Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 1,5 órája -1 0 65869

Köszi! Akkor ezért kapott csak később fűtőkazán pályaszámot. A pályaszámcserét szerintem a kazán állapota indokolhatta, meg a nyilvántartási érték. Olyankor (is) csereberéltek.

(Ilyenkor mindig bosszankodom, hogy az életünket már idióta közgazdászok, meg jogászok irányítják, és olyanokat csináltatnak, amiknek semmi értelme. Egy közgazdász úgy látszik képtelen megérteni, hogy valami attól lehet  jó állapotú, és használható, mert a könyv szerinti értéke 0. Meg fordítva, papíron értékes darab is lehet használhatatlan.)

Előzmény: Bárdos Imre (65866)
alkotasu Creative Commons License 2 órája -1 0 65868

Az adatok a korábban elérhető nyilvántartásból (Novotny, Kirchner, Tóth, Villányi) származnak. Kiírtam annakidején, mert megbarkácsoltam ezt a mozdonyt Kleinbahn alapon.

Előzmény: fantal (65865)
C50 Creative Commons License 2 órája -1 1 65867

Azon lehet vitatkozni, hogy jó konstrukció-e a kft alapú működés

 

Szerintem nem. Nonprofit kéne.

Előzmény: alkotasu (65861)
Bárdos Imre Creative Commons License 2 órája -1 1 65866

Nem használták őket, csak fűtőgépként üzemeltek. Viszont ekkoriban vezették be, hogy az addig saját egykori pályaszámukon az országban szanaszét fűtögető mozdonyokat átminősítették fűtőgépnek és VF-xx számot kaptak. A két Bumbi pályaszám cseréjének okát nem tudom. 

Előzmény: alkotasu (65864)
fantal Creative Commons License 4 órája -2 0 65865

1987-ben vagy 1989-ben  üzemelő 520-as itthon? Kizárt. Az összes nosztalgiavonatozni érkező német turista azokat fotózta volna. Honét vannak az adatok amiket írtál? 1989 körül már fűtőkazánokat se adtak ki, mert akkoriban már a korábban kazánokat használó vállalatok, iskolák éppen átálltak a földgázfűtésre

Előzmény: alkotasu (65864)
alkotasu Creative Commons License 13 órája -1 1 65864

Detlef Schikorr képe

 

Egy kérdés: az 520,074 1987-ig viselte ezt a pályaszámát, majd átszámozták 520,090-né, és rögtön selejtezték. Az 520,090->520,074II pedig 1989-ben fűtőgép lett. Elvileg 1985-ben megszűnt a gőzvontatás a MÁV-nál, a 424-esek még vittek Esztergomba nosztalgia meneteket, de az 520-asok mindig is tehervonati gépek voltak. '85 után milyen szerepük volt, hogy még át is számozták őket? Csak fűteni állították be őket, vagy esetleg még valami gurítódombon, esetleg darus tartalékként használták is?

Alien Angel Creative Commons License 1 napja -2 2 65863
alkotasu Creative Commons License 2019.02.14 0 5 65861

"Nagyvasút, kisvasút, én nem teszek különbséget."

 

Hát ez érdekes hozzáállás a kiindulási pont tekintetében. Ugyanis ott arról volt szó, hogy az angolok replikáztak egy normál nyomtávú gyorsvonati mozdonyt, és nálunk miért nem csinálnak ilyet; biztosan megérné, ha lenne minden héten valami attrakció. Na, akkor kezdjük: nem mindegy, hogy egy új biciklit veszel, vagy egy új autót, ugye ezt nem kell különösebben magyarázni? Másrészt, mint említettem, kisvasúton nálunk is van rendszeres attrakció, még gőzmozdonnyal is, tehát ha ezt figyelembe vesszük, már messze nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy írtad.

 

 

"nálunk meg bérvectron ráncigálja a szomszéd levedlett kocsijait Nosztalgia kft felkiáltással."

 

Ne keverd össze a nosztalgiavonatot egy profitorientált kft nevével. A kettő nem ugyanaz, ráadásul a kft. ezeket élményvonatnak hívja, nem nosztalgiavonatnak. Azon lehet vitatkozni, hogy jó konstrukció-e a kft alapú működés, de ezen már változtatni gyakorlatilag nem lehet. A változtatás sokba kerülne, és akkor jönne megint a nóta, hogy az állami pénzzel meg így-úgy bánnak. A jelenlegi magán résztulajdonosok viszont nyilván nem akarnak olcsón megszabadulni a saját résztől...

 

 

"pedig akkor is piaci árat fizettünk."

 

Na, ez így ebben a formában nem igaz. (c) Dr. Torgyán. 10 éve két kisebb gyermekemmel hárman pár ezer forintért vettünk részt az É balatoni vasútvonal megnyitásának 100. évfordulójára szervezett gőzmozdonyos vonatozáson. Az akkori önkormányzatok nem kevéssel járultak hozzá a vonat költségeihez. Hasonló volt a 2011-es nagykanizsai és a 2012-es (?) bakonyi kirándulás.

(Nem tudom, hogy 10 éve volt-e már PHD? Mert ha nem, akkor az jelentős árcsökkentő tényező lehet az akkori időkre vonatkozóan. Illetve mennyit változott a PHD, mennyit növekedtek az üzemeltetési költségek. Az autódat sem annyiért javíttatod, mint 10 éve, házat sem annyiért veszel, stb.)

 

 

"Ilyen utakat köszönöm, szerveztem eleget,"

 

Ez nekem új, tényleg szerveztél nagyvasúti gőzmozdonyos kirándulásokat? Ne gyere megint a kisvasutakkal: egy kisvasúti vonat bérlése tízezrekben (esetleg százezerben) mérhető, egy nagyvasúti milliókban. Ott nem pár tíz emberrel kell megtölteni egy vonatot, hanem pár százzal - és ennek megfelelően az ár is nem kicsit magasabb. Hány embert is tudsz rendszeresen mozgósítani?

 

 

Végül: etwg-től kaptam egy érdekes e-mailt, amiben sok dolgot ír a külföldi gőzmozdonyos kirándulásokról, és messze nem olyan rózsás ott sem a helyzet, mint ahogy Te elképzeled. Biztattam, hogy írja be ide is, remélem, hogy megteszi.

Előzmény: benbe (65860)
benbe Creative Commons License 2019.02.14 -5 1 65860

Nagyvasút, kisvasút, én nem teszek különbséget. Azt viszont látom, hogy minden tele van autentikus régiségekkel, nálunk meg bérvectron ráncigálja a szomszéd levedlett kocsijait Nosztalgia kft felkiáltással. Ilyen utakat köszönöm, szerveztem eleget, újabban a "nincs üzemképes jármű" megjegyzésnél elhervad a dolog, valamint ott, hogy tíz év alatt (érthetetlen módon) igencsak megnőttek ezen utak költségei, pedig akkor is piaci árat fizettünk.

Előzmény: alkotasu (65852)
gumidani Creative Commons License 2019.02.14 -2 0 65859

Köszönöm.

Előzmény: 1047 005-2 (65858)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.02.14 -2 0 65858

A böngésző (fenti) címsorában:

 

https://forum.index.hu/User/UserDescription?u=736254

Előzmény: gumidani (65857)
gumidani Creative Commons License 2019.02.14 -3 0 65857

Nekem ez jelenik meg:

Előzmény: alkotasu (65854)
misi967 Creative Commons License 2019.02.14 -5 0 65856

...kelet mo.-on nincs semmi,nem kell hozzá paranoiásnak lenni kb Gödöllötől keletre sokra nem tartják az országrészt.(mindig is így volt) :))

Előzmény: rm40 (65855)
rm40 Creative Commons License 2019.02.13 -3 2 65855

> maradt egy szem Veszprém-Győr vonalunk. 

 

Azért az Eger-Szilvásvárad sem csúnya.

 

Amúgy az LNER P2-re még visszatérve a pénz az egyik dolog. Én borzasztóan irigylem például ezt is, hogy mérnöki szemmel is vizsgálták, számítógépen modellezték a jármű viselkedését.

Nagyon érdekes lenne a hazai gőzmozdonytípusok hasonló vizsgálata és valószínűleg ez nem kerülne súlyos fontkötegekbe. Az is nagyszerű lenne, ha legalább részletes virtuális 3D-modellként elkészülnének a hazai típusok (kicsit a KM 1:5-ös modellgyűjteményének XXI. századi kiadásaként). Ha már vasként nem létezik (egyáltalán vagy kompletten) egy típus, legalább virtuálisan kivitelezhető lenne.

Sok esetben az is probléma idehaza, hogy atomizálódott vagy kiscsoportos a vasútbarát-társadalom. Az internet hőskorában úgy tűnt, hogy ez megváltozik, de azóta mintha visszarendeződött volna az egész - információs szigetek, -körök vannak. Vesszőparipám, a 327 sorozat esetén például sokáig nem tudtam, hogy maradt-e egyáltalán rajzdokumentáció utána, mostanra rájöttem, hogy nagyjából az összes változatról megvannak a részlet- és összeállítási rajzok. Attól tartok, hogy már az információhiány is megakadályozza egy-egy projektötletnek akár csak a felmerülését is.

Előzmény: alkotasu (65852)
alkotasu Creative Commons License 2019.02.13 -2 0 65854

KI

Rákattintasz a névre, és a címsorban a számsor a regszámot tartalmazza.

BE

Előzmény: Felek Ferenc (65853)
Felek Ferenc Creative Commons License 2019.02.13 -2 0 65853

Hol lehet megnézni ezt a sorszámot?

Előzmény: division by zero (65851)
alkotasu Creative Commons License 2019.02.13 -2 4 65852

Angliát, Svájcot, Csehországot számítsad oda, amiről rezgaras írt. Mások a jövedelmi, keresleti viszonyok, Anglia lakossága ráadásul többszöröse Magyarországénak.
Továbbá: Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában sem építettek új mozdonyt - merthogy innen indult a beszélgetés.

Nagyvasúti mozdonyról volt szó, kisvasúti van nálunk is viszonylag rendszeresen: Gyermekvasút, illetve egyes vidéki kisvasutak, pl. Fertőboz.

 

Azokra a rendszeres (heti) román (normál nyomtávú) gőzmozdonyos attrakciókra azért kíváncsi lennék.

 

Valamint: ezekhez a menetekhez szép vezetésű vasútvonalak is kellenek. Az említett országokban van ilyen bőven. Nekünk a nagy Alföldön kívül kevés hegyünk maradt, az ott levő vonalak nagy része megszüntetve; maradt egy szem Veszprém-Győr vonalunk. (Nem véletlen, hogy a Nosztalicska nem eseménycélú élményvonata a Semmeringre megy, és nem Battonyára...

 

 

"de nálunk, mint egy szem normális országban"

A "normális" egy relatív fogalom. Ráadásul: milyen szempontból? Egyébként is megvan minden országnak a sajátos kultúrája, ami az egyik országban működik, a másikban nem.

 

Ha nem hiszel nekem a keresletet illetően, szervezzél ilyen utakat, egyéb programokat, lehet bérelni gőzmozdonyos vonatokat a Nosztalicskától, és hirdessed meg. Ha lesz belőle hasznod, akkor igazad lesz, és folytathatod is a sorozatot, ha esetleg mégsem, akkor úgy jártál...

 

Sajnos a gőzmozdonyos programok nem a szociális ellátások körébe tartozik, így profit alapon működik/sorvadozik.

Előzmény: benbe (65850)
division by zero Creative Commons License 2019.02.13 -2 1 65851

"Öreg fórumozó" millióhoz közeli "pályaszámmal"? Az igazi öregeknek négyjegyű a "pályaszáma" :-)))

Előzmény: akóR (65849)
benbe Creative Commons License 2019.02.13 -5 1 65850

Tehát Angliában, Svájcban, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, stb., ahol rendszeres kisvasúti/nagyvasúti nosztalgiák vannak, akár minden hétre jut valami extra program, ott valami különleges erőtér miatt van erre igény, de nálunk, mint egy szem normális országban természetesen nem lenne. Szinte már értem.

Előzmény: alkotasu (65846)
akóR Creative Commons License 2019.02.13 -2 1 65849

 

itt vagyok Fater !! :-)   ..., mint -, gondolom -, Öreg fórumozó :-)

 

Csak számomra túl magas röptűek a hozzászólások :-P

Előzmény: k.novotny (65847)
tillmannz Creative Commons License 2019.02.12 -3 0 65848

Elnézést,ha badarságot írtam volna!

 

Előzmény: tillmannz (65833)
k.novotny Creative Commons License 2019.02.12 -6 1 65847

5*

 

követelőzésről szól, és ennek a nyomkodós telefonok,

 

Ez látszik itt is, egyesek csak a minuszokat, plusszokat tudják nyomogatni, hozzászólás a témához már nem megy

 

 

Amúgy pedig kurvára aggódtam, hogy nem kapok minuszokat, mert féltem, hogy nem fogok tudni aludni

 

De amint visszaolvastam, az öregforumozók szépen elballagtak innen, maradtak a netthalászok fotelnettezők, nepperek, játékvasútasok, (természetesen akinek nem inge az nem veszi magára)

 

 

:-)))

 

 

 

Előzmény: alkotasu (65846)
alkotasu Creative Commons License 2019.02.12 -4 4 65846

Sajnos nem. Egyrészt ami attrakció rendszeresen van, arra az emberek csak halogatják a jelentkezést. (Én is így voltam '89-től 20 évig.) Másrészt: a mai fogyasztói társadalom az azonnali élvezetekről, türelmetlenségről, követelőzésről szól, és ennek a nyomkodós telefonok, egyéb digitális marhaságok teljesen megfelelnek, egyre kevesebben kíváncsiak a vasútra. Ezt tetézi még az is, hogy a vasútvonalakat zajvédő falakkal veszik körbe, sem a vonatokat nem nagyon lehet látni, sem a vonatokból nem lehet kilátni, az élmény pedig így jelentős részben elmarad.

Kezd kiöregedni, majd kihalni az a generáció, amelyik még látott üzemszerű gőzvontatást. Az utánuk következő generációnak már a dízel, esetleg a Szili a mindene. (Jól látható ez a FREMÓ-s berkekben: van egy fiatalabb korosztály, amelyik el sem tudja azt képzelni, hogy III-as korszakos járművek menjenek, mert nekik a mozdony egyenlő a fejre fordított fürdőkádakkal, téglákkal.)
Sok a feszültség, frusztráció is az emberekben (mert mindig csak azt nézik, mijük nincs, mije van a szomszédnak, az akárkinek - és nem annak örülnek, amijük van), ergo ezt valahol szeretik levezetni. Ennek egyik módja a focimeccseken történő örjöngés - már akit érdekel a foci.

Végül: egy focimeccsre a belépő kb. harmada-negyede egy gőzmozdonyos útnak.

 

És ezeket úgy írom, hogy közben vérzik a szívem, hogy alig van normális (egész napos) gőzmocis kirándulás (hej 10 éve a tapolcai menet minden nehézségével milyen jó volt!). De sajnos jelenleg ez a realitás. :-(

Előzmény: benbe (65843)
benbe Creative Commons License 2019.02.12 -3 0 65845

Sajnos ez a mentalitás a mai napig dívik, de nem csak nálunk.

Előzmény: manhattani (65837)
benbe Creative Commons License 2019.02.12 -3 0 65844

Ehhez változott a főkeret, cserélték a kazánt, új burkolatot kapott, kb. a hengerek és a szerkocsi lehetett ugyanolyan, de ugyanaz szerintem aligha. Nevezzük vázcserés felújításnak!

Előzmény: rm40 (65841)
benbe Creative Commons License 2019.02.12 -3 0 65843

Mondjuk ha hetente lenne valami attrakció is a termékkel, akkor lehet lenne szurkolótábor is!

Előzmény: alkotasu (65836)
k.novotny Creative Commons License 2019.02.12 -2 1 65842

Igy van ahogy irod, de ezt már Thompson tervezte át 2'C1'-re Gresley halála után. Kerestem erről az átalakitásról képetr de sajnos nem találtam.

 

Ezért tettem be olyan képet amely még a Gresley (modósitásról) átalakitásról szól.

 

https://www.lner.info/locos/P/p2.php

 

A link alján megtalálod a pontos átépités dátumait

 

Remélem barátunknál leesik a tantusz, hogy miért nem örizték meg a mozdonyt, és miért nem épitették vissza P2-re anno a selejtezés után, ha jól emlékszem 9 vagy 10 db eredeti A2-A4 van még mindig megörizve csak az ex LNER-től

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: rm40 (65841)
rm40 Creative Commons License 2019.02.12 -2 0 65841

> A mozdonyokba nagyobb teljesitményű kazánok lettek beépitve, tökéletesebb áramvonalas burkolást kaptak, meg a pluszként beépitett gezemicéket. A mozdonyokar az A2-A4 osztályba sorolták be, az átépitésük után

 

Egészen pontosan 1943-44-ben 1'D1' tengelyelrendezésűről 2'C1'-re lettek átépítve.

Előzmény: k.novotny (65838)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.12 -2 1 65840

ami = amit

Előzmény: Ep128 (65839)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.12 -2 7 65839

"Akkora baromságot" írtam, hogy Te részletesen leírtad kb. ugyanazt, ami én. :-D

Tehát igen: Nem sikerült megőrizniük anno az eredetit, így most legyártják újra.

Csak én ezt 1 mondatban írtam, Te pedig sokban. :-D De legalább látszott, milyen okos vagy. ;-)

Előzmény: k.novotny (65838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!