Ezért nem kellett volna észmentesen szétvágni a többit. Ilyen egyszerű... (Csak akkoriban az elvtársak erre kicsit sem gondoltak. Ami esetleg mégis megúszta, az "így", ahogyan írod is. Vagy pl. Vizafogón évekig rozsdásodva, stb...
"ment a tákolás és szoborként kilökték valahová" – ezek azért többségükben félreállított (értsd: parajban heverő, és mindent elvittek róóla, amit elbírtak) vagy stabil fűtőgépként funkcionáló gőzmozdonyok voltak. Az eltűnt/leszedett alkatrészek pótlása, kazánjavítás, kazánvizsga, hogy mind üzemképes lehessen – na számold ki, mennyibe került volna.
Azt, hogy ez a KIVÉTEL, ami erősíti a szabályt. (Sajnos... Ezt pedig Te sem tagadhatod. Évtizedeken át az ment, hogy vagy összeaprították a gépeket, vagy ment a tákolás és szoborként kilökték valahová. Ennyi a száraz tény és ebben sehol sincs az Általad folyamatosan feltételezett "rosszindulat". Csak a tapasztalat.)
Te pedig a rosszindulat csávájába kerültél. Senki nem mondta, hogy szobor lesz. A 22,034 azért volt leállítva, mert a hosszkazán alsó övlemezei már alig 5 mm-esek voltak, és a kazánbiztosok letiltották a további üzemet.
Egy magánszemély (magánvasúti mozdonyvezető) letett több millió forintot Schvéd úr asztalára, nem a Facebookon fotelhuszárkodott, mint oly sokan, így indult az egész ügy. Ezután beszállt az MRT a projektbe, tehát nem a Parkban fog a 22.-es vágányon le-fel szaladgálni, hanem az MRT ki akarja vinni a nyíltvonalra. (A mozdony amúgy az MRT tulajdona, megkapták apportként)
Na erre mit lépsz? Annyira imádom, amikor a tények minimális ismerete nélkül, évtizedes rosszindulattól vezetve konfabuláltok legvadabb elméleteket...
Te itt (ahogy látom) teljes fogalmi dugóba keveredtél... :-) Hol írtam én olyasmit hogy "MŰKÖDŐ"...?
A tippem arról szólt, hogy ez is egy összetákolt kiállítási tárgy lesz, mint megannyi más (valahai) gőzmozdony az országban. Pont. (A többit Te képzelted hozzá... :-) )
Az utóbbi időben rengeteg gőzös és teherkocsi újult meg, nagyon jól haladnak. Viszont a V63 mellett a sokáig gondosan fedél alatt tartott M63 és az Aa 1078 is hónapo óta kint áll.
Gondolom, a "szokásos". ("Felújítják" némi fa, fém és műanyag barkácsolásával és lefújják feketére. Az így "megújult" gépre pedig veszettül büszkék lesznek. :-P :-D )
Szívesen, nincs mit. Sok más alkatrésszel egyetemben a hengercsapszelep is német (LON) szabványú volt ezeken a mozdonyokon, azért a másfajta működésmód.
Kösz, világos. Nem láttam a nagy rajzon, hogy az alul végigfutó rúdon egy ék-szerű bemélyedés van. Régebbi mozdonyokon a rúd egy emeltyűvel csapokat forgat.
A hengercsapokat a fűtőoldalon elhelyezett karral lehet kezelni. A kar hátrahúzásával a gőzhengerek alatti szelepemelő rúd előretolódik, ami megemeli a hengercsap szelepeket, így a gőz és a lecsapódott víz a dugattyútérből (két szélső szelep) és a tolattyútérből (középső szelep) a hangtompítón (koncentrikus csöves részegység) keresztül a szabadba távozhat. (a szabványos csőkötések nincsenek lemodellezve, ezért tűnhet úgy, hogy a szelephez nem csatlakozik a cső, de a valóságban persze még ott a csőkötés is)