Üdv mindenkinek! Arról van információ, hogy a kisvasúti járműbemutatón (dec. 28-29), Széchenyi-hegy állomáson fent lesz az Mk49? Esetleg vontatni is fog? Köszi, Krisz
Az a fali bakelit kapcsoló csak a fényjelzőkről és a vágánytábla visszajelentésétől vette el a tápot, mást nem csinált. A berendezés ugyanúgy élt mögötte, ahogy Zoli is írja.
Most már ténylegesen üzemmódot is vált és a kapcsolónak a neve is változott emiatt.
Illetve felkerültek a vészleállító nyomógombok, mert korábban az sem volt.
Csillebércen azóta nem tudod kikapcsolni, mióta fénysorompó van, az a kapcsoló, ami gyerekkorunkban ott volt, csak szemfényvesztés volt, most már a neve is "van szolgálat" és "nincs szolgálat", deklaráltan nem lehet üzemszerűen lekapcsolni.
Szépjuhásznén még le lehet, az új áramellátás már a helyén, de még nincs beüzemelve. Nem tudom pontosan, de lehet, hogy ott is változik majd a be-ki kapcsolás (jelenleg le lehet kapcsolni teljesen, le is szokták).
Hűvösvölgyben az áramellátás nagy részét elvileg le lehetne kapcsolni, de nem szokták.
Hűvösvölgyben egy ideje már nem kapcsolják le a biztosítóberendezést éjszakára - de miért nem? -, nem tudom, hogy a két fényjelzős középállomáson is ez van-e.
Remek, már nem is gondolok rá! (A sihuhu-n és a gyermekvasút facebook oldalán nem volt semmi a tanfolyam indulásáról, pedig a megelőző években mindig.)
Ütemterv szerint szept. 30-án kezdődött volna. Ha így történt, akkor jól titkolták. (Mármint sehol semmi hír, tanfolyamos ifik bemutatkozása, stb.) Tartok attól, hogy a költségcsökkentés/szakemberhiány áldozata lett...
Ez pár éves fejlesztés, előtte a bejárati jelző árbocán kezelték.
A gyermekvasutas szolgálat otthonba utazása nem minden állomáson jelenti az állomásfőnöki szolgálat végét (az első évtizedben 24 órás szolgálat volt). Szépjuhászné gyakran megvárja a napi utolsó vonatot, így ott jelzőkezeléssel jár be és ki is a vonat. A többi állomásnál jellemzően megállj állású alakjelzők/sötét fényjelzők mellett közlekedik a napi utolsó vonat. Most már szerintem nem szokás, de anno Széchenyi-hegyen a szolgálatos 100-as vonat úgy járt ki, hogy a vágányutat a bejáró 200-asnak zártuk le, és a bejárati jelzőt állítottuk továbbhaladást engedélyezőbe, majd a tornyot bezártuk. Így tulajdonképpen a feloldó blokkmező helyett az ajtót bezáró kulcs vált biztosítóberendezési elemmé. A 200-asnál a toronyban a vonatvezető kezelte a berendezést a körüljáráskor, és az a vonat már megállj állású jelző mellett járt ki.
A Gyermekvasút zenekarával kapcsolatban valaki tud-e valami friss fejleményt? állítólag valami 4 évvel ezelőtti balhé miatt egyenlőre áll minden a zenekarnál.
Jó lenne egy hívatalos infó a különböző mende-mondák és rémhírek elkerülése érdekében!
Üdv mindenkinek, A hétvégén készült fotókon láttam, hogy az Mk49 az Mk48-al együtt vontatott egy rövid szerelvényt Virágvölgyig, ez már azt jelenti, hogy a 2006 üzemképes?