Pontosan tudom hogy miről írsz. Jobb hatásfokot lehet ezzel elérni. De lehet hogy nem éri meg, ha csak 2-3 decit tudsz ezzel spórolni. Babettánál ezzel nem sok lóerőt tudsz nyerni, ha nincs mögötte minden más, ami a nagyobb teljesítményhez kell. Kedves (volt) barátom megcsinálta, az Ő Babettája 74-et tudott, de gyorsan eladta, mert rájött arra hogy a Babettákat nem erre tervezték.
Elgondolkodtam a membránnal kapcsolatban. Majd a télen. Van hengerszettem 210 Babszié. Megnézem, hogy membránosítható e valahogyan " házilag". Ezt jobb megoldásnak látom, mint a beömlő vezérlésével szórakozni. A dugattyú résvezérlés nagy hátránya, hogy a nyitás-zárás nem optimális idejű és a beömlő keresztmetszetet sem lehet kihasználni pont emiatt. Ezzel szemben a membránt a nyomásviszony vezérli. ( szíváskor nyit és nyomáskor zár)
Még véletlenül sem jutott eszembe hogy ezeket az árakat Te találtad ki. Én a motoromat 20 évvel ezelőtt 25 ezerért vettem, ami ma is működik. Lehet hogy nem ér annyit, mint egy Bing porlasztó? Volt már rajta olyan is, de nem ment vele jobban, mint az eredetivel, amit felfúrtam.
Nem típusfüggő megállapítás akart lenni. A Binget is csak azért hoztam fel, mert te említetted a Dellortonál. A tuning meg mint írtam csak addig érdekel, míg a motor gazdaságosabb és jobb működését szolgálja az 50 ccm-en belül. Persze azért én csak azokra a dolgokra gondolok, amik számomra rentábilis beruházással megoldhatóak. (már egy jó Jikovot sem cserélek le 20000 Ft-ért egy Dellortóra, mikor a 207-em ahogy áll komplett 12000 Ft-ba megállt.)
Az a 150000, amiről írsz. Amit belinkeltél, az is csak 43000 max. A membrános megoldást nem lehet megoldani 50 ccm-es méretben, mert azt a hengert, amire fel lehet szerelni a membránt, 65 ccm-es méretben lehet kapni. A motoromon 50-es henger van, ezért SMKP. Nem szeretnék rá nagyobbat, hiszen így is megy 70-et.
Ha folytatni szeretnéd a témát, kérlek menjünk át a Puch fórumra, mert inkább oda való.
Én azt akartam mondani, hogy a membrános irány jobban tetszene, mert az a feltöltés olyan, ami az optimális felé tolja a működést. Nem beszélve arról, hogy a henger növelése valójában a Magyar szabályok szerint kizárja a rendszám nélküli közlekedést vele. Egy 70 ccm-re tuningolt Puch ugyanúgy szabálytalanul közlekedik, mint egy 125 ccm-es más robogó. ( más kérdés, hogy nem ellenőrzik azt.) A németeknél például ezt a kategóriát lefojtják max. 25 Km/h -ra. ha jól tudom.
Azért az már nagyon meredek, amit írsz. Nekem volt olyan porlasztóm, amit a Simsonokra szereltek. Egy kedves barátomnak ajándékoztam mert bízom benne hogy a Moped Rally-ra felkészített motorján majd jól fog működni.
Az én motorom, tuningolás után 70 fölött képes menni, 3 liter körüli fogyasztással. Lehetne rá membrános feltöltést tenni, de semmi értelme, mert nagyon drága lenne és ezek a kismotorok 70 fölött már nagyon labilisak. Nagyobb tempóhoz nagyobb súlyú motor kell.
Tudom hogy ez itt már OFF, ezért mindenkitől elnézést kérek.
Amit a Babetta karburátorral összehasonlítható Bing az az a típus, amit a Simsonra ajánlanak.
Igaz, hogy az újonnan 150.000 Ft. Az féklevegős alapjárati rendszeres. Azt már komolynak látom.
Az a Bing ami a legegyszerűbb a Puch Maxikon az olyan mint a Dellorto alap. Mind a két gyártó gyárt komolyabbakat is. Ezek is a tuningolás eszközei.
De, amit írtál, hogy a motorod hogy tuningoltad az csak egy valamilyen irány. Nekem például az tetszene, hogy a motor öblítése minél jobban optimalizálva legyen. Például a szívóágba ha be lehetne tenni egy membránt (mint a mostani 2T-ken van.) Na, az emelné a töltést és a teljesítményt.
Nekem semmi problémám nem volt a Jikovval, amíg Babettákkal jártam. Mint korábban írtad, be kell tudni állítani, akkor évekig kifogástalanul működik. Több éven át jártam dolgozni egy 207-essel, a porlasztóval sosem volt problémám. A Bing, a mostani motoromon egy más kategória. Tuningoltam a motort, a 12 mm-es Binget felfúrtam 14-esre, ezért a 48-as főfúvókát 60-asra cseréltem. Így a motor most 4-4,5 LE-t teljesít. Persze ehhez több mindent is cserélni kellett. A Típusa: Bing 85/12/108A. Ez egy kicsi porlasztó, a motoromon, a burkolat alatt, csak ez fér el.
Lehet, hogy az én Bing-men sincs. Az a vejkómnál van. Nem emlékszem pontosan rá.
Azt nem értem, hogy az 52-es fúvóka miért ne dugulna be könnyebben, mint a 63-as? ( azaz van rá tippem) Ennek a Jikov gyárnak mára olyan precíz alumínium öntészete van, hogy a Sax-nak is és a Briggs-nek is gyárt blokkokat. Valamit tudnak a szakmából! ( meg tudtak régen is)
Az biztos, hogy nekem megfelel a Jikov. Pedig beleszerethettem volna a Bingbe is, mert van Puch Maxi is amin az van. Meg van 50 ccm -es Maruyama karbim is, de nem eszkábáltam fel egyiket sem a Babszira. Nem láttam semmi értelmét.
Neked szívesen csináltam volna, de tudom nincs rá szükséged, mert a Dellortó egy megbízható, egyszerű porlasztó, akár a Bing. Ezért szinte soha nem kell szerelni, csal fel kell ülni a mocira és menni vele, amíg ki nem fogy a benzin. Mostanában 95-össel járok, nem érzek semmilyen különbséget a menetteljesítményben. Mivel gyakran használom a motort, nem tartok attól hogy belerohad a 95-ös.
Való igaz, hogy én a Dellortoról írtam, azt ismerem, mert nekem az van. De tudom, hogy a Bing is egy nagyon megbízható, jó porlasztó. Sőt, ha jól emléxem miko? barátunknak van olyan 210-ese is (vagy volt) amin K60-as Riga karburátor van. És azzal is nagyon jól szuperált a moci!
De azt is kijelentem, hogy ha a Dellortoval nem lennék megelégedve, kértem volna tőled a Jikovomba az általad gyártott úszóból.
Ha a karbi be van jól állítva (Jikov) , akkor az nem rohad le az úton. Az úszó miért akadna fel, ha az pontosan van beállítva? Ott valami baj van a beállítással. (az elején volt nekem is) Mindent meg kell csinálni egyszer jól és nincs vele tovább gond. Amint írtam, hogy türelemmel kell visszahajtogatni az úszóját, hogy a ház oldalához ne érjen sehol. + fontos, hogy a ház alja felé le tudjon menni megfelelően, hogy a tűszelepet nyitni tudja jól!!!! (Amennyiben ez nem jól áll a benzin utánpótlása nem kielégítő és lehörög a motor. Akkor szokták emelni az üza. szintet túl magasra, hogy kapjon nagy fordulaton is anyagot. De, nem ez a megoldás) Persze a kopott dolgokat is ki kell cserélni benne. (tűszelep, úszótengely esetleg úszó) Valamint a 40 év alatti lerakódást kitisztítani alaposan. Ezután működnie kell, mint a "svájci órának" 16 Km-re horgászom otthonról (oda-vissza 32 Km). Majd minden nap kimegyek. A két év+ az idei fél év alatt egyszer volt egy dugulás miatti leállásom és az is az elején, mert nem voltam alapos a karbi kitisztításakor. Ezeket nem is neked válaszolom, hanem általánosan írom le. Neked a Dellorto a jó választás, mert nem "bírtál" a Jikovval. Megértem és akceptálom.
"Az úszóház van nagyon kicentizve a Jikovon, ami miatt nagyon oda kell figyelni. Vagy egy könnyebb műanyag úszót picit kisebb dobbal kéne forgalmazni hozzá."
Ez így van, teljes mértékben egyetértek. Több jikovom is van (már azt se tudom melyik fiók vagy szekrény mélyén), amikben gyári úszó van, jól is megy vele a motor akár hetekig mindennapos használat mellett, de teljesen random időközönként egyszercsak felakad az úszó, és vagy zárva vagy nyitva marad a tűszelep, a biztos csak az, hogy lerohadtál az út szélén...
Persze, biztos lehetne hajlítgatni az úszón, meg leszedni az úszóház belsejéből, meg az úszó csapját kicserélni, meg anyámkínja, majd akinek egyszer eladom amikor még feljebb mennek az árak, nyugodtan szórakozhat velük, amíg én motorozok a dellortoval :-)))
A tűszelep zárása és nyitása (teljes nyitása) között is nagy a holtjáték. Nem tudom, hogy valamelyik másik típus passzolhat e bele ami ezt kiküszöbölné.
Erre is emlékszem így ahogy említed! Szerintem az után gyártott úszó is azért olyan nagy, hogy megfelelő legyen a felhajtóerő. Ha kisebbre gyártanák ugyanabból az anyagból nem lenne jó.
Az úszóház van nagyon kicentizve a Jikovon, ami miatt nagyon oda kell figyelni. Vagy egy könnyebb műanyag úszót picit kisebb dobbal kéne forgalmazni hozzá.
Természetesen azzal kezdtem az átalakítást hogy vegyszer mérlegen megmértem az eredeti úszót. 4,5g-ot mértem és a műanyag úszót is pontosan ugyanerre a súlyra készítettem. Mivel sok Jikovot szereltem, tisztában voltam a súly fontosságával.
Kedves Tamás! A Jikov karburátorba nem egyszerű dolog úszót csinálni. Elolvastam, hogy te miből és hogyan csináltad. Egy valamit nem tudok, hogy hogyan oldottál meg. Mégpedig a dobok súlyát.
Ez nagyon lényeges! Annak a dugó anyagából gyártva ha könnyebb a dob, akkor az nem működhet jól .
Szerintem közrejátszik, hogy a Jikov fúvókáján átszívott üzemanyag tovább dúsul levegővel a kehelycsőben. Azaz a szívóhatást csökkenti a féklevegő beáramlása, ezért ugyanannyi üzemanyag felszívásához nagyobb fúvókára van szükség. Ami abban is megmutatkozik, hogy a fogyasztása mégsem nagyobb a Jikovnak a 63-as fúvókával, mint egy másik karbinak az 52-vel. (ugyanazon a Babettán)
Pontosan leírtad hogy mi a legfőbb probléma a Jikovval. A hozzá nem értés, egy ilyen kényes porlasztóhoz. Nagyon sok éven át használtam és javítottam ilyen porlasztókat, számomra nem okoztak különösebb problémát. Egyet azonban most sem értek. Miért kell 63-as főfúvóka a 12-es Jikovba, amikor a Dellorto 52-essel is beéri?
Ezeknek a Babettáknak átlagosan volt pár gazdája. Régebben nem is vitték szerelőhöz, hanem a haverhoz aki biztosan ért hozzá, mert előbb volt ilyen motorja. Bármi probléma merült fel amit nem tudtak pontosan diagnosztizálni a gyertya csere után a karbit szedték szét és állítgatták. Sajnos ezek a karbik zöme teljesen szét vannak barmolva. Lényegében az úszó, mivel itt az úszó a sérülékeny. Régebben vettek egy új úszót bele, de ma az után gyártott úszó nem igen megfelelő.
Úgyhogy, még nagyobb problémát jelent jól behangolni. Aki nem tudja megoldani, annak más megoldást kell keresnie.
Igazad van, van aki Bing porlasztót használ és megvan vele elégedve. Abban pl. műanyag úszó van, mint a Dellortoban. A jikovnak az úszó az egyik gyenge pontja. Én csináltam egy Jikovba műanyag úszót felkérésre, a tulajdonosa írta hogy tökéletesen működött, mikor felszerelte a motorra.
Mindenki olyan a karbival jár, amilyennel akar. Olyannal, amivel boldogul. Aki nem képes egy Jikovot beállítani, annak kell venni egy új beállított karbit és rászerelni a Babettára. Ennyi az egész.
Nekem az nem volt szimpatikus, hogy ez úgy van beállítva, hogy a Dellorto és más semmi.
Tóni bácsi! Ha már letiltottál, akkor ne olvasgasd amit írok. Ne is "eszelj" a témán, mert nem érted, amiről szó van. A végén még szaladni fogsz a feljelentőbe a modikhoz mint anno. Ebben a karbi kérdésből sajnos semmit nem értsz. (volt erről szó régebben is és azóta is fújod a dolgot) Egyébiránt a haverjaid okostojásoz le. Nekem nincs veled semmi témám.