Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2 órája 0 0 66242

"Még 1979 ben taalálkoztam azzal az esettel , hogy 30 év  MÁV szolgálat után nyugdijba mentek."

 

 

Nem 30 év tengelyidővel?

Előzmény: Atis57 (66230)
soproniirsai Creative Commons License 3 órája 0 0 66241

a teljeskorúság 24 évnél volt.

Előzmény: fantal (66240)
fantal Creative Commons License 13 órája -1 0 66240

Meg olyannal is ; 1944 ben ment nyugdijba , s 79 ben még bejárt éjjeli őrnek a fűtőházba -telephelyre..

 

***

 

86 évesen még bejárt? Nem rossz.

 

Ha 1944-ben érte el a 30 év szolgálati időt, akkor 1914-ben kezdett, Ekkor 21 éves volt, mert nyugdíjra jogosító rangosztályba kinevezést csak "teljeskorú" azaz 21. évét betöltött személy kaphatott.

Ez alapján 1893-ban születhetett.

 

A MÁV - s a Beszkárt is - "trükközött" az oly nagyon áhított "nyugdíjas állami állással", mert az csak 1 év 1 nap folyamatos kinevezett státuszban töltött idő után járt, ezért a dolgozókat a 364 naptári nap lejárta után elbocsájtották, majd másnap vissza is vették, hogy ne legyen meg az 1 év 1 hónap nyugdij jogosultságra alapot adó folyamatos szolgálati idő....

Persze így az eü biztosítás sem járt, ezért jött létre az pl. ÖTA .

Előzmény: Atis57 (66230)
akóR Creative Commons License 14 órája 0 0 66239

Leszarom..., szép volt, ilyen volt.

Beleszámított a tengelyes időbe.

 

Nem utáltam meg, mer' jó korban születtem, 2009 Okt. végén Tauról szálltam le.

Viszont a kártyás arcképest már ki sem váltottam .

 

 

Előzmény: ajm (66238)
ajm Creative Commons License 14 órája 0 1 66238

Nálunk is az 56-os korosztály maradt ki a felmentésből.

Az előbbieket felmentették, meg még az 57-58-asokat.

Előzmény: akóR (66236)
szítóvas Creative Commons License 14 órája 0 1 66237

Volt hogy nem .0 percre jött ki a jelentkezés. Ez neked igy sikerült. :-) 

 

Előzmény: akóR (66234)
akóR Creative Commons License 14 órája 0 1 66236

 Ez ' 78-ben volt....., kellett a lóvé....

Négy nap múlva vonultam katonának két évre :-P

Előzmény: ajm (66235)
ajm Creative Commons License 15 órája -1 1 66235

Biztos csak, azért, hogy decemberi túlóra legyen:-D

Előzmény: akóR (66234)
akóR Creative Commons License 15 órája 0 1 66234

Volt olyan..., hogy Szilveszter este 23 :59 - kor kezdtünk !!

Előzmény: szítóvas (66233)
szítóvas Creative Commons License 15 órája 0 1 66233

Nem MÁV szolgálat, hanem a legutóbbi MT életbelépése előtt élő "korkedvezményes nyugdíjra jogosult munkakörök." A mozdonyszolgálat az volt, de a pl. a bányászok, kohászok is ebbe a kategóriába tartoztak. Sokan csak azt látták, hogy milyen hamar nyugdíjba ment a szomszéd a MÁV-tól(?) de az már nem látták hogy mikor járt és mennyit dolgozni. A vasút éjjel nappal ment, igy változatos volt a munka kezdés. Tegnap 02:30, holnap 09:00 stb. Ha fordulóban jártál, tudtad előre, de az is változatos időpontokat jelentett. És mindig egyforma teljesítményt kellett nyujtani.

Előzmény: Atis57 (66230)
akóR Creative Commons License 15 órája 0 0 66232

Nem akarlak cáfolni, de ' 76 Ápr. 23.-án vizsgáztam gőzösből Miskolcon 20 éves, s 18 napos voltam.

 

Május 1-től már Vezérkedtem. ..., akóR 20 év volt az alsó határ. Jámbor Jani Vésztőről szintén levizsgázott velünk, de Okt, közepéig lapátolt Békéscsabán, mer' akkor töltötte a 20-at.

Előzmény: szítóvas (66231)
szítóvas Creative Commons License 15 órája 0 0 66231

10 évet utaztam gőzössel. Volt felvétel akkor is. csak feltételek voltak. Vasas szakma, tanfolyam, tüzeléstechnikai gyakorlat... Ja, és 21 év volt a mozdonyvezetés alsó korhatára. 

Előzmény: Atis57 (66230)
Atis57 Creative Commons License 16 órája -1 1 66230

Szia!

 

 Légy szives -te ebből mire emlékszel?

 

Még 1979 ben taalálkoztam azzal az esettel , hogy 30 év  MÁV szolgálat után nyugdijba mentek.

 

Ma már mindenki furán néz rám , ha felhozom.

 

Meg olyannal is ; 1944 ben ment nyugdijba , s 79 ben még bejárt éjjeli őrnek a fűtőházba -telephelyre..

 

 

Előzmény: szítóvas (66229)
szítóvas Creative Commons License 3 napja 0 4 66229

Köszönöm hogy betetted ezt a két cikket. Akkor mikor én kezdtem, nem ritka volt a 300 órás távollét, és nem volt ritka a mozdonyon töltött 24-26 óra. De csináltuk! És senki nem tiltakozott (kivéve egy-két öreg szakit akinek már csak 1-2 éve volt hátra nyugdíjig az árképzés ellen. Akinek meg megvolt a vizsgája az örömmel ült át a másik vontatási nemre. Aztán amikor nagyon kellett a gőzös személyzet, akkor meg fegyelmivel lehetett a létszámot biztosítani. 

Amikor a gőz volt a fő vontatási nem, nem volt -pláne meg a vidéki kisebb fűtőházakban- más lehetőség mint a gőzös. De eljárt felettük az idő! 

 

Előzmény: Bárdos Imre (66228)
Bárdos Imre Creative Commons License 3 napja 0 2 66228

No igen! Ma sokan szidják a Bobot és a Szilit, hogy milyen ótvar, elavult technikák, de abban az időben hatalmas ugrás volt gőzösről átkerülni a legalább zárt vezetőállással rendelkező, ha nem is túl meleg Bobora, vagy a még ezen kívül jól is fűtött Szilire. 

Előzmény: tom sawyer (66227)
tom sawyer Creative Commons License 3 napja -1 0 66227

És most képzeld el azt, hogy milyen lehetett a szerencséseknek anno átülni Bobóra, Szergejre, Szilire... Ma meg az előbb felsoroltakról ülnek át a Flirtre, Traxxra...

Előzmény: Bárdos Imre (66226)
Bárdos Imre Creative Commons License 3 napja 0 5 66226

Lehet szeretni a gőzösöket, meg dicsérni a gőzös világot, de nagyon kemény, embert próbáló munka volt az üzemeltetésük. (Békés Megyei Hírlap, 1964.01.10. és Magyar Vasutas 1965. január 16.)

 

smnks Creative Commons License 4 napja -3 1 66225

Gyere át ide! Vagyis, hogy gyertek át néhányan, akikkel békességben beszélgettünk...

Előzmény: C50 (66222)
smnks Creative Commons License 4 napja -3 1 66224

Nekem is pont ez jutott eszembe, ahogy a napokban többször is megnéztem a képet. Könnyen lehet, hogy a grafikusok mahinálták sárgára a pirosat.

De gyerekfejjel, anno, erre nem gondoltam...

Előzmény: Pályaőr (66223)
Pályaőr Creative Commons License 5 napja 0 1 66223

Köszi!  Egyébként, és neked is mondom, smnks , nincs kizárva, hogy csak a képen volt az a lámpa sárga, hogy jobban menjen a színe az ipse westerncsizmájához...

Előzmény: C50 (66222)
C50 Creative Commons License 5 napja 0 0 66222
Előzmény: Pályaőr (66214)
Pályaőr Creative Commons License 5 napja 0 0 66221

Szívesen! Hogy régebbi-e, azt nem tudom, de valószínű...

Előzmény: smnks (66218)
hkv Creative Commons License 6 napja -3 0 66220

A BHÉV 27-es üzemképes, csak vonatot nem vontat. A 4-es pályaszámú Haraszti gőzmozdony Szentendrén felújításra vár, ha a MÁV-HÉV Zrt. rendbe teteti, akkor újra közlekedhet. 

 

Készül néhány szobor jármű is megszépülni Budapest területén, de nem a Parkban, és nem is Istvánteleken. A járművek már végleges helyükön vannak, és ott szépülnek meg. 4 járművet érint a projekt egészen pontosan, melyben van egy gőzmozdony is.

Előzmény: C50 (66217)
hkv Creative Commons License 6 napja -3 0 66219

Az ABb és a Bb motorkocsi üzemképes. Ha valaki kibérli őket akkor szokták használni. Van egy üzemképes Az M31 és M32 úgy tudom üzemképes, de vonatokat nem továbbít nagyon inkább tolatásokra használják. A 3 részes  Kádár vonat fényezésen, ráncfelvarráson van Szolnokon a Járműjavítóban. Az 1 részes előfutó nevezhetjük bombafogónak is üzemképes, csak a festését kell korrigálni. Az Aamot üzemképes, Bc motorkocsi is van üzemképes, nem csak a skanzenben lévő. 

Előzmény: C50 (66217)
smnks Creative Commons License 6 napja -1 1 66218

Nekem sikerült megtalálnom, de hát volt egy sejtésem, milyen szűkítés segítségével kell keresnem! ;-))

 

Köszi a további képsort! Szerintem ezek a reklámos képek (a sárga lámpával) jó pár évvel régebbiek lehetnek a másiknál.

Előzmény: Pályaőr (66214)
C50 Creative Commons License 6 napja -3 0 66217

ABb, Bb üzemképes de nemigen használják tudtommal.

Kádár vonat: fényezés Szolnokon.

Előfutó: nem tudom.

M32: úgy tudom egy működik.

M31: dög, Istvántelken punnyad.

 

Előzmény: cseuztompi (66216)
cseuztompi Creative Commons License 6 napja -2 1 66216

Tudom, hogy OFF, de ha már itt került elő:

 

ABbmot

Bbmot

Kádár

Kádár előfutó

 

Az alábbi gépek milyen nyűggel állnak?

 

M31

M32

 

Ezekből nincs a Parkban üzemképes?

Előzmény: benbe (66153)
Pályaőr Creative Commons License 6 napja -1 1 66215

...mert a kereső, azt hiszem, a berakott linkeket is képnek nyitja meg, nekem meg végig kellene kattintgatni - ezt akartam még írni, csak leharapta a sort.

Előzmény: Pályaőr (66214)
Pályaőr Creative Commons License 6 napja -1 2 66214


Hát én egy ilyen képet találtam róla. Valahol 2013 körül a kereső szerint itt is megvan, de sose érnék a keresés végére, 

Előzmény: division by zero (66212)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 6 napja -1 5 66213

A 424.305-ös "kertitörpe" díszítése egy "jó ízléssel" megáldott mozdonyvezetőtől származik, aki a mozdony életének végén, tehát a '80-as évek elején sokat szolgált rajta, gondolom leginkább darugépként. Legalábbis én így hallottam.

 

A 424.247-es esetéhez, pontosabban kinézetéhez csak egy magánvélemény (aztán szedjetek szét nyugodtan, már megkaptam úgyis párszor): általában egyetértek azokkal, akik  a gyártáskori kinézetet, színezést preferálják - bár tegyük hozzá, hogy a vörös díszítőcsíkok a gyár alapján leírt színtervben benne vannak, tehát nem követ el szentségtörést, aki manapság felfesti! Viszont jelenleg ez a mozdony messze nem a gyártáskori állapotában van (lámpák, csillagfúvó, pakuratüzelés, meg alighanem még sok apró részlet), hanem a gőzösvilág alkonyát, tehát 1977-től terjedő időszakot ábrázolja. Azokban az időkben melyik mozdony nézett ki úgy, ahogy kijött a gyárból? Ha ahhoz a korhoz hozzátartozott a személyzet törődése, ami a különböző alkatrészek felcsiszolásában, illetve az ÍZLÉSES! díszítőfestések alkalmazásában is megnyilvánult, akkor miért ne mutatnánk meg manapság is? Nézzetek meg egy déli napsütésben, oldalról készült képet bármelyik mai nosztalgiamenetről, a mozdony gyakorlatilag egy nagy fekete tömeg, nem látszanak rajta részletek. Nekem például nagyon hiányzik, hogy a konyha oldalablakainak keretei is feketék. Ezek alumíniumból vannak, ha egyszer ki van csiszolva, utána legfeljebb törölgetni kell, és csillog. Ennek a nagy fekete tömegnek a megtörésében segítenének az ízléses díszítések.

 

Ja, és ha jó érzékkel nyúl valaki ezekhez a díszítőelemekhez, a végeredmény szemet gyönyörködtető. Szerintem...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!