Beállítási hiba, volt már ilyen. A megfelelő helyen a megfelelő csavar megfelelő irányba történő, megfelelő mértékű állításával érhető el a megfelelő eredmény. :)
Lehet mondani. Bár ennek a terhelési próbának az volt az értelme, hogy a felújított motor hogy bírja el a 2 kocsit. Sehogy, alig ment 15 km/h sebességgel. De a befecskendező szivattyún végrehajtott némi beavatkozás hatására ez az érték 21 km/h-ra emelkedett.
Az, hogy mindennap, az túlzás, talán hetente egyszer felment. Az egyik ilyen kémszemlén én is ott voltam, kissé kalandosra sikeredett. A kép 1992. december 23-án készült:
A vágánycserét két részletben végezték el, tehát részben jártak a vonatok, ahogy később az ágyazatcsere idején is.
'92 decemberében és '93 januárjában volt egy leállás, amikor a MÁV nem tudta eldönteni, hogy megéri-e neki a vasút vagy sem. De akkor is rendesen jártunk "szolgálatba", csak azt lent töltöttük az otthonban társasjátékozással. A motorkocsi meg mindennap felment egy körre, hogy nézzék, nem kezdték-e el elhordani a vonalat.
De akkor nem lesz ennek az az eredménye, hogy többet lesz javításon, mint üzemben? Még azt is beleszámítva, hogy nosztalicska vonatok élén fog közlekedni.)
Az Mk 49-nek voltak komoly gyermekbetegségei, ami a sorozat korai selejtezését is vonta maga után (a gyújtogatáson kívül). Sikerült ezeket kiküszöbölni most a felújítás során? Pontosabban: volt ilyenirányú törekvés, vagy teljesen az eredeti állapot lett visszaállítva?
Az időjárási körülmények megint más tészta: Legutóbb néhány éve volt több napos lezárás a jegesedés, fakidőlések miatt. Úgy emlékszem, a havazást mindig jól kezelte a Gyermek(Úttörő)vasút.
Ha minden igaz 1956 okt.-1957. febr. között volt a mostanihoz hasonló üzemszünet (külső ok miatt). 1990 első felében a felépítménycsere szakaszos volt, nem volt teljes leállás. (Tegnap említette a vezető jegyvizsgáló, hogy volt még egy téli leállás 1989 után, talán 1990-ben, ami nem a pályafenntartással volt összefüggésben.)