Köszi. Én csak Wartburgban "utazom". Tavaly egy 1966-os készült, előtte egy 1979-es volt. Jövőre ezt a kétszínű 1968-ast akarom befejezni, közben nézegetek Barkasokat, egy olyat is szívesen rendbehoznék magamnak. Ja meg a motorok is vannak a négykerekűeken kívül :) Meg a vaskerekűek...hagyjuk :D
Itt a kaszni fényezése az eddigi egyedüli munka, amit nem én csináltam, azt műhelyben csinálták de inkább nem írom le mennyiért, hátha olvassa a feleség is a topicot! :D
Ez most készült el, és már ki is ment Németországba. Előtte is készült egy 1966-os, sok saját munkával, ott én fújtam a belsejét és a homlokfalat is, kevertetett 2K festékkel. Alkata válogatja, hogy miből mit tud kihozni az ember vagy mibe fog bele! Én nem csak utánanéztem, hanem csinálom is :D jól vagy rosszul, ahogy sikerül, saját örömömre megy a dolog. Én szintereztetni sosem fogok felnit, inkább egy rendes fényezést teszek rá. Abban is maradéktalanul igazat adok, hogy kell egy jó műhely és azokban a munkákban amit ki kell adnod másnak, mert nem tudod te elvégezni, nagyon nehéz jó szakembert találni! A saját igényeimnek megfelelő műhelyeket is csak a saját tapasztalataim alapján találtam meg, de másnak nem biztos, hogy ők megfelelnének.
Ezek igazak, de ha így nézzük, akkor számos szakszerű helyen, festőboltban ugyanúgy kétséges az eredmény, mert mint minden szakma, ez is híg. Rengeteg az olyan "bolt", ahol annyival profibbak csak az ilyen házi festéseknél, hogy egy műhelyben csinálják, de azon felül semmi különbség. Ellenőrizni úgyse tudod hogyan és mit csinálnak, mert ez nem úgy működik, hogy odaviszed és 20 perc alatt összedobják neked....
Ezen felül én pl. utánaolvastam a szinterezésnek, homokfújásnak, na hát ott is azt tapasztaltam, hogy helye válogatja az eredményt, és igazán profi -, megfelelő megoldást csak ritkán tudnak biztosítani az embernek, ami pedig alap kéne legyen a legutolsó helyen is...
Festés témában pl. én olvastam azt is, hogy minimum a zománc alapú festék, ha már házilag csinálja az ember, de még ez se garancia semmire azt mondják, akik már fogtak bele ilyenbe. Érdemes oda vinni a dolgot, ahol van referencia... tényleges, nem marketing...
Nah, visszatérve az eredményre: az is ugye mi és mennyi? Mi az elvárás? Lehet 2 év után kezd ugyanúgy felhólyagosodni, akkor meg bakhatod az ablakon ki a profi cég munkáját meg az eredményt is, mert 2 év után úgyse reklamálhatsz feltehetúőleg, de azt meg lássuk be, hogy nyilván nem két évre szeretnénk szép eredményt!
Jah, egy fontos azért a festős vállalkozó kedvű kollégáknak, hogy szigorúan 20 fok hőmérséklet feletti helyen szabad csinálni, minden festéknél és lakknál mások a száradási idők és arétegfelhordási várakozási intervallumok - amik ráadásul nem csak minimalizáltak, hanem maximum várakozási idővel is rendelkeznek! (pl 25 perc . . .). Ezen felül ugye csak portalan, zsírtalanított felületre szabad festeni, alapozás csak fémtiszta felületre (rozsafoltok kizárva)
Akkor elöször járj egy komolyabb festékszaküzlet felé, ahol kevernek flakonba festéket, mutasd meg a felnidet, hogy ehhez tudnának-e keverni (ennyi képből nem látni mennyi kell, 1 flakon elég nagy felületre elég). Ha tudnak keverni akkor jöhet a javítás. A leszerlést úgysem úszod meg. Csiszolóanyagot kapsz, csiszold be, maszkold ki, fújd le, szárítsd gondosan, egy nap alatt megvan.
Igazad is van nem kétlem. Nem szeretném az egészet csak a villán látható részt felújítani. Amint látod a képeken igen jó állapotba van a felni. Szép. Az előző gazdija sokat mosta a villákat nagy nyomású mosoval és ezt okozta.
Taulságos is amit leírtál és köszi. Nem akarok sokat rákölteni mert ha sokat költenék rá akkor jobban megérné ha eladnám és vennék olyat ami hibátlan.
Valamilyen szinten ezt a hibát szeretném megszüntettni. Valahogy csak csak lehet. Nem egy olyan nagyon látható helyen van ez a dolog. Ha van valami jó ötleted szivesen fogadom.
Én csak hobbi szinten foglalkozom javításokkal, hátha tudok segíteni, hogy mit kellene csinálni. De annyit mondhatok, hogy ezt, otthon és szépen nehezen fogod megoldani. Tehát: a felnidről lejött a festékbevonat, ezt kéne helyreállítani. Ehhez az első lépés a felület tisztítása, csiszolása lenne, mert a jelenlegi felületre ráfényezve igen csúnya eredményt kapnál. A második lépés alapozás lenne, a felnid anyagához és a leendő festékehez illő alapozóval, ehhez kellene az az információ is, hogy eredetileg 1K vagy 2K festékkel fényezték le a felniket - a kettő egymáson ritkán jön ki jól, feltehetőleg 2K anyagokat használtak már. Majd ha ez is megvan akkor mehetsz a festékboltba a felnivel, ott kevernek neked a felni alapján színt, végül a legutolsó lépés, lefújod, megvárod míg szárad, majd örülsz a szép javításnak. Ez az ideális állapot, kisebb-nagyobb kompromisszumokkal vállaható és tartós eredményt hoz, öröm, boldogság, ha te végzed akkor 3-7 ezer Ft körül megáll a költség.
A másik út kicsit drágább. Ez abból indul ki, hogy ha elkezdett a festékréteg levállni, akkor biztos, hogy a felület többi részén is le fog vállni, hacsak a kiváltó okot meg nem szűnteted. Tehát: a felület teljes megújításáról beszélünk innentől.
Egy felni legumiztatása, szétszerelése: 1000Ft
Egy felni homokfújása: 2500Ft
Fényezés: 3500Ft / felni
Gumik vissza, szelep, centrír: 2000Ft/felni (árak változnak, nálunk ennyi, máshol nem ennyi, pont.)
Szóval 40-50 ezer körül megvan egy garnitúra felni teljes felújítása, nem egy szezonra, hanem mondjuk tíz évre és olyan, mint az új. Ez sok, viszont ha szépet akarsz és rendes munkát végezni.
És végül jöjjön a magyar rögvalóság. A júzer elolvassa a fentieket, rájön, hogy jobban és olcsóbban tudja, mi a tízmillió autószerelő országa vagyunk, vagy mi. Na. Irány a vegyesbolt, meglátja a "keréktárcsa ezüst" feliratú flakont, kifújja, majd csodálkozik a létrehozott eredményen. Hozzáteszem még ez is végződhet jól: látva az eredményt, elsomfordál szép csendben, megcsináltatja a homokfújást, fényezést, majd villant az újszerű felnijeivel, hogy na ugye mondtam :)) - de a történteket már sosem vallja be :)