Keresés

Részletes keresés

LamaXX Creative Commons License 2001.06.25 0 0 15
Aha szerintem igen :) Csak találni kell valamit, ami igen nagymennyiségű hidrogént képes tárolni :) Bár úgy tudom vannak ilyenek...
Előzmény: jee_c (14)
jee_c Creative Commons License 2001.06.25 0 0 14
Akkor jó megoldás a kérdésre a hidrogénüzemu motornál a hidrogéngazdag keverék?
Előzmény: mr_ricsi (11)
LamaXX Creative Commons License 2001.06.25 0 0 13
Ez a vízbontós dolog teljesen lehetetlen - ugyanis a víz felbontása pontosan annyi energiába kerül, mint amennyit a hidrogén égése termel. De persze ott vannak a veszteségek, tekintve, hogy egyetlen gép sem tökéletes... alumíniumos és egyéb kombinációkkal hasonló a helyzet, semmilyen kémiai, fizikai, stb reakció nem ismeretes, ami több energiát termelne, mint amennyit beleadtak.

Ez az energiamegmaradás törvénye.

Ezért az ilyen vizes dolgok a fókuszban és egyéb helyeken nem állják meg a helyüket.

Amit Egely, meg a Spanyol csinál, az sem állja meg a helyét, de az már teljesen más. Ők sem azt mondják, hogy a semmiből termelnek energiát, (illetve hogy a beadotthoz képesti kijövő többlet a semmiből jön), hanem azt, hogy olyan energiaforrásokat használnak ki (Egely például a vákuumfluktáció nevű dolgot, vagy a nullponti energiát), amelyeket a "hagyományos" természettudomány elhanyagol, vagy a létezését sem ismeri el.

Egely meg a Spanyol vízautói valóban víz hidrogén és oxigénre bontásából, majd a keletkezett hidrogén elégetésével működnek - szerintük. Azonban ők lecsökkentik azt az energiát, ami a víz szétbontásához kell, mégpedig úgy, hogy azt "trükkösen" bontják szét - úgy, hogy a nullponti energia vagy vákuumfluktáció vagy valami ilyesmi (a pontos Egely-féle magyarázat elég zavaros, és úgy gondolom, túlbonyolított - talán nem véletlenül) is részt vesz a folyamatban, és ezáltal sokkal kevesebb energiába kerül a vizet szétbontani. Tehát az azt követő újraegyesítés (azaz a hidrogén elégetése) több energia keletkezik, mint amibe a szétbontás került - így mondják ők.

A dolognak annyi szépséghibája van, hogy amit csináltak, azok nem működnek. Ennek nyilvánvaló oka, hogy az általuk "felfedezett" dolgok hamisak, valójában hibás elméletet gyártottak, ezért nem működnek a készülékeik.

Persze ezt hétköznapi ember nehezen érti meg - tekintve, hogy többnyire még a középiskolás természettudományos anyagnak is csak egy ködös masszává összeállt nyomai maradtak csak meg a fejében a munkával töltött évtizedek során. Ezért aztán jól bekapja a horgot, lehet mutogatni a fókuszban, lehet anyázni, hogy ez a szemét olaj-világösszeesküvés tönkreteszi az emberiséget (meg nem ad pénzt Egely örökmozgójára), és az emberek hinni fognak nekik.

A biznisz pedig itt van, nem pedig a találmanyaikban, mivel azok nem működnek.

Millióegy szabadalmi hivatal, tudóscsoport vizsgálta meg csinálmányaikat - már, ha hagyták, hogy megvizsgálják (mert különös mód roppant szívesen tartanak jó sok pénzért előadásokat a herkentzűikről, de ugyanakkor roppant nem szívesen bocsátják azokat föggetlen, tudományos alapú kivizsgálásra - Egely egyik könyvének végén olvastam, hogy 10000 Ft-ért engedi, hogy valaki megnézze "működés" közben valamelyik csodagépezetét - ez, kérem, tudományos szemmel, nevetséges, és röhejes)...

A szabadalmi hivatalokban, akadémiákon, egyetemi katedrákon nem a tudomány felkent, dogmatikus szemléletű papjai állnak, hanem amúgy mindenre nyitott emberek, akiknek a tudásához képest Egely egy senki, egy lófing sem. (Egy doktorira nem futotta neki, van itt egy BME-s mérnökfizikus diplomája oszt annyi). Amellett nagyon, de nagyon belefáradtak már abba, hogy folyton harcolniuk kell az emberi butasággal, tájékozatlansággal, becsapottsággal - ők ugyanis tudósok, nem pedig tévé-műsorvezetők, meg örökmozgógyárosok.

Ez az egész vízautó-mese egy legenda. Szájról szájra, Tesláról Egelyre, Egelyről Gróf Spanyolra terjed, folyamatosan színeződik, illetve átalakulgat. Ne higyjetek neki, ez egy átbaszás. Ja és a Fókuszról meg ugye ti sem gondoljátok, hogy elsődleges előnye a tudományos, pontos, valóságos kép adása a világ dolgairól, valamint, hogy szenzációkeltés végett nem hajlandó sarkításokra, ferdítésekre, elhallgatásokra, vagy túlharsogásokra...

Persze minden legendának van valóságmagva... tény, hogy Tesla élete végén valóban olyasmivel foglalkozott, mint Egely - csak éppen tudományos alapokon, mivel neki még nem jutott eszébe ez az újfajta misztikumkelts, mint később Egely barátunknak.

Tény az is, hogy a BMW - és más autógyártók is - folyamatosan, több alternatív energiákkal működő autókon dolgoznak - tekintve, hogy szeretnének idében felkészülni arra, hogy 30 év múlva esetleg minden autót majd hidrogén, alkohol, vagy bármi más fog hajtani, nem pedig benzin. Csak épp az nem igaz, hogy ezek az autók az Egely-féle örökmozgókra épülnek. A hidrogénautóból például annyi igaz, hogy van egy olyan terv is, miszerint vízbontással (rendessel, nem az Egely-féle varázslattal), közönséges villamoshálózati, erőművekben, szénből, olajból, uránból előállított energiával bontják szét a vizet hidrogénre és oxigénre, a hidrogént pedig PB-gázhoz hasonló palackokban rakják az autókba, és a PB-gázzal működő kocsikhoz hasonlóan hajtják... a dolognak sok, egyelőre megoldhatatlan gátja van... a legnagyobb az, hogy a hidrogén nyomás alatt is csak -230 fokon hajlandó cseppfolyósodni, afölött meg csak irtózatos nyomáson lehet emberi méretű tartályban is eltárolni (balesetveszély, plusz vastag falú tehát nagyon súlyos tartály, töltési, kivételi nehézségek), továbbá, hogy az így nyert hidrogénhez irtó sok villamos áramot kéne felhasználni, ami miatt az egész iszonyú drága lesz. Persze lehet, hogy a jövőben ezeket a dolgokat megoldják, azonban most még igen messze járnak a megoldásuktól.

mr_ricsi Creative Commons License 2001.06.25 0 0 12
Jee_c:
A BMW megoldásáról -azt hiszem a Gróf Spanyolos topicban- azt olvasom, hogy a kocsi 120 l-es vastagfalú acéltartályt cipel magával. Ez -mondjuk- egy Puntóba hogyan férne bele? A csomagtartóról mondjunk le inkább, vagy a kisautókról? (A BMW gondolom ez utóbbit szeretné...)
mr_ricsi Creative Commons License 2001.06.25 0 0 11
Ez a mai autó motoroknál is ismert jelenség. Akkor keletkezik (több) NOx, ha a hengerben több oxigén van, mint ami a benzin elégetéséhez szükséges.
A mai korszerű katalizátoros motoroknál ezért mindig több benzint kevernek a levegőhöz, mint amennyi az ideális arány lenne. Az égéstermékben így mindig van továbboxidálható gáz (szénmonoxid és el nem égett szénhidrogén), amit az oxidációs katalizátorban oxidálnak tovább CO2-re és H2O-ra.
Előzmény: jee_c (9)
jee_c Creative Commons License 2001.06.25 0 0 10
A BMW autóról, és a fejlesztésérol itt találtam német nyelven anyagot:
http://www.bmw.de/forschung/wissenschaft.htm
(http://www.bmw.de/forschung/index_forschung.htm)

Az PDF irodalomjegytékében van néhány ígéretes (esetleg néhány kérdésre választ adó) tanulmány.

jee_c Creative Commons License 2001.06.25 0 0 9
Tudnál errol valami konkrétabbat mondani (vagy esetleg más kémiában képzett topikolvasó)?

Ha jól értem, azt írod, hogy a hidrogén égésekor a jelen levo (levego) N2 az (hidrogén)égés körülményeit (homérséklet, nyomás) felhaszálva reakcióba lép az oxigénnel - szóval gyakorlatilag elég. Ez az égés is enegriatermelo (exoterm), jól sejtem? Milyen körülmények közt jön létre ez a reakció? (Mert normál estetben nem, különben jól néznénk ki! :-)

A szénhidrogének égésekor az biztos hátrány, hogy szén-oxidok jönnek létre, és ezek üvegházhatás-okozó gázok, ez a hidrogénüzem esetében nincs. A nitrogénoxidok ugyanakkora mértékben jönnek létre benzinüzemu motornál is, mint pl. a hidrogénüzemu esetében? Minek a függvénye ez?

Előzmény: dzsodzso (6)
jee_c Creative Commons License 2001.06.25 0 0 8
Szó se róla, nem féltem én a BMW-t :-), de azt el kell ismerni, hogy (szerintem) rövid távon nem egy nagy "biznisz" ennyi pénzt ráfordítani az autó kifejlesztésébe, ahhoz képest, hogy hány darabot tudtak/tudnak belole értékesíteni.
(a hétköznapi életet úgy értettem, hogy nem csak kísérleti példányok léteznek, hanem sorozatgyártási szintig jutottak)
Előzmény: ControlDenied (7)
ControlDenied Creative Commons License 2001.06.25 0 0 7
"Nekem nagyon szimpatikus a BMW ilyen jellegu törekvése, és végül ok tesznek is valamit, ami a hétköznapi élet része lett."

Nyugodj meg, a pénzért csinálják, nem azért, mert féltik a környezetet, amúgy elég érdekesre sikeredett ez a fenti mondat...

Előzmény: jee_c (-)
dzsodzso Creative Commons License 2001.06.24 0 0 6
Tévedtél.

(Redoxifolyamatok, standard potenciál, reakciók nyomás-hőmérséklet függése)

N2+ O2 -> 2 NO
N2+ 2 O2 -> 2 NO2

Ennyi erővel.

(Úgy lesz NOx kb ahogy a szénhidrogének égésekor)

Előzmény: mrzool (5)
mrzool Creative Commons License 2001.06.24 0 0 5
Nezzuk csak az alt.iskolas meset.. 21% O2, 78% N2... De hogyan is jon ez ide?

2H2 + O2 -> 2H2O

Hol van itt a nitrogen? Valki mondja mar meg, hogy tevedtem...

Előzmény: TaXiN (3)
ZR Creative Commons License 2001.06.23 0 0 4
Elég alter javaslat: Talán vissza kellene venni az energiafogyasztásból...:-)
TaXiN Creative Commons License 2001.06.23 0 0 3
Miből is van a levegő ?
Előzmény: mrzool (2)
mrzool Creative Commons License 2001.06.23 0 0 2
Jozan: most vagy en nem emlexem a kemiara, vagy vmi mas gond van... De aruld mar el, hogy mibol keletkezik NOx???

A topichoz: attol felek, hogy a fuzios eromu megalkotasaig nem lesz kulonosebb attores... Nem vagyok egy pesszimista alkat, persze remelem, hogy a fej tudosok kitalalnak valami hasznalhatot addig is.:) A mostani alt. en. forrasok (gondolok itt a szokasosra: nap, viz, szel, geotermikus...)keptelenek ellatni globalisan a vilagot, bar lokalisan, nehany regioban megoldhato veluk az energiaellatas.

Előzmény: Jozan (1)
Jozan Creative Commons License 2001.06.23 0 0 1
A hidrogénhajtású autó sem old meg minden környezetszennyezési problémát. Hacsak nem viszi magával egy másik tartályban az oxigént, akkor kénytelen a környezö levegöt használni oxidálószerként, ekkor pedig az égéstérben NOx is keletkezik. Nem ismerem a BMW 750HL emissziós paramétereit, de érdekel, megoldották-e és hogyan (különleges katalizátorral?)
Előzmény: jee_c (-)
supremacy Creative Commons License 2001.06.22 0 0 0
Bedobjuk a sok Nirvanás kiscsávót a kazánba, aztán lesz sok alternatív energia. Többi alternatív energia hová kéne? A Subaru Impreza sajna nem megy hidrogénnel, akkor meg minek?

Ez egy 0000000halott0000000 ötlet!

Atomot az autókba!

Előzmény: jee_c (-)
jee_c Creative Commons License 2001.06.22 0 0 topiknyitó
Hello,

a topik célja az energiatermeléssel, szállítással, tárolással, felhasználással kapcsolatos alternatív módszerek, ötletek, találmányok tárgyalása; összehasonlításuk a beüzemelt, bevált, használatos módszerekkel, eromuvekkel, motorokkal, ... Beszélhetünk itt a jövo nagyreményu energiaötleteirol, bevezetésükrol, árnyoldalaikról, a bennük rejlo lehetoségekrok, és ezek megvalósításának a részleteirol.

A témakör egyes speciális eseteirol már jó néhány topik született, köztük sok értékes hozzászólásokat, és gondolatmeneteket tartalmaz.

Több topik is foglalkozik a nullponti energia, vagy szabad energia kérdésével:
Nullponti Energia
Szabad-energia kutatás

Volt egz jó topik egy ehhez kapcsolódó jelenségrol. V.László írta le:
PIEZO örökmozgó, vagy tévedés ?

Foglalkozik néhány topik a különbözo (atom)eromuvekkel:
Az ATOMERŐMŰVEK miért nem k...
Fúziós reaktor

Született néhány téma az autó meghajtására is esetleg alkalmas alternatív motorról, találmányról:
Benzin helyett víz???
GRÓF SPANYOL - tényleg megcsinálta??
Veszélyben a MAGYAR találmányok!!!

És végül egy általános (és sok hozzászólásos) topik amelynek a címe magáért beszél:
Elfogy az olaj. Mi lesz utana?

Nos, nagyjából ennyi, amirol tudomásom van.

Nyitó gondolatnak rögtön itt van a hidrogénmeghajtású autó. Ilyen már létezik, és nem csak kísérleti példány, hanem sorozatgyártásban lévo modell. A BMW 750HL-rol van szó.

Broad Bandi írta a Gróf Spanyol .. topikban:

Olvastam hozzászólásod. Az, hogy a BMW (és társai, csak az én tudomásom szerint is legalább) 85 óta kísérletezik a hidrogén autóval, és ezt tartják a jövő egyik zálogának, de sorozatra jelenleg sem gondolnak, már önmagában is töménytelen sok problémát sejtet.
A hidrogén mint kémiai energiatároló, valóban sok előnyös tulajdonséggal bír, mivel ez tekinthető a legnagyobb energiasűrűségűnek, égésekor víz keletkezik,... . Másik oldalról ugyanez komoly tárolási, felhasználási, közlekedésbiztonsági, logisztikai és sok más problémát vet fel, melyeket nem lehet elhanyagolni. Csak néhány kiragadott példa:
- tömeges elterjedéséhez nagy mennyiségben, folyamatos üzemben olcsón és biztonságosan elő kellene tudni állítani, tárolni, szállítani, disztribútolni, értékesíteni és felhasználni. (Te egy "hidrogénkút" milyen körzetében laknál nyugodtan? Vajon Paks vagy egy "hidrogénfinomító" biztonsági kockázata a nagyobb?)
- meg kellene oldani a mai eszközök (beleértve a generátorok, erőműveket is) továbbélését azok természetes cseréjéig. (Ezért is próbálják a hibrid üzemet, bár ez szükségképpen sok kompromisszumot jelent)
- mivel ezek az autók alapjaiban sem szabadfelhasználású szabadalmakat, technológiákat tartalmaznak, ezért a verseny rendkívül kiélezett lenne, komoly foglalkoztatási, térsadalmi és politikai következményekkel. A szabványosítás önmagában is hatalmas gondokat jelentene.
- a környezet szennyezés csökkenése is attól függ, hogyan állítjuk elő a hidrogént. Mert ha ugye szén-olaj-gáz erőművekben termelt villamosenergiával, akkor inkább a szennyezés helyét sem mint a mennyiségét csökkentjük.

Számomra úgy tűnik, van még itt gond bőven (az olaj és autó ipar ellenérdekeltségén kívül is), ami persze nem jelentheti a munka feladását.

Ebben a topicban viszont a téma megvitatása már messze off, ezért javasoltam egy másik nyitását. Ott részletekbe is mehetnénk.

Sorozatra nemcsak, hogy gondolnak, de gyártják is a fent említett modellt. Hidrogénkút mellett pedig legalább olyan nyugodt lennék, mint benzinkút mellett, mivel a meglevo BMW által üzemeltetett kutaknál robot tankol, és az kevésbé hajlamos hibázni, mint az ember.

Nekem nagyon szimpatikus a BMW ilyen jellegu törekvése, és végül ok tesznek is valamit, ami a hétköznapi élet része lett.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!