Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 3 napja 0 5 65861

"Nagyvasút, kisvasút, én nem teszek különbséget."

 

Hát ez érdekes hozzáállás a kiindulási pont tekintetében. Ugyanis ott arról volt szó, hogy az angolok replikáztak egy normál nyomtávú gyorsvonati mozdonyt, és nálunk miért nem csinálnak ilyet; biztosan megérné, ha lenne minden héten valami attrakció. Na, akkor kezdjük: nem mindegy, hogy egy új biciklit veszel, vagy egy új autót, ugye ezt nem kell különösebben magyarázni? Másrészt, mint említettem, kisvasúton nálunk is van rendszeres attrakció, még gőzmozdonnyal is, tehát ha ezt figyelembe vesszük, már messze nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy írtad.

 

 

"nálunk meg bérvectron ráncigálja a szomszéd levedlett kocsijait Nosztalgia kft felkiáltással."

 

Ne keverd össze a nosztalgiavonatot egy profitorientált kft nevével. A kettő nem ugyanaz, ráadásul a kft. ezeket élményvonatnak hívja, nem nosztalgiavonatnak. Azon lehet vitatkozni, hogy jó konstrukció-e a kft alapú működés, de ezen már változtatni gyakorlatilag nem lehet. A változtatás sokba kerülne, és akkor jönne megint a nóta, hogy az állami pénzzel meg így-úgy bánnak. A jelenlegi magán résztulajdonosok viszont nyilván nem akarnak olcsón megszabadulni a saját résztől...

 

 

"pedig akkor is piaci árat fizettünk."

 

Na, ez így ebben a formában nem igaz. (c) Dr. Torgyán. 10 éve két kisebb gyermekemmel hárman pár ezer forintért vettünk részt az É balatoni vasútvonal megnyitásának 100. évfordulójára szervezett gőzmozdonyos vonatozáson. Az akkori önkormányzatok nem kevéssel járultak hozzá a vonat költségeihez. Hasonló volt a 2011-es nagykanizsai és a 2012-es (?) bakonyi kirándulás.

(Nem tudom, hogy 10 éve volt-e már PHD? Mert ha nem, akkor az jelentős árcsökkentő tényező lehet az akkori időkre vonatkozóan. Illetve mennyit változott a PHD, mennyit növekedtek az üzemeltetési költségek. Az autódat sem annyiért javíttatod, mint 10 éve, házat sem annyiért veszel, stb.)

 

 

"Ilyen utakat köszönöm, szerveztem eleget,"

 

Ez nekem új, tényleg szerveztél nagyvasúti gőzmozdonyos kirándulásokat? Ne gyere megint a kisvasutakkal: egy kisvasúti vonat bérlése tízezrekben (esetleg százezerben) mérhető, egy nagyvasúti milliókban. Ott nem pár tíz emberrel kell megtölteni egy vonatot, hanem pár százzal - és ennek megfelelően az ár is nem kicsit magasabb. Hány embert is tudsz rendszeresen mozgósítani?

 

 

Végül: etwg-től kaptam egy érdekes e-mailt, amiben sok dolgot ír a külföldi gőzmozdonyos kirándulásokról, és messze nem olyan rózsás ott sem a helyzet, mint ahogy Te elképzeled. Biztattam, hogy írja be ide is, remélem, hogy megteszi.

Előzmény: benbe (65860)
benbe Creative Commons License 3 napja -5 0 65860

Nagyvasút, kisvasút, én nem teszek különbséget. Azt viszont látom, hogy minden tele van autentikus régiségekkel, nálunk meg bérvectron ráncigálja a szomszéd levedlett kocsijait Nosztalgia kft felkiáltással. Ilyen utakat köszönöm, szerveztem eleget, újabban a "nincs üzemképes jármű" megjegyzésnél elhervad a dolog, valamint ott, hogy tíz év alatt (érthetetlen módon) igencsak megnőttek ezen utak költségei, pedig akkor is piaci árat fizettünk.

Előzmény: alkotasu (65852)
gumidani Creative Commons License 3 napja -2 0 65859

Köszönöm.

Előzmény: 1047 005-2 (65858)
1047 005-2 Creative Commons License 3 napja -2 0 65858

A böngésző (fenti) címsorában:

 

https://forum.index.hu/User/UserDescription?u=736254

Előzmény: gumidani (65857)
gumidani Creative Commons License 3 napja -3 0 65857

Nekem ez jelenik meg:

Előzmény: alkotasu (65854)
misi967 Creative Commons License 3 napja -4 0 65856

...kelet mo.-on nincs semmi,nem kell hozzá paranoiásnak lenni kb Gödöllötől keletre sokra nem tartják az országrészt.(mindig is így volt) :))

Előzmény: rm40 (65855)
rm40 Creative Commons License 4 napja -3 1 65855

> maradt egy szem Veszprém-Győr vonalunk. 

 

Azért az Eger-Szilvásvárad sem csúnya.

 

Amúgy az LNER P2-re még visszatérve a pénz az egyik dolog. Én borzasztóan irigylem például ezt is, hogy mérnöki szemmel is vizsgálták, számítógépen modellezték a jármű viselkedését.

Nagyon érdekes lenne a hazai gőzmozdonytípusok hasonló vizsgálata és valószínűleg ez nem kerülne súlyos fontkötegekbe. Az is nagyszerű lenne, ha legalább részletes virtuális 3D-modellként elkészülnének a hazai típusok (kicsit a KM 1:5-ös modellgyűjteményének XXI. századi kiadásaként). Ha már vasként nem létezik (egyáltalán vagy kompletten) egy típus, legalább virtuálisan kivitelezhető lenne.

Sok esetben az is probléma idehaza, hogy atomizálódott vagy kiscsoportos a vasútbarát-társadalom. Az internet hőskorában úgy tűnt, hogy ez megváltozik, de azóta mintha visszarendeződött volna az egész - információs szigetek, -körök vannak. Vesszőparipám, a 327 sorozat esetén például sokáig nem tudtam, hogy maradt-e egyáltalán rajzdokumentáció utána, mostanra rájöttem, hogy nagyjából az összes változatról megvannak a részlet- és összeállítási rajzok. Attól tartok, hogy már az információhiány is megakadályozza egy-egy projektötletnek akár csak a felmerülését is.

Előzmény: alkotasu (65852)
alkotasu Creative Commons License 4 napja -2 0 65854

KI

Rákattintasz a névre, és a címsorban a számsor a regszámot tartalmazza.

BE

Előzmény: Felek Ferenc (65853)
Felek Ferenc Creative Commons License 4 napja -2 0 65853

Hol lehet megnézni ezt a sorszámot?

Előzmény: division by zero (65851)
alkotasu Creative Commons License 4 napja -2 4 65852

Angliát, Svájcot, Csehországot számítsad oda, amiről rezgaras írt. Mások a jövedelmi, keresleti viszonyok, Anglia lakossága ráadásul többszöröse Magyarországénak.
Továbbá: Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában sem építettek új mozdonyt - merthogy innen indult a beszélgetés.

Nagyvasúti mozdonyról volt szó, kisvasúti van nálunk is viszonylag rendszeresen: Gyermekvasút, illetve egyes vidéki kisvasutak, pl. Fertőboz.

 

Azokra a rendszeres (heti) román (normál nyomtávú) gőzmozdonyos attrakciókra azért kíváncsi lennék.

 

Valamint: ezekhez a menetekhez szép vezetésű vasútvonalak is kellenek. Az említett országokban van ilyen bőven. Nekünk a nagy Alföldön kívül kevés hegyünk maradt, az ott levő vonalak nagy része megszüntetve; maradt egy szem Veszprém-Győr vonalunk. (Nem véletlen, hogy a Nosztalicska nem eseménycélú élményvonata a Semmeringre megy, és nem Battonyára...

 

 

"de nálunk, mint egy szem normális országban"

A "normális" egy relatív fogalom. Ráadásul: milyen szempontból? Egyébként is megvan minden országnak a sajátos kultúrája, ami az egyik országban működik, a másikban nem.

 

Ha nem hiszel nekem a keresletet illetően, szervezzél ilyen utakat, egyéb programokat, lehet bérelni gőzmozdonyos vonatokat a Nosztalicskától, és hirdessed meg. Ha lesz belőle hasznod, akkor igazad lesz, és folytathatod is a sorozatot, ha esetleg mégsem, akkor úgy jártál...

 

Sajnos a gőzmozdonyos programok nem a szociális ellátások körébe tartozik, így profit alapon működik/sorvadozik.

Előzmény: benbe (65850)
division by zero Creative Commons License 4 napja -2 1 65851

"Öreg fórumozó" millióhoz közeli "pályaszámmal"? Az igazi öregeknek négyjegyű a "pályaszáma" :-)))

Előzmény: akóR (65849)
benbe Creative Commons License 4 napja -5 0 65850

Tehát Angliában, Svájcban, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, stb., ahol rendszeres kisvasúti/nagyvasúti nosztalgiák vannak, akár minden hétre jut valami extra program, ott valami különleges erőtér miatt van erre igény, de nálunk, mint egy szem normális országban természetesen nem lenne. Szinte már értem.

Előzmény: alkotasu (65846)
akóR Creative Commons License 4 napja -2 1 65849

 

itt vagyok Fater !! :-)   ..., mint -, gondolom -, Öreg fórumozó :-)

 

Csak számomra túl magas röptűek a hozzászólások :-P

Előzmény: k.novotny (65847)
tillmannz Creative Commons License 5 napja -3 0 65848

Elnézést,ha badarságot írtam volna!

 

Előzmény: tillmannz (65833)
k.novotny Creative Commons License 5 napja -6 1 65847

5*

 

követelőzésről szól, és ennek a nyomkodós telefonok,

 

Ez látszik itt is, egyesek csak a minuszokat, plusszokat tudják nyomogatni, hozzászólás a témához már nem megy

 

 

Amúgy pedig kurvára aggódtam, hogy nem kapok minuszokat, mert féltem, hogy nem fogok tudni aludni

 

De amint visszaolvastam, az öregforumozók szépen elballagtak innen, maradtak a netthalászok fotelnettezők, nepperek, játékvasútasok, (természetesen akinek nem inge az nem veszi magára)

 

 

:-)))

 

 

 

Előzmény: alkotasu (65846)
alkotasu Creative Commons License 5 napja -4 4 65846

Sajnos nem. Egyrészt ami attrakció rendszeresen van, arra az emberek csak halogatják a jelentkezést. (Én is így voltam '89-től 20 évig.) Másrészt: a mai fogyasztói társadalom az azonnali élvezetekről, türelmetlenségről, követelőzésről szól, és ennek a nyomkodós telefonok, egyéb digitális marhaságok teljesen megfelelnek, egyre kevesebben kíváncsiak a vasútra. Ezt tetézi még az is, hogy a vasútvonalakat zajvédő falakkal veszik körbe, sem a vonatokat nem nagyon lehet látni, sem a vonatokból nem lehet kilátni, az élmény pedig így jelentős részben elmarad.

Kezd kiöregedni, majd kihalni az a generáció, amelyik még látott üzemszerű gőzvontatást. Az utánuk következő generációnak már a dízel, esetleg a Szili a mindene. (Jól látható ez a FREMÓ-s berkekben: van egy fiatalabb korosztály, amelyik el sem tudja azt képzelni, hogy III-as korszakos járművek menjenek, mert nekik a mozdony egyenlő a fejre fordított fürdőkádakkal, téglákkal.)
Sok a feszültség, frusztráció is az emberekben (mert mindig csak azt nézik, mijük nincs, mije van a szomszédnak, az akárkinek - és nem annak örülnek, amijük van), ergo ezt valahol szeretik levezetni. Ennek egyik módja a focimeccseken történő örjöngés - már akit érdekel a foci.

Végül: egy focimeccsre a belépő kb. harmada-negyede egy gőzmozdonyos útnak.

 

És ezeket úgy írom, hogy közben vérzik a szívem, hogy alig van normális (egész napos) gőzmocis kirándulás (hej 10 éve a tapolcai menet minden nehézségével milyen jó volt!). De sajnos jelenleg ez a realitás. :-(

Előzmény: benbe (65843)
benbe Creative Commons License 5 napja -3 0 65845

Sajnos ez a mentalitás a mai napig dívik, de nem csak nálunk.

Előzmény: manhattani (65837)
benbe Creative Commons License 5 napja -3 0 65844

Ehhez változott a főkeret, cserélték a kazánt, új burkolatot kapott, kb. a hengerek és a szerkocsi lehetett ugyanolyan, de ugyanaz szerintem aligha. Nevezzük vázcserés felújításnak!

Előzmény: rm40 (65841)
benbe Creative Commons License 5 napja -3 0 65843

Mondjuk ha hetente lenne valami attrakció is a termékkel, akkor lehet lenne szurkolótábor is!

Előzmény: alkotasu (65836)
k.novotny Creative Commons License 5 napja -2 1 65842

Igy van ahogy irod, de ezt már Thompson tervezte át 2'C1'-re Gresley halála után. Kerestem erről az átalakitásról képetr de sajnos nem találtam.

 

Ezért tettem be olyan képet amely még a Gresley (modósitásról) átalakitásról szól.

 

https://www.lner.info/locos/P/p2.php

 

A link alján megtalálod a pontos átépités dátumait

 

Remélem barátunknál leesik a tantusz, hogy miért nem örizték meg a mozdonyt, és miért nem épitették vissza P2-re anno a selejtezés után, ha jól emlékszem 9 vagy 10 db eredeti A2-A4 van még mindig megörizve csak az ex LNER-től

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: rm40 (65841)
rm40 Creative Commons License 5 napja -2 0 65841

> A mozdonyokba nagyobb teljesitményű kazánok lettek beépitve, tökéletesebb áramvonalas burkolást kaptak, meg a pluszként beépitett gezemicéket. A mozdonyokar az A2-A4 osztályba sorolták be, az átépitésük után

 

Egészen pontosan 1943-44-ben 1'D1' tengelyelrendezésűről 2'C1'-re lettek átépítve.

Előzmény: k.novotny (65838)
Ep128 Creative Commons License 6 napja -2 1 65840

ami = amit

Előzmény: Ep128 (65839)
Ep128 Creative Commons License 6 napja -2 7 65839

"Akkora baromságot" írtam, hogy Te részletesen leírtad kb. ugyanazt, ami én. :-D

Tehát igen: Nem sikerült megőrizniük anno az eredetit, így most legyártják újra.

Csak én ezt 1 mondatban írtam, Te pedig sokban. :-D De legalább látszott, milyen okos vagy. ;-)

Előzmény: k.novotny (65838)
k.novotny Creative Commons License 6 napja -6 0 65838

Azért (nyilván) azért gyártják le újra, mert az eredetit megőrizni nekik sem sikerült... :-) (Főleg nem működőképesen... Szóval -ha másban nem is, de- ebben akkor hasonlítunk. :-D )

 

Ritkán olvasni ekkora baromságot, mint amit itt előadsz

 

Tisztázzuk le, hogy összesen 6 db P2 osztályú mozdony készült a LNER számára 1934-36 között, amelyek a 2001-2006 pályaszámokat kapták meg

 

1937-ben elkezdödött a nagy sebességű mozdonyok gyártása illetve üzembe helyezése úgy LNER-nél, LMS-nél stb..

 

A P2-es mozdonyok Vmax 100-es sebességere voltak kalibrálva, ezért mivel kis darabszámú volt ezt a sort a LNER átépitette, alkalmassá téve a 160 km-re. A mozdonyokba nagyobb teljesitményű kazánok lettek beépitve, tökéletesebb áramvonalas burkolást kaptak, meg a pluszként beépitett gezemicéket. A mozdonyokar az A2-A4 osztályba sorolták be, az átépitésük után, ez pedig azt jelenti, hogy a P2-es osztály megszünt azaz 1944-től nem létezett

 

A mozdonyok a 60-as évekig üzemeltek, és egyetlen egy ok miatt nem lettek megörizve, mivel nem eredeti gépek voltak

 

2006-07-ben egy lelkes csapat a Tornádó megépitése sikerén elhatározta hogy meg épiti az eredeti P2-t is, 2007 pályaszámon, hiszen 2001-2006 közt léteztek ezek a mozdonyok

 

A különböző pénz adományok 2013-ra gyültek össze, és 2014-ben kezdödött a mozdony épitése

 

Az eredeti P2 osztályú gép

 

 

Az átépitett mozdony már A2-A4 osztályként

 

 

Végezetül: a Tornádó sem azért került megépitésre mert unatkoztak az angolok, hanem egyetlen egy ok miatt: Az eredeti A2-A4-es gépek kora vészesen közeledett a 70, most már a 80. életükhöz, az angol hatóság elkezdte az engedélyezett sebességet visszavonni, előbb 140, 120, és most már egy két mozdony 100 km sebességel haladhat. Ez az öregedésnek köszönhető. (tehát szinte biztosra veszem, hogy egy új projekt is tervezése is beindult szép csendben)

 

A proletár diktatura idejében volt egy dal amiben volt egy szöveg

 

"A múltat végképp eltöröőlni", na most ezt minden hatalom betartja, a Rákosi rendszertől, a mai hatalomig

 

Amúgy igazán lelehetne szokni arról, hogy a magyar dolgokat viszonyítunk a nyugati dolgokhoz. Ezt rézgaras olvtárs szépen megfogalmazta

 

 

Na megint legalább 3 hónapig felé sem nézek a forúmoknak:-)))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Ep128 (65834)
manhattani Creative Commons License 6 napja -2 2 65837

Nálunk újítottak föl egy osztrák 52-est, a megrendelő akkora hibalistával jött vissza, hogy annyi pénzt kért vissza, hogy alig maradt itt belőle :-(

 

(Ebből egy tétel, hogy a magyar vasutas mondta: "Felfűtöttem a gépet négy óra alatt, az osztrák ott tépte a haját mellettem!" és elégedetten röhögött...)

 

Szóval ahhoz a magán felújításhoz magán szervezésű javítóüzem is kéne.

Előzmény: Madrone (65832)
alkotasu Creative Commons License 6 napja -4 2 65836

Vasútbarátként írom a következőket úgy, hogy a stadionépítéseket is marhaságnak tartom, fölösleges a focira költeni egy fillért is, tartsák el magukat!  DE! Egy kicsit gondolkodjunk reálisan! Van annyi vasútbarát, mint fociszurkoló? Egy meccsen megjelenik 1-2 ezer ember. Hetente van 8-10 NB I-es meccs. (Ha még így hívják.) Van még a Fradi szurkolótábora, ami 10-20.000 ember. Ha ezt összeadod, egy bajnoki fordulón összejön összesen 30-40.000 szurkoló országos (NB1-es) szinten.  Félek, hogy nincs ennyi vasútbarát, pláne nem olyan, aki anyagilag is áldozna rendszeresen pénzt felújítási, látogatási (tök mindegy, milyen okból, de ilyen) célra. (Továbbá egy nemzetközi focimeccset több országban is néznek, jönnek ide, ha lepusztult egy stadion, az azért rossz hírét is kelti az országnak.) Szóval ez a politizálósdi ilyen formában fölösleges, nem ide való, ráadásul nem is föltétlen igaz.

Előzmény: tillmannz (65833)
rezgaras Creative Commons License 6 napja -1 9 65835

Tisztázzuk! Az angol gépeket magánalapítványok magánpénzekből építik újra. A működő mozdonyokat is magánalapítványok tartják fent. 3 dolog áll emögött: 1./ Ott az embereknek van pénzük az ilyesmire. 2./ Ott az emberek hajlandók áldozni az ilyesmire. 3./ Ott az ezzel foglalkozók nem nyúlják le a mások által erre adott pénzt.

 

A poli-dilit hagyjuk másra! A söprögetést pedig a saját kapu előtt kezdjük!

 

Előzmény: tillmannz (65833)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.11 -2 2 65834

Azért (nyilván) azért gyártják le újra, mert az eredetit megőrizni nekik sem sikerült... :-) (Főleg nem működőképesen... Szóval -ha másban nem is, de- ebben akkor hasonlítunk. :-D )

Előzmény: tom sawyer (65831)
tillmannz Creative Commons License 2019.02.10 -4 4 65833

Amennyi f...ságra nálunk mennek a milliárdok simán itt is lehetne gyártani újra 327 -est például.Csak a vezérnek jobban kéne szeretni a vasutat.Legalább egy stadiont feláldozhatnánk !

Előzmény: fantal (65829)
Madrone Creative Commons License 2019.02.10 -5 1 65832

Aha, értem. Köszi az infót.

Tulajdonképpen jobban belegondolva, nálunk is van 3 db. 520-as, de egyik sem működik és ha jönne valaki megvenné az egyiket és magántulajdonú gépként működőképessé tenné, annak nagyon örülnék, hiába van Ausztriában vagy máshol ilyen üzemelő mozdony.

 

 

 

Előzmény: rm40 (65828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!