Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 24 órája 0 4 71570

A 7. kép magyar vonatkozású, a Szamosvölgyi Vasút 4. psz. mozdonya szállt el Sósmező állomáson 1892.01.11-én. A robbanás oka a foltozott kazánlemez rozsdamarás miatti elgyengülése volt, amire a nagyon kemény dési tápvízből kialakuló sósav maró hatása még rásegített. 

Előzmény: Atis57 (71568)
Atis57 Creative Commons License 2 napja -1 1 71569

Sziasztok!

 Tűznélküli gőzmozdony;

 

https://www.youtube.com/watch?v=LnDLK2t55Zg

Előzmény: Atis57 (71568)
Atis57 Creative Commons License 2 napja -2 0 71568
Vendégsín Creative Commons License 6 napja -1 9 71567

Kinőtte...

 

manhattani Creative Commons License 2024.06.26 -2 5 71566

Világvasutai: A Santa Fe vasút gőzmozdony fejlesztése, az utolsó fejezet.

A legutolsó mozdonyok, a vontatók a II. világháború alatt, a gőzös korszakot záró típusok, és a sorsuk a dízelesítés után.

rm40 Creative Commons License 2024.06.25 -2 1 71565

Miket fel nem dob a YT:

Kriegslokomotive

rm40 Creative Commons License 2024.06.25 -2 1 71564

Isten nyugosztalja.

Előzmény: Atis57 (71560)
torokb2 Creative Commons License 2024.06.19 -1 3 71563

Isten nyugosztalja!

BlackStar Creative Commons License 2024.06.18 -1 2 71562

Isten nyugosztalja.

Előzmény: Atis57 (71560)
Zolcsi67 Creative Commons License 2024.06.18 -1 3 71561

Isten nyugosztalja

Előzmény: Atis57 (71560)
Atis57 Creative Commons License 2024.06.16 -2 5 71560

Sziasztok!

 

Sajna szomorú hir ;

néhányunk közös ismerőse Róka, vagy akóR, a tegnapi nap folyamán 68 éves korában elhunyt. 

Nyugodjon békében ..!

Atis57 Creative Commons License 2024.06.12 -4 1 71559

Sziasztok!

 Egy Pakisztáni  gőzös?

 

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2024.06.02 -2 2 71558

Előzmény: takitomika (71557)
takitomika Creative Commons License 2024.05.30 -1 4 71557

Müllendorf és Neufeld ad. Leita kötött a Harthli-nak nevett emelkedős pályarész mellett van, Ha Ebenfurt felé megyünk, bal oldalon, a Stenbrunn-ba vezető út vasúti kereszteződésénel a 110,4 szelvénynél. Ez egy Szent Antal szobor. A gözösös időkben a mozdonyvezetők már örvendeztek, ha idáig feljutottak, mert itt S vonalban vezetett egy viszonylag erősen és hosszan emelkedő pályarész, szűk ívekkel tarkítva és innen már nincs messze az emelkedős pálya vége. Szokták mondani, hogy a szent Antal segített feljutni a dombon. Komolyabb vonatoknál tolómozdony is dolgozott a vonat végén. Itt vezet át a vonal a Lajta hegységen. Ködös csapapadékos időben, épen elég nehéz volt idáig eljutni egy hosszabb nehéz tehervonattal. Sőt még a manapság is komolyan megdolgoztatja a modern villanymozdonyokat is ez a szakasz. Sajnos innen nem messze egy komoly 3 halálos áldozattal és 17 súlyos sérülésel járó vonat ütközéses baleset is történt a 90-es években.

Előzmény: takitomika (71555)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.29 -3 2 71556

Sziasztok!

 

Angol. japán gőzősök, hajók +elefántok is ......egy hiressé vált vasút vonalról.

 

https://www.youtube.com/watch?v=aX5_KOmbq84

takitomika Creative Commons License 2024.05.29 0 1 71555

Ez a Sopron Ebenfurt vonal.

Előzmény: gumidani (71042)
Steve2020 Creative Commons License 2024.05.24 0 2 71554

Szia, ez gyönyörű, gratula!

 

Előzmény: erprobungsfurt (71528)
erprobungsfurt Creative Commons License 2024.05.19 -1 2 71553

Erre válaszoltam

Előzmény: Atis57 (71543)
erprobungsfurt Creative Commons License 2024.05.19 -1 4 71552

Amit ott látsz, az a légsűrítő saját kenőprése. A mozdony kenőprése a 424-esen a védházon belül volt, a fűtőoldalon és a leghátsó hajtott tengelyről kapta a hajtást.

C50 Creative Commons License 2024.05.19 0 2 71551

Sőt a még üzemelő mozdonyokon most is ilyen hatékonyak.

Előzmény: rezgaras (71549)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2024.05.19 0 1 71550

Itt például sokkal egyszerűbb megoldást találtak.

Úgy tűnik, pont a te honlapodon találtam hozzá illusztrációt. :) 

Előzmény: rezgaras (71549)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.19 -2 2 71549

A Friedmann-kenőprés szerintem azért kap ilyen bonyolult módon hajtást, mert a szokásos helyéről, a lengőívről nem lehet hajtani, nincs elég hely fölötte. Ezek ilgen hatékony és jól beállítható szerkezetek voltak, minden egyes hengerükön egyesével be lehetett állítani, hogy egy löketre mennyi kenőanyagot nyomjanak ki.

Előzmény: neofrix baszmacs (71548)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2024.05.19 -2 1 71548

Eredetileg azért kezdtem érdeklődi a kis doboz iránt, mert veszett bonyolult módon kap bemenetet. Eszembe sem jutott, hogy ez szimpla hajtás, azt hittem, valami szelepvezérlési huncutság. 

Alien Angel Creative Commons License 2024.05.19 0 2 71547

Ugyan már, nem kiigazításnak szántam :)

Előzmény: Atis57 (71546)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.19 0 1 71546

Szia!

 Köszi a kiigazitást---kinagyitva valóban , ugy van.

Előzmény: Alien Angel (71545)
Alien Angel Creative Commons License 2024.05.19 0 1 71545

Nekem úgy tűnik, a gépezetről kapta a hajtást (felesleges is lett volna a mozgástól függetlenül állandóan kenni), a légszivattyú a 490-esen a füstszekrény másik oldalán van.

Előzmény: Atis57 (71541)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2024.05.19 0 1 71544

Igen, megvan! :)

Köszönöm a segítséget mindenkinek.

Előzmény: Atis57 (71543)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.19 0 1 71543

szia!

 ezen a képen a baloldali lámpa felett a légsűritő tetején látható.

Előzmény: neofrix baszmacs (71540)
van_Persil Creative Commons License 2024.05.19 -17 1 71542

Glashüttében vagy Schaffhausenben tuti akadna rá cég, akár aranyozott, hegyikristály fejes verzióra is...

Előzmény: erprobungsfurt (71537)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.19 0 1 71541

Szia!

 Igen ,a légsűritő hajtotta (ott van a hátterében )

Előzmény: neofrix baszmacs (71540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!