Ez picit soknak tunik, en mar akkor is panikba estem amikor lejton lefele 65 km/ h- nal kiakadt a legujabb ndks sebessegmerom es ovatosan fekezni kezdtem.
Nagymarosnal volt tervben egy magashegyi tarozo, es az ottani vizlepcso miatt akarmikor akarmennyire lehetett volna hasznalni. A Bukkben is terveztek tarozot, de a zoldek igyekeznek megfurni, ugy tunik sikerrel. Pedig a szel meg naperomuvek nem mukodtethetok zoldiken a szetek nelkul.
Nem vagyok otthon a turbinatípusokban. A linkelt cikkben említenek egy bizonyos fajta turbinát (nem gyártmány, hanem fajta).
Szivattyű esetén nem hiszem, hogy nagy difi lenne. Mint az elektromotoroknál is, itt is érvényesül, hogy az olcsóbb kivitelúek kevésbé hatékonyak. Ezen biztosan nem spórolnak egy ilyen beruházásnál.
A szintkulonbseg altalaban nem valasztas kerdese, hanem termeszeti adottsag. Egy adott szintkulonbseg felett a hatasfok nem nagyon kulonbozik. Az meg idealis ha a felso tarozot taplalja par forras vagy patak, igy extra energia is nyerheto.
Az energiararolo rendszereknek alapvetoen semmi ertelme, kiveve ha nem vizieromuves vagy szivattyus tarozokat nem terveznek. A mindenfele akkumulatoroknak nincs sok ertelme.
Egy atlag villanyautos napkozbennnapsutesben vegzi a dolgat a varosban vagy a munkahelyen, az autoja akkujat max a hetvegen tudna tolteni. Egyebkent is elmebetegseg a varosi napelem, felaron vehetek egy sikvideki napelemet ami raadasul harminc n szazalekkal tobb aramot termel.
"A karbonmentes, villamosenergia-többlet innovatív tárolását elősegítő fejlesztésekre 6 milliárd forint keretösszegű pályázat indul szerdán ..."
"... Az NKFIH honlapja szerint a felhívásban olyan mintaprojekteket akarnak támogatni egyebek mellett, amelyek hosszú (legalább 6 órás) kitárolási idejükkel segíthetik a karbonmentes termelők, elsősorban a naperőművek integrálását a villamosenergia-rendszerbe, valamint amelyek használhatóak elektromos gépjárművek töltésének támogatására. Továbbá olyan fejlesztéseket is várnak, amelyek Magyarországon eddig nem alkalmazott innovatív technológiát, módszereket és eljárásokat alkalmaznak. ..."
Na, erről van szó.
"... A benyújtott projekteket egy szakértői bizottság bírálja el, amely olyan szempontokat fog figyelembe venni, mint például a tároló kitárolási ideje, a lehetséges kitárolás/kisütés mértéke (DOD: Depth of Discharge), a tároló várható élettartama, vagy a javasolt technológia fajlagos költsége. ..."
Kedvcsinálónak:
"... A vissza nem térítendő támogatásból a projekt akár 75 százalékát is lehet fedezni, és előlegként az összeg akár 90 százaléka is felvehető. A pályázatok elbírálása az év végéig meg fog történni."
En mar hatvan eve megcsinaltam az emberi erovel hajtott biciklit, igaz ezt mat szaz rvvel korabban feltalaltak, az egyik szomszednak viszont volt egy emberi rrovel hajtott funyiroja, sokkal takarekosabb mint a honda motorral hajtott, es meg egeszsegesebb is mert haromszor annyi idot lehetett nyirni vele a friss levegon mint a motorossal:-)