Keresés

Részletes keresés

megré felügyelő Creative Commons License 2021.11.13 0 0 26303

szingapúr

na, ez a gond!

tele vannak a boltok ázsiából származó szarokkal.

olyan anyagokat használnak , hogy csoda.

csak a neve műanyag, vas, alumínium, műbőr,fa, stb. közben meg hitvány fos az egész.

azt a váltókart kilehet váltani, mondjuk egy ilyennel

 

Előzmény: János bácsi (26302)
János bácsi Creative Commons License 2021.11.13 0 0 26302

Sikerült megtalálnom a váltókaron a feliratot:

 

SL7-S10

SHIMANO

SINGAPORE

22.2

 

És így néz ki:

 

A kerékagyon pedig:

 

SHIMANO NEXUS

INTER7

SG-7C18

 

Az agy pedig ilyen:

Előzmény: henngergely (26301)
henngergely Creative Commons License 2021.11.12 0 0 26301

A váltókar alján van a típusa, SL-... kóddal. Ez a Nexus széria már jó pár éve kifutott, én a szegedi agyváltó szervizesnél érdeklődnék, lehet-e párosítani az SL-C3000-el. Ez az aktuális modell

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/nexus-c3000-int7/SL-C3000-7.html

Előzmény: János bácsi (26296)
henngergely Creative Commons License 2021.11.12 0 0 26300

És ne felejtse el hosszabbra cserélni a jobb oldali markolatot!

Előzmény: lomposlompos (26299)
lomposlompos Creative Commons License 2021.11.12 0 0 26299

Amit linkeltem, az Inter 7-es agyakhoz jó.

A csere annyi, hogy a váltókart felteszed a kormányra, befűzöd a bowdent ahová kell és a bowden végére felcsavarozod azt kis bizgenytűt, amit az agyra akasztasz. Majd a bowdenfeszességgel beállítod, hogy 4-esben a két pöcök egymás mellé kerüljön. Ha van kis szerelési rutinod, egy óra alatt mindennel készen lehetsz, a próbakört is beleértve :)

A bowden méretezése: 27. oldal:

https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-SG0003-07-ENG.pdf

Előzmény: János bácsi (26298)
János bácsi Creative Commons License 2021.11.12 0 0 26298

Nekem tökre bevált az eredeti tekerős, de nem tudom, hogy ez jó lehet-e a váltóhoz.

A "szekszervizekbe" jól elijesztgettek más váltóükar próbálgatásától.

Nomeg az sem mindegy, hogy mennyire bonyolult a cseréje.

Az eredetiből simán kiakasztható a bovden vége, különösebb utánállítgatás nélkül kb. 5 perces munkával cserélhatő lenne ugyanolyanra.

Előzmény: lomposlompos (26297)
lomposlompos Creative Commons License 2021.11.12 0 0 26297

Ilyet használok:

https://bikepro.hu/alkatresz_001/valtas_244/valtokar_252/valtokar_agyvaltohoz/shimano_nexus_sl-7s50_rapidfire_valtokar_agyvaltohoz_bowden_szettel_7s_csak_jobb_fekete

Én meg azért cseréltem le mert kis helyet foglal, a tekerős meg végigterpeszkedik a fél kormányon :)

Előzmény: János bácsi (26296)
János bácsi Creative Commons License 2021.11.12 0 0 26296

Nem tudom jó helyen járok-e a problémámmal, de ez a topik tűnt élőnek és a problémámhoz közelinek a címe alapján.

Segítséget és tanácsot, vagy tippet szeretnék kérni olyanoktól, akik profik a bringa szerelésben és biztosak a problémám megoldásában.

Van egy CYCO agydinamós, agyváltós, automata és park világítással rendelkező kerékpárom, amit imádok.

Egy Shimano Nexus Inter7 SG-7C18 típusú 7 sebességes agyváltóval szerelt biciklirő van szó.

Sajnos tönkrement a markolat váltója és végig böngészve a netet, nem találtam ugyanolyat, mint ami rajta van.

Ez egy teljesen ezüst színű fölül egy kör alakú forgó lappal, amin van egy jelölés, ami a házon lévő számok alapján mutatja, hogy melyik sebességben van éppen a váltó.

Ez forog a markolat forgatásával arányosan.

Levettem a felső burkolatát, amit csak egy kis csillagfejű csavar rögzített és nagyjából látható a szerkezete. A bovden ami hátra megy könnyen befűzhető, jól hozzáférhető.

Ám van a szerkezetben egy másik bovden is, ami a forgatható markolatra illeszkedik, egy kisebb vájúban megvezetve. Ennek a vájúnak a pereme van egy kis részen lekopva, ahol ez a rövid bovden kiugrik a vájúból. Ilyenkor a 4-8 sebességek ötletszerűen kapcsolódnak.

Visszakapcsolva 2-3 fokozatig a bovden a helyére kerül és jól működik a váltó, a következő 6.-7. fokozatig. Ilyenkor vagy a helyén marad és minden rendben, de legtöbbször megint csak leugrik.

Vissza az elejére és megint használható, vagy sem.

Megérett a cserére.

A gondom az, hogy nem találok sehol ilyen markolat váltó szerkezetet, csak más formájút.

Lehet-e valahol még ezt a típust beszerezni?

Van-e valamilyen most is kapható markolat váltó, ami feltehető ez helyett?

Tudna-e valaki egy tuti típust javasolni, ami biztosan megfelel a fentebb említett agyváltóhoz?

Szívesen veszek minden tippet, akár a régivel megegyező beszerzési forráshoz, akár egy másik típushoz, ami biztosan jó hozzá.

 

mzoli02 Creative Commons License 2021.11.05 0 0 26295

Köszönöm a választ!

Előzmény: henngergely (26294)
henngergely Creative Commons License 2021.11.05 0 0 26294

Csepeli, és szegedi agyváltó szervizt találtam a Google-n, ők szerintem segíthetnek a bajodon.

Előzmény: mzoli02 (26293)
mzoli02 Creative Commons License 2021.11.04 0 0 26293

Üdv Mindenkinek! Vettem egy bringát hibás SRAM S7 agyváltóval. Kicseréltem a komplett clickboxot és a váltókart. Ha valakinek lenne hozzá magyar nyelvű leírása hogy hogyan kell beállítani és megosztaná velem, nagyon hálás lennék. You Tube-on csak angol nyelvűt találtam. Szép napot!

XNC Creative Commons License 2021.11.03 0 0 26292

Köszönöm a tippet!

Előzmény: halaloszto (26290)
XNC Creative Commons License 2021.11.03 0 0 26291

akar = akart.

Elgépeltem, mert már megcsináltam.

Előzmény: XNC (26289)
halaloszto Creative Commons License 2021.11.03 0 0 26290

A vezetőgörgő? Persze, ha sosem volt takarítva. Felteker minden szart, meg a persely is kikopik idővel benne.

Előzmény: XNC (26289)
XNC Creative Commons License 2021.11.03 0 0 26289

Ti már találkoztatok ilyen hibával? :

a váltóban a fogaskerék alig akar forogni....

CB Híres Creative Commons License 2021.10.19 0 0 26288

A váz külső újrafestését egyenlőre hanyagolom,marad az ütött/kopott,de gyári festés és matricázás. 

Előzmény: CB Híres (26287)
CB Híres Creative Commons License 2021.10.19 0 0 26287

Lenne egy olyan kérdésem,az újdonsült Schwinn montim kapcsán,hogy érdemes valamilyen "üregvédelmi" kezelést csinálni a vázon? Rainolds crmo váz egyébként. Koppon lecsupaszítottam,és mivel nem mai darab,ezért a nyereg váz csőbe,a kormány szár részen,olyan oxidált a felület. Érdemes ezzel foglalkozni valamilyen szinten?

CB Híres Creative Commons License 2021.10.01 0 0 26286

Látod mennyivel egyszerűbb dolga van annak,akinek a futás a hobbija?! Ott max az ember térde ropog🤣🤣🤣! Fene tudja. Igazából sok minden adhatja a hangot

Előzmény: irreverzibilis (26285)
irreverzibilis Creative Commons License 2021.10.01 0 0 26285

ez se a jelenség oka és nagy nyomással se szoktam a bicajt,nyeregcsövet is megkentem úgy,hogy totózok tovább

Előzmény: CB Híres (26281)
Léjjjzer Creative Commons License 2021.09.30 0 0 26284

Mosással vertem már ki pedálból zsírt, utána volt hangja. PD-GR500. Újra zsíroztam és elmúlt. Azóta nem mosom nagy nyomással :) 

Előzmény: irreverzibilis (26283)
irreverzibilis Creative Commons License 2021.09.29 0 0 26283

ebben nagyobb lehetőséget látok,szoktam néha oda koccolni kanyarban a pedált:)

Előzmény: CB Híres (26281)
CB Híres Creative Commons License 2021.09.29 0 0 26282

....ja...a poros földútból kiindulva én is nyeregcsövet tisztítottam,meg pedált karbantartottam,aztán utána néztem a hajtókart.

Előzmény: CB Híres (26281)
CB Híres Creative Commons License 2021.09.29 0 0 26281

Nekem is múltkor elkezdett kattogni az outi,pont mint nálad,a pedál,...a bal pedál lenyomásakor. Előtte elég poros-földes úton is jártam. Nekem végül is az integrált hajtómű hajtókart odaszorító 2 imbusz  csavarja lazult fel minimálisan...hogy hogyan nem tudom???!  Úgyhogy ott is nézz körül. Azóta ismét csendbe van👍!

Előzmény: irreverzibilis (26279)
megré felügyelő Creative Commons License 2021.09.29 0 0 26280

van amikor csak terhelésnél mutatkoznak meg a zörejek, kattogás, stb.

a pedált már kizártad, első körben én fellazítanám pld. nyeregcsövet megkenném, középcsapágyat, aztán újból meghúznám.

volt olyan, hogy állóhelyzetben tekertem a hajtókart, jónak látszott, felülve meg kattogott, recsegett.

hajtómű, lánc, racsni , kisakkozásával tudtam megszüntetni.

Előzmény: irreverzibilis (26279)
irreverzibilis Creative Commons License 2021.09.29 0 0 26279

kattogott a bicajom a pedál lenyomásakor,gondoltam hogy a pedál a bűnös,amúgy se tetszett kicseréltettem,de még mindig csinálja, Shimano BB52-es integrált csapágy van a hajtóműnél,ez is képes hangot adni erősebb nyomatékra meginduláskor,- korábban sima monoblokkos volt,- vagy más is lehet? tudom akár nyeregcső is lehet,de érzem a talpamon a roppanást is,pedig állóhelyzetben ahogy tekerem a hajtókart,nem érzem hogy rágna,akadna a hajtómű/középcsapágy

tanárnéni kedvence Creative Commons License 2021.09.27 0 0 26278

Igen. Vettem olyan gyerekbringát. Nagyon hámlik. :)

Meg volt, amit megfújtak a házból, de az sem segít neked.

Előzmény: orygabor (26277)
orygabor Creative Commons License 2021.09.27 0 0 26277

Sziasztok!

 

Fújt már valaki biciklivázat házilag?

orygabor Creative Commons License 2021.09.21 0 1 26276

Sziasztok!

 

A Lidliben f@sza szerelőállványt árulnak 10 pénzért. Kipróbáltam, frankón megtartja a cca. 18 kilós trekkinget.

JR Frank Creative Commons License 2021.08.27 0 0 26275

Szia,

Köszönöm az észrevételt, de nem márkás hajtókar, és csak utcai használatról van szó. Meglátjuk, de köszönöm legközelebb körültekintőbben járok el.

Előzmény: marcony (26274)
marcony Creative Commons License 2021.08.26 -1 0 26274

T. Frank!

 

Az jó, hogy sikerült kicsavarnod a tengelyt, de megdicsérni mégsem tudlak, mert nem figyeltél arra amit mondok.

Ugyanis akkor, ha egy márkás hajtókarod van, és 115 fok fölé melegítetted, könnyen tönkremehetett.

A jó hajtókarokat olyan alu ötvözetből gyártják, melyek hidegalakítás után, szobahőmérsékleten edződnek meg, mert ekkor válnak ki az ötvöző aluminátok, cca. 2 hét alatt.

Ezek 115 fokon már kilágyulnak, elvesztik izmukat. :-))

 

Használatuk veszélyesé válik.

 

Üdv:

M

Előzmény: JR Frank (26272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!