Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.08.07 -1 0 85802

Még várom a buz SzeZo-t szakerteni.

Törölt nick Creative Commons License 2021.08.07 0 0 85801

De, pusz hárum ezer forintert (BKV). Nagyobb baj, hogy valamennyi ilyen. sejejt amit árlnak é tudják, hogy az. Enyhén pofátlanság..

Plusz a kieső idp.

Előzmény: henngergely (85799)
CB Híres Creative Commons License 2021.08.06 0 0 85800

Én most vettem 2 új kevlár peremes Cst Cito gumit 622-25 méretben. Az előző,ami rajt volt,az egy drótperemes Conti volt,ugyanilyen méretben. Ugye használtan került hozzám a bicó,az első gumi már kockásra kopott volt akkor is,a hátsó csak simán kopottnak tűnt. 600kilómétert még azzal használtam,minden gond nélkül,aztán a hét elején két egymás utáni alkalommal 2 hátsó defekt😒. Először kivágta valami,másodszor egy hangyányi üvegszilánk állt ki a külsőből. Javítás után meg arra lettem figyelmes,hogy "úszik" a hátulja. Átnézés után,olyan mintha szálszakadásos lett volna. Úgyhogy rendeltem gyorsan 2 új gumit,úgyis akartam már rá.  A Cst-vel idáig meg voltam elégedve a trekking bicajomon. Ez meg ráadásul rendelkezik egy valamiféle(eps) defektvédelemmel  is. Felrakni szerszám nélkül fel lehetett. Remélem bírja egy darabig👍!

henngergely Creative Commons License 2021.08.06 0 0 85799

Ha most vetted a gumit, nem tudod visszavinni?

Előzmény: Törölt nick (85798)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.05 -2 0 85798

No. Idei continentalt csak az vegyen, akinek van saját szervize!

Négy szervizt, köztük a boltot, ahol megvettem, hívtam fel, hogy tudnak-e így távolról segíteni a gumik felrakásában, van-e valami trükkje vagy tényleg kuka?

Gyakorlatilag mindenhol megerősítették, az idei ultra- és supersport biztosan olyan, hogy nem megy fel simán.

Két ember, spéci szerszám, faszsetudja, mi kell hozzá.

Ha útközben defektet kapok, akkor baszhatom.

Ennyit a continentalról, meg azokról, akiknek van pofájuk ilyet rásózni a gyanútlan vevőkre.

Miután nincs többre pénzem, számomra vége a bringaszezonnak is.

Úgyhogy tessék Újpesten nyitott szemmel járni, most szétkapom a biciklim és alkatrészenként szétszorom a környék szemeteseibe.

Törölt nick Creative Commons License 2021.08.05 -1 0 85797

Vicces. Sokmindentől tartottam az új gumi kapcsán, attól nem, hogy nem tudom felrakni.

És úgy tűnik, kénytelen leszek szervizbe menni vele szégyenszemre.

A drótperem picit feszesebbnek tűnik, mint bármely eddigi... 

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.08.05 0 1 85796

B+... háromszor kellett elolvasnom, mire leesett, hogy amit én "kifogást"-nak olvastam, az "kisfogast" :DDD

Előzmény: vizus (85795)
vizus Creative Commons License 2021.08.05 0 0 85795

Én is évente cserélem a láncot, és a két-három leggyakrabban használt "kisfogast". Van úgy, hogy csak a legkisebbet kell. A nagyobbak már tizenévesek. Persze ehhez kell egy szervizes sporttárs, akit rá tudsz venni a pepecselésre.

Előzmény: Törölt nick (85791)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.05 0 0 85794

No most kezdek idegessé válni: nem figyeltem és sikerült megvenni egy pár Made in India gumit.

Előzmény: paddyjoe (85792)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.04 0 0 85793

Hát én most reménykedem, hogy nem tettem rosszul, hogy kitartó voltam.

Maradt a conti, csak eggyel alacsonyabb kategória, viszont elvben jobb defektvédelem. Viszont +100 gramm/kerék.☹️

Ma már nem szerelek, holnap meg max. annyi, amilyen esőt ígér az idokep.hu... 😁

Előzmény: paddyjoe (85792)
paddyjoe Creative Commons License 2021.08.04 0 0 85792

Contit kukáztam már én is, jóval idő előtt és épp talán GP volt. Az ok: valami miatt elkezdett döcögni a külső, normális használat ellenére. Akkor az eltántorított a márkától, kopp-kopp, Schwalbe, Vittoria, Michelin, Giant, eddig nem volt ilyen bajom.

Előzmény: Törölt nick (85768)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.04 0 0 85791

Hatezerötszáz km után új láncot és fogaskoszorút kapott a bringa (a kopott agy tárcsa maradt, mert nem kapható).

Hát elég vegyes érzéseim vannak. (4000km környékén azt mondták, hogy még nem szükséges a csere, idén meg már alkatrész nem volt)

 

Elöl a váltás, főleg kicsiről nagyra lassabban megy, mint korábban, de ez benne volt a pakliban.

Viszont a hátsó váltás is lassú, ami már kevésbé tetszik. Majd megnézem, érdemes-e finomhangolni.

És egyelőre az egész hajtás sokkal zajosabb működésű, mint volt. Lehet, hiányzik az olajos trutyi a fogakról?

 

Változott a lánc típusa, eddig KMC X10 volt most valami Shimano Ultegra (6601 talán) és a fogaskoszorú is 2021-es modell, szemben az eredeti 2016-os/-17-es verzióval.

 

Pozitívum: a problémás alkatrészek végre cserélve és végső soron működni látszik.

Törölt nick Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85790

O.K., de azért ilyesmit egy Continental versenyguminak csúfolt darabtól párban(!) nem vár az ember.

Az említett márka számomra ismeretlen minőségű.

Na mindegy, remélem, hogy ezzel letudva a dolog és idén már nem kell újabb centrírozással számolnom.

 

Előzmény: bátyó (85789)
bátyó Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85789

Csak egy példa.

Vittoria Zafiro Pro 25*622 (hajtogatható).

Feltettem.

Mentem vele majdnem 40 km-t, amikor leszakadt az oldalfal a kevlár peremről olyan 10 cm hosszan.

Kuka.

Nem örültem neki (akkor is éppen a Balatont kerültem).

 

A gyári hiba előre nem látható, nem szándékos. Egyszer csak megjelenik...

Előzmény: Törölt nick (85782)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85788

Hát nem egyértelmű az eredmény.

Látványnak mindenképpen szebb a régi gumi, nem látom rajta az egyenetlen felületet.

Hogy ami ütést ennek ellenére érzek, az a hátsótól jön (csak az elsőt cseréltem) vagy az már csak centrírozással javítható, azt nem tudom.

Valójában vissza kellene menni Dunakeszire az új bringaútra, mert az még sima talán.

De azzal megvárom amíg elhozom az új gumikat, majd azokkal.

 

Próbakör: Rákospalota-Fót és vissza.

Odafelé:

1. Szar ez a régi gumi, sík úton simán megyek 30-32-vel ha a Conti van fenn.

2. Jé, de fura, sokkal simábban, egyenletesebben fog az első fék, mint korábban, bár mintha nem fogna eléggé... Biztosan a selejtes/hibás gumi miatt volt.

Vissza:

ÓB+!!!

1. Fót felé egy sunyi emelkedő van. Oda 25, vissza 35km/h nagyjából azonos erőkifejtéssel, ugyanazon a szakaszon.

2. 30-ról próbálok megállni egy kicsit erősebben lassító teherautó mögött, kis híján beleállok. Ekkor esett le, hogy hintőport szórtam a külsőbe és amíg a belsővel szerencsétlenkedtem, egy kicsit összekentem a felnit is, de elfelejtettem letakarítani. Máris érthető a simább működés. :D

Törölt nick Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85787

Remélem, a folyosón (télen csak hűvös, nyáron sajnos forró) tárolt gumi kibír pár kilométert!

Visszaraktam az eredeti gumit előre, így megpörgetve nem sima ez sem de sokkal egyenletesebbnek látom, mint a korábbit. Viszont arra nem maradt erőm, hogy kipróbáljam.

Törölt nick Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85786

Egyébként esélyes, hogy gyári hibás a gumi, elég sok panaszt olvastam a conti grand prix-ről anno. Sajnos vásárlás után. De az is igaz, hogy a panaszok javarészt a vietnami(?) gyártású pèldányokra vonatkoztak.

Előzmény: henngergely (85784)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85785

Volt egy ilyen terv, hogy gyártok videót, de hajnalban valami szívinfarktusra emlékeztető érzéssel ébredtem, szóval most humánszervizt keresek, a bringa majd később. ;)

Előzmény: henngergely (85784)
henngergely Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85784

Valami képanyag lehet, hogy segítene rövidre zárni a témát.

Előzmény: Törölt nick (85782)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85783

Az 1. ponthoz kiegészítés: mennyire valószínű a szálszakadás a gyári hibával szemben?

Előzmény: nscatto1 (85781)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85782

1. Vadonatúj Continental, made in Germany pár, gyakorlatilag a felszerelés óta ilyen.

A szálszakadást(!) te mennyire tartod elképzelhetőnek?

 

2. Ki is hangsúlyoztam, hogy nem Gyurcsók mester bringás követőit keresem, nem távdiagnózist vártam, hanem visszajelzést, hogy a jelenség mennyire normális? (Különösen,  hogy kétszer volt szervizben azóta, egy sima centrírozás és egy éves karbantartás címszóval, két különböző boltban és senki sem szólt a gumik miatt, pedig normális helyeken járt)

 

 

Előzmény: nscatto1 (85781)
nscatto1 Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85781

Fölteszel egy kérdést - vélhetően azért - mert nem tudod rá a választ. Amikor megjön(nek) a válasz(ok), akkor kijelented, hogy nem jók a válaszok. Minek kérdeztél? Jó eséllyel szálszakadásos a külsőd, pár tucatszor jelentkeztek már itt ilyen kérdéssel, és nekünk is van ilyen irányú tapasztalatunk. (Neked vélhetően nincs, hiszen azért kérdeztél.) 

Jó bringázást.

Előzmény: Törölt nick (85778)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85780

Hát annyit tudok tenni az ügy érdekében,  hogy délelőtt leszedem az egyik gumit, megvan még a két eredeti, megnézem, mennyire változik.

De mondom, már legalább 2-3000km van bennük így, a komfort érzetet leszámítva eddig nem okoztak gondot.

 

Egyébként nem tudom, annak lehet-e bármi jelentősége,  hogy hajtogatós, könnyített gumikról van szó.

(230-240g szemben egy átlagos gumi 420-430g-os tömegével)

Előzmény: Ati_66 (85779)
Ati_66 Creative Commons License 2021.08.03 0 0 85779

A szál szakadást arról veszed észre, hogy deformálódik miatta külső. Ha pedig már észreveszed, hogy deformálódik, akkor bizony baj a szál szakadás.

Én mindig viszonylag olcsó 23-as külsőket vettem - mondjuk 8-8,5 Bar-ra felfújhatót, mert annyi kell a 85+ súlyomnak- és olcsó, többnyire Decás belsőt az utóbbi években. Talán egy külsőm volt ami szálszakadásos lett, de talán az is azért, mert valamire nem túl szerencsésen mentem rá és sérülés okozta. 

Szóval kimerem jelenteni egy rendeben lévő felni és gumi páros a belsőtől függetlenül soha nem olyan, mint amit leírtál. Az ép és jó külső jól szerelve szépen fut, nem imbolyog, nem üt sugár irányban és egyenletes keménységű mindenütt ha a belső is jól elhelyezett benne. 

Előzmény: Törölt nick (85778)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.02 0 0 85778

Ö... Olyat, hogy emiatt elszakad a gumi csak egyvalaki említett... erre válaszoltam, hogy talán ekkora baj még nincs. Szálszakadás tudtommal, önmagában nem katasztrófa. Henngergely ráadásul csak mint egyik lehetőséget írta, igaz, a másikat, a rosszul felrakott gumit talán sikerült kizárni, ha nem is egyértelműen.

A szar szövet sajna lehet egy selejtes széria eredménye. Elnézve egyes vásárlói értékeléseket, nem lenne egyedi. Bár ez elvben made in Germany.

Tényleg kb nullkilométeres kora óta ilyen, csak hol 8-8.5 baron használom, hol az ajánlott 7 körül és eltérő nyomáson mintha eltérő érzés lenne, plusz nem minden úton érezhető, így nincs pontos infom arról, hogy ténylegesen mióta érezhető fizikailag az ütés. (Konkrétan a Dunakeszin mostanában átadott bringaúton iszonyatosan idegesítő volt, miután átmentem a pár héttel vagy egy-két hónappal régebbi szakaszra a 2-esen, ott alig éreztem belőle valamit.

 

A kérdés elsősorban arra vonatkozott, hogy ez mennyire megszokott, nekem ez az első és utolsó outim.

A háttér meg annyi, hogy a Dunakeszi Decathlonban tavaly vagy tavalyelőtt láttam egy kiállított outit (a deca csúcskategóriás gépét), aminek hullámosabbnak látszott a gumija, mint az enyém. És nem volt egyértelmű, hogy én láttam rosszul, az is hibás volt vagy egyszerűen ezek a vékony gumik ilyenek.

 

Így érthető?

Előzmény: nscatto1 (85777)
nscatto1 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 85777

Feltettél egy kérdést, azzal kapcsolatban, hogy miért olyan a gumid, amilyen. A kérdésre egyöntetűen, többen azt válaszolták, hogy szálszakadás, és azonnal cserélni kell. A reakciód: "hát, én remélem, hogy ennyire nem nagy a baj..."

 

1: de

2: minek kérdezel, ha jobban tudod, reméled?

3: vidd be a kereket egy szervizbe, és megállapítják, hogy szálszakadásos

Előzmény: Törölt nick (85776)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.02 0 0 85776

Hát én remélem, hogy ennyire nem nagy a baj, mert úgy 2-3000km van bennük és kb 0km ota ilyenek.

 

Előzmény: bátyó (85775)
bátyó Creative Commons License 2021.08.02 0 0 85775

Szinte biztosan szálszakadás lesz a külsőben.

Az döcög egyre erősebben és jobban. Amíg csak szét nem robban.

Ezt szombaton tapasztaltam meg a Balaton megkerülése közben. Szerencsére a végállomástól 3 km-re történt, így nem kellett sokat tolni hazáig.

A lényeg, hogy a szálszakadásos külsőt célszerű gyorsan lecserélni.

Előzmény: Törölt nick (85774)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.02 0 0 85774

Leengedtem a gumikat, megigazítottam amennyire tudtam, újra felfújtam, de nekem változatlannak tűnik.

A külső anyaga viszont... Így megnyomkodva nem egyenletes. Itt puhább, ott keményebb. Mindkettő.

Előzmény: Ati_66 (85772)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.02 0 0 85773

Itt már szinte bármi lehet 🙂

 

Előzmény: Ati_66 (85772)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!