Keresés

Részletes keresés

emká48 Creative Commons License 2020.06.24 0 1 3097

A BDax kocsikhoz hasonlóan üres, de felújított tárolótér lesz.

Előzmény: alkotasu (3096)
alkotasu Creative Commons License 2020.06.24 -2 0 3096

A klotyóval mi lesz? Megmarad, vagy átalakul? Ha átalakul, mivé?

Előzmény: emká48 (3095)
emká48 Creative Commons License 2020.06.23 0 2 3095

 Az egykori Cax 529.

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.06.18 0 5 3094

Na jó, de az üzemszerűen forralta a vizet! :D

Előzmény: akóR (3092)
kaamos Creative Commons License 2020.06.17 -1 0 3093

Ebből nem fogják kilopni a lelket is. 

Előzmény: akóR (3092)
akóR Creative Commons License 2020.06.17 0 1 3092

Ez a gép nagy melegben már három kocsival is haldoklott a nyujtódeszkán.

A gőzős meg kilenccel sem melegedett túl.

kaamos Creative Commons License 2020.06.17 0 1 3091

Még szerencse, hogy a MT nem szentírás. :D

Előzmény: emká48 (3090)
emká48 Creative Commons License 2020.06.17 -1 3 3090

A hivatalos verzió szerint (Műszaki Táblázatok I.) a 7-es vonalon hegymenetben semennyit. De ez nyilván nem igaz, mert az Mk45-ös eszerint 40 tonnát.

Valójában mennyit? Majd kiderül, ha olyan állapotba kerül, hogy megmérettethető legyen.

Előzmény: BahnScorper (3089)
BahnScorper Creative Commons License 2020.06.15 0 0 3089

Inkább az az érdekes kérdés, hogy mit bír el hegymenetben. Tud annyit, mint a gőzös vagy a motor?

Előzmény: kozod5 (3087)
emká48 Creative Commons License 2020.06.15 0 4 3088

Kimerészkedett.

kozod5 Creative Commons License 2020.06.14 0 0 3087

az Mk48-as beindul? mennyit lehet tudni a műszaki állapotáról? milyen felújítás vár rá?

Előzmény: emká48 (3085)
Generic Jingle Creative Commons License 2020.06.14 0 0 3086

Nem akarok telhetetlen lenni, de videó vagy még több kép nincs az eseményről?

Előzmény: emká48 (3082)
emká48 Creative Commons License 2020.06.14 0 5 3085

 

Csendéletek egy igen kedves, új családtaggal.

Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 3084

Megtaláltam, Székesfehérvár járműjavító.

Előzmény: Abamot1929 (3083)
Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 3083

Cax kocsi jelenleg hol van?

Előzmény: emká48 (3082)
emká48 Creative Commons License 2020.06.10 0 8 3082

djham Creative Commons License 2020.06.10 0 0 3081
djham Creative Commons License 2020.06.10 -1 0 3080

Az Mk48 marad piros vagy a régi időket fogja idézni zöld "spenót" festéssel?

djham Creative Commons License 2020.06.10 -1 0 3079

Az Mk48-nak mi lesz a feladata? Az Mk49es üzembehelyezése mikorra várható?

Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.10 0 2 3078

Mai napon megérkezett Budapestre az Mk48 2030 pályaszámú mozdony!

BahnScorper Creative Commons License 2020.06.10 -2 0 3077

Van benne poggyász- és postaszakasz is!

 

Eredetileg fapados volt, de '98-ban párnásnak újították fel (a 11-es meg pont fordítva volt... és ugye a 12-es is csak harmadrészt volt szalon, a fele annak is 1. osztály... a hiányzó törtrész meg a budi). Ennél sokkal többet nem lehet rajta variálni, esetleg egy büfét a poggyásztérbe.

Előzmény: RhB (3076)
RhB Creative Commons License 2020.06.09 -2 0 3076

Poggyászkocsi az a postakocsi. :-) Milyen lehetőségek jönnek szóba a belső berendezésre?

Előzmény: emká48 (3073)
Abamot1929 Creative Commons License 2020.06.09 0 0 3075

Jelenleg mi a "sorrend"?
Mk49, aztán mi a következő nagyobb projekt?

Előzmény: emká48 (3073)
zjakabfi Creative Commons License 2020.06.09 0 2 3074

https://gyermekvasut.hu/menetrend/dpe613/

 

Indulás szombaton. Lesz egy szerelvenymenet is, ha jól látom. 

emká48 Creative Commons License 2020.06.09 0 1 3073

Elég sok a kérdés, de amire tudok, természetesen válaszolok.

 

A 3788 "alja" azaz az erőátviteli lánc dízelmotor nélküli része: a sebességváltó, a tornyos hajtómű és tengelyhajtómű, kerékpárokkal együtt a nagycenki C50-esben donorként üzemelt jó pár hónapig, kölcsönben. Azaz a lényegi rész működik, tartalék Csepel motorunk van, a többi rész felújítása pedig "mindössze" idő és kapacitás kérdése. Na ebből elég kevés van.

 

A LÁEV postakocsi is kék lesz majd egyszer, még nem tisztázott, hogy pontosan milyen belső berendezéssel, jelenleg a hegyen van a motorszínben.

 

A KGV kocsi tudomásunk szerint eltűnt, én sem láttam sehol. Az SzGV kocsit a Múzeum néhány éve ide ígérte, de a mai álláspont szerint az új Múzeumban lesz kiállítva. Ezzel nincs is bajom. Ezért merült fel a nagycenki kiállított Bk felújítása és üzembe helyezése, de erre meg nem volt elég pénz. Lesz helyette ugyanannyi pénzből Cax 529.

 

Most már végre 1-2 héten belül várható, hogy megérkeznek a Bk kerékpárjai. Végre akkor összeszereljük és ismét üzemelhet. Ezzel egy csapásra kiszabadulnak a mögötte fogva ejtett járművek is. Ez a fogva ejtés eléggé szerencsétlen helyzet volt, de nem volt más megoldás abban a helyzetben.

 

A sínautó valóban Skoda Tudor. Itt a GyV-n sem a teljesítménye, az erőátvitel kialakítsa, sem a fékteljesítménye, sem az utastér kialakítása miatt nem tervezzük az üzembe állítását.

430 322 Creative Commons License 2020.06.09 0 0 3072

Ez a sínautó egy Škoda Tudor. Erős a gyanúm, hogy egykor gumi kerekei voltak. 

Előzmény: RhB (3071)
RhB Creative Commons License 2020.06.09 0 0 3071

A sínautónak a típusát tényleg nem lehet tudni? Nem egy normál személyautó lett átalakítva?

 

https://kisvasut.hu/jarmulista/view_jarmu.php?kbk=8250,0272&i=15147

 

Vele van valamilyen távlati terv, vagy marad ezen a pár méter sínen a pad mögött?

 

 

RhB Creative Commons License 2020.06.09 0 0 3070

Pár éve át lett véve Nagycenkről a Bak-kocsik szögletes kasznijú előfutára, amely eredetileg szintén Békéscsabán szolgált. Ezzel se sikerült többre jutni, főleg a légfékesítés kérdése miatt, így aztán össze lett rakva használhatóvá, és visszaküldve.

 

Erről van szó? Ez 2012 áprilisi kép, már szépen megcsinálva, de feliratok nélkül. (Mögötte a Bk 357 szintén gyönyörűen kipofozva. Mindkét kocsi kívül-belül végig körbe fotózva.)

 

 

Előzmény: BahnScorper (3068)
RhB Creative Commons License 2020.06.09 0 1 3069

AEGV kocsi: erre mindig vigyáztak az elmúlt tizensok évben, így a műszaki-esztétikai állapota jó, csak a fővizsgáját kellett pótolni.

 

A Bk 357 az AEGV kocsi? Azért a fővizsga mellett a kerekeit is pótolni kéne... :-)

(Majd szólok erdőszélinek, hogy a járműlistában még leragadt az 19.. Debreceni Járműjavítónál.)

 

 

Gőzösök: 039 megy, 056 Istvántelken

 

Januárban még Hűvösvölgy volt a 056 otthona, de emká48 is írta, hogy még itt van. Innen elég nehéz lesz kibányászni (előtte van a 3788 és a Bk 357), de legalább az eső nem esik be a kéményébe.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: BahnScorper (3050)
BahnScorper Creative Commons License 2020.06.08 0 0 3068

Mikor elkezdték kialakítani a nosztalgiavonatokat a '80-as évek végén, három normálnyomközű koncept-szerelvény volt (100 éves vonat, DSA/MÁV gyorsvonat, Cmn-kocsis szerelvény), és elkezdtek egy kisvasúti nosztalgiaszerelvényben gondolkozni.

 

Ehhez három kocsit találtak első körben: az AEGV-kocsit, ami most a GyV-n van, meg ezt a már említett kecskeméti (https://kisvasut.hu/jarmulista/view_jarmu.php?kbk=B412,0061&i=9197) és szegedi (https://kisvasut.hu/jarmulista/view_jarmu.php?kbk=B215,0006&i=5428) kocsit. De csak az utóbbi készült el a háromból 1990-re, aztán Balatonfenyvesen közlekedett 1995 végéig. Aztán bevitték a Közlekedési Múzeumba, és ott is ragadt a 150 éves magyar vasút alkalmából újrakonfigurált vasúti kiállítás részeként.

 

Az AEGV-kocsi Debrecenben döglődött, a kecskeméti Fenyvesen, aztán mindkettőt átszállították Szombathelyre (én szóltam itt e fórumon róluk, hogy a gőzöshöz jól passzolnának). Az elsőt végül megcsinálták, de elég nehéz szülés volt, főleg mert a fékrendszert utólag kellett beletervezni, és lehet, hogy az ABaü 630-hoz hasonlóan ez is kapott némi vasas merevítést a szekrényébe... a másiknál is hasonló állapotú kaszni volt, némi pénzszűkével megtetézve, ezért maradt annyiban a történet.

 

Pár éve át lett véve Nagycenkről a Bak-kocsik szögletes kasznijú előfutára, amely eredetileg szintén Békéscsabán szolgált. Ezzel se sikerült többre jutni, főleg a légfékesítés kérdése miatt, így aztán össze lett rakva használhatóvá, és visszaküldve.

 

 

Az a baj ebben az országban, hogy nem nagyon alakult ki nagyjából egységes, vagy legalábbis azonos megoldásokkal felszerelt személykocsipark az '50-es évekig... így nehéz nosztalgiavonatokat is csinálni.

Előzmény: Abamot1929 (3065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!