Szerelőtől így jött vissza. A kilóméteróra nem mutat, miközben a forulatszám megy. Mi lehet ez? (Az ABS lámpa is világít, de se a fékkel, se vele nincs gond közben)
Segítségeteket szeretném kérni! Van egy 2007-es 2,2d xType estatem. A gond akkor kezdődött, amikor lekerült az aksisaru. gondolom ismerős, nincs kód. a neten elért, valamint videókban nézett kikódolás, nálam nem hozott sikert. akkor csak a zene nem volt. Tovább próbálkoztam és találtam valami ""titkos" menüt, ahol úgy elnyomtam valamit, hogy most már se navi se klíma, szóval semmit nem csinál csak fűt ,de azt fullon. Nem irányít semmit a középső konzol rész még a ventillátort sem tudom leállítani csak egy 50 és 51-es szám jelenik meg felváltva. Ha jól emlékszem, amikor elnyomtam, valami cd-t emlegetett. Lehetséges,hogy telepítő cd-t kér? Mit csináljak? Hova forduljak? Kérlek Titeket? hogy SEGÍTSETEK!!! Mert megsülök!:) Tamás
Mindenekelőtt örülök, hogy ezen fórum tagja vagyok. Új vagyok, ezért talán olyan kérdésem van, ami esetleg lerágott csont. Szóval, lehetőségem lenne egy 2001-es benzines és egy 2005-ös 2.0-s dízeles X-type beszerzésére. Mire kellene ügyeljek a vásárlásnál, mit ellenőrizzek s szokásos autós dolgokon túl, van-e olyan amivel esetleg próbálnák átdobni az embert amit nem vérbeli Jag tudorként sikerrel is végre tudnának hajtani? Valós, hétköznapi használatban nagyjából milyen fenntartási költségekkel kell számolni?
Ide is írok.mivel az S-type oldal mehalt,és Jaguar ez is hátha van valakinek valami ötlete.
A problémám az hogy a riasztó magától aktiválódik,a kocsit nem zárja le,de elég zavaró ha a garázsban áll a kulcs benne,és ki kell nyitnom.A holtak is felébrednek a megszólaló kürtök hangjától.Az önaktiválásig eltelik kb 1óra. Nem tudom mi a fene lett vele.Navigációs,és a rejtett menüben nézelődtem ahol megkérdezte akarom-e frissíteni a szoftvert. Na én rányomtam, később kiirta hogy nem található a file az exit gombbal lépjen ki. De nem volt exit gomb. Próbáltam mindent végül kivettem a kulcsot. Na utána be is xartam mert a képernyő sötét maradt .Akksi ki stb majd fél óra mulva lett kép ujra. azóta vacakol a riasztó.Mint kiderült a dvd rossz volt benne.Van másik is de már nem merem kipróbálni mégegyszer.
A főbb kábelkötegeket meg a csatlakozókat megtalálod a 18. oldaltól, de minden kapcsolási rajz lap is egy szöveges résszel kezdődik, ahol a rajzlapon szereplő elemek és csatlakozók helyét megadja.
Elhiheted hogy kerestem :) Még kapcsolási rajzot találtam is, de arról nem volt infó hogy melyik kábelkötegben megy. Amit linkeltél az benzineshez van.
Van egy 2.0D manuális váltós X-Type, aminek kuplungozás közben elszakadt a váltóházba lévő főtengely jeladó kábele, és nem találjuk hogy melyik kábelkötegből jött. Van valakinek ilyen, aki meg tudná nézni? Vagy esetleg valahonnan le tudnék szedni egy kábelezési rajzot?
Már egy éve tulajdonosa vagyok egy kombi X-Type-nak, ezért talán furcsa lesz az a kérdés, hogy tudja-e valaki, hogy a hátsó ablaktörlőt hogyan lehet bekapcsolni? :)
Tolatásnál működik, ha egyébként is megy az ablaktörlő, de lehet-e külön is kapcsolni?
A másik kérdés, amivel gondolom nem én leszek az első, hogy tud-e valaki olyan forrást, ahol emberi áron lehet beszerezni az ablakok alatti rozsdásodásra hajlamos díszlécet/ablakkeretet?
Egyelőre a csomagtér ablaknál jelentkezett a rozsda, de érdekelne a többi is.
Nekem kicsit ráz a kardán (vagy legalábbis azt hisszük, az ráz) ezért levettük kipróbálni, mi a helyzet, ha csak elöl van hajtás... de úgy nem megy az autó, elletétben torsenekkel, amik ilyenkor csak elöl hajtanak.
Én ha kiiktathatnám, pont hogy sima hátsókerékhajtást csinálnék, az legalább móka a 230 lóerővel. :)
De amúgy nem tudom, csak nem tartom valószínűnek hogy megoldható.
Ha jól láttam, akkor a kardántengely közepén helyezkedik el, ergo az elsőkerékhajtást igazából nem befolyásolja, ha jól gondolom.
Csak azért kérdezem, mert amúgy egy elég potens autó lenne egy X-Type elsőkerékhajtással is, és legalább ki lenne iktatva az egyik - itt folyamatosan megemlített - betegágya. Amúgy sem a 4x4 csúcsa a viszkó, nem biztos, hogy nélküle kevesebb lenne az X-Type, sőt!
Illetve mi van akkor, ha marad a viszkókuplung, de sima váltóolajjal lenne töltve, tehát igazából nem venne részt a hátsó kerék hajtásában, illetve csak minimális százalékban.
Ha a kérdés baromság, akkor elnézését, de kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy miért nem megvalósítható!
Sajnos az én futóművem is kopog. El kell vigyem majd egy futóműveshez is, mert fogalmam sincs honnan jön. A lámpa állítója működik megnéztem. A fogyasztásom ma lement már 12,2-re, ez azért már jóval barátibb. Előző kocsim (Rover 620Si) 2 literes benzin motorral szintén aut. váltóval 11-et megevett. Ez pedig plusz 60 lóerő és állandó összkerékhajtás, szóval nem lepődöm meg ha több.
A trip gomb nekem a műszerfalon lévő üzenőcsíkban váltogatja a dolgokat. A lámpa alatt lévő gombokkal tudok váltani az A/B trip között. Mutatja az aktuális trip átlagfogyasztását, átlagsebességét, a még megteendő km-t a benzin szint függvényében, meg persze a megtett km-t.
Felrakok két képet a hirdetésből, ahol találtam, elvégre ugyanígy néz ki még mindig :)
Jut eszembe, az negatív meglepetés volt, hogy Euro-3-asnak fogadta csak el a hivatal...
Na ugye én is be voltam tojva aztán nem is volt semmi komolyabb baja. De az enyém 2,1 V6 fapad nem tudok ezekre a kérdésekre válaszolni, mert nekem nincsenek ilyen extrák. Az én sima nemnavis CD játszóm a sima írt CD-t viszi Mp3-at nem próbáltam. Radarom sincs. Bőrbelső van, anatómiai ülés ami motoros, de csak a gerinctámasza, sima CD-s rádió, digitklíma (manuális is létezik) meg ESP van. Ennyi extra. Ülésfűtés sincs. (Ez az egy hiányzik.)
Tegyél már képet róla!:-)
Ja a hátsó ülésed dönthető, mert nekem az, de állítólag az is külön extra volt.
Nekem a tetőkárpitom lóg, de teljesen. Most széles cellux tartja hátul meg a kapaszkodók lámpatestek máshol teljesen el van válva mindenhol. Viszont vettem egy hibátlan bontottat csak még nem volt időm kicserélni. Elég nehéz házilag ragasztani, mert átüthet a szöveten a ragasztó és az baromi ronda. Gyárilag a szövet alatt egy vékony szivacsréteg van egyben a szövettel, de az ennyi év alatt a szivacs egyszerűen elporlad, le lehet kézzel söpörni a lehúzod a szövetet és a régi szövetet otthon képtelenség visszatenni, hogy szép legyen. Le kell szedni teljesen a régi szövetet lepucolni a hordozó vázat a régi szivacsportól és új szövet kell aminek a hátán van szivacsréteg. Ezt a szakik profi, spray formátumú ragasztóval teszik fel. Egyenletesen, vékonyan befújják és nagyon óvatosan felfektetik és nem nyomkodják, mert akkor a szivacs magába szívja a ragasztót és egyenetlen, ronda lesz. Én nem biztos, hogy szépen meg tudtam volna ezt csinálni inkább vettem bontott szépet.
A xenon elvileg föl-le "bólint" amikor felkapcsolt lámpával indítasz (este garázsban csekkolható) Ha ez megy akkor nincs gond. A búrád nem matt? Nekem sajnos eléggé matt. És a belső tekerős állító sem megy az egyik oldalon. (ez nem xenonos). Teljes lámpa generál kell nekem.
Jut eszembe van átadó stabilizátorrúd szilentem egy pár hátra. (véletlen 2x rendeltem) Nem kopog a futóműved sehol? Mert nekem mindenütt...:-((
Most jött meg pollenszűrő, üza szűrő, váltóolaj, vízpumpa, stabpálcák előre/hátra, csomagtartó teleszkópok. De még rengeteg minden kell hozzá. Majd rakok képet nagyon szép lett a kormányom felújítása szerintem (varrga.hu) és beépítettem a gyári rádió hangerő szabályzót is a kormányba, mert nekem még az sem volt és plug&play működött miután beépítettem. Viszont a kormánylégzsákom szélei eléggé elállnak. Elég ronda, típushiba, vetemedik a műanyag. Ezzel nem tudom mit lehet csinálni, de nagyon nem szép. A fogyimat nem figyeltem, de cca. 500km/hó a futás szóval annyira nem érdekel. Van trip gombom, de hiába nyomkodom nem történik semmi.
Úgy néz ki nem hengerfejes, legalábbis a teszter nem mutatott ki kipufogógázt a tágulási tartályban, aminek nagyon örülök.
Így marad a katalizátor probléma és a melegedés.
A melegedésre első próbának kitakaríttatom a hűtőt, cserélem a termosztátot és a vízpumpát.
A katalizátorra meg akkor a szondákkal kezdem ahogy írtad granturismo! Aztán ha így is produkálja a hibakódot, akkor még az is lehet, hogy megpróbálom javíttatni csere előtt.
Így, hogy a nagy veszély elhárult, kezdem magaménak érezni a kocsit :)
Az A oszlopon lóg a plüssös kárpit, szerintetek mivel ragasszam vissza?
Navis CD lejátszós a kocsi, gondolom nagy megbontás nélkül egyedül az FM transmitter lehet megoldás mp3 lejátszására. Esetleg a CD tudja kezelni az MP3-as kiírt CD-t?
A parkolóradarnak, hogyan kéne működnie? Szerintem nekem halott az egész. Villog pirossal a led fent P-betűs gombon, de semmi sem történik. Elvileg elöl is vannak szenzorok.
Amiket írtál korábban granturismo: a fényszórók elég jó állapotban vannak, xenonos és elvileg a magasságállítás automata. Még nem villogott senki vissza egyenlőre. A kerek rögzítő dugók megvannak mind a két oldalt. Az én kormányom se valami szép, de még az elviselhető kategória.
Egyenlőre a fogyasztásom 13,5 liter, remélem ennél már nem megy magasabbra.
A 1646 az lambdaszonda hibára utaló hibajelzés. Az viszont fontos, hogy a szabályzó szonda (ami a kat. előtt van)csak Denso DOX0430 lehet ehhez ragaszkodj. Én is így tettem és nem bántam meg. A monitor szondánál már nem kell ennyire szigorúnak lenni.
Az ne felejtsd, hogy a katalizátor állapotára a két lambdaszonda jelének összevetése alapján próbál következtetni márpedig ha valamelyik szonda hibás könnyen vonhat le rossz következtetést. Szóval a katalizátor miatt ráérsz aggódni ha a szondák hibátlannak bizonyulnak. Az is kérdés melyik hengerfej a problémás a hátsó sokkal nehezebben szerelhető akármi gond van vele. Még a gyertyákhoz férni is bajosabb.
A másodikat nekem is kidobta. Az elsőt nem, helyette az első hengersor katalizátorát.
Sajnos egyre nagyobb a gyanúm, hogy hengerfejes a motor. A kiegyenlítő tartályban alul finom buborék sugár jön fel, ha megy a motor, gázadásra a sugár erősebb. Fogyni talán nem fogy a hűtővíz, vagy ha igen akkor minimális.
Kedden felhívom a BMS-t (hétfő pünkösd), köszi az ajánlást!
Normál esetben én sem reklamálnék, mert nem vagyok ilyen típus. Még ha jogos is lenne, szeretem magam megoldani a problémámat. Én vettem, én vagyok érte felelős.
Ami miatt mégis kapálózok az az, hogy
1. a hazaút minősége (15X félreállni nem volt kellemes), ha 4 hónap múlva történik már eszemben sincs "reklamálni"
2. a magyar és a német piaci ár felett vettem a kocsit, mondván h így talán nem lesz egy széthajtott darab
3. ugye én nem tudtam megnézni, ezért teljes mértékben rájuk bíztam magamat a kocsi kipróbálásával és szemrevételezéses vizsgálatával kapcsolatban
4. még mindig nem tudom biztosan kizárni, hogy nagy a gond, megbontani nem akarom, mert akkor az életben nem tudom bizonyítani, hogy a probléma meg volt mikor megvettem akkor is
Egyébként úgy gondolom, hogy ők nem akartak átverni, nem csinálta a hibát 150 km-ig nálam sem, ők mehettek vele Németországban 5-6 km próbautat és azalatt nem volt vele gond, behozták, kívülről szép stb. Aki szarházi volt, az vagy az eredeti német kereskedő, vagy az a magánszemély aki beszámíttatta/eladta nekik, mivel neki ezt a gondot tudnia kellett. (vagyis azt, hogy autópályán nagy terhelésnél hosszútávon használhatatlan a kocsi)
Én úgy voltam vele, hogy tuti lesz hiba én nem reklamáltam bár a kereskedő magától bevállalta a hibajelzés javítását (én inkább alkudtam volna még a hibával együtt és a hibajelzés már hazafelé a Szőnyi úttól Erzsébetig tartó távon újra előjött, de eszem ágában sem volt reklamálni, mert tudom, hogy ebben az országban ilyenkor szinte kizárt, hogy lekiismeretesen meg lesz javítva a hiba. Ráadásul így megspóroltam egy csomó idegeskedést. Nekem, mint kiderült mindkét katalizátor tökéletes viszont a 4db lambdaszondából 3db-ot cserélni kellett. Azt is amit a kereskedő cseréltetett bontottra. Ezen kívül az egyes injektorok szállítási teljesítménye között jelentős eltérés volt, szerencsére sikerült megtisztítani őket. Azóta a motor tökéletesen teszi a dolgát. Nagyon elégedett vagyok ezzel az autóval. Van pár apróbb típushiba ezeket folyamatosan orvoslom jórészt házilag. Nem tudom fényszóróid milyen állapotúak (magasság állítás működik-e.) A műszerfal tetején a két szellőző léc kerek rögzítő dugója megvan-e. A kormányom bőrözése katasztrofálisan nézett ki, a tetőkárpit lóg a BE ajtó zár nem mindig jó ilyenkor kívülről nem lehet kinyitni azt az ajtót.
Most jobban utána nézve látom, hogy hiba volt a német cégtől megvennem az autót.
Azért bizakodó vagyok még. Ez nem egy kis sufni cég akik roncsokat hoznak be, majd eladják patika állapotúként. Mind a német, mind a magyar cég a neten fellelt adatok szerint komoly forgalmat bonyolít le, valamint az ember benyomása is az, hogy egy pörgős korrekt társaság, aki nem az üzletszerű átverésből él. (ha lehet ilyet mondani egy autókereskedőre)
Talán egy ekkora cégnél már a presztízs veszteség lehetősége rosszabb, mint hogy kifizessék nekem a javítást. (aztán lehet hogy bilibe lóg a kezem közben...)
Eddig 3 helyen voltam:
LandH: megnézték a hibakódokat, első hengersor katalizátora kuka elvileg, valamint volt még egy hibakód a hőfokjeladó vezetékezésére vagy valami ilyesmire, arra azt mondták, hogy valószínűleg a szenzor a rossz. Törölték a hibakódokat.
Murányi: megnézni nem néztek semmit, de adtak ajánlatot a katalizátor cserére, illetve egy hozzávetőleges ajánlatot hibakeresésre
Autopalace Buda: próbaképp bementem, de nem vettek komolyan :)
Ma mentem vele kb 100-120 km-t. Ebből 40 km volt autópálya. A melegedést jelző piros hiba nem jött elő, viszont a check engine újra felvillant a jeltörlés után 30-40 kmre. A fellelt infók alapján igaza van granturismonak és a katalizátor valamint a magas motorhőmérséklet probléma két egymástól külön dolog. (csak érdekes, hogy egyszerre jöttek elő) A motorhőm. remélhetőleg csak szenzor vagy termosztát. A katalizátor pedig cserés sajnos...
Holnap viszem Erdőkertresre, kíváncsi vagyok ő mit mond.
Egyébként 2 éve készülök erre a kocsira, sokat megnéztem (úgy tűnik sikerült belenyúlnom), és olyan mint amire számítottam, vagy még jobb. Nagyon kényelmes, a motor erős, szép hangja van, belül patika fa-bőr stb. A navis fejegység tökéletesen teszi a dolgát, bluetoothos telefon műkszik, szóval minden nagyon szép és jó, csak ne kellett volna az autópályán 15X megállnom :(
Szerintem hívd fel BmS-t hétfőn. www.injektor.hu Nem kell messzire sem menned. Megmondják mi lehet a hiba. Megbízhatóak értenek hozzá. Az enyémet is ők csinálták meg.
Nem biztos, hogy hengerfejes. Az meg eléggé valószínűtlen, hogy egy katalizátor probléma ilyen hibajelenséget produkál.