Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 20 perce 0 0 68628

"...a háborús adósságok miatt érkeztek Romániába."

 

Ez politikailag nagyon korrektre sikeredett.

Előzmény: Pályaőr (68627)
Pályaőr Creative Commons License 30 perce -1 0 68627



A magyar 324-es sorozat mozdonyai az első világégés után a háborús adósságok miatt érkeztek Romániába. Kezdetben nem kevesebb, mint 499 mozdonyt számláltak a Budapesten épített 905-ből. 

 

1935-ben még 467 működött, ezek egy részét 1978-ig használták. Rendkívül megbízható, univerzális mozdonyok voltak, mind személy-, mind vegyes- vagy tehervonatokat vontatva. Kiosztották az ország összes nagy raktárába, könnyű és közepes profilú vonalakhoz, Besszarábiában is. 

 

Az egyik nagyszámú 324-es mozdonyt üzemeltető depó a buzăui volt. Egy megerősítésre szoruló budapesti könyvtári információ szerint 324 sorozatú mozdony érkezett Focşaniba a német megszállás alatt is, 1917-ben. A háború befejezése, és az 1920-as években a régi Haswell-sorozat mozdonyainak hatalmas selejtezése után a MAV-CFR 324-es sorozat átvette a személy- és vegyesvonatok vontatását a Focşani-Odobeşti  vonalon egészen az 1970-es évekig, amikor felváltották őket a Diesel-mozdonyok. 

 

A képen a buzăui depóból származó 324.497 mozdony látható. 1967-ben a Buzău depóban 25 db 324 sorozatú mozdony volt.  

/A bemutatott fotó eng. Serban Lacriteanu gyűjteményének része/

--Google-fordítóval--

Pályaőr Creative Commons License 3 órája -1 1 68626

 

Az úgy nagyjából... ez:   

 

      

Előzmény: György barát (68625)
György barát Creative Commons License 4 órája 0 0 68625

Semmiképpen. A Donner-poggyász két tolóajtó per oldal. 

 

Előzmény: RhB (68624)
RhB Creative Commons License 7 órája 0 0 68624

Az elso kocsi egy Donnerbuchse pakli lenne?

Előzmény: Pályaőr (68623)
Pályaőr Creative Commons License 23 órája -1 3 68623


CFR 324,459 1970.07.30.-án Arad állomáson Detlef Schikorr felvételén.

1914 Gyári szám:Bp 3633 Szerkocsi száma:2089

 

-1914.09.22:  elhagyja a gyárat,
-1914.10.02:  MÁV 324,459, Magyar Királyi Államvasutak
-1919.08.13:  CFR 324.459, 
-1940.06.28:  a mozdony Besszarábia és Észak-Bukovina szovjet kézre kerülésével, 279 db más CFR

                     mozdonnyal együtt szovjet zsákmány. NKPS: Vicșani, Suceava megye.
-1940.07.31:  NKPS 324.459 Národnij Komisszáriját Putyej Szoobscsenija, Közlekedési Népbiztosság.
-1941.09.       CFR 324.459 

-1976.05.05:  selejt 

 

Pályaőr Creative Commons License 2 napja -2 3 68622
Előzmény: Divrotcé (68621)
Divrotcé Creative Commons License 2 napja 0 5 68621

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=27247

 

A képek FORTEPAN / X.Y. adományozó megjelöléssel bármilyen célra szabadon közölhetők. Kérjük, minden esetben tüntesse fel a kép pontos forrását, hisz ezzel viszonozza az eredeti tulajdonos önzetlenségét!

Előzmény: Pályaőr (68620)
Pályaőr Creative Commons License 3 napja -1 3 68620

Bethlenháza-Klicsova állomás, Temes megye, Temesvártól kb. 70 km.

 

/Fotó: Schoch Frigyes, 1901./

 

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=betk

Pályaőr Creative Commons License 4 napja -1 7 68619

  324.544, Nagyvárad, depó, '60-as évek vége.

 

 

Atis57 Creative Commons License 4 napja -2 2 68618

Sziasztok!

 

 egy kis nosztalgia  gőzősözés----

 

https://www.youtube.com/watch?v=qBHHSIOCtc4

Előzmény: Felek Ferenc (68615)
Pályaőr Creative Commons License 4 napja -2 6 68617


Kihaladás Boksánbányáról Vejte felé, 1917. 

 

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=bksb

 

/Kép: Vasile Ivanescu/

1047 005-2 Creative Commons License 5 napja 0 6 68616

"Miért kellene a MÁV-nak 2021-ben a 7000 km-es pályahálózatán a gőzösüzem kivánalmainak megfelelően védősávokat kialakítani a vágányok mentén?"

 

 

Azt nem kell,de kezdhetné,hogy a teljes hálózaton meg legyen az űrszelvény,majd folytathatná az időben és megfelelő minőségben elvégzett gyomirtással és már csak akkor a kezelésében lévő területen lévő töltések,vágányok növénymentesiítésére kellene gondot fordítania.

Előzmény: fantal (68612)
Felek Ferenc Creative Commons License 5 napja 0 4 68615

Mert nem látsz ki a személyvonatokból.

 

Mióta megszűnt az állattartás és műanyagot eszünk, nincsenek Szabó bakterok, hogy a tehén, kecske, liba lelegelje a töltésoldalakat (de még az útkaparó szamara se). Más világ van, aminek alig van jó hozadéka...

Előzmény: fantal (68612)
Gőzmozdony375 Creative Commons License 5 napja -3 4 68614

Való igaz, ez lehetetlen, és felesleges is!

 

-De szerintem az is igaz, hogy megrendeli a pályafenntartó, a rézsűk, pálya menti területek kaszálását, a vállalkozó, gyors rohammunkában összecsapja, és ahol megússza egy növény, az a következő damilos kaszálásnál már fának minősül, természetesen ezt már damillal, nem is vágja! Így pár év múlva, ez már bozótos, / vagy ,talán fának minősül?/ és nem is kivágandó! Természetesen a levágott össz. négyzetméter, az marad!

 A vége az, hogy a töltésoldalak, 3-4 méter magas bozótosból állnak, amit telefúj szeméttel a szél, viszont árnyas nyári szállást ad több helyen a hajléktalanoknak! Sajnos , igaz ez rengeteg Önkormányzati, és közút kezelői területre is!

 Én arra emlékszem, hogy rövid gatyában álltam, a körvasútsor mellett, mikor is a jelzőnél várakozó Truman fűtője, gondosan kiszórt, pár lapát forró hamut a töltésoldalba, amit én nem is értettem, pár perc múlva pár száz méteren borzasztó füsttel égett, a száradó eldőlt fű, senki nem rohant tűzoltóért, sőt az öregek még el is magyarázták, hogy ez így való! És láss csodát két hét múlva, gyönyörű zöld, tükör egyenes töltésoldal kerekedett, mindenféle bozót nélkül!

 Mennyivel egyszerűbb, német, vagy svájci témát modellezni, sehol egy bozótos, benne sehol egy szemétkupac!

Előzmény: fantal (68612)
Ep128 Creative Commons License 5 napja -1 5 68613

Például azért, mert ráereszti a tulajdonában álló pályahálózatra a gőzös nosztalgiaüzemet (amivel akarva-akaratlanul is) a vasút népszerűsítése zajlik). :-)

De a töprengést félretéve is... Mert pl. egy meghibásodásos tűzeset folytán miért kell leégjen az egész környék? Ahogy a vasútnál "bevett dolog" a gyomirtás és az űrszelvénybe belógó bárminemű tárgy, / növényzet (fa / bokor) eltávolítása, ugyanúgy a pályától bizonyos távolságra a gyúlékony anyagokat is távol kellene tartani. (Csak ha itthon kimondod azt a 2 szót, hogy (bármi) "pénzbe kerül", mindenki visítva menekül. :-D )

Előzmény: fantal (68612)
fantal Creative Commons License 5 napja -2 1 68612

Magyarországon az 1984. decemberi menetrendváltással megszűnt a menetendszerinti gőzösüzem. Miért kellene a MÁV-nak 2021-ben a 7000 km-es pályahálózatán a gőzösüzem kivánalmainak megfelelően védősávokat kialakítani a vágányok mentén?

Előzmény: Atis57 (68610)
Pályaőr Creative Commons License 5 napja -3 4 68611
Előzmény: Atis57 (68610)
Atis57 Creative Commons License 5 napja -3 0 68610

Szia!

 

Ez ma már biztosan érvénytelen , különben sem kell betartani stb...stb.

Mert demokrácia van stb...

 

Az eleink nem értettek ehhez , sem !

 

Az egyetlen biztos pont ,fizessen a gőzmozdony üzemeltetője .

Előzmény: Pályaőr (68608)
Fördős Attila Creative Commons License 2021.04.11 -1 3 68609

Úgy hallottam, régen a szenek kapcsán azt is vizsgálták, hogy a szikrája gyújtóképes-e, vagy sem. 

Előzmény: akóR (68604)
Pályaőr Creative Commons License 2021.04.10 -1 2 68608
Előzmény: manhattani (68607)
manhattani Creative Commons License 2021.04.10 -1 2 68607

Ezért használtak, különösen erdei vasutaknál, nagyon nagy szikrafogót.

A japán Oketo National Forest erdei vasúton két ilyen mozdony dolgozott.

 

 

Yoneo Oguma felvétele az 1953. februári TRAINS-ből

siófoki35 Creative Commons License 2021.04.09 0 5 68606
gumidani Creative Commons License 2021.04.09 0 3 68605

"De mi gond van abban, hogy a pálya mellett leég a gaz?"

Abból semmi, de ki szól a tűznek, hogy álljon meg a telekhatárnál?

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (68602)
akóR Creative Commons License 2021.04.09 0 2 68604

Bocsánatot kérek..., de fölöslegesen ne szítsunk már tüzet !!!

Ahogy sokkal lejjebb írtam, mentünk a Kk.-n Gőzössel 30 km-t 4-- 7 -- 9 kocsit húzva, toló nélkül, s nem gyújtottunk föl semmit !!!

 

Álljunk már meg ott, hogy nem volt a GÉP a helyzet magaslatán. Ha 45 éve én vagyok ott a Fűtő..., nem tudtam volna semmit tenni ebben a buliban !!

   Az szálljon magába, aki ilyen állapotban kiadta futópróbára .

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (68602)
BLGB Creative Commons License 2021.04.09 0 0 68603

Őszi szobi úton hazafelé látványos volt:

 

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2021.04.09 -1 0 68602

Mint a szlovákoknál: Tűzoltóvonat a gőzös mögött térközre. De mi gond van abban, hogy a pálya mellett leég a gaz?

Előzmény: Ep128 (68598)
akóR Creative Commons License 2021.04.09 0 2 68601

Amikor kinyitottad a katlan ajtót -. jó.., tudom Te nem -, akkor szinte ugyanazt a falsot kapta a tűztér, mint a " luknál "...., bár nem azonos volt a látvány.

  Nem mellékesen, abban az időkben voltak még szar szenek is / ajtón be --- kéményen ki /..., s akár lehetett Lapátigazgató hiányos hozzáértése is :-P

Előzmény: manhattani (68600)
manhattani Creative Commons License 2021.04.09 -2 2 68600

Gyerekkoromban Vámosgyörktől Jászapátira gőzös (275, 375) vitte a vonatot. Ha sötétben mentünk, mindig szálltak az apró világító szemcsék (égő korom) a kéményből.

Mindig kilyukadt volna a tűz? Vagy inkább olyan fajta volt a szén?

Előzmény: akóR (68591)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.04.09 0 5 68599

Ipartelepi tolatásokra, nem vonali szolgálatra.

Előzmény: riezaK (68597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!