Sziasztok ismeri valaki? Delta időmérő óra.... Csak akkorr ad életjelet, ha a piros gombot nyomva tartom. Mi lehet az üzembe helyezés, beállítás titka?
Most vettem egy Lancia Musa 1.4 8v.-t. Osztrák tulajdonosa volt. Keresnék magyar nyelvű gépkönyvet. Ha valaki tud internetes elérést, vagy kézzel fogható könyvet, megköszönném.
Hátha kapok segítséget. Lancia Deltám kalaptartójának az egyik rolója kijőtt. Ez esetleg javítható? Tudtok netán bontót, vagy megoldást hol tudnék másikat beszerezni? Újat biztos nem veszek 80-ért... Köszi előre is a választ
Gondolom már régen megkaptad a választ, de talán másnak hasznos. A motor jobb oldalán a termosztát-ház közelében a fekete müanyag doboz egy kipufogógáz/hűtővíz hőcserélő, a gyors motor felmelegedést segíti induláskor és visszahűti a gázt az EGR szelep előtt a szívósor felé. Az ECU vezérli a nyitását és zárását, gyakran elkormosodik és egy vékony gumigyűrű a belső tömítése, ahol bizony el szokott kezdeni szivárogni a hűtővíz a relatíve nagy hőmérséklet eltérések miatt. Valójában a motor ez az egész szerkezet és az EGR nélkül is üzemképes.
A Lancia Thesis 2,4 JTD 10V 2003-as paripámhoz keresgélem a nélkülözhetetlen Setup CD-t és Navigációt, nem baj, ha nem naprakész, csak valami villogjon. Nagy örömmel fogadnám, ha valaki bármilyen megoldást tudna a pótlására, vagy linket, vagy embert, kölcsönadót, másolót stb. Természetesen elmegyek érte és egy mobilt is írok 0620-4985892 hátha, visszahívlak.
Lentebb nem 1x írtam. Itt nincs már senki nagyon. Az itteni lybrás topikban sem. Facebookon vannak. Amúgy típus hiba. Én beletörődtem inkább,mint szétborítsam a műszerfalat :/
segítséget szeretnék kérni. a lybra kombimban annak ellenére nem jön meleg egyik beömlő ponton sem, hogy a motor meleg, a hőfokbeállító "rendesen" működik, a ventillátor meg csak hideget nyom. hol keressem a hibát, mi lehet a megoldás?
Sziasztok! Eladó sorba került az én 2 szeretett Lancia Kappám. Nem szeretném máshol meghirdetni, mert azt akarom, hogy szerető, fanatikus új gazdákra találjanak. Az autók 2000-es évjáratúak, 2000-es benzines motorral vannak felszerelve, automata váltósak, luxus felszereltségűek. Mind a kettőjük motorja felújításra szorul. 2020 márciusig, illetve augusztusig van érvényes vizsga rajtuk. További információkkal szívesen állok rendelkezésre az istvan.kovacs2014@gmail.com e-mail címen. Kérem, hogy csak komoly szándékkal érdeklődjetek. Köszönöm.
Sziasztok. segítség kellene egy lancia zeta 1.9 jtd vel kapcsolatban. motor csere után nem akar indulni. porlasztókig el jut a gázolaj de a motorba már nem. valaki tud valami okosat ezzel kapcsoltban?
Sziasztok, üdv mindenkinek! Lancia Delta, 1.6 multijet, 120 lovas... Ha szembeállok a motorral, szemben jobbra ahol megy a felső csöve a hűtővíznek, attól közvelen balra lentebb van egy műanyag doboz féle, amiben szintén valami olyan alkatrész lehet, aminek köze van a hűtővízhez. Elkezdett szivárogni a műanyag doboz bal felénél. Meg tudja valaki mondani, hogy mi lehet az, valakinek egy jó tippje?
Sziasztok.Auto vasarlason gondolkodok es kellene egy kis segitség. Egy Lancia Musa lenne de nem tudok semmit róla.Tudna valaki infot mondani róla 1.4 16 v platinokat nézem .elegendö neki a 96 le ?Általános hibák mik vannak mire kell figyelni. a robotizált váltó is nagyon érdekelne .Mennyire megbizható? Elöre is köszönök minden hozzászólást adatot véleményt stb. Zsolt
Hello. Lancia Ypsilon 1.2 16v 86cv fordulatszámmérős km órához esetleg van valakinek csatlakozó lábkiosztások? Két csati van rajt érdekelnemelyikpin hovamegy
Üdv! Hol lehet utána nézni, hogy lancia delta I es 1.6 hengerenkénti befecsis 135 L.e. motorhoz való e a Lancia Delta Prisma 1.6 engine control unit ECU Weber IAW 02P ECU?
Sziasztok! Szakik segítségét szeretném kérni, tegnap reggel 2km autózás után leállt a lancia phedra 2.2 jtd autóm, amit már utána nem tudtam beindítani. Rögtön a gázolajra gondoltam, kútra ritkán járok. A szűrő alján kicsavartam a leürítőt, semmi nem jött ki. Kicseréltem a szűrőt mert koromfekete volt ,de utána is csak egyszer indult be kb 1 percig. Még az tűnt fel, hogy nem hallom azt a kattogást, ami akkor van ha a rendszert tölti fel szűrőcsere után. Lehet hogy a gázolajszivattyú relém adta meg magát? Merre találom azt a relét? Vagy hol kezdjem a hibakeresést? Válaszokat előre is köszönöm.
Az önindító csavarjait kiszedtem, a váltó meg is indult, de 1-1.5 cm után elekadt, valami még fogja. A váltó alján van még két meglehetősen nagy csavar, ami egy ismeretlen rendeltetésű l alakú lemezt tart, kiveszem azokat is, hátha...
Lancia Delta I 1991 kiadás - váltócsere-minden csavart kiszedtem ami a váltót rögzíti, mégsem jön le a váltó attól a merev féltengelytől ami bal oldalon a váltóhoz csatlakozik, jobb oldalon a blokkhoz van rögzítve a váltó oldali csukló közelében. Mi a megoldás, mi ennek a módja? A tengelyt valószínűleg egy biztosító gyűrű rögzíti, a váltóban mint a másik oldalon. Azt ki tudtam szedni. Van erre valami célszerszám? Help!!!!
Üdv. Mindenkinek egy kis segítségre lenne szükségem lancia musa 1.6 dizeles olajcsere óta villog az olajlámpa. hibaüzenet nincs olajnyomás van, volt ismét szűrőcsere (valahol írták kipróbáltam) továbbra is villog. Amúgy jön-megy teszi a dolgát. Ötletek? Köszi.
A facebook megölte a Multipla fórumot is. Köszönöm,hogy válaszoltál. Igazad van az 1.8Tb-vel kapcsolatban,de az asszony popsija alá munkába járni nem teszek egy 200 lovas gépet. A Multit is csak fiatalítás miatt árulom. Köszi és helló.
Itt nincs nagyon pörgés. Ha rajta vagy a facebookon, akkor ott van hazai Lancias csoport. Talán hamarabb kapsz választ. ;) Én. Ha már lúd legyen kövér. 1,8TB re hajaznék... ;)
Lancia Delta vásárlása erősödött meg bennem. Kizárólag 1.4 turbó jöhet számításba a használat sajátosságai miatt. Általánosságban jókat olvastam a motorról és magáról a konstrukcióról is.Most a felhasználói vélemények érdekelnének. Egy egyéniség Fiat Multiplából szeretnék átszállni ebbe a karakteres autóba.
Van egy 2010 évj. 170Le. 2.0 Lancia Delta kocsim... 127 .000 km. van benne ( valós) 3 éve van nálam..
Most elkezdett egy elég érdekes hiba jelenséget produkálni...
- ha bekapcsolom a klímát a digit klíma panel kijelzője el kezd pulzálni és ütemtelenül elhalványulni aztán vissza ...
ezt elég gyorsan csinálja.. a menet tulajdonsága nem változik a kocsinak minden rendesen működik... ha viszont megállok akkor nem tudom a távirányítóval becsukni az autót.. ezután "sekép se hang" nem reagál semmire az indító kulcsot ha megint elfordítom semmit nem csinál a kocsi... mint ha nem kapna egyáltalán áramot.. várok vele egy kicsit ( 5 - 10 perc ) és minden működik megint... csak a klíma bekapcsolása után csinálja ezt a jelenséget....
ha valakinek van bármi tippje vagy nála is volt hasonló jelenség akkor várom a segítségeket...előre is köszönöm ...
Tisztelt márkatársak segítségeteket kérem! Lancia Dedrához keresnék jó állapotú krómozott gumicsíkot amik az ajtók alján találhatók. Mind a négy ajtóhoz kellene! Tel. 06 70 389 8837 Email:takacspal66@gmail.com Köszönettel!
Hát őszinte legyek az eredeti terv az a Fiat Freemont 4X4 2.0Mjet2 Lounge (170Le) a kiszemelt, de sajna ami abból kéne az még bőven 4-4,5 millió vagy felette van árban. Tehát egyenlőre ennek majd a fele a cél, s mivel a tőke is javarészt kölcsönből lesz, így a vételár fontos. Az asszony s már lassan én is ragaszkodok h fiatal legyen(max 7-8) és ne fussa le a világ összes km-ét. Az eredtei terv max 5éves kocsik voltak, de akkor agy a méretből, vagy az elfogadható felszereltségből kellene engedni....vagy a vételár van az egekben. Így viszont az ár eléggé necces. A franciákat addig nézegettem most h meg is utáltam :D Egyik karosszériás barátom egy francia márkakereskedésnek is javítanak autókat és mondta h szépek és jók, de ha hozzá kell nyúlni egyszer akkor szívni fogom a fogam. Kevés szerelő ismeri jól őket és az alkatrész áraik nem vmi szépek...s az adagolójuk Delphi rendszerű, ami nem túl tartós kis hazánkban. Kicsit a választásba belezavar a lélek is. Nem bírok csúnya vagy túlbutított autót már elképzelni mellettem. Az Alfa 159SW is tetszik, pont ezt vett most a karosszériás haver, s szereteti is. Hát mondjuk abban a puttony nem sokat ér: 445l, míg a Delta ugyan ezt 363-420L előre húzott hátsó ülésekkel. Igazándiból felszereltség, teljesítmény, megbízhatóság, fenntarthatóság és fogyasztás szempontokat nézve egyenlőre a Lancia nyert. Ami még nem biztos hogy dízelből az 1.9Mjet TwinTurbo vagy az előd 2.0Mjet dízel a nyerő(szeretem az erős kocsikat, meg kell is)?! Igazándiból sok Fiat konszern autó tetszik, eddig nem is tudom miért nem vették észre az emberek. Pedig az olasz motorok szinte minden autóban fellelhető(akár a franciáké is). Bár sokan talán nem is tudják ezt, és azt hiszik a nagy német márka általi készített csúcsterméken ülnek :D Az olaszok legalább is a Fiat konszernek azt látom h iszonyat jó áron nyomatják az alapból már igen jól felszerelt kocsikat, gondolom a jobb eladhatóság jegyében. Sokat fejlődtek az olaszok, nem is hittem. Talán engem is a régi olasz sztereotípiák tartottak távol az olasz kocsiktól. Az biztos h ha jobb kerestem lenne és több pénzért nézhetnék akkor a Freemont a fiatalabb kora és nagysága miatt bevállalnám, de azért az tényleg nagy batár. s egyenlőre csak 2en vagyunk és majd 1 baba. Sok értelmes kocsit nem találtam ma a piacon ami nem egy ház ára 5 évesen és nem is esik szét még legalább 5-8évig.
Köszi! Gondolkoztam még Alfa 159 vagy GT-n, bár utóbbi kiesett a gyerekvállalás miatt. Mivel még nincs eldöntve semmi, ezért az asszonynak is van pár ötlete(ő nagy francia és japán autó kedvelő), pár gép ami nekem is tetszik de nem olasz. Mint az új Kia Optima 2.0 eCVT hibrid, illetve még a Citroen C5 2.0 dízel, Renault Laguna 2.0 Dci és a Peugeot 508 Sw. Viszont nekem a Lancia Delta az ami eddig leginkább a szívemhez közel áll és ami belül szép. Sajna franciák se rosszak de csúnyán öregednek nagyon. És azoknak azért nem Fiat alkatrész árai vannak ha vmi besz@rik rajtuk. Lehet várok még a nyár közepéig, megvárom ez a dízel mizéria meddig viszi lejjebb az árakat, hátha úgy könnyebb lesz a döntés.
Ha nem válaszol senki, majd én. Szép és szerintem megbízható a kettes delta. Tele van extrákkal bőr belső, állítható magasságú ülés, klíma, abs stb.Nekem kifejezetten tetszett a belső, főleg a műszerfal. A kasztni nem rohad, a futómű, fél tengelyek jól bírják. Jók a fékek, jól , és biztonságosan vezethető. Tolatni nekem nem volt egyszerű vele, elég magas a hátulja. Lehet csak nekem tűnt fel, egy kicsit kemény, sportos a rugózása, de nem kényelmetlen hosszú távon sem. Már sajnálom, hogy eladtam, lehet veszek még egyszer.Gondom nem sok volt vele, csapágyakat kellett cserélnem pár ezerért a klíma kompresszorba, van az autó elején , alul. egy szabadonfutó ékszíj tárcsa- az feszíti a szíjat, a csapágya sok vizet, koszt kap, én kétszer is cseréltem benne. Tulajdon képen ennyi. 1.6 GT.i.e. 75 lovas gép volt.
Autó vétel előtt vagyunk, még csak tervezési fázisban egyenlőre,mert több a " jelentkező". Na szóval Lancia Delta-k a kiszemeltek. Abból is 2010 vagy frissebb példányok és azok közül is az 1.8 Di-t benzin vagy az 1.9Mjet 190Le dízel. Tudnátok tapasztalatot mondani a motorokról , esetleges típushibákról, fogyasztásról főként a benzines érdekes mert ott van ám szórás a beszámolóknál?! Illetve nem jöttem rá melyik felszereltség mit takarhat, vagy melyik magasabb(Oro, Gold, Platinum, Executiv)? Na szóval mindenféle dolog érdekel ami a vétel és a fenntartási infókhoz jól jöhet. Sajnos mivel hitelből vesszük a nagy részét fontos a jó választás, mert érthető, hogy nem szeretnénk egy szopó rollerre felülni. Köszi mindenkinek
Lancia Delta 1.6 mjet. A motor szerintem és mások szerint alapjáraton is, nagyobb fordulatokon is remeg, ettől a kasztni is vibrál. Multiecuscan-el mérve nem produkál a common rail rendszer túl nagy korrekciós értékeket sem alapjáraton, sem magasabb fordulaton. Ami annyit jelent, hogy egy henger esetében sem éri el az 1 köbmilit a korrekciós különbség. Gondoltam a kettős tömegűre is, mivel 203000 Km van a gépben, tehát nem lenne meglepetés. Viszont különböző autós forumokat böngészve arra jutottam, hogy az én kettős tömegű lendkerekem nem produkál abnormális működésre utaló jeleket, de ettől még lehet hibás természetesen. Kénytelen leszek kísérletezni mielőtt nagyobb fába vágom a fejszém, kicseréltetem a főtengely szíjtárcsát, talán elöregedett a gumija, és ez okozza.
Üdv mindenkinek. Egy Lancia Lybra háromszögű kulcsát kellene szétszednem, mert az egyik kis kapcsoló letőrt. Sajnos nem akar szétjönni. Ha valaki tud segitteni, elmondani, hogy hogy kell, azt megköszönném.
A közeljövőben autóvásárlást tervezek, a kiszemelt példányom pedig egy 2008-as Lancia Delta 1.4 T-jet (120 lovas).
Érdeklődni szeretnék, hogy tudtok-e esetleges típushibákról, illetve kíváncsi lennék pozitív/negatív (saját használatból következő) véleményekre is az autóval kapcsolatban.
Vettem egy 2.2 170 le automata lancia phedrát.az autó állt két évet.
Kapott egy új akkumulátort elsőre gyönyörűen beindult szépen járt mind a 4 henger.kiírta a dpf hibát a szervókormányt meg még ülésnyomás érzékelőt.
Egyik pillanatról a másikra elkezdett 3 henger járni a kocsi nem megy jobban 50nél amikor behúzom sebességbe rángat a kasztni.először nem ment a kettes henger aztán ez elmúlt.szépen járt aztán a következő indításnál a kettes henger elindult a 4es meg megállt.a szervókormány egy pillanatra elindult aztán meg is állt.
Van néhány hibakód benne amivel a szerelő nem nagyon tud mot kezdeni.a tankot levettük kimostuk kapott új gázolajat és üzemanyag szűrőt.valaki esetleg tudna segíteni hogy merre induljunk el.a képet amina hibakódok vannak nem tudom feltölteni ha valaki ad email címet szívesen elküldöm.előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok üdv mindenkinek.Egy kis segitségre lenne szükségem,Lancia Phedra szgk van .Akkumlátor csere után az elektromos tetőablak/ok,megbolondultak.Normál esetben egy hosszú megnyomásra elhúzodtak,a következő gombnyomásra felnyiltak.Most azt csinálja,hogy nyomom a gombot és kb 2cm megy utána megáll,majd újboli gombnyomásra ugyanezt csinálja.Segitsetek!!!
Most fogok autót cserélni (VW Polo 2001), és nagyon megtetszett a Lancia Delta (3rd edition). Nézegettem is párat, viszont nem a szakterületem a járműipar, ezért itt keresek választ a kérdéseimre:
- Benzin vagy Dízel? Igen, relativ sokat fogok utazni (100km/nap), tehát az üzemanyagköltség megérné, viszont a hibalehetőség is több a dízelnél, illetve a javíttatás is drágább ahogy olvastam?
- Mekkora erő van benne? Láttam több konfigurációt 120LE-200LE-ig. Gyakran megyünk hegyes-dombos vidékekre, tehát fölfelé, megpakolt autó. Viszont versenyezni nem szeretnék vele 150LE talán elég is lehet a 1400kg-hoz, mit gondoltok?
- Mire számíthatok a típus (esetleg márka) megszűnését illetően? Olvastam, hogy már csak az Ypsilont fogják gyártani Olaszban. Ez jár a nehezebben beszerezhető esetleg drágább alkatrészekkel? Olvastam hogy Fiat Bravo a tesó, szóval sok azonos alkatrész van amit fel lehet használni..
- 6-8 éves autókat néztem, mindenképp szeretnék egy ráncfelvarrást, mondjuk amit a kötelező szerviz is megkíván. Mik lehetnek ezek egy Benzin esetleg Dízel autónál? (vezérmű- olajcsere stb.)
- Milyen a gyári navi? Frissítéseket milyen módon lehet rá szerezni? Vagy érdemesebb lenne utólag egy Navigációt az ablakra biggyeszteni (tablet formájában pl)?
- Mik a típushibák/szériahibák amikre mindenképp oda kellene figyelnem a kereskedőnél? Tudtok mondani egy megbízható autószerelőt aki eljönne velem és segítene (díj ellenében) elsősorban Budapesten?
A kettő közt nincs közvetlen összefüggés, gyászolhatok egy márkát úgy, hogy közben nem vagyok tulaj. Annak idején több márka/típus is szóba került; az élet hozta úgy, hogy nem Lancia lett végül a befutó, de erről nem a Lancia tehet és nem is én. Hobbiautóról van szó különben.
Sok mindenben igazad van. Persze. Ugyanez elmondható kb. a Saabról, Roverről is. (És a Volvo is erre a sorsra jutott volna a kínaiak nélkül.) És idealistaként egyetértek abban is, hogy ha tényleg nem tudja egy márka fenntartani azt a lelkesedést, aurát, amit korábban, amiről korábban a márka szólt (tipikusan az Alfát lehetne említeni), akkor jobb az, ha megszűnik szépen és megmarad történelemnek a múzeumok közegében. De vannak jobb sorsra érdemes márkák (szemben azokkal, amik soha nem volt egyértelmű az identitása, mint pl. a Matra vagy a Talbot), és szerintem a Lancia ilyen (volt). És a FIAT bűne egyértelmű, pont annyira, amennyire a GM-nek is egyértelmű volt a bűne a SAAB esetében. A kínaiak (eddig) üdítő kivételt jelentenek az autós világban: hagyják a svédeket fejleszteni, erősítik a márka identitását, sikeresen próbálják elkülöníteni az autókat a német konkurenciától. Ezt az utat kellett volna követnie a FIAT-nak és a GM-nek... Mindazonáltal fenntartom, amit írtam: egy csupán gazdaságilag rentábilis autógyártás nem autószerető embereknek szól már, hanem autóhasználó fogyasztóknak. Mondjon bármit is a marketing egy mai új autóról: merő bullshit csak. A baj az, hogy ezt a többség mégis benyalja és nagy kanállal megeszi. A világ elsivárosodása, az érdemi vásárlói döntések hiánya, a választás látszólagossága engem egyszerre dühít és keserít el.
A 2 Kappa Coupéhoz különben gratula, egy időben én is gondolkodtam a vételezésen (sőt, még régebbi Lancia is tervben volt), de aztán mégsem Lancia lett a befutó...
Az ismertség elterjedtség? Ez itt pld. egy márkatopic (lenne). Nézd meg hány hozzászólás volt itt mondjuk idén...
A szenvedélyből való autóépítésnek már igen régen leáldozott. Láthatod, ahol a legnagyobb hagyománya volt ennek, (angolok és az olaszok) ott voltak a legnagyobb legszámosabb vesztesei azok közül akik nem ismerték fel idejében ezt. Nem most, már 20-30 éve.
Az olaszoknak annyi szerencséje volt, hogy volt egy fura cég, a Fiat, aki módszeresen felvásárolgatja a bajba került vetélytársakat és ezzel annyit minden esetre elért, hogy mára lényegében a Fiat egyenlővé tehető az olasz autógyártással sőt már a Chrysler lévén tényező lett Amerikában is.
Aztán az más kérdés hogy nem nagyon talált koncepciót arra, hogy mit is kezdjen ezekkel a felvásárolt cégekkel. Pld. mikor 86-ban az Alfa is a Fiat kezébe került a két fénykorában ádáz versenytársat egy közös, Alfa Lancia Spa nevű cégbe vonták össze már látszott, hogy ebből a Lancia számára hosszabb távon sok jó nem tud kisülni. Sajnos a Lanciára azóta sosem jutott annyi anyagi, fejlesztési erőforrás amennyi kellett volna ahhoz, hogy a sikert az eladási adatok igazolják. És ennek a fő oka, hogy sosem volt hosszútávú stabil márkakoncepció és nem volt valódi elhatározás és mellé helyezett anyagi forrás. Minden egyes legyártott autón figyelemmel lehet kísérni ezt.
Lehet persze hibáztatni a Fiat céget hiszen teljesen igaz az az állítás, hogy a Fiat miatt jutott oda a Lancia ahová jutott. De lehet egy olyan olvasata is a dolognak, hogy megköszönhetjük a Fiatnak, hogy további 30 évig életben tartotta ezt az önmaga erejéből már a 60-as évek végére életképtelen márkát. És akik ma erről beszélünk nagyrészt a Fiat-éra alatti produktumok által ismertük vagy épp szerettük meg ezt a márkát. De ez a kép bizony csak árnyéka annak amely valamikor az erős és önálló Lancia volt.
Én azt gondolom, hogy pld. az átcímkézett 300C vagy például a 200 alapú Flavia teljességgel méltatlan volt a Lancia márkanévhez és az a véleményem, hogy akkor tényleg már az is jobb ha inkább nem készül semmi ezzel az emblémával és múzeumokban tekinthetjük meg a régi idők legendás darabjait. És azt a Fiat-nál is ugyanígy gondolták gondolom az eladási statisztikákat figyelembe véve.
Csak egy konkrét statisztikai adat 2012-ben a Fiat (szerényen) a Thema/Voyager párosból 10.000db eladását tervezte. Akkor május végéig 800db-ot sikerült belőlük eladni.
Ez elképesztő bukás. De lényegében nem meglepő.
Lehet persze elvetemült márkarajongó az ember én is akár nevezhetem magam annak, 2db Kappa Coupe-m van pld. és imádom őket, de nem vagyok elvakult, pontosan látom, hogy miért tudtak ebből az autóból mindössze csak 3263 db-ot eladni. Mert nem dolgozták ki, mert spóroltak és ezért egy félig projekt lett belőle.
Az autógyártás üzlet és egyre inkább az. A kevés rajongó nem tud eltartani egyetlen márkát sem, eladható, piacképes terméket kell gyártani csak így lehet életben maradni. Akinek ez sikerül fennmarad akinek nem azoknak marad a múzeum. És ez nem egy-egy újságíró hibája.
Nem értek egyet. Már ne is haragudj: ki és miért és honnan vindikálja magának a jogot, hogy ezt így kijelentse?! Még ha statisztika lenne erről, akkor magam is elgondolkodnék ezen, de ennek hiányában egy ilyen kijelentés merő értékítélet, önkényes (ezért alaptalan) okoskodás csupán. Csak azért, mert sorra tűnnek el jobb sorsra érdemes márkák (Rover, Saab és most minden jel szerint a Lancia is) és ezáltal egy szürkébb, sivárabb autós világ vesz minket körbe a differenciáltabb vevői preferenciákat reprezentáló sokszínűség helyett, ahol óhatatlanul is több potenciális vevője lehet az egyes - maguk is a túléléssel küzdő - gyártóknak azért, mert a piaci részesedésük mások megszűnése miatt fajlagosan nő(het), attól még nem igaz, hogy "Nem sok embernek fog hiányozni". Ennyire azért ne nézzük le az embereket (bár sokszor magam is hajlok erre), mert ettől még nagyon is valós lehet az, amit nem kommunikál sok-sok tízezer, százezer ember. Akiket ugyanúgy sért az autós világ alakulása és a márkák fogyatkozása, ahogyan engem. Igenis, kár a Lanciáért. Egy kulturális és technikai színfolttal szegényebb lesz a világ.
A Totalcar - e cikktől függetlenül is - sajnos egyre nyögvenyelősebb, egyre kevésbé szerethető (leszámítva a TCTV-t, amit élvezettel követek továbbra is), de persze azért éljen sokáig, még 120 évig legalább.
Igazán, ha azt az egy mondatot átfogalmazzuk mondjuk így: "Nem sok embernek fog hiányozni." akkor nem nagyon lehet ebbe a cikkbe belekötni. (szerintem)
Ettől születtek sokkal-sokkal trébb cikkek a Totalcaron egykor is.
Az ilyen cinikus, kibic - ráadásul hamis - mondatokért rühellem a Totalcart már egy jó ideje:
"Az elmúlt két évtizedet nézve nem valószínű, hogy a Lancia bárkinek is hiányozni fog. A márkanévhez kapcsolódó legendás műszaki innovációkra például az első nagy szériás V6-os motorra már alig emlékszik valaki, és a 80-as évek ralisikerei is a múlt ködébe vesznek."
Amennyire formabontó és szerethető volt egykor a Totalcar, mára annyira viszolyogtatóan szellemeskedő és ostoba egyik-másik firkász.
Abban az esetben, ha olyan turbo van a jarmuvon, ami be van kotve a vizkorbe, akkor ez igy van, ahogy a szaki mondta... pici motor, kis csiga, nyilvan sokszor melegedett fel es hult vissza....
(sajat tapasztalat csak egy grande puntorol van, az se sok.... azon csak a motorolaj ko:r volt bevezetve a feltoltobe... ) Siman lehet, hogy a turbinahazon van hajszalrepedes,belul, es onnan jut at a a viz ....
Ha, megosztod a tapasztalatokat es az eredmenyt, megkoszonom....
kb. ezer dolog lehet...de... kezdodo hengerfejesseg....amig nem valik akutta a problema, nem lesz latvanyos vizfogyasztas ...ha "kifele" lesz hengerfejes=nem kozvetlenul az egesterbe jut eloszor a viz, akkor sem tul latvanyos a mutatvany....
amit leirsz , azok alapjan , most _meg_ csak egy-egy csepp vizecske tavozik a kipufogon....latvanyos vizgoz formajaban...eloszor "fe'lmeleg" , azaz atmeneti homerseklet tartomanyban jut at a tomitesen vagy a hengerfej ontvenyen valahol (pl.hajszalrepedes) a wasser az egesterbe..... (ho''ta'gula's=a blokk +hf tomites + hengerfej nem 1utt tagul, egesterbol indul ki a motor hoje...ez terjed minden iranyba)....
jobb a bajt megelozni....
te vagy az elso tulaj? ertsd: nullkilometeres kora ota ,csak te hajtod a gepallatot? mert ha nem, akkor nem lehet tudni, hogy elotted mit kapott....?!
Adott egy 2010-es Lancia Delta, 1.4-es T-Jet motorral (120 LE). 3 hete járok vele és kb. 2-3x vettem észre olyan jelenséget, hogy a tükörbe nézve fehér füstfelhőt láttam a kocsi mögött. Mindig meleg motornál, volt, mikor gázadáskor, volt, mikor motorfékkel lejtőn gurulva. A gázadásosnál némi erőtlenséget is éreztem, ami 1-2 masodperc múlva megszűnt. A füstöt sem okádja folyamatosan, hanem ezeknél az eseteknél olyan volt, mintha "köpött" volna egy jó nagyot. Attól félek, hogy hengerfejes, de a hűtővíz nem fogy és tiszta, nem olajos, az olajtartály sapkája sem trutyis belül, pedig ezek alapvető tünetek, ha hűtővíz jut az égéstérbe.
Amúgy semmi mást nem veszek észre, jól megy a kocsi, a motor hangját alapjáraton szinte nem is hallani, pöccre indul.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy 96os 2.4 tds Kappám van és a gázadásnál a fordulat leesik. Ha elengedem és utánna megint rátaposok megy ahogy kell. Sajnos most állt kb 2 honapot mert egy fékrásegítőt kellett cserélnem és az auto külföldön van. Miután a szerelő kicserélte utánna jelentkezett a probléma. Előtte ilyet nem csinált és most vakarjuk a fejünket h mi lehet ez...
Nekem 1.9 JTD Lancia Lybrám van. Gondolom sokunknak ismerős a műszerfal alsó részének kátrányosodása. Hát 7 éve lassan hogy nagyon sok mindent kipróbáltam és semmi nem vált be, szerelők sem tudtak semmilyen megoldást találni rá. Gondoltam megosztom veletek, hogy a napokban megtaláltam a "csodaszert". Kb. fél órás mutatvány, nedves ronggyal kell utána letörölni csak a lemaródott kátrányfelületet. A képek magukért beszélnek, utolsó 2db a tisztítás után. Mivel nem üzletben kapható tisztítószerről van szó és nem is erre a célra fejlesztették ki, gondoltam kipróbálom a párom által árusított tisztítószert. Hangsúlyozom nem az üzleti és értékesítés a cél. De mivel üzletben nem kapható, másképp nem tudom ajánlani, rendelni tudtok. És egy 2ezer forintos tisztítószerről van szó, ami természetesen nem csak erre a célra való hanem másra is és nem egyszeri használatos. Nekem is nagy meglepetés volt mikor kipróbáltam elkeseredés és egy utolsó próbálkozás lehetőségeként. Természetesen nem egy házi készítésű termékről van szó! Akit érdekel és megér neki ennyit, keressen meg a gaspartamas79@gmail.com e-mail-ben.
Ugyanez a kocsi típus és ugyanez a hiba fordult elő nálam is. A turbó az oka, elvittem egy turbó szervizbe és 25-30ezer körül volt a tisztítása. Igaz ez 4 éve volt, de azóta lekopogom nem fordult elő ilyen. Remélem tudtam segíteni.
Van nekem egy 1.9 Jtd lybrám, ami néha azt csinálja, hogy elmegy az erő a kocsiból, nem húz. Benyomom a kuplungot, felpörgetem a fordulatot 2000 - 2500 -ra, elkezd füstölni és megjön az ereje, aztán húz mint az állat. Ha valakinek van valamilyen ötlete, azt megköszönöm.
Szintén zenész :-) . Márhogy én is "meglándzsásodtam". 1.8 dedra sw. Olyan amilyen (sajnos), de még egyben van. Olvasom a fórumot ezerrel, 16 év termése nem semmi.
Sok év után ismét szeretnék beköszönni. Annak idején a Dedra 1.6 SW kapcsán sok aktív és passzív segítséget kaptam Tőletek. A márka iránti vonzalmam nem változott, így 3 napja ismét lanciás lettem - bár ez már csak amolyan koca-Lancia: egy Voyager. Remélem, mire ezt elhordom, a Fiat ismét észbe kap és gyárt normális Lanciát, hogy legyen miből választanom (az Y se rossz, de 4 gyerek mellett nem alternatíva). Addig is őrizzétek a lángot! :-)
Hi. DeltaI-hez központi injektoros, 90 lovas dupla vezérműves motor váltóval, elektronikával komplett eladó 50e Ft-ért. Még az autóban van, de bármikor kiszerelhető. Üdv Kapi
Hengerfejes lett az autóm. 1991. Lancia delta 1.6 GTie. központi injektoros 90LE Mi kell hozzá? Komplett hengerfej tömítés készlet 20-30 ért vagy elég szokott lenni csak a szimpla hengerfej tömítés is pár ezerért?
Dedra hf 2.0 intenzív gyorsításkor 4000 fordulat környékén időnként(nem minden gyorsításkor), betorpan egy pillanatra,utána magasabb fordulatnál nincs probléma.Minden szenzort leteszteltem,próba képpen cseréltem is,de semmi nem változott.Esetleg valakinek van valami tapasztalata,ötlete ezzel kapcsolatban?Nyomás 0,9 bar,de 0,7-nél is csinálja.EGR vakolt,más nincs változtatva rajta
Szóval itt ilyen hypermodern szerkezetekkel kapcsolatosan nem nagyon fogsz infót kapni, pláne nem egy olyanról aminek az orrán meg a kormány közepén lévő plecsnin túl nem sok köze van a Lancia márkához.
Kérdésem lenne , menet közbe műszerfalon kiírja állítsam le az autót. Mi a további teendő ilyenkor? Auto: 2005-ös évjáratú 1,2 -es benzines. Aki tud segítsen :)
Nagyon régen jártam erre, pedig ma kilenc éve hű társam a Lancia Dedra! 2007- vettem bonyolult nicknevű cartarstól. Emlékszem rendesen megkönnyezte az elválást. Nem hiszem hogy valaha olvassa, csak ha mégis: Köszi! Nagyon sok szép élményt szerzett nekem ez a csodás autó. Igaz, most már csak keveset járok vele, de az eddig eltelt időben 150 000 balesetmentes km-t, és szinte problémamentes időszak volt. Komolyan meg egy ilyen megbízható autóm nem lesz! Sehol nem hagyott ott! És még ma is minden működik: klíma riasztó el. Ablakok tükrök stb.És nektek is köszi a sok sok információt! Km állás: 408051 Üdv : GTotto
ESP. Voltam egy vezetéstechnikai kurzuson Tökölön. Nagyon nagyon nagyon nagy élmény volt. Nagyon szépen viselkedett az autó a csúszós részeken is. Csúszós kanyarban is szépen lehetett irányítani, de emlékszem arra, hogy az ESP lámpa villogott volna közben, hogy dolgozik. Néha, amikor normál úton kanyarodom és az egyik kerék érezhetően csúszik, akkor néha fel-fel villan. De a valódi helyzetben, nem emlékszem, hogy villogott volna. Honnan tudom, hogy jól működik, azon kívül, hogy nem világ a lámpa, mintha hibás lenne? Ezen kívül ritkán van olyan, hogy világít, majd elalszik. Ezt lehet javítani? Meg lehet valakivel nézetni, aki ért hozzá? Az én szerelőm elzárkózott tőle, kb azt sem tudta, hogy mit jelent a lámpa.
Turbó. Mikor érdemes tisztítani? Tudtok ajánlani olyan szervizt, ahol megcsinálják szépen? Vagy felújítani, vagy nem tudom... Nincs gondom a teljesítménnyel szerintem, bár nem tudom, hogy mire képes az autó, ha "friss" a turbója... mi a jele annak, ha javításra szorul?
Légkondi. Álló helyzetben néha kattogó hanggal, mintha ki-be kapcsolgatna valami, ha megy a légkondi. Egyébként hűt/fűt rendesen. Ez gond, vagy kell vele kezdeni valamit?
Összetört csomagtartó műanyag takaró. Van valakinek egy ép darabja? Nem az ajtó, hanem az alváz részen a zár környéki műanyag takaró lemezről lenne szó...
Alvázvédelem, rohadó küszöb. Tud valaki nagyon jó karosszériást, aki meg tudja csinálni a küszöböket Budapest közelében? Szeretném lekezeltetni is az egészet, meg feltölteni a réseket, stb...
Belső világítás bekapcsol. Magától mitől kapcsolhat be a belső világítás álló motorral bizonyos időközönként? Aztán elalszik. Csinálta járó motorral is, hogy felkapcsol a belső világítás hirtelen. Akksit levettem fél órára, majd vissza, talán az megoldotta... :)
Eladó egy Lancia Thema 2500 TD vízpumpa , új . Ára egy jobb üveg pia . Válaszokat kérnék : urhajozaskukacfreemail.hu avagy uzenjkukacanyelvtanar.hu elektroládákba .
far severö sapirico , aki az itteni R.I.L.A.K. rovatot alapította ( tulajdonképpen nem a topikot , hanem magát a Ritka Lengyal Autók Klubját
Dedrából: 2,0 8V 113Le és 117Le is (bár átlagban tényleg 115), 2,0 i.e. 8V Turbo 162Le (de van állítólag sima 2.0 8V Turbo 117Le-vel - ilyet még nem láttam) , Integrale (4x4) 169Le vagy 165Le, ez is 2,0 8V. 2,0 16V 139Le.
Sedan és SW kivitelekben. SW ben nincs 2,0 8V Turbos, de van 2,0 16V szívó integrale. (4x4)
Delta2 ben. 1,6 8V 75Le, 1,6 16V 103Le, 1,8 8V 105 Le, 1,8 16V VVT 131Le. 2,0 16V 144Le. 2,0 16V T 186Le. (ilyenem van) ;) S az 1,9 TD 90Le. LS az 5 ajtós, HPE a 3 ajtós. Szóval a kettes Deltában már nincs 4x4. (de a 94 esekben van előkészítésük, ilyen az enyém is)
egy 2010 es Delta biturbóm van, de ez igazából mindegy is, mert ami elromlott - navigáció - az ettől független.
SD káryásInstant NAV (tehát gyári beépített) navi van a kocsimban. Lemerült az akksim, feltöltöttem, de azóta rossz a navigációm. Különféle hibaüzeneteket ír ki, majd lefagy.
Ez egy NAVTEQ rendszer, ma már a HERE MAPS-é a cég.
Voltam a Fiat-ban szoftver-frissítésen, de semmi. A FIAT tehetetlen, még azt sem képes megmondani - nem tudják állítólag - hogy az SD kártyám sérült vagy a maga a fejegység?
Kerestem navisokat, de nem találok olyat, aki értene a NAVTEQ-hez.Van bármi ötlete valakinek közületek, mit tegyek?
- nincs valakinek egy ilyen autója, hogy az ő kártyájával megnézzük megy-e a navi? ( ez esetben a kártya a rossz )
vagy az enyémet raknánk bele az ő autójába és ha ott megy, akkor pedig a fejegységem vagy a kártyaolvasóm halt le.
- de érdekelne ha tudtok olyan navist javasolni, akihez elmehetnék.
Hát tudod a jó árat én itt nem forint fillérként értettem...nyilván valóan más a jó ár az eladó és a vevő szempontjából:) Miért, Neked van egy hf-ed esetleg?:) És eladó esetleg?:)
Köszönöm szépen mindenkinek a pozitív véleményeket...sajnos nem egyszerű a helyzet:) nyilván valóan ebből építeni egy gyorsat, nagyobb költség mint venni egyet...ez mindig csak egy álom marad..:) Egyelőre nagyon tanácstalan vagyok, nem tudom még, hogy mi lesz a végkifejlet:) Ha bármi tanácsotok van, szívesen meghallgatom:) esetleg ha tudtok egy hf-et jóáron..:P
Igazából csak a véleményeteket és a lebeszéléseteket szeretném meghallgatni, hogy végleg elfelejtsem azt a hülyeségemet, hogy felpiszkáljam a 8 szelepes 1.6-os deltámat!:) A helyzet az, hogy a nyár folyamán lépnem kell valamit autóvásárlás terén. A kérdés csupán, hogy mibe üljek át a Lancia Deltámból. Szívem szerint maradnék továbbra is Deltás..azonban az állandó javítgatást, ami elsősorban a korából adódik már kezdem megunni, és egy kicsit kényelmesebb, megbízhatóbb gépet szeretnék. A problémám csupán az, hogy nem válok meg egyszerűen a géptől, hiszen itt Szekszárdon, ahol lakom körülbelül az egyetlen Deltás vagyok..nyilván a 2-es szériáról beszélek..Ez az autó vált az ún. megkülönböztetőmmé, ezzel lógók ki a sok hondás, bmws, passatos közül. Azonban, ami szintén az autó ellen szól, az az 1.6-os 75 lóerős erőforrás, ami sajnos kevés nekem...
Segítségeteket kérném tehát, javasoljatok valamit, amire célszerű lenne váltani, és zárjátok ki azt a lehetőséget, hogy nagyobb motort, jobb futóművet/féket építsek az autóba...ami mindig is nagy vágyam volt...:) Az autó mind kívül mind pedig belül nagyon szép állapotban van, csupán a futómű igényel némi ráfordítást, ezáltal él bennem az a remény és gondolat, hogy nagyon jó alapja lenne egy igazi városi cirkálónak:)
Így működik. Dedrán -18VVT- az ablakmosó tartály tetejére van szerelve a vezérlő elektronika, a hűtőn nincsen hőkapcsoló. Az ellenállás ha rossz akkor igen, nincsen --hűtővíz 90C' -nál-- az 1 fokozat, emlékeim szerint akkor 105C'-nál kapcsol a 2. fokozat
Akkor valami elektromos para.? ;) Pl az 1,6/ 1,8 16V TS ekben (ez ügye az 1,8 ból van vissza tuningolva) nincs is hőgomba. Nem is tudom, hogy ezekben sincs-e. De ott a computeren keresztül kapcsol a venti... Ez a szál? Nem vagyok én villanyász :D
Peti, az enyémbe a bal oldali van, még anno az Attilától kaptam egy komplett hűtő ventillátoral együtt, de nekem akkor csak a csatlakozó, meg az ellenállás kellett.
Sziasztok ! Elkövettem egy amatőr hibát! 12v-ot adtam a hőfokjelző ventilátor kapcsoló jeladónak!Persze egyből kicsapta a 10A-s biztit.Gondoltam törlöm a hibát és kész.De nem, újra visszajön a P0115 kód ! a hajam égnek áll a kocsi full "szívatón megy ! az hiszi a motor,hogy -30 fok van ! Az autó Lancia Y 1.2 8v 2001 es. Esetleg van ötlet ?
Lenne néhány Dedra alkatrészem bontásból 1992 es 1.6 os amit jelképes összegért eladnák.
Én eladtam az autómat és a megmaradt alkatrészekre már nincsen szükségem.Van üzemanyag tank lökhárítók, motorháztető,olajszivattyú,önindító,motorelektronika,injektorfej, és sok apró dolog kapcsolók stb.Maradt még 4 db 15 colos gyári alufelni gumival.
Ha valakit érdekel a tomidodo@freemail.hu mail címen megtalálható vagyok.
Akkor egy kis tanulság (bár nem vagyok meggyőződve, hogy ez volt az ok). Fűtőradiátor szivárgás miatt a hűtővíz bejövő csövön csurgott le szivárgó hűtővíz, majd csöpögött le a fűtéscsapot működtető motor stekkerére. Azon találtam fagyálló nyomot.
A bizti tábla is velneszezett egy éjszakát a radiátoron, a stekkerek pedig féktisztítóval lettek kezelve tutti ami fix. Most minden akkor működik amikor kell :)
Ciao ! Lehet, hogy beázott a biztosítéktáblád ! ...előfordul néha... A víz talál utat magának, és a csepptálcából pont becsöpög meg befolyik pont rá a felhajtott biztitáblára... és akkor jön a zárlat, meg a "megbolondul benne minden" jelenség... :)
A jó HPE-m digitklímája olyat tett, hogy gondoltam megkérdelek benneteket erről, hátha van vkinek séróból ötlete stb.
Kórisme: Beülök reggel, és világít az első ködlámpa zöld kontroll lámpája a műszerfalon úgy, hogy slusszkulcs még csak a kezemben volt. Elindulok, aztán menet közben ki-be kapcs, majd egyszer kialudt és működött rendesen. Na majd délben megint beülök és a zöld lámpa megint világít, plussz megy a fűtőventilátor úgy, hogy világít a kontrollpanelon az a 3 led aminek akkor kell, ha bekapcsolt állapotban van. De a slusszkulcs megint csak a kezemben volt. Majd beindítottam a kocsit és minden működött magától, majd leállítottam és minden működött magától tovább... Ebéd helyett szét szedtem a klíma panelt, a hőérzékelő ventilátort, lehúztam minden stekkerét. És láss csodát... még mindig ment a fűtőventilátor (gyújtás kapcsoló OFF állásban). Mivel nem maradt több időm foglalkozni vele még megnéztem a biztosítékát és ott feladtam. A biztosíték elment vadászni... és forgott a fűtőventi... Én még ilyet nem láttam. Lehúzgáltam a fűtőventi vezetékeit is, hogy hát mégse menjen addig míg hazaindulok.
Aztán délután elindultam haza. Beülök, gyújtás ON, mire elindul az ablaktörlő elöl és hátul minden kapcsolás nélkül. Aztán egy percre rá megáll, majd hazafelé megint elindult még vagy 3×. Nem nyúltam a bajuszkapcsolóhoz.
A gyanúm, hogy valami betyárul letestel a renceren és e miatt jönnek mennek a kulombok. Na de mi? Vagy melyik?
Van-e valakinek erre ötlete honnan kezdjek neki? Van-e esetleg vkinek kapcsolási rajza ehhez amit megosztana velem, mert abból hátha ihletet tudnék meríteni?
Esetleg szerveznék egy Lancia talit és tisztán rituális jelleggel és ördögűzés céljából feláldoznám a tűz oltárán ezt a fost. Én nagyon szeretem ezt a kocsit de most beszaratott, hogy 5km-re haza visz-e vagy megáll e a HÉV átjáróban vagy a vasúton.
Szerencsére úgy alakult, hogy lett egy kisebb kp mennyiség ami nem kell most sehova (és remélem később sem), így egy hobbi autón gondolkodhatok.
Garázsban akarom tartani? Nem, igazad van, majd kint a diófa alatt. Télen-nyáron.
Nem napira kell, arra van normális autóm. Hacsak nézegetni akarnám posztert vennék, viszont hétvégente, vagy csak úgy ha az ember akar egy normálisat gurulni akkor meg pont jó.
Az ember olyan hobby kocsit tart (aki megteheti) ami nem hétköznapi. Sima 1,6 /75L Dedra van már 50eért is. Műszaki nélkül. Arra is rá lehet utána tolni 3-400e ftot egyből. ;) Egy 20+ éve, is ritka, ami az akkori alap típus 2 3(?) szorosáért árultak nem lesz olcsóbb. Ha nincs lelakva pláne. ;) Egyre kisebb az esélye, hogy az öreg nyugdíjas doki garázsából előkerüljön egy pár ezret futott ilyen verda. Amit ráadásul a felesége használt fodrászra járáshoz. ;)
Ezt az autót újkorában sem napi használatra csinálták. Persze lehet úgy is, ha mondjuk van Ewing rokonod. :P S nem csak a fogyasztása miatt. Nem véletlen, hogy relative sok tipp-topp van külföldi oldalakon annak az árnak az 5-6x áért. S ügye az még papírozva sincs. ;) Vagy vannak kb annyiért, de inkább 2x annyiért a párszor már kipofozott ex rallye autók... ;)
Neked az életben nem lesz Dedra Integraléd !!!!!!!!!!
Huszonöt éves kocsikról van szó, amik turbós+összkerekesek !!! Hibátlan kasznival, kevés kilométerrel, hibátlan motorral- és hajtáslánccal, gyári állapotban kábé 4-5 max 6 kilóért...
1 : NA ILYEN AUTÓ NEM LÉTEZIK !!!!!!!!!!!!! ( pláne nem itthon )
2: A hobbiautó erről szól - ha tetszik ha nem - hogy ritkán használjuk, viszont sokat költünk rá !!!
3 : Örülni kéne annak is, hogy egyáltalán van még ilyen, sőt hogy még működőképes is... És törésmenteset sem sűrűn találsz...
4 : Egyébként mire gondoltál ???
Egy hasonló korú és tudású kocsi ( pl. Audi Quattro, Toyota Celica, Mitsubishi, Subaru, Nissan Sunny GTR, a kocka Delta Integraléról ne is beszéljünk ) lepusztulva, többször szarrátörve, hiányosan, szétesve, csörögve, füstölve - ha még egyáltalán indítható - több millióért vehető meg, amire a még egyszer annyit rá is kéne költeni, hogy ki lehessen menni vele az utcára...
És arról nem is beszélve, hogy ki tudja hányadik motort meg miegymást retkelték bele, és hogy ki mikor mit mókolt rajta...
Olyanra gondoltám, ami nincs agyon mókólva jó a motorja, kompjútere, nem mondom h tökéletes legyen a kasznia de ne úgy keljen keresni mellé egy új alvázat, legyenek papírjai, és mind ezek mellet ha ilyen állapotban van a kocsi mint a le írtban ne kérjen érte 1 misit, mert hiába hobbi kocsi de úgy nem ér annyit az egész.. :)
Reális áron eladnám Lancia Lybra 1.6 SW, benzines autómat. Motorikusan kiváló állapotban van, futómű rendben. 223.000 km van benne. Vezérlés 200.000-nél cserélve. Egy éven belül volt cserélve a hűtő, a teljes kipufogó rendszer katalizátor nélkül, termosztát. Tipikus Lybrás hibái vannak: légzsáklámpa ég, az egyik fűtéslamella állító motor beállt, rozsdafolt a hátsó küszöbnél, ragacsos a műszerfal alsó része. Nagyon szeretem az autót, de kénytelen vagyok venni egy 7 személyest. Ha valakit érdekel ezen a mailcímen elér: pokisember@gmail.com
Szia, snakespeer, nekem is el tudnád küldeni e-mailben a képet a kapcsolásról? Próbálkozok a képen látható Veglia Borletti műszeregység bekötésével, viszont mindig 15V-ot mutat. A turbónyomás-szívás kijelző jó, ott a szenzor ellenállás függvényében váltakozik az érték, viszont a felső tartomány pirossal jelölt rész alatt 2 zöld csík állandóan világít. E-mail címem: target-slx@hotmail.com Üdv: Beni
A fórumon korábban megmutatott Lancia Stratos Kit Car az unokatesóm, Mr.Stratos tulajdonát képezte, amit, mint írta is, jó néhány éve eladott már. Elviekben elképzelhető, hogy készre szerelve, lefényezve Hollandiában bukkant fel, már csak azért is, mert úgy tudom, hogy aki idehaza megvásárolta, ő is továbbadta már. Na most vagy beletört a bicskája, vagy sikerre vitte a sztorit és Európa pénzesebb részén talált új, értő tulajdonost. Megfelelő anyagi forrás esetén szinte gyári állapotú autót lehet építeni a kit-ből, feltéve, hogy a Ferrari motort is sikerül beszerezni, mert a Lancia teljes licenc joggal adta el a projektet az angoloknak.
A link egy szomszédos, egykor szépen pörgő autómodelles topicból származik:
Tavaly Hollandiában láttam egy szintén V6-os Alfa motorral épített eladót piros színben, ha jól emlékszem, 60 ezer eurós irányáron. Lehet, hogy a tiéd volt?
Ez csak gyáriban létezik és sajnos egy 20-as körül van az új ára. Bontottban a Kappa és a 166 benzines-dízel motorjaiban lehet megtalálni. Ha rendben működik és nem ér a vége a motorolajba gyújtásráadáskor, akkor nem engedi indítani az autót. Ha nem megfelelő a működése, akkor ír hibajelzést rá. De az lehet kábel vagy csatlakozási hiba, ami esetleg alkatrészcserével sem javul meg, érdemes először utánajárni.
Megnéztem az unixnál és a képek szerint az olajgomba nem így néz ki. Tehát akkor ez lenne az olajszint érzékelő. Így az előbbi kérdésem okafogyott. Most az lenne a kérdés hogy hol lehet ilyen érzékelőt kapni?
Az olajgombát a középső féltengely végi alu csapágyház/tartókonzol fölött találod, de a hibádhoz nincs köze. Van egy olajszint érzékelő ugyanez a konzol és az olajpálca között, csak alul, ha jól tudom az olajteknő felső peremébe csavarozva. Két pólusú szögletes csatlakozója van. A baj inkább ezzel van:
Szia! Még egy kis segítség kellene nekem. A nulponti érzékelőt kicseréltük és az autó be is indult. De egy idő múlva megint visszajött a régi hiba és elkezdte kiírogatni hogy " ENGINE OIL CONTROL SISTEM" Az olaj is le lett cserélve (ha már az alján matattunk). Azt mondják, hogy valószínűleg az olajgomba probléma lehet. Én átnéztem pár oldalt a neten de nem találtam letölthető kézikönyvet. Azt az oldalt is végignéztem amit írtál de nem találtam meg az olajgomba helyét.
Ezekről nem tudok semmit sajnos. "vag-com kábel, 3 pines átalakító"
Ez lenne a csatlakozó? Mert a computer (kesztyűtartó alatt) meg van.
Viszont amibe a hibakód olvasót kell csatlakoztatni csak ezt találtam. Még nem volt gondom ilyesmivel és így ismeretlen nekem. De sok szerelőnek is :-)
Az az igazság, hogy ennek az autónak az emblémán kívül semmi köze nincsen a Lanciához úgyhogy szerintem hamarabb kapsz segítséget ha Peugeot vagy Citroen fórumokon érdeklődsz.
Sziasztok! Segitsegre lenne szuksegem. Van egy lancia phedra 2.0jtd 2006os automata,es ojan problemam van vele hogy a valto csak a p es a d allast hajlando csak irni es az n es az r nem mukodik illetve a valto veszi a hatramenetet de egybol elis ejti es irja a valto hibat viszont d-ben ill.keziben tokeletessen mukodik! Valakinek esetleg van valami tapasztalata merre keressem a hibat!? Elore is koszonom a segitseget!
Hosszbordásszíjhoz nemigen kell leírás, a rugós feszítőkaron a görgő csavarját kell egy kulccsal megragadni, lehúzni vele a feszítőt, közben a meglazult szíjat kiakasztani és lassan visszaengedni a feszítőkart a rugó ellenében.
Helló mindenki! Van egy 10éves Y-om. (Vagyis az asszonyé, de ez részletkérdés...) :D szóval a tekerős ventillátor gonb és a levegő irányítógomb tök sötétben van. Gondolom nem ez a gyári állapot...tudja valaki hogyan lehet cserélni az égőt?? Köszönettel!!
Lancia Ypsilon multijet boldog tulajdonosa vagyok. Tapasztata már valaki, hogy nem működik az index kapcsoló? Leállítottam az autót, 5 perc múlva elindítottam, azóta nincs index. Szerintetek mi a hiba? Előre is köszönöm a válaszokat!
-hátsó "C" oszlopba való lámpatestek elektromos csatlakozóit (rövid vezetékkel)
-első belső lámpatestet kompletten a vissszapillantó váz ögötti kis takaróelemmel együtt
-ezen lámpatest összes elektromos csatlakozóját (rövid vezetékkel)
-azt a műbörrel borított kárpitelemet amiben a napellenzők meg a lámpatest benne van.
-jobb napellenzőhöz azt a kis bepattintós alkatrészt amin a napellenző elfordul és a mennyezethez kell felcsavarozni és egyben elektromos csatlakozó is (rövid vezetékkel).
Ma este 6-kor öreg bácsi - bőven hetven felett - a Penny parkolóban itt Szigetszentmiklóson, bordó Dedrával, hátsószárny, de azt nem láttam milyen motoros, ahhoz messze volt...
Majdnem odamentem hozzá, csak sietnem kellett a gyerekért...
Én mondjuk leengedtem előtte, aztán meleg vízben oldottam fel a trisót. Az ment vissza a rendszerbe. járattam, felmelegedett, nyitott a termosztát, majd ki belőle. Aztán átmostam, folyattam át, majd feltöltöttem. Kb. ennyi... :D
Fél éve sem volt hűtőfolyadék cserém (is), igazában nem volt dzsuvás a lé (mondjuk lén úgy két évente szoktam az összes löttyöt cserélni (fékfolyadék, szervófolyadék), de akkor egy ilyen trisós műsort megeresztek.
Nekem a trisót ajánlották, és használtam/használt is. Biztos van valami hűtőtisztító adalék, de a trisó 3-400 Ft fél kg.
Arra viszont készülj fel, hogy ereszthet itt-ott, ahol addig nem. Mert a 19év az 19 év, az ez idő alatt lerakódott dzsuva az lerakódott dzsuva - és ezeket is feloldja. Ha van szivárgásra alkalmas hely, azt megtalálja.
Járni nem igazán kell ezzel a trutyival; melegedjen fel, járjon kőrbe a víz párszor, aztán ki vele...
Keresd Réczi Zolit /Kicsisoji/ a Facebook-on, vagy a lancia-forum.hu-n. Ha kapcsolatba léptél vele, majd ő megmondja a hogyan továbbot, vagy ajánl mást, ha ő nem... Van ismeretsége.
Azért ez jellemző: "egy autószerelőt ..., aki hajlandó lenne legalább ránézni" - én ezzel a gonddal szembesültem folyamatosan, csak Csongrádban. Megkaptam már a "sz@r olasz"-tól kezdve az "én szerelő vagyok, nem restaurálok"-ig mindent...
T. urak! Tudna nekem ajánlani egy autószerelőt lehetőleg Bács megyében, aki hajlandó lenne legalább ránézni egy 1991 es (kocka) Deltára? Működik a gép, de feltünően lusta, a műszerfalon szinte folyamatosan ég a piros SPI feliratú lámpa (Központi befecsi jelzése a típuson azt hiszem)
Sziasztok, segítségetek szeretném kérni! Nemrég vásároltam egy Lancia Ypsilon 1.3 Multijet személygépkocsit! :-) Szeretném elolvasni a leírását, de nekem csak olaszul van meg, sajnos nem tudok olaszul. Esetleg ha valakinek megvan magyarul pdf formátumban, eltudná küldeni nekem?
Egyebek mellett /lakatosnál volt a gép, stb./ tovább folyt a hibakeresés:
jelenleg próbaképp széthúztuk a lambda csatijait. Nagyot változott a dolog. Eddig meleg motornál hintázott az alapjárat, melegen rángatott és nem is ment, erőtlen volt. Most indítás után rövid ideig hintázik ugyan az alapjárat, de később beáll és stabil. Nem az igazi továbbra sem, melegen még mindig jobbnak kéne lennie, de klasszisokkal jobb lett.
Kijelenthető egyértelműen, hogy a lambda-szonda a rossz?
Az apjával szerel és igencsak géprongyokkal játszott, mikor más legóval meg Barbival.
Amúgy a fater nagy zsigulátor szaki volt, és mivel a digók meg a ruszkik sokat kombináltak közösen, így nemegyszer éltem meg, hogy az öreg elmerengve jött rá arra, hogy hol a gond, mert Togliatiban...
Szóval:
Budapest környékén messze őt tartom a legjobb Lancia és egyéb olasz szerelőpárosnak, de sok más kocsira is igaz ez, mindez spékelve azzal, hogy bizony nem specialisták.
Szóval kiterjedt ügyfélkörük van... s mindemellett értenek a Lanciákhoz is.
Idestova 10 éve van meg a vasunk ebből 9,5 év náluk ment el.
Röviden ennyi.
Hosszabban: Nem tudom. Sajnos én csak a prblémák egy részével találkoztam, de a fő gond az, hogy ezek a kocsik átlag 20 évesek, s ez minden átlag húsz éves kocsira igaz. Öregek.
Amíg működnek, hurrá, de ha beáll a megoldhatatlan, akkor beállt.
Amúgy én is gázos vagyok.
A gáz nem feltétlen tesz jót minden szituban az ECU beállításainak. Főleg ebben a kurva melegben ami nemrég volt, mert olyankor meg a reduktorok a meleg levegőhöz nem tudnak értelmes gázmennyiséget adagolni. S ez gépkocsi független.
Ha leveszed éjszakára az akksit, majd minden csatlakozót lehúzol (VAE, FOJTÓ, LAMBDA), akkor a gépnek gyári alapprogramon el_kell_indulnia.
Természetesen szívesen küldök Önnek néhány fotót /5 MP a max... :D/ a járművem motorteréről, de...
pont Te mondtad-írtad mindig, hogy távdiagnosztizálni nehéz... Te, és pl. Atesz élőben is láttátok jópárszor ezt a motorteret. Atesz vezette is anno, Te is ültél benne jobb 1-ben egy éve.
Nálam kismillió csereérett apróbb-nagyobb dolog katyvasza az egész - ahogy írtam valakinek lentebb talán? - megbolondítva egy kis LPG-vel. De a legnagyobb gondom tov. is az, hogy nincs a környékemen SZERELŐ; amit tudok, megoldok, de nem tudok jelenleg még sok 100 km-t autózni, hogy olyan ember vegye kezelésbe, aki ért hozzá. Pedig az lenne az egyetlen megoldás... :///
Szia. Köszi! Ez így már nagy segítség, legalább tudom már mit kell keresni... Még átgondolom, hogy bele kezdjek-e? Egyetértek, valóban nem játék a fék vagy a kormányzás.... vagy a medve... ;)
Kérem,legyen szíves, küldjön a járműve motorteréről, egy nagy felbontású, jó minőségű fotót. Vagy többet. Amíg ez nem történik meg, addig, úgy érzem , felesleges mindenféle , további energia belefektetése....részemről.... 1000X lerágott csont, ugyebár.... :-(((
Bejelöltem pirossal, mindkét képen. Ha nem csináltál még ilyet, és nem vagy 1000%-ig biztos abban, hogy meg tudod csinálni, bele se' kezdj. Fék és kormány, ez a két dolog nem vicc egy autón. Életek múlnak rajta. Ha meg tudod csinálni - kérdezz. Akár itt, akár az autószerelőben...
Hát azt sem tudom milyen csavart kell csavargatni, így meghagyom szerintem a szerelőnek.... Igen, engem is inkább az izgat, hogy hová tűnt az anyag... :( Gyanítom összefügg a dolog a közel 2 hónapos állással...
Anélkül, hogy nagy titkokat árulnék el: nincs kizárva, hoyg a K.Bence szervizeli giga autóját . Márpedig a Bence egyrészt bír kreatív lenni , ha akar, másrészt valamikor nagy Zsiguli reszelő volt őkelme. Innentől, rakd össze, a részleteket....
:-)))
Bocs' a belekotyogásért. Csak a segítő szándék vezérelt....
Kétemberes. Egy pumpál, tart, pumpál. Másik meg nyitogat. Csak szólok, hogy simán bele lehet törni a légtelenítő csavart is. S az sem mellékes, hogy hova lett az anyag!? ;) Ha ennyi eltűnt, akkor van ott baj. :O
Sejtettem, hogy akörül van csak.... Tényleg sok a 4dl, nem is nagyon volt fék, most már jobb a helyzet, de gyenge, olyan zsigulis erősségű... Gondolom levegős lett a rendszer... :( Házilag egy olyan kétbalkezesnek, mint én van esélye, hogy megoldja a légtelenítést?
Sziasztok! Milyen fékfolyadékot tölthetek után a Dedrába? Szerelőm hétfő-keddig nem elérhető, nem tudom mi van benne... A tartályból gyakorlatilag eltűnt a folyadék, holott az elmúlt 10 évben nem kellett utántölteni (persze cserélve volt). Jellemzően mi szokott tönkre menni, tömítés?
A Ladákban van pont olyan kanyarulatú cső, vagy máshol-máshogy vezetted?
Minden estre még keressük az odavaló csövet, hátha felbukkan valahol... /úgyis alkatrész összevárás-vadászat folyik jelenleg és a gondok megoldási kísérlete átkerült addig elméleti síkra... :D/
Szia. Pontosan így jártam én is. Első indítástól ketyeg, és én sem értem, hogy miért. Nem vagyok amatőr, ahogy már korábban is írtam, teherautókat javítok mindennap. Magával az autószereléssel több mint 20 éve, de ilyen még nem volt, hogy valamit ne tudjak megjavítani. Vissza fogom rakni az eredeti korongokat, megpróbálom megközelíteni a lehetőségekhez képest a gyári hézag értékeket. Köszönöm. Majd jelentkezem a fejleményekkel!
Igen, olykor hintázik az alapjárat - kicsit rendszertelenül: hol csinálja, hol nem. Amikor igen, az jellemzően 1-1 erőltetett menet utáni megérkezés-üresben járás alatt. Első indításkor nem jellemző.
Anélkül, hogy tudtuk volna, hogy ez is komoly hibaforrás, tervben volt /van/ azon csövek kicserélése. De egyszerűen sehol nem kapni... mi legalábbis nem találtunk, pedig a google már szétdolgozta magát, annyit kerestünk :D Konkrétan azt a csövet, amit említesz.
Megnézzük azt a részt, aztán beszámolok.
Egyébként - saját logika alapján - én a MAP felé indulok tovább, mert ugye azon jel alapján is nő, vagy csökken a befecskendezett benzin mennyisége; sőt, ha jó tudom /és lentebb delta 247 említette a gyújtásgondokat/ a gyújtásidőzítéshez is van valami köze... de javítsatok ki, ha rossz nyomon járnék... :D
Persze, al ényeg lemaradt a hozzászólásomból: friss összerakás után, első indítástól kezdve, zajossá vált, ketyegett -kopogott a motor. ZAjos lett a blokk teteje és nem értettük, hogy mitől....
(nem értem el eddig , senkit, az általam respektált emberek közül...ezért...saját kútfőből...)
Tehát, következnek egy amatőr=laikus emlékei:
Ha, nem , kizárólag a gyári, elsőszerelésű korongokkal raktunk össze, bármilyen ok miatt megbontott vezérlésű Dedrát (ezek mind turbósak voltak) , akkor ezek közül, néhányban, de nem mindben, elkezdték egymást megzabálni a vezérlés elemei: a korong koptatni kezdte a vezérmű tengely bütykeit vagy a tengely a korongot? Rég volt, pontosan nem emléXem. A lényeg, hogy , relative rövid idő: pár 100 km ,megtétele után, már szemmel látható és ujjal simogatva, érezhető volt, hogy a 'hegyesedik' a profil....
A képen két piros vonal közötti rész , amire próbálok uitalni. Kvázi a 'munkaterület'...azaz ahol a valóságban dolgozik a tengely.
Ha nem jó a korong és a tengely viszonya, másként fogalmazva: anyagprobléma van (esetlegesen rideggé vált korong ) vagy kilágyult tengely, akkor lehet(ett,régebben) összerakás után, gyanús hangokat hallani a vezérlés felől, úgy, hogy a mért értékek ellenőrzés után is helyesek voltak.
Nem tudom, tudtam-e a fentiekkel segíteni?
Esetleg, hívd fel a Kádár Bencét - Kádár Józsit (Bp.XV.ker) vagy a Bartos Janit Nógrádkövesden. Mindkét vállalkozásnak van komoly tapasztalata. Ha jó kedvükben találod őket, szerintem, segítenek vagy legalább tanácsot adnak... A fenti urak, mindhárman, láttak már sok olasz twin camot (szerelők)....
? Döglődik a jeladó vagy kh-s a csatlakozó, esetleg maga a kábel, már nem 100%-os.... ?
'Hidegen'...értsd: állás után avagy napi, első hidegindításkor, pár ohm-mal az ECU által elvárttól eltér az az érték, amit kap, bemenő jelként=min-max értéken kívül van. Később, ez az egyenlőre minimális eltérés , már nem jelentkezik...' helyreáll ' az elvárt érték, így a vezérlőegység is 'megnyugszik' és nem ír ki hibaüzenetet a műszerfalra.....
Pont az indításkori teszteléskor írja s kicsit tovább világít a piros jel is, kb 2-3 mp aztán kialszik. A vízhőmérséklet tökéletesen 90fokon áll, csak reggeli hidegindításkor jelentkezik ezért fura....nagyon köszönöm
Nálam egyszer abból is volt gixi, hogy az alapjárati motor utáni cső alulról ki volt hasadva, falsot szívott, dadogott és nem ment, de legalább sokat fogyasztott.
Véleményem szerint, rossz az érzékelője a hűtőfolyadéknak. Hidegben rossz jelet küld, vagy az elektronika nem jól dolgozik. Egyébként azt jelenti, hogy a hűtőfolyadék túlmelegedett. Ez olyan mint a mechanikus órák mellett lévő kis piros lámpa. Túlhevülés esetén figyelmeztető fényt ad. Mennyi ideig van ez a jelzés indítás után? Ez nem csak egy tesztfunkció?
Egy kérdés, hátha valaki már találkozott a lenti problémával....feleségem Lancia Y-ja( 2006. 1,2 b) kizárolag hideg motornál azt írja ki, hogy "kühlmittel überhitzt" ez mit jelenthet( nem nyelvtanilag, úgy értem :-) )? Üzemmeleg motornál nem írja a hibát. Válaszokat előre is köszönöm!
Én egyébként gyújtásgondra gyanakszom, de nem tudom nálatok az milyen állapotú - és azt sem, hogy a rossz gyújtás okozhat-e túldúsítást pl.? De hátha itt segít ebben is valaki ;D
Én is úgy gondolom, hogy maguk az érzékelők rendben vannak. Most reggeli értékek, relatíve hidegen mindkettőnél olyan 3 kOhm - ez is rendben van.
Most már azt kell megnézni /gondolom.../ hogy a jelek eljutnak-e a vezetékeken keresztül, magyarul nincs-e szálszakadás valahol?
De ha az is rendben lesz, akkor megáll a tudomány részünkről :/ Merthogy akkor is fenn fog állni az a tény, hogy sokat fogyaszt, de nem megy jól...
Érdekes pl., hogy ki lett cserélve nemrég az összes vákuumcső, majd ezután újra elindítva az alapjárat lenn volt a béka s. alatt olyan 5-600-on. Gondoltuk, megvan a megoldás: a megkerülő csavarral beállítottuk az alapjáratot és utána ment is, mint a golyó, mint az álom - de csak egy darabig... Semmi nem lett változtatva, de mostanra úgy vissza kellett tekerni a csavart szinte, ahogy volt. És persze a gyertyák is tiszta kormosak voltak, állt rajtuk vastagon a fekete kulimász és elégetlen benzin nyomai-szaga mindenütt.
Ezek az értékek jók. A levegő hőmérséklete soha nem lesz annyi, mint a vízé! A gyári javítási útmutatóban csak 50 fokig van megadva az ellenállás értéke a barna gombának. Ha a kék gomba mindig magas ellenállási értéket venne fel meleg motornál is, akkor az alapját is magasabb lenne, mint 850, mert az ECU adagolná a többlet üzemanyagot és a többlet levegőt a megkerülő szelepen keresztül.
Anélkül, hogy elkiabálnám, ezek az értékek kb. jók. Legalábbis, ha a kék gomba sz@r lenne, akkor magas vízhőfoknál is nagy ellenállást kéne mérni - akkor jelezné az ECU felé, hogy hideg a víz, nem?
Ha a szonda nincs megsérülve, semmilyen körülmények között nem tud beszivárogni semmi a belsejébe. Olyan már volt nekem is, hogy az összekötésnél eloxidálódott. Rövid vezetékes univerzális szonda volt benne, és a csatlakozási pontokra folyamatosan felverődött a viz. Fontos: a szonda vezetékeit csak érvéghüvellyel lehet összekötni, forrasztással nem. Ha esetleg cserélni kellene, és rövid a vezetéked!
Kék gombát mérd ki. 20 fokon 2200 ohm, 50 fokon 750 ohm, 90 fokon 200 ohm. A lambdaszondát befogod satuba, melegíted öngyújtóval, a multimétert rákötöd előtte, és 0.1-0.9 volt közötti értéket kell mérned!
Tovább folytatva a korábban elkezdett gondolatmenetet: A kék gombát kicseréli az ember - oké, mert pár ezres. De a lambda kicsit több... A találomra cserélés helyett hogy lehet konkrétan meggyőződni arról, hogy az a halott?
Bár érdekes, mert a neten kutatva elég nagy szórást találtam az árakban; pl.:
Szétszerelés előtt nem mértem meg a magasságot. Ebben tökéletesen igazad van, hogy másik tömítés más értékű szelephézagot eredményez, ugyanazokkal a korongokkal. Ha már picit jobban meg vannak húzva a ház csavarjai, rögtön kisebbek lesznek a hézagok. 1/6-od fordulat majdnem 0.2mm-t jelent, plusz az eltérő tömítés vastagságok, de ugye ezeket az eltéréseket lehet kompenzálni az eltérő vastagságú korongokkal. Köszönöm.
idézek: "... Beszereztem egy másik hengerfejet, vezérműtengelyeket és vezérműházakat. Vettem új szelepeket, korongokat, szelepszárszimmeringeket, új tömítéskészletet. Aprólékosan, nagy odafigyelés mellett összeszereltem mindent, és nem lett jó. Továbbra is kopogott. Azóta még kétszer bontottam le a hengerfejet, hátha találok valamit. Sajnos nem találtam semmit..."
...Emlékeim szerint , pl. a vezérmű állvány alatt is van tömítés. Annak a vastagsága, jelentősen befolyásolja, hogy milyen szelephézag értékeket kell állítani. A régi - gyári? - vezérlésednél, megmérted, amikor szétswzedted , a magasságot? Nem tudok szakszerűen kérdezni, de hátha tudok neked vagy valaki másnak, itt , 5letet adni, hogy segítsen.... Az új vezérműállvány tömítéssel, akár jelentősen is, negymértékben, elmászhatnak a hézagok.....
Körbekérdezek, mert magam csak egy egyszerű laikus és (volt) Dedra használó vagyok. Emlékeim szerint, ha nem gyári korongokat használsz ,akkor az utángyártott korongok (akár pl. szakállmetál is lehet a beszállító....) tudnak csúnya meglepetéseket okozni.... Durva kopások és furcsa zajok okozója volt , annak idején, a nem megfelelő minőségű korong nekünk.... (Ez turbós Dedráknál volt igaz, nem tudom, szívómotorosnál mennyire hasonló a jelenség) Kis türelmedet kérem, amíg utána érdeklődöm....
Sziasztok. Az autó Szolnokon van. A motor balance tengelyes. Kipróbáltam, hogy a vezérműszíjon kívül minden szíjat levettem, de semmi változás nem történt!!! Az autónak semmi baja nem volt, csak halk ciripelés hallatszott, gázadáskor. Főleg magadabb járdaszegély, vagy sövény esetleg közeli fal melletti haladáskor. Ezért leellenőriztem a szelephézagot, amely kb. 10-50 százalékkal tért el a gyári értékektől. Kivettem a korongokat szakszerűen, kiszámoltam, hogy milyen vastagságúakra van szükség, megrendeltem és kicseréltem őket. Ettől a ponttól kezdve kopog a motor. Az előzőekben már leírtam, hogy ezek után még mit cseréltem ki. A hézagokat 0.05mm-től kezdve 0.70 mm-ig végigjátszottam, 0.05 mm-es lépésekben! A tény, hogy ha a gyári értéknél nagyobb hézagokat állítk be, akkor sokkal erősebb a kopogás, vagy csattogás. Ha kisebb értéket állítok, akkor nem változik semmi! A hidegindítás is olyan mintha a motort valami fogná, a kipufogó torokban hangos ciripelés hallható. A szelephézag állítás előtt, 150km-rel, tankoltam Shell Power Racing 100-at, vagy mi a sz@r-t, de nem volt semmi változás ezen időszak alatt. A benzint közben lecseréltem 95-ösre,de semmi. Köszönöm a válaszokat, várnám a további javaslatokat! U. I. : Sajnos teljesen igaz, hogy így nagyon nehéz távjavítást végezni látatlanban! A vicc az egészben az, hogy én is autókat javítok sok éve, csak éppen 20-30 tonnás teherautókat!
... talán még annyit, hogy kopottabb... akarom mondani, használt Dedra motornál előfordulhat, hogy különböző okok miatt, el kell kezdeni ' játszani ' a szelephézaggal. Van , amikor egy bizonyos idő = futásteljesítmény = általános mechanökai állapot elérése után, már, ez a hézagokkal való játszadozás sem segít...
Az autóm 15 éve van nálam. A 2-ik gazdája vagyok. Az olal amit eddig használtam, mindig 15W40 volt, ahogy a gyártó leírja a kezelési könyvben. A múlt héten ennek ellenére, lecseréltem 15w50 - re. Sajnos ezzel is ugyanúgy kopogott. Szombaton megint lecseréltem 10W40-re. Ennek az lett az eredménye, hogy most már hidegen is kopog. A 15w40 olaj, szintetikus, a 15w50 félszintetikus, a most benne lévő pedig szintén szintetikus olaj. Az olajszűrőt is lecseréltem, de előzőben is csak kb. 300 km volt! Köszönöm a segítő szándékot. Ha valakinek lenne további bármilyen ötlete, tapasztalata, még ha esetleg valami abszurd dolognak tűnő javaslata is, minden tanácsot szívesen fogadok. Hátha köztük lenne a megoldás! Köszönöm.
Sajnos sehol sem vagyok hozzád szakértelemben, ezért tanácsot sem tudok adni... Azonban a helyedben én az olajat biztos lecserélném, veszteni már nem se sokat veszthetsz vele. A márkát is, de a viszkozitását mindenképpen, legalább 10W-40-re, de inkább 10W-60-ra. A 15W-40 szerintem sok, és nem is rendelkezik olyan jó tulajdonságokkal mint egy félszintetikus, vagy egy szintetikus.
Ahogy írod, meleg motornál jön elő a kopogás, ekkor ugye a motor mozgó alkatrészei némileg tágulnak, a sűrű 15W-40-es olaj viszont nem feltétlenül "lágyul" annyit....
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de "beázhat" a lambda vezetéke? Mivel a kormánymű okádja a szervófolyadékot, jut belőle a lambda vezetékére is. Beszivároghat esetleg magához a szondához, ott okozva gubancot?
Ahhoz ott az ECU-ban hozzá ne nyúlj !!! Gyárilag be van lőve, ne tekergesd... Ha benzinszagú, és sokat kap melegen is, akkor túlnyomó százalékban kék gomba. Hideg jelet küld a vezérlőnek, az meg önti bele a benzint...
Köszi az infót és az ajánlatot is, de van egy dízelből származó kormánymű, csak még nincs nálam... így nem volt lehetőség összehasonlítani. Egy haverhoz kell elugranom érte.
Egy másik barátom 2.0 i.e.-jét szeretnénk feltámasztani, többek közt a kormánymű is gatya.
A másik, hogy valamiért túldúsít. A kipuf.gáz erősen benzinszagú, és fogyaszt is rendesen, de nem megy. Találtam egy leírást, amiből beteszek ide egy képet. Ezzel kapcsolatban: a képen látható csavart merre kell tekerni, hogy szegényítsd a keveréket? Az óramutató járásával megegyezően, vagy ellentétesen? Mert megnéztük és valóban van a vez.egységen egy olyan csavar. Jobb híján - mérések, gépek nélkül egyenlőre - megpróbálnánk elvenni a kajából.
Ha nem hozna eredményt, akkor csináltatnánk a gázelemzést.
Valamit elfelejtettem. A dugattyú gyűrűket is kicseréltem. A kompresszió 13.9-14 bar. Kartergáz nincs. A benzint is kicseréltem. A gázadáskori ciripelés hangosabb lett.
Sziasztok. Tisztelt Lancia - s társaim. Ismét segítséget szeretnék kérni. Érden a Lacit szerintem már kiidegeltem a problémámmal, amivel pontosan 30 napja küzdök!!! Az egész történet a szelephézag állítással kezdődött. Ciripelt a motor, megmértem a hézagot amely állításra szorult. Az előző hsz-ekben ki is tárgyaltuk a témát. Tehát : beállítottam a hézagokat a gyári értékekre, szinte 100-ad mm-es pontossággal. Indítás után elkezdett kopogni a motor, vagy ahogy Laci fogalmazott, ketyegni. Én inkább zakatolásnak mondanám. Teljesen biztos, hogy a kopogás a vezérműfedél alól jött. Próbáltam visszaállítani a hézagot eredeti állapotba, de nem lett jó. Semmi nem változott. Később már a vizet is elkezdte forralni, a kopogás erősebb lett. Levettem a hengerfejet, de nem találtam semmi rendellenességet. Új tömítéskészlettel összeraktam, majd hézagállítás. Még rosszabb lett!!!??? Ezt a műveletet még 2-szet megismételtem, de semmi. Felkaptam az agyvizet, és szétbontottam az egész motort. Minden alkatrészt, a legutolsó alátétig, lámpával és nagyítóval átvizsgáltam. Semmilyen kopást, törést, hajlást, repedést, vagy bármilyen hibát vagy hibára utaló jelet NEM TALÁLTAM!!! Beszereztem egy másik hengerfejet, vezérműtengelyeket és vezérműházakat. Vettem új szelepeket, korongokat, szelepszárszimmeringeket, új tömítéskészletet. Aprólékosan, nagy odafigyelés mellett összeszereltem mindent, és nem lett jó. Továbbra is kopogott. Azóta még kétszer bontottam le a hengerfejet, hátha találok valamit. Sajnos nem találtam semmit. Most már a 6-ik tömítéskészletet dobtam a kukába, ami sajnos eléggé költséges volt! Összegezve tehát : A vezérműfedél alól hallom a kopogást, a hézagok beállítva, az olaj friss 15W40 Eneos van benne. Az összes szűrő cserélve, gyertyák, gyújtáskábelek, rotor, elosztó fedél szintén kicserélve. Tegnap annyi javulás történt, hogy a szelephézagokat teljesen irreálisan kicsikre állítottam, igy a kopogás csökkent, de a 15km-es próbakör végére újra felerősödött. Fontos : Hideg motornál nem kopog egy cseppet sem. Kb. 50-60 fokos vízhőmérsékletnél kezdődik, és egyre jobban erősödik. Az olaj hőka itt még kb. 40 fokos. A dühítő az az egészben, hogy már egy vagon pénzt költöttem rá, de semmi javulás nincs. Napi 15-18 órát foglalkozom a problémával, 30 napja nem eszem, nem alszom. A kocsira nagyon szükségem lenne a munkám miatt. Kérem akinek bármilyen tapasztalata vagy ötlete van a hibajelenséggel kapcsolatban az segítsen! Köszönöm. Az autó: Lancia Dedra 2000ccm, benzines, 83Kw, 8 szelepes 1991-es.
Sziasztok! Lehet rossz helyre írom a kérdéseim, de hátha van aki válaszol. Lancia Phedrát szeretnék venni, de előtte minden tudni szeretnék róla. Valaki tud segíteni ezzel a típussal kapcsolatosan?
Igen jól látod, az biza kopott, de szerintem idővel az is szép lesz.
Több mint szerelhető, igazából nem először nyúltam hozzá, voltak apróságok ami miatt itt ott javításra szorult.
Nejem, Fiam, és egy rokon segédkezett a szétszedésnél, volt vagy másfél napunk a szétszedésre, az összerakásra se sokkal több😃 Egy karosszériás rendbe tette, a testvérénél pedig csápon az eleje, hátulja összerakva. Pellérdi ember fújta, az egész történetre volt két hetünk.
Idén lesz 7 éve nálunk, nem kivántam a vasba kitolni, inkább gyűjtöttünk és szépítgetjük. Méregzsák családtag😃 Mindenkinek meg van a maga "fétise" nekem ez.
Belsőt akarom lecserélni idővel, pár nem égető.műszaki javítás még hátra van, de figyelek a szekérre, és a cél hogy minél tovább nálunk legyen.
Régi alapszabály, ha hozzányúlsz a gyertyakábelekhez, akkor nézd meg a trafókábelt is, és nézd meg a rotort is.
Nálam egyszer a trafókábe egy totál elzöldült rézmaszat volt, semmint kábel, másrészt a rotor és a gyújtáselosztó szén (grafit) fejei is a sok kicsi szikrától szép lassan amortizálódik, elég, kopik. Párezer forint a kettő együtt, de irtó szar emiatt szenvedni.
Sziasztok! Lancia HF 2.0 8v,hirtelen gázadásra 3-4000 fordulaton néhányat rángat aztán elindul húzni,valakinek volt-e hasonló gondja,és mi volt a hiba forrása?A turbónyomás 1 bar.1,5 baros mappal is próbálkoztam,de azzal is ugyanaz a hiba van.A beszívott levegő hőmérséklet szenzor,és a vízhőfok szenzor is jó
Sziasztok. Sürgősen szükségem lenne 113LE-s Dedra motor csavarjainak a meghúzási nyomaték táblázatra. Főleg a hajtókar csapágy érdekelne. Ha valaki tud, kérem segítsen! SÜRGŐS. Köszönöm.
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy meg lehet-e mérni azt, hogy adott injektor mikor nyit ki és porlasztja be a benzint? A gyújtás időpontjához szeretném viszonyítani. Valami próbalámpára vagy LED-re gondoltam. Köszi.
Hanem az, hogy ez az eseménysor (mármint eladás) mikorra lesz várható. Én meg nem szívesen robbanok le az úton. Így is sok volt bent a szíjakban. Túl sok.
Óvatosan ezzel!!! Bármilyen nevetséges, de ha nem motorkódazonos blokkot szerelsz be az bűncselekmény és nem egy sima szabálysértés. Elég egy kíváncsi (rossz napot kifogott) rendőr és még ha bűntetlen az előéleted akkor is felfüggesztett börtönt lehet kapni érte.
Sajnos a közvetlen ismeretségi körömben is van erre példa.:-((((
Ciao ! Deltában gondolkodsz ( 1.6 16v HPE ), vagy jó lenne a Dedra ( 2.0 16v, 2.2-re fúrva, sperres váltóval ) is???
Vagy esetleg egy "kocka" Delta HF Turbo ??? Vagy kocka 1.5 gyári állapotú ???
Esetleg Kappa 2.4 JTD, 2001 8. havi ???
Meg most rakok össze két 1.9 TD HPE-t... Ráálltam a háromajtósokra :)
Vannak eladó autóim...
Egyébként tényleg többe kerül átalakítani egy ilyet, mint venni egy másikat !!! De esetleg van donor Delta II még egyben, HPE kaszniban egy 130 e. km-es 1.8 16v ( 131 Le ) hibátlan járással, folyamatosan szervizelve ( Bécs belvárosi céges autó ).
Kompletten át lehet rakni mindent, de melós !!!! Motor, váltó, kábelköteg, műszeregység, féltengelyek+futómű, fékek, kipuffrendszer, PEDÁLBAK !!! + kupplungmunkahengerek, hűtő, meg még a sallang...
Ha mégis mókolni akarsz, akkor átalakítás előtt le kéne motorkódoztatni, aztán többet a kutya nem nézi vizsgán a motort...
Az 1.9 TD Dedrámban benne van egy JTD motor, volt mát vizsgán... :)
Szia.Én eljátszottam ezt a játékot egy 1.5-ös ritmóval,2.0-ás abarth motort raktam bele.Sok faragással járt/futómű,fékek/,és nem olcsó játék sok időt felemésztett.Végül vettem egy Dedra 2.0 hf turbót,ott kezdődött az igazi autózás.Neked is azt mondom jobban jársz ha veszel egy alapból erősebb gépet.Ha szerencséd van az sem kerül többe.
Nagyon úgy fest, hogy hengerfejes lett a csodagépem (Delta II, 1.6 8 szelep). A továbbiakban semmiféleképpen sem szeretnék ezzel a 75 lovas pocoktúrással foglalkozni, mindenképpen valami nagyobb lelket szeretnék belekalapálni. Kérlek titeket, elsősorban olyan személyeket, akik már csináltak ilyet, hogy tájékoztassanak a motorcsere kivitelezéséről, ajánljatok nekem motorokat, amik dinamikusak de MEGBÍZHATÓAK, és egy hozzávetőleges anyagi összesítést is szeretnék kérni, amiből kivitelezhető a motor illetve a velejáró alkatrészek kicserélése! Köszönettel:)
A kipufogó sort inkább kicsit nagyobbra szokták állítani mint a gyári érték((+0,05)) (nagy hőterhelés miatt tágul rendesen a szelep), azaz inkább nagyobb legyen mint kisebb. Neked az a 0,29 igen érdekes érték. (idővel kopnia/nőnie kellene)
4.35-től kellene 4.60-ig. A régiekből 2 darabot tudok felhasználni. Holnap megrendelem reggel, és ha minden jól megy, már délutánra meg is lesz. Nem tart soká kicserélni, így az egyik sort lehet hogy meg is csinálom, még holnap este.
Nem gondoltam volna, hogy ebbe még a régifajta gyújtásrendszer van, -kell nekem egy ilyen :)
A szelepemelő tőke is mechanikus működésű ami igényli az ellenőrzést. Néztem lehet kapni korongokat 3,2-4,4mm vtg szorással, korong cserével kell beállítanod a gyári értéket. (elég nagy szórás van neked valószínű ez a hiba forrása)
---tranyómnál szívó 0,2 kipufogó 0,4 de annál "csavarosan" tudom állítani (nem kell korong) elvileg 20ekm-t ellenőrzést kíván (hangján hallom ha kell állítani)---
Újabb eredmény. A hibatároló üres. A gyújtás teljesen jó, kb. 3 fokot ingadozik alapjáraton. A vezetékek csatlakozói is jónak tűnnek. Amit még sikerült kinyomozni, hogy a szelephézag a szívó oldalon 0,40+- 0,4mm,a kipufogó oldalon 0,48 +- 0,3 mm - nek kellene lenni. Az olajat, az olajszűrőt, a levegőszűrőt, a gyertyakábeleket, a gyertyákat, a rotort, és az elosztó fedelet a múlt héten kicseréltem. Ja! A benzinszűrőt is!
Ha nem ír semmi hibát akkor mechanikus gond (pl hidrotőke)
----szerintem ettől nem csöröghet esetleg nem gyorsulna jól (rángat), a járása nem lenne megfelelő és különben ekkor egy foggal arrébb kellene rakni a vezérmű kereket ---
Az előgyújtást, ha rotoros is a rendszered a trafó adja a megfelelő pillanatban. Viszont a trafónál van egy jeladó meg ott fenn vezérműtengelynél is (most épp nincs a kocsi a közelemben, szóval fejből mondom), és lehet, hogy valamelyik zsinórod szarakodik, emiatt az ECU a gyújtás időpillanatára egy olyan értéket ad, amivel biztosan megy a motor.
Nézd végig a zsinórokat, csatikat, érintkezéseket.
Sziasztok! Elnézést, hogy eddig nem jelentkeztem. Köszönöm a segítő szándékot a motor csörgéssel kapcsolatban. Már elég sok emberrel beszéltem, sok fórumot olvastam, és egyre jobban az rajzolódik ki, hogy túl nagy az előgyújtás! Tudok rajta állítani? Ha stroboszkópot kötök rá, akkor a vezérműfedélen hány fokos szögnél kell hogy villogjon? Köszönöm!
OK, de szerintem a motor sokáig fogja bírni, semmi gondom vele, 2hét állás után is pöcre indul, pályán nem megyek vele 130km/h alatt.
Télére gondoltam csak egy alacsonyabb viszkozitásút mivel elsősorban télen használom, de éppen cserélni kell lassan a vezérlést és valószínű lecserélem a hidrotőkéket is.
Nálam is 1/2 éve előjön de csak minden olajcsere után, de nekem egy menet után abbamarad. Szerintem egyik hidrotőkével van gond, -nem jut oda elég olaj, kopott-- cserélni kellene, esetleg más olaj, alacsonyabb viszkozitású segíthet.
Idén télen biztos, hogy 5W30 olaj megy bele (most 10w40)
Sziasztok! Dedra 8v-hez keresek vízhőfokjeladót(kék színű) 2.0 vagy 1.8 motorról. Próbáltam helyettesíteni más kék színű fiat szenzorokkal, de az autó rángat velük! Van-e ilyen valakinek?
Sziadztok! Légyszi segítsetek! Azt tapasztalom az autóm motorjánál, hogy nagyobb gázadásnál erősen ciripel. Minél nagyobb gázt adok annál erősebb ez a hang. Lehúzott ablakoknál, szalagkorlát mellett haladva még jobban hallatszik. A teljesítmény nem csökkent. Kompressziót mértünk, 13,9-14,0 bar. Mi okozhatja ezt a hibát??? Az autó: Lancia Dedra 2000ccm benzines 8 szelepes 1991-es 113LE-s! Köszönöm. Ebben a motorban kell szelephézagot állítani?
.... különös képességem lehet arra, hogy ráérezzek: mikor nincs!
... legutóbb a 3 napos ünnepen? tettem egy gyenge kísérletet erre....
... a blökik egy része a betonon hűsölt...ezek egyike megszaglászta a mancsomat... végül is, ez is, bandázás.... a bejárati kapun belül egy db Fiat156...talán kÓmbi kivitelben, árválkodott... nuova delta sehol... (amennyire én tudom, a ház asszonya ilyesmivel közlekedik..)
...amikor legutóbb hívatlanul rájuk törtem, éppen TSaládi életet éltek a medencében.... azóta, relatíve , kevésbé bátran közlekedek ....házon belül....
Fokolókerékkel tudsz annyit ' játszani ' , hogy szinte kisimul, alul..... De, olyan sima ,egyenletes stb...soha nem lesz, mint a gyári megoldással.....
Balansztengelynek van előnye és hátránya is... egyfajta kompromisszum.... döntsd el, neked mire van szükséged...ezek alapján, változtass / építs .... tovább lehet gondolni a gyári megoldást... kérdés,közép vagy hosszútávon, a létező összes szempontot figyelembe véve...nos, megéri-e?!?
Nincs kizárva, hogy a szíj levétele után, ha bent hagyod a tengelyt a helyén, nem kellene-e a b.tengelyt, ideális pozicióban rögzíteni.....nehogy, elmozduljon a helyén....extrém esetben,lehet, hogy tud további problémákat generálni.... lehet. Vagy ...esetleg....ha nem kopott, akkor ellenőrizve, hogy mind2 végén, rendesen ül e a hején...és ha nem kopott, akkor ledugózni...rögzíteni a helyén, esetleg gyárira cserélni a csapágyazást.... nem mindegy, hogyan épül az olajnyomás...mennyire folyik le az olaj mellette...kopottabb...elhanyagoltabb motor, tartós alacsony fordulatokon üzemeltetve, már, nem biztos, hogy fentre is elegendő olajat, kellő gyorsasággal juttat el.... persze,ha valakinek , hegyekben állnak a gyári /bontatlan / hibátlan kéttengelyes motorok és két sörért valaki ki is cseréli helyette a régi elkopott motort, akkor nem biztos, h. érdemes, minden apróságra odafigyelni....
Lancia Dedra 4x4-ből keresnék első kereszt stabilizátor rudat (anti roll bar). Van esetleg valakinek ilyen, vagy tudtok ajánlani valamit, hogy honnan tudnék szerezni?
A biztosítéktábla fölött van egy relé tömb abban volt a tettes.
A szervizleírás szerint az 1.6-os és az 1.8-as ezen része megegyezik, bontó (csak 1.8-as van), célzott keresés, ilyen relé ott nincs. Aztán egy Alfában találtam ugyanolyat.