Itt a Pannon GSM cikke a BEE szolgáltatásról!
Szerintem a cikk szerzőjének értelme leállt 1 éves korában! Tele van jópofizással és erőltetett hülyeségekkel!
Majd írjátok le a véleményeteket!
To Bee or not to Bee
Egyszer csak megszülettek, pedig senki sem várta az érkezésüket. Sokáig azt sem lehetett tudni, ki fia-borjai. A „szülők” diszkréten a háttérbe vonultak, hogy gyermekeiket, kik kamaszként jöttek a világra, az ország legtöbbet szemlélt kirakataiba: a tévébe, óriásplakátokra, újságokba és az internetre helyezzék.
A két tizenéves innentől kezdve helyet kért az emberek gondolataiban. Kik ők és merre van hazájuk? – ezt kutatta pár millió magyar. A találgatás országos méretűvé duzzadt. A nem mindennapi figurák hol birkák társaságában, hol egyenként tűntek fel a színen, de azt is olyan rejtélyesen tették, hogy semmiféle kapaszkodót, támpontot nem adtak az információra éhes embernek. Pedig sokan hálásak lettek volna néhány elejtett morzsáért, amelyből éles elmével, amolyan helyi Colombo módjára megfejthető lett volna, mit akarnak e bájos jövevények?. Felvilágosítás hiányában azonban maradt a találgatás, illetve a mű- és szövegelemzés.
Bee akták: a megfejthetetlen rejtély
A találgatásoknak azonban ezzel közel sem volt vége. „A hülyeség ragad, dekódold magad” szavak hallatán sokan hitték azt, hogy valamiféle új kábeltévé bontogatja a szárnyait.
Országos szinten gyártott teóriák
Egyéb elméletek gyártói azonban hipotézisük felállításakor egészen más irányt jelöltek ki a Bee-nek. Egyesek tudni vélték, hogy egy új ruházati cég robban be a köztudatba a kampány által. Akik erre gyanakodtak, sikeresen ültették el a tévképzetüket. Bizonyos idő elteltével ez a verzió lett a legkurrensebb áru… Amíg csak egyesek úgy nem gondolták, hogy egy parfüm, egy új, ragadós energiaital lát napvilágot, meg amíg mások határozottan nem állították, hogy a Bee egy gigantikus bigyula, gyógyszer, amely méhpempőt tartalmaz, esetleg kifordított bundakesztyű, szobafestőpemzli vagy papucs orrán pamutbojt. De felmerült az is, hogy a Bee nem más, mint egy internetes vírus, mely – sokak egybehangzó állítása szerint – már több gépet is megtámadott. A rejtélyes reklám egyre több fórumot hozott létre a világhálón, szabadon szárnyaltak a gondolatok. A legérdekesebb „fórumos” feltevés az volt, hogy a Bee kampány a Civilization: Call to Power című játékhoz fogható a leginkább, mert ott lehetőség van arra, hogy a játékos olyan termékeket reklámozzon, amik valójában nem is léteznek! (A nem létező termékek kampányának A végeredménye az, hogy a városban egyre több lesz az elégedetlen ember, s ezzel a trükkel rosszkedvűvé tehető, illetve gyengíthető az ellenfél lakossága – a játékban. persze…)
A rejtély megoldódik
A legképtelenebb és legkétségbeejtőbb találgatások kellős közepén azonban megoldódott a rejtély. Kiderült, hogy a Pannon GSM új márkát vezetett be kártyás szolgáltatásainak sorába, melynek neve: Bee, a hozzátartozó tarifacsomag az Original, célcsoportja pedig a tizenéves korosztály. A tinik számára kidolgozott külön márka és tarifacsomag azon a prognózison alapul, miszerint a 18 év alatti fiatalok körében a közeljövőben valóságos „mobil forradalom”, a mobiltelefon elterjedtségének ugrásszerű növekedése várható. A reklámfigurák azért olyanok, amilyenek, mert a Bee a 10–18 éves korosztály izléséhez, képi világához alkalmazkodik. Az alkotók ebben a „keretben” hozták létre lelazult fejű BeeBoy-t, a „kissé” asszimetrikus BaBee-t és a vigyori telepi keveréket, BeeDog-ot, akik könnyedek, bohémak, fiatalosak, lazák és divatosak. Érdemes tudni, hogy BeeBoy és BaBee csak barátok, de BeeBoy elénekelte a lánynak Be my lover című számot. Általában nyomukban a mobilhűség jelképével, BeeDog-gal mutatkoznak mindenfelé: Pepsi Szigeten sem volt ez másképp. Bár BeeBoy birkózik, BaBee biatlonozik, bitang jól érezték magukat az egyhetes rendezvény extrém parkjában, amihez nagyban hozzájárult, hogy mindig velük volt mobiltelefonjuk és a havidíjmentes Bee kártyás szolgáltatás, mely minden tekintetben igazodik a tizenévesek igényeihez.
(Forrás: PannonVilág, 2001. szeptember)
Ma szerencsém volt 128x meghallgatni ezt a fantasztikus reklámot. Pontosan azok jutottak az eszembe mint amiket a cikk leírt. Azt sugallja, hogy a semmiért is hivogassuk egymást. Nevetséges ez az egész Pannon.
Kezdik rebesgetni, hogy a Praktikum csomagok meg fognak szünni! Ugyebár a Privát már meg is szünt! Úgy tudom, hogy akinek akármilyen Praktikumja van, az meg fog maradni, de nemsokára lőttek a "feltöltős" csomagoknak...
Persze lehet, hogy a BEE váltja fel a Praktikumot.
Sajna a Pannon is külföldi kézen van, így az van amit a tulaj mond. Szerintem most se sokan tudják ki is az igazi tulajdonos! Biztosan ide-oda adogatják el a részvényeket!
A reklám elég gagyi de szvsz nem rosszabb mint tavaj a gedappá volt. Ami a mobilt illeti: ez talán a legolcsóbb telefonos elérési lehetőség. Persze ha valaki napi 8 órát telefonál csúcsidőben a gatyája is rámegy, de Pl. a nagyanyámnak is van mobil telefonja, egy ősrégi modell, de tökéletesen alkalmas arra hogy naponta felhívjuk rajta és évi 3500 forintért biztosítja a lehetőséget hogy felhívjuk és hogy bármikor orvost tudjon hívni ha rosszul van. Vonalas telefonnál pedig ott az alapdíj, a beszerelés, a készülék ára, stb. Azaz a sok mobil nem feltétlenül azért van mert hülye a magyar. Ráadásul a mobil ma már igazán nem számít státuszszimbólumnak, akár a takarítónéni is hozzájuthat.
Adamn, az tuti, hogy te nem a BEE-n húztad fel magadat ennyire. Legalábbis remélem, hogy ezen ennyire nem sikerült igazából.
Node: a harmadik bekezdés után már agyérgörcsöm volt, ahányszor a bégetni szót olvastam (jó sokszor).
Amit a telefonálási szokásokról írsz, azzal nagyjából egyetértek. Most azt írom, amivel nem.
NEM kerül a havi jövedelem 20-25 százalékába a mobiltelefonálás, tekintve h többségük kártyás és a készülék sem az 50-en felüli árkategóriában van; valamint az előfizetéses készülékek tekintélyes része céges mobil. Továbbá a vezetékes távközlés közelgő liberalizációjának az égvilágon semmi köze nincsen a hazai mobiltelefóniához, nem értem, ezt miért írtad.
A reklámtól én is falnak megyek, ezt a kiabálóan hóttgagyi szart nem tudom, kiken tesztelték.
Itt egy Őszinte és kegyetlen igaz írás a BEEvel kapcsolatban:
Mostanság az egész ország a PannonGSM új, a napokban nagy dirrel és durral leleplezett, ruhamárkát sejtető reklámmal útjára bocsátott díjcsomagjáról, a BEE-ről beszél.
Valahogy nem tudok tapsolni a dologhoz. Lássuk! Van egy ország, ahol van már 4 millió mobilelőfizető, és van egy ország, ahol a Központi Statisztikai Hivatal 10 évvel ezelőtt csupán pár tízezer mobiltelefont prognosztizált az ezredfordulóra, vagyis napjainkra. Természetesen lehet szájtátva tapsikolni ehhez a hihetelen fejlődéshez, mely még a szakembereket is meglepte, ugyanakkor nincs ebben semmi meglepő, mert igazi sznob, birka nép vagyunk. Képesek vagyunk családunk havi jövedelemének akár 20-25 százalékát is eltapsolni mobiltelefonálásra, közben állandóan sírva, hogy mennyire nincs pénzünk. De mobil az kell nekünk, mi?
Más szempontból is károsnak tartom a magyarság e hihetelen affinitását a mobil-költekezésre. A lakossági kiadások aránytalanul nagy részét teszi ki ez az alapvetően - általunk - ész nélkül folytatott költekezés; a kormány meg állandóan sír, hogy rossz tendenciát követnek a lakossági megtakaritások. Ezeket leírva kedves, de ugyanakkor kissé egyszerű műhelytanárom kétségkivül vulgáris mondatai jutnak eszembe: "...mi magyarok tipikusak vagyunk, fizetés után 2 napig vastagot sz*runk, aztán meg szopunk."
Nos, nézzük a PannonGSM új csomagját. Mily jó hozzánk a nagy PannonGSM isten, mi úgy szeretjük őt, és tapsikolva üdvözöljük a horizonton már-már feltűnni látszó távközlési liberalizáció közeledtével az új, baráti árú díjcsomagját. De jó ez nekünk? Jó egy fenét. Ez csak arra jó, hogy a média által szétbutított kis lurkó kisírja aputól új mobiltelefonját egy BEE csomaggal, a családról pedig újabb xy százaléknyi havi jövedelmet húzzon le a PannonGSM. Persze ők csinálják jól. Birkák vagytok - gondolják helyesen és joggal - , bégetni akartok, csatlakozni a felfújt, mindent átfogó hazai mobilforradalomhoz: hát tessék itt egy csomag BEE névvel, csak most, csak nektek birkáknak!
Sok kis birka lurkó kisírja otthon a mobilt, mert már mindenkinek van az osztályban, mondván ezt nekünk, direkt nekünk, a 10-18 év közötti korosztálynak talalták ki, hisz ez jól látható a 7 és 14 óra közötti csúcsidőszakból, a "színes és fiatalos élményvilágot közvetítő, díjszabásában és szolgáltatásaiban is a korosztály elvárásaihoz igazodó előre fizetett csomagból".
Kijövünk a suliból, értelmetlen és lényegtelen dolgokról diskurálunk a butus kispajtásainkkal, együtt bégetünk a többiekkel, birka-anyu és birka-apu pedig örömmel, magyarosan büszke feltartott fejjel nyögi a BEE-számlát. Úgy kell nekik, mert a kis birka nem esett messze a fájától, pont annyira birka, mint anyu meg apu.
Ezután meg leülünk a családdal a TV elé, átkapcsolunk egy igazán f*sza tudatmódosító kereskedelmi csatornára, azonosulunk a szappanoperák ultimate hőseinek szomorú, szívbemarkoló sorsával, hisz hasonlók vagyunk: szegények, állandóan szüttyögünk, itt élünk a "Balkán peremén", nincs pénzünk, de azért lassan csak kifizetjük jövedelmünk tetemes részét mobiltelefonálásra.
A hazai mobiltársaságok vezetői meg folyamatosan oltanak minket a hazai mobilrevolució töretlenségéről, amin persze röhögnöm kell! Nálunk ugyanis a mobilkultúra csupán addig terjed, hogy sznobságból megveszünk minden szemetet. Mi magyarok már nem leszünk vevők a GPRS-re, az UMTS-re, az igazán áttörő dolgokra, mert még azt sem tudjuk mi az internet, nem is vágyunk hasznos dolgokra. Mi csak bégetni szeretnénk, mert hát a leszolizott szomszéd srác is béget, nekünk is azt kell. Ezt hivják kényszeres asszimilációnak.
Nem vágyunk információkra, csak és csupán bégetni akarunk a többiekkel, csak butító mocsokra vagyunk vevők, de azért fölényesen arctalanoknak tituláljuk a németeket, butáknak az amerikaiakat, ugyanakkor nagyon tehetséges népnek gondoljuk magunkat, pedig ez már nem így van. Elvesztettük az arcunkat, beállunk a sorba, bégetünk jókat, a kultúrára való fogékonyságunk pedig a nullához konvergál.
Sajnos ezt már a világ is tudja. Jó idejönni, mobiltársaságot alapítani, mert a magyarok nagyon hülyék, még a gatyájukat is kifizetik egy jó kiadós bégetésért.
A vicc pedig az, hogy nem szabad haragudni a Pannonra, mert ők nem hibásak ezért, csupán kihasználják, hogy birkák vagyunk. Sőt, annyira hülyék vagyunk, hogy megveszünk egy olyan csomagot, amit azzal a szlogennel reklámoznak: A hülyeség ragad, dekódold magad. A Pannon ötletességét pedig csak koronázza - minket meg degradál - az a tény, hogy a reklámokban szereplő rajzos, szürreális figurák (talán mi vagyunk...) határozottan nem normális, debil emberek látszatát keltik.
Nem fáj, hogy már önérzetünk sincs??? Gyere te kis birka, vegyél BEE-t, bégess egy jót, mert hát a hülyeség ragad, és te aztán nagyon hülye vagy!
A Bee megjelenésével a Pannon GSM nem forgalmazza tovább a Praktikum Privát tarifacsomagot. A meglévQ praktikumosoknak ezentúl lehetQségük sem lesz átváltani Praktikum Privát tarifacsomagra!
Augusztus 1-jén új márkát vezet be a Pannon GSM előrefizetett
szolgáltatásainak sorában. A BEE-vel a mobiltársaság elsősorban a
10-18 éves korosztályt célozza meg.
Bovebben itt koka.
a kampány kezd eléggé aktív lenni: ma késő délután Bp. felett egy repülőgép karcolta a levegőbe (kissé hülyén hangzik, de tudjátok, ahogy a repcsi nyomot hagy) a BEE-emblémát. hát nem kicsit döbbentem le. az ötlet kétségkívül eredeti.