Keresés

Részletes keresés

szítóvas Creative Commons License 17 órája 0 1 66229

Köszönöm hogy betetted ezt a két cikket. Akkor mikor én kezdtem, nem ritka volt a 300 órás távollét, és nem volt ritka a mozdonyon töltött 24-26 óra. De csináltuk! És senki nem tiltakozott (kivéve egy-két öreg szakit akinek már csak 1-2 éve volt hátra nyugdíjig az árképzés ellen. Akinek meg megvolt a vizsgája az örömmel ült át a másik vontatási nemre. Aztán amikor nagyon kellett a gőzös személyzet, akkor meg fegyelmivel lehetett a létszámot biztosítani. 

Amikor a gőz volt a fő vontatási nem, nem volt -pláne meg a vidéki kisebb fűtőházakban- más lehetőség mint a gőzös. De eljárt felettük az idő! 

 

Előzmény: Bárdos Imre (66228)
Bárdos Imre Creative Commons License 17 órája 0 2 66228

No igen! Ma sokan szidják a Bobot és a Szilit, hogy milyen ótvar, elavult technikák, de abban az időben hatalmas ugrás volt gőzösről átkerülni a legalább zárt vezetőállással rendelkező, ha nem is túl meleg Bobora, vagy a még ezen kívül jól is fűtött Szilire. 

Előzmény: tom sawyer (66227)
tom sawyer Creative Commons License 18 órája 0 0 66227

És most képzeld el azt, hogy milyen lehetett a szerencséseknek anno átülni Bobóra, Szergejre, Szilire... Ma meg az előbb felsoroltakról ülnek át a Flirtre, Traxxra...

Előzmény: Bárdos Imre (66226)
Bárdos Imre Creative Commons License 20 órája 0 4 66226

Lehet szeretni a gőzösöket, meg dicsérni a gőzös világot, de nagyon kemény, embert próbáló munka volt az üzemeltetésük. (Békés Megyei Hírlap, 1964.01.10. és Magyar Vasutas 1965. január 16.)

 

smnks Creative Commons License 1 napja -3 0 66225

Gyere át ide! Vagyis, hogy gyertek át néhányan, akikkel békességben beszélgettünk...

Előzmény: C50 (66222)
smnks Creative Commons License 1 napja -3 0 66224

Nekem is pont ez jutott eszembe, ahogy a napokban többször is megnéztem a képet. Könnyen lehet, hogy a grafikusok mahinálták sárgára a pirosat.

De gyerekfejjel, anno, erre nem gondoltam...

Előzmény: Pályaőr (66223)
Pályaőr Creative Commons License 1 napja 0 1 66223

Köszi!  Egyébként, és neked is mondom, smnks , nincs kizárva, hogy csak a képen volt az a lámpa sárga, hogy jobban menjen a színe az ipse westerncsizmájához...

Előzmény: C50 (66222)
C50 Creative Commons License 2 napja 0 0 66222
Előzmény: Pályaőr (66214)
Pályaőr Creative Commons License 2 napja 0 0 66221

Szívesen! Hogy régebbi-e, azt nem tudom, de valószínű...

Előzmény: smnks (66218)
hkv Creative Commons License 2 napja -3 0 66220

A BHÉV 27-es üzemképes, csak vonatot nem vontat. A 4-es pályaszámú Haraszti gőzmozdony Szentendrén felújításra vár, ha a MÁV-HÉV Zrt. rendbe teteti, akkor újra közlekedhet. 

 

Készül néhány szobor jármű is megszépülni Budapest területén, de nem a Parkban, és nem is Istvánteleken. A járművek már végleges helyükön vannak, és ott szépülnek meg. 4 járművet érint a projekt egészen pontosan, melyben van egy gőzmozdony is.

Előzmény: C50 (66217)
hkv Creative Commons License 2 napja -3 0 66219

Az ABb és a Bb motorkocsi üzemképes. Ha valaki kibérli őket akkor szokták használni. Van egy üzemképes Az M31 és M32 úgy tudom üzemképes, de vonatokat nem továbbít nagyon inkább tolatásokra használják. A 3 részes  Kádár vonat fényezésen, ráncfelvarráson van Szolnokon a Járműjavítóban. Az 1 részes előfutó nevezhetjük bombafogónak is üzemképes, csak a festését kell korrigálni. Az Aamot üzemképes, Bc motorkocsi is van üzemképes, nem csak a skanzenben lévő. 

Előzmény: C50 (66217)
smnks Creative Commons License 3 napja -1 1 66218

Nekem sikerült megtalálnom, de hát volt egy sejtésem, milyen szűkítés segítségével kell keresnem! ;-))

 

Köszi a további képsort! Szerintem ezek a reklámos képek (a sárga lámpával) jó pár évvel régebbiek lehetnek a másiknál.

Előzmény: Pályaőr (66214)
C50 Creative Commons License 3 napja -3 0 66217

ABb, Bb üzemképes de nemigen használják tudtommal.

Kádár vonat: fényezés Szolnokon.

Előfutó: nem tudom.

M32: úgy tudom egy működik.

M31: dög, Istvántelken punnyad.

 

Előzmény: cseuztompi (66216)
cseuztompi Creative Commons License 3 napja -2 1 66216

Tudom, hogy OFF, de ha már itt került elő:

 

ABbmot

Bbmot

Kádár

Kádár előfutó

 

Az alábbi gépek milyen nyűggel állnak?

 

M31

M32

 

Ezekből nincs a Parkban üzemképes?

Előzmény: benbe (66153)
Pályaőr Creative Commons License 3 napja -1 1 66215

...mert a kereső, azt hiszem, a berakott linkeket is képnek nyitja meg, nekem meg végig kellene kattintgatni - ezt akartam még írni, csak leharapta a sort.

Előzmény: Pályaőr (66214)
Pályaőr Creative Commons License 3 napja -1 2 66214


Hát én egy ilyen képet találtam róla. Valahol 2013 körül a kereső szerint itt is megvan, de sose érnék a keresés végére, 

Előzmény: division by zero (66212)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 3 napja -1 5 66213

A 424.305-ös "kertitörpe" díszítése egy "jó ízléssel" megáldott mozdonyvezetőtől származik, aki a mozdony életének végén, tehát a '80-as évek elején sokat szolgált rajta, gondolom leginkább darugépként. Legalábbis én így hallottam.

 

A 424.247-es esetéhez, pontosabban kinézetéhez csak egy magánvélemény (aztán szedjetek szét nyugodtan, már megkaptam úgyis párszor): általában egyetértek azokkal, akik  a gyártáskori kinézetet, színezést preferálják - bár tegyük hozzá, hogy a vörös díszítőcsíkok a gyár alapján leírt színtervben benne vannak, tehát nem követ el szentségtörést, aki manapság felfesti! Viszont jelenleg ez a mozdony messze nem a gyártáskori állapotában van (lámpák, csillagfúvó, pakuratüzelés, meg alighanem még sok apró részlet), hanem a gőzösvilág alkonyát, tehát 1977-től terjedő időszakot ábrázolja. Azokban az időkben melyik mozdony nézett ki úgy, ahogy kijött a gyárból? Ha ahhoz a korhoz hozzátartozott a személyzet törődése, ami a különböző alkatrészek felcsiszolásában, illetve az ÍZLÉSES! díszítőfestések alkalmazásában is megnyilvánult, akkor miért ne mutatnánk meg manapság is? Nézzetek meg egy déli napsütésben, oldalról készült képet bármelyik mai nosztalgiamenetről, a mozdony gyakorlatilag egy nagy fekete tömeg, nem látszanak rajta részletek. Nekem például nagyon hiányzik, hogy a konyha oldalablakainak keretei is feketék. Ezek alumíniumból vannak, ha egyszer ki van csiszolva, utána legfeljebb törölgetni kell, és csillog. Ennek a nagy fekete tömegnek a megtörésében segítenének az ízléses díszítések.

 

Ja, és ha jó érzékkel nyúl valaki ezekhez a díszítőelemekhez, a végeredmény szemet gyönyörködtető. Szerintem...

division by zero Creative Commons License 3 napja 0 0 66212

Rákeresve az egyik képre, találtam olyan verziót belőle, ahol látszik a pályaszám is: 424.305

Már csak az a kérdés, hogy tényleg közlekedett sárga lámpákkal, vagy csak a reklám kedvéért festették ilyenre?

 

Előzmény: Pályaőr (66211)
Pályaőr Creative Commons License 3 napja -1 0 66211

O.K., itt az egész sorozat (seriffcsillagot itt se látok...).  :-)) .

http://retromagyarferfimodellek.blogspot.com/2016/11/trapper-farmer-modellje.html

Előzmény: smnks (66210)
smnks Creative Commons License 4 napja -1 2 66210

Yeaaaahhhh, köszi a megerősítést! :-))

Előzmény: Pályaőr (66201)
smnks Creative Commons License 4 napja -1 2 66209

Helyesbítés: ...Matula bácsit tudnám idézni a Tüskevárból, amikor Csikasz a rákokat ugatta a kosárban...

 

(A vastaggal szedett szó az előbb kimaradt, így kissé mókás lett az a mondat..)

Előzmény: smnks (66208)
smnks Creative Commons License 4 napja -4 4 66208

1.- Ahhoz is pofa kell, hogy valaki, aki soha nem szokott hozzászólni az adott topichoz, rögtön azzal csörtet ide, hogy kb. ő akar lenni a moderátor!

 

2.- Ha unalmasnak találod, ne olvasd! Ez ilyen egyszerű! 

Matula bácsit tudnám idézni a Tüskevárból, amikor a rákokat ugatta a kosárban: "Elhallgass Csikasz, mert kupán ütlek! Ne nézd űket, ha nem tetszenek!"

Minden topicban vannak olyan részek, amelyek egyeseknek unalmasak. Ilyenkor normális ember továbblapoz, és vár, amíg számára is érdekes téma merül fel.

 

3.- Hiába akarod bagatellizálni ezt a csillag kérdést, ha a gőzmozdonyt üzemeltető kft. szerint is volt olyan fontos a téma, hogy elmentek egész az Alkotmánybíróságig.

 

Nyugodt lehetsz, "Igazságosztó Kisasszony", a lentebbiek miatt nem fogom szégyellni magam!

Hehehehe....

Előzmény: gugorahajni (66207)
gugorahajni Creative Commons License 4 napja -5 5 66207

Azért ahhoz pofa kell, hogy valaki(k) hosszasan  ls többször újrakezdve rágódnak itt a vöröscsillag szükségességén- nem szükségességén, majd amikor valaki ironikusan jelzi a téma unalmasságát, akkor azt akarja beállítani hülyének és mindenütt politizálónak.

Szégyellheted magadat.  

Előzmény: smnks (66187)
akóR Creative Commons License 4 napja 0 1 66206

Kolbász zsír az ütközőkön....,  no ezt írtam lentebb giccsesnek

Előzmény: vasútikuruc (66205)
vasútikuruc Creative Commons License 4 napja 0 0 66205

 

Vadhajtás,Komáromban."Forrás:Ebay.de"

Pályaőr Creative Commons License 4 napja -1 2 66204

Nincs... érdekes, nekem, mintha innen a magyarból is rémlene pedig... 

Előzmény: Atis57 (66203)
Atis57 Creative Commons License 4 napja -2 2 66203

Szia!

 

Miért  nincs serif csillagja? A szovjet reklámokban az is benne volt a farmer reklámban.

Előzmény: Pályaőr (66201)
akóR Creative Commons License 4 napja 0 4 66202

" de a szegélye meg fehér "

S ha lekaparnád egyszer a sok réteg festéket róla, kiderülne, hogy a lámpakeret rézből van !! :-)

Előzmény: smnks (66192)
Pályaőr Creative Commons License 4 napja -1 4 66201

Előzmény: smnks (66192)
Pályaőr Creative Commons License 4 napja -1 2 66200

OFF

Egy epizód Vonnegut: Az 5-ös számú vágóhíd c. filmjéből: https://www.youtube.com/watch?v=OixVPcCbcx0

És egy mozdony:  

 

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Elektrolokomotive_E_19_12_DB_Museum_N%C3%BCrnberg_001.JPG

Előzmény: Atis57 (66198)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!