Keresés

Részletes keresés

pert2 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 63431

Jarmu helyett bicikli, ket masfel voltos elemmel hetekig elvillog a lampaja napelem.nelkul is.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63427)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.11.05 0 0 63430

A garazs: vedi a jarmuvet a naptol, esotol, nem eri a feny, kevesbe oregszik, kevesbe melegedik az utaster.

A napelem: ugyanez.

Garazs helyett napelem a tetore.

jee_c Creative Commons License 2020.11.05 0 0 63429
Előzmény: Maketheworldabetterplace (63427)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.11.05 0 0 63428

Lehet, mozogna egy kicsit délidőben ha nincs felhő az égen nyáron.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63427)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.11.05 0 0 63427

Napelem a jarmu tetejen es oldalan.

Előzmény: zöldkomcsi: (63424)
jee_c Creative Commons License 2020.11.05 0 0 63426

"Persze ettől még félre ne értsd, teljesen jó gondolat."

No para. :)

Nem az én gondolatom, és konkrétan már csinálják, szóval valaki úgy vélte, hogy megéri (akármilyen szempotból).

 

Érdemes azt is figyelembe venni, hogy 2MW az a csúcs teljesítmény. Ha nem fúj a szél, akkor nyilván 0W a kijövő teljesítmény. Ha jól emlékszem, pont az volt megemlítve, hogy ha a szélturbina nem is termel, akkor is adjon valami (nyilván kevesebb) energiát a torony.

 

És nyilván ez egy gazdasági kérdés. Ha kellően olcsó a pluszban ráragasztott(!) napelem, akkor megéri.

Előzmény: Törölt nick (63423)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.04 0 0 63425

Ha nem gyostöltésről van szó, és nem sok 10-100kw-okról, akkor azért jelentősebb az arány. Én nem tartom ezt se rossz dolognak, nyilván ha áll bent sok autó sok energiaigénnyel, akkor csak a töredékét állítja elő, de annyival is többet, mint a semmi. 

 

Ott a felület, kihasználják.

 

Viszont lassú töltésnél simán nagyon jól is ki lehet vele jönni. azaz pl egy céges parkoló, ahol ott áll napi 8 órát, és csak kisebb teljesítménnyel töltik, mert van rá idő (ha van rá idő). Azért sokszor csak néhány kWh.--t kell belerakni az autóba, annyit amennyit mondjuk a munkába járáshoz használ, az meg elég jól is összejöhet ilyen tekintetben is.

Előzmény: zöldkomcsi: (63424)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.11.04 0 0 63424

Mint amikor a parkoló vagy a garázs tetején napelem tölti az autót. (-:

Előzmény: Törölt nick (63423)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.04 0 0 63423

Ez tök jü gondolat, de azért ha számszerűleg nézzük

 

Van egy mondjuk 2 MW-os szélgenerátorod, és felraknak rá kb 8kW napelemet. Nyilván javít a hatásfokon (hozamon), de azért olyan nagyon nem (pár tized százalék jó esetben, vagy annyi se, ami persze számít).

 

Persze ettől még félre ne értsd, teljesen jó gondolat.

Előzmény: jee_c (63421)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.11.04 0 0 63422

Ra lehet rogziteni, de az X szennyezesu es koltsegu napelrmet es mast is erdemesebb ugy telepiteni, hogy hatekonyabban mukodjon, tobb fenyt alakitson aramma.

Előzmény: jee_c (63421)
jee_c Creative Commons License 2020.11.02 0 0 63421

Ez most nem agyalás. Ezt a megoldást a szélturbina oszlopokra ragasztott napelemmel ténylegesen alkalmazzák már.

 

És persze felmerül, ha így lehet ezeket alkalmazni, akkor másut tis jól jöhet ugyanez, valóban.

A szélturbináknál ott az előny, hogy eleve rajta vannak a hálózaton, és a betáplálás is adott, sőt, maga aszerkezet is adott, amire rá lehet tenni a napelemeket.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63420)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.11.02 0 0 63420

Mindenhova IS telepitheto napelem. Az alacsony ara es minimalis kornyezetszennyezese a szukseges kivanalom.

Előzmény: jee_c (63418)
jee_c Creative Commons License 2020.11.02 0 0 63419

"oszlopaira" a "tornyai" helyett inkább.

Előzmény: jee_c (63418)
jee_c Creative Commons License 2020.11.02 0 0 63418

Egy érdekes megoldás: szélturbinák tornyainak oldalára ragasztott felxibilis napelemek:

https://alternativenergia.hu/szeleromure-szereltek-napelemeket-mukodik/91950

 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.10.31 0 0 63417

Lendkerekes LED vilagitas

https://youtube.com/watch?v=GoRqg60t8jY

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.10.30 0 0 63416

4,3 helyett 4,2-4,1-4,05Vig toltve sokkal tobb ciklust birnak. De nem elettartamra tervezik. Az ujabb, tulajdonosanal okosabbtelefont akarjak ertekesiteni.

Előzmény: pert2 (63413)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.10.30 0 0 63415

A huto a fotengely elott van. Irrealisan magas aru Li akkuhoz kepest lefet tizedaru a magas aru olomakku. Ezeket csak a futballistak es a kupolasbohocok tudjak megvasarolni.

Előzmény: pert2 (63409)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.10.29 0 0 63414

Ha indításra nagy áram kell akkor igen, legyen minél kisebb a belső ellenállása, azt úgy tudja csökkenteni ha növeli az elektródák felületét. Ha munka akkumulátor akkor ennek kisebb a jelentősége.

Előzmény: pert2 (63413)
pert2 Creative Commons License 2020.10.29 0 1 63413

Az aram nagysags az akku belso ellenallasatol fugg, az olomakku eleg nagy aramot tud leadni gepkocsiinditaskor, de egy hetan at is kepes volt mukodtetni az orosz kistevet a hobbitelkunkon. Azt nem tudom hogy a tobbi masfajta akku mennyit bir. Mindenesetre a mobiltelefonokba rakott litiumos akkuk eleg szarok, meg ezervujratoltest se birnak ki, es ot ev utan bekrepalnak. Es lersze a szolgaltatok evente valtoztatjak az akkuk meretet es csatlakozojat, nehogy mar egy regebbi telefonhoz is lehessen uj akkut venni. Erdekes modon mas keszulekeknel pl radio zseblampa sikerult kb negy ot fajta standard elem meg akkumeretet definialni a ceruzaelemtol a laposelemig.

Előzmény: zöldkomcsi: (63412)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.10.29 0 0 63412

Más is a konstrukció ha rövid ideig kell nagyon nagy áramot adni, vagy hosszabb ideig kevesebbet.

Gyakorlatilag a fém ólom is és az ólom-oxid is kelezhetne szivattúzható iszap formában is. Akkor ebben a fajlagos kWh, a körül van mint a lítiumosnak.

Előzmény: pert2 (63411)
pert2 Creative Commons License 2020.10.29 0 0 63411

A boltban csa kb tiz kilos egy  ket kilovattos olomakkut arulnak, mert az eleg a gepkocsikba. De persze van tizszer akkora kapacitasu majd tizszer akkora akku is, ez feltehetoleg fajlagosan lenyegesen olcsobb, de ezt csak mindenfele intezmwnyekben hasznaljak tartalek aramforraskent, pl korhazak, metro meg informatikus cegek stb.

Előzmény: zöldkomcsi: (63410)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.10.29 0 0 63410

Nem tudom, de szerintem nem kerül annyiba az ólom akkumulátor. Nem a gépkocsi indító akkumulátor árával számoltál?

Előzmény: pert2 (63409)
pert2 Creative Commons License 2020.10.29 0 0 63409

Annak idejen probaltam parszor a zsigulimat kurblival beinditani, eleg nehezen sikerult, a megtolas az sikeresebb volt, de ahhoz legalabb harom.ember kellett. Az akkutolteshez napelem eseteben tenyleg nem kell kulon tolto, de az akkufeszultsegbol ketsazharmincas valroaram gyartasahoz kell egy inverter, amelyik atambol aztan a hasznalt keszulekek tobbsege, led, szamitogep stb faradsagos munkaval ujra egyenaramot gyart. Akkuteren nincs sze.elyes infom, par eve egy egy kilowattoras olomakku kb 25-30 ezerbe kerult, husz ilyen akku mindossze fel millio, egy hasolno.litiomos beleszamit tan harom mollioba.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63407)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.10.29 0 0 63408

Az akku toltesehez tolto sem kell, csak megfelelo feszultsegu es aramerossegu toltoaram.

A lendkerekhez is elegendo egy kis motorgenerator, ha megfelelo lassan tolteni es kisutni.

Előzmény: pert2 (63404)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.10.29 0 0 63407

Legy szives privatban kuldeni az infot nekem a tizedebe kerulo olomakkurol.

Jarmuinditasra levego, lendkerek, kondi,izomero olcsobb.

Előzmény: pert2 (63406)
pert2 Creative Commons License 2020.10.29 0 0 63406

Egyelore az olomakku a legolcsobb, harmadaba- tizedebe kerul a mas konnyebb akkuknak, es elettartamban is versenykepes veluk. Ahol a suly nem szamit, pl benzines auto inditasra illetve egy haz pincejeben elhelyezett akkucsomagnal a napelemek altal termelt energia tarolasara leginkabb ezt erdemes alkalmazni. Es nem sok olomakku kerul ki a kornyezetbe, nehez kicipelni az erdobe es otteldobni, raadasul leadaskor meg fizetnek is erte.

Előzmény: zöldkomcsi: (63405)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.10.28 0 0 63405

Tulajdonképpen még talán többet is, nem kell feltétlenül ólomból lenni az elektródáknak. Ha ólom-oxid és fém ólom a tároló akkor az annyi  a körül mint mint a lítium akkumulátorok, persze kissé komplikált lenne így kezelni az igaz. 

Előzmény: pert2 (63404)
pert2 Creative Commons License 2020.10.28 0 0 63404

Egy tiz kilos olomakkuban 1-2 kwh energiat lehet tarolni, mas ujabb akkukban ennek otszoroset. Azt lusta vagyok kiszamolni mekkora lendkerek kell ennyi energia tarolasahoz, de az ujratolteshez az akkunal eleg egy fel kilos tolto, a lendkerekhez meg egy nagyobb motor.

zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.10.28 0 0 63403

Az 3kWh 1 kg energia tárolása.

Előzmény: Hehe164 (63401)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.10.28 0 0 63402

Nem mondtam, csak ha lehet lendkereket hajtatni akkor két ólomlemez is lehet kénsavban, arra válaszoltam.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (63400)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!