Mert akkor két mikrofonnal csinálhatok egy stereofelvételt mindent akusztikusan a helyérekeverve, ami amatőr szinten elfogadható, és nem kell hozzá keverő. (Profi technikában is alkalmazták a műfejes felvételt, az is valami hasonló.)
Ha viszont tényleg jót akarok, akkor nem úszhatom meg a hangszerekhez kiválasztott megfelelő mikrofonokat és a keverőt, no meg a stúdió helyiséget, de én nem ezzel akarok foglalkozni, hanem a zenéléssel magával, a hangfelvétel csupán demo célokat szolgálna. Ha majd nagyon megy a muzsika, akkor úgyis felvesszük valahol, ahol minden megvan hozzá. De addig is ...
Marad a magnó.
De azért mégegyszer megkérdezem:
Nagyon különleges kívánság egy olyan hangkártya az olcsóbb kategóriából, amelynek stereo mikrofonbemenete van?
(Csak úgy megsúgom, hogy az én régi GUS classic-omnak az van, de az sajnos csak 8 bites felbontással digiz, az meg nem elég semmihez sem.)
Hát ez az. Ha annyi nélkülözhető pénzem lenne, akkor előbb egy basszusfurulyát vennék. Annyiból épp kijönne.
Ehhez képest egy tizenvalahányezer forintos hangkártya nem lenne sokkal drágább attól, hogy ha nem spórolták volna le róla a stereo mikrofonbemenetet.
Na üsse kavics, felveszem magnóval, aztán majd a magnóról bedigizem.
Igen én most vásároltam so-so-sok pénzért egy professzionális pultot...
Ha érdekel a régi pultom, még eladó vagy cserélhető...
24 csatorna, 3 group, 2 effektút, monitor, Tape out...
adok még hozzá: 30m stage kábel + stagebox...
irányára : 120.000-
Nem értem mire gondolsz...
Ez a megoldás teljesen tökéletes így...
Ráadásul elég régen láttam már két fejjel rendelkező miksit, rájöttek ugyanis arra, hogy ha
egy házba szerelik a két fejet,
attól még nem lesz stereo, hiszen a hangforrást ugyan abból a helyzetből veszi...
Viszont egy keverővel meg lehet csinálni a panorámázást...
Az olyan hangkártya kiment már a divatból amelynek tisztességes stereo mikrofonbemenete van?
Direkt csinálják, hogy ne lehessen egyszerűen jót csinálni?
Ha veszel egy lájvot, akkor azon van egy mikrofon bemenet, ami dolgozik jobb-bal oldalra, ez még nem sztereo hang (ál sztereo), de a progi már két sávra rögzít (pl. a hozáadott wave szerkesztő), és van egy sztereo bemenet is.
Ha mondjuk CW9 -el csinálod (én ezt javallanám), akkor te döntöd el hogy a bejövő jelet hány sávra rögzíted, és sávonként beállíthatod, hogy hova kerüljön a sztereo térben (panorama).
Azonkívül a hangerőt és a hangszint is állíthatod sávonként...
Bár jobb ha van egy keverőd.
Ha lájv -val akarsz felvenni, akkor vedd fel a zenét több mikrofonnal egy keverőn keresztül, és a keverő jelét vidd a lájvba.
Fontos a keverőn lödd be a hangszerek arányát, mert később már nem tudsz hangerőt adni pl. a fuvolára, hanem csak az egészen tudsz bármi nemű korrekciót végrehajtani.
Az éneket pediglen utána...
Itt is figyelj az arányokra!..
PETYUS teljesen igazad van, hogy egyben szeretnéd felvenni, hiszen a pillanatnyi feeling nagyon meghatározó lehet...
Én spec ezt úgy csinálnám, hogy a hangszereket egyben venném fel, és az énekeket csak utána...
A hangszereket úgy hogy mindegyiket külön sávra, és elhelyeznék a teremben egy két térmikrofont is.
Ha normális felvételt akarsz, mutogatni kiadónak , rádióba stb., és nem csak munkafelvételt, akkor nemárt ha van egy jó keverőd is.
Meglehet csinálni keverő nélkül is, de akkor elég sok időt kell fordítani utómunkára...
Az éneket azért kell külön felvenni, mert nagyon kényes... Könnyű alá, fölé intonálni és akkor mindenkinek elölről kell kezdenie a darabot...
Ezenfelül más paramétereket kell belőni neki...
Persze lehet kötni is, de az már egy másik történet.
Ha vennék egy SB Live!-ot, és mikrofonos élő felvételt szeretnék készíteni (kamarazene, néhány hangszer + néhány énexólam), akkor a keverő használatát ugye nem tudom megspórolni?
Van ennek a kártyának stereo mikrofonbemenete?
Mert ha van, akkor jobb megoldás híján lehetne 2 mikrofonnal felvenni, kizárólag akusztikusan keverve.
Időben elkülönítve felvenni a szólamokat nem nagyon szeretném, az ugyanis akkor már nem kamaramuzsikálás.
Nos a válasz:
ha még csk most kezded, akkor vegyél egy
SB Live! -ot (ez a katyi cd minőségben képes dolgozni) és ismerkedj mondjuk a Cakewalk 9 -el.
(az egy multrack recorder progi). Az nem anyira bonyi mint a Cubase.
Ha meg multitrack kártyát szeretnél, az más tészta. Ott nagyon oda kell figyelni minden aprónak tűnő kis dologra...
Ez attól függ, hogy egyidőben, hány sávot akarsz felvenni.
Például én sokáig otthon úgy dolgoztam, hogy beírtam midiben a dobot, és arra gitároztam, énekeltem rá.
Ezt kezdetben (vagy 3-4 éve) egy Gravis kártyával csináltam...
Semmi különös cájggal.
Aztán ezt cseréltem egy SB Live! -ra...
A kulcs a MultiTrack recorder progi. Az nem baj ha csak 2 bemeneted van (fizikai sáv), mert a prg ún. virtuális sávjaira dolgozol, pl. a cakewalk 9 ben akár 256 sáv(!).
Viszont ha már egy egész zenekart akarsz élőben rögzíteni, hogy az arányokat utólag is lehessen állítani, vagy élő dobot szeretnél felvenni, akkor már egy komolyabb kártya kell.
Nekem most egy Terratec EWS88MT multitrack kártyám van ez 8 analóg és 2 digitális ki-bemenettel dolgozik egyidőben. 24bit/96kHz -en mintavételez.
(a cd minőség 16bit/44,1kHz).
Csak megsúgom egy ilyen kárta 170 ezer Ft, szóval nem túl olcsó...
Persze...
De hány audio sávot akarsz rögzíteni egymás mellé egy időben?
Mert ha csak 2(jobb-bal oldal) akkor, egy olcsóbb hangkártya tökéletes Pl. SB Live! value (OEM)
Ha többet, akkor komolyabb kártyára lesz szükséged...
Persze ne a kártyákról irjak...
Nos a feladat határozza meg a progit...
Ha csak 2 sáv, akkor a legjobb, a Sound Forge.
Ő wav-ba dolgotik.
Ha MP3-ba akarod egyből akkor Real Juke Box.
Ha többsávos felvételeket akarsz, akkor CakeWalk 9, Cubase VST 5, Logic 4.7, Saplitude 2496 a legjobbak.
Ha szükséged van még infora írj bátran.