP-talanításba ölöd akkor egyrészt gazdaságoSABB a fogyid, megy a kocsi, mint a meszes, vagyis sporolsz.
De a nagyok majd megmondják a tutit, addig is olvasd a club oldalait.
A jelenlegi 97-es 406-os Peugeottomat készülök leváltani és nagyon gondolkodom egy 307-es Peugeotton! Valamelyik nap ültem egy SW-ben és meggyőzött a beltéri anyagok minősége, hogy egy premium felszereltségű autó mennyivel jobb tapintású anyagokkal van szerelve, mint az árban/évjáratban mellette lévő konkurensei!
De viszont adjatok tanácsot! Jelenleg benzines autóm van, aránylag kevés hibával, éves 30-40 ezres km futással! Merjem megvenni a 2.0 hdi-t vagy elégedjek meg egy 1,6 benzinnel? Esetleg 2,0? A fogyasztáskülönbség nagyon jólesne a pénztárcámnak, de ha véletlenül porlasztóért 300-at kell kivenni, akkor bukta a nyereség a fogyasztáson :)
Nagyon szemezgetek a diesellel, de egyben félek is tőlük! Amikor megyek megnézni egy-egy autót, akkor mit ajánlottok? Mire figyeljek oda? Mi lehet egy 307 gyenge pontja? Köszönöm!
bezzeg a vidéki ember meg vért izzad hogy a biturbo kaparjon, és csúszó kuplunggal kell közlekednie sok literes túlfogyasztással :D pedig csomi tartóban a lekvár kuplung :D