Keresés

Részletes keresés

Vennd51 Creative Commons License 13 órája 0 0 53635

Gratula👍👍👍

Előzmény: vjano (53634)
vjano Creative Commons License 1 napja 0 3 53634

Nos, a műtét sikerült, ravasz voltam: csak a rossz érintkezőt cseréltem.

Előzmény: BPeter11 (53631)
vjano Creative Commons License 2 napja 0 1 53633

Köszönöm, jól leírtad, még keresgélek a neten, youtube-on, hátha találok még hasznosságokat.

....és gyűjtöm a bátorságot...:-)

Előzmény: BPeter11 (53631)
sefotos Creative Commons License 2 napja 0 0 53632

Olvasgatod a könyvet? (angolul...)

Előzmény: sefotos (53629)
BPeter11 Creative Commons License 3 napja 0 1 53631

Szia!

Az első, hogy szétszedéskor ne essen bele az akku tartó sín az elektronikához. Széthúzáskor amint lehet, vedd ki, és jegyezd meg, hogyan volt benne.

Második lépésként a biztosítékot kell kivenni. Visszarakáskor ne ijedj meg, lesz egy kis szikra. Határozott mozdulattal nyomd vissza a helyére.

Ha 48V-os az akku, akkor a bizti után vedd le a BMS csatit, majd a két akku csatlakozót. 

Utána már csak arra ügyelj, hogy rendes legyen a forrasztás, a vastag akkuvezeték ne legyen hidegforrasztású. És persze nem árt minden vezetékre zsugorcsövet húzni.

Összeszerelés fordított sorrendben, mint a szétszedés.

Előzmény: vjano (53630)
vjano Creative Commons License 3 napja 0 0 53630

Sziasztok, gyári BionX rendszert használok.

Az akku csatija "elvásott", van cseredarabom, a tapasztalt barkácsolóktól kérnék segítséget, hogy mire kell figyeljek, milyen trükkök vannak az akku szétszedésekor, az új csati cseréjekor.

Köszönöm.

 

sefotos Creative Commons License 5 napja 0 0 53629

Küldtem segédletet. Ezzel el lehet indulni.

Előzmény: oregsas (53628)
oregsas Creative Commons License 5 napja 0 0 53628

Persze, értem amit írsz.

Ezt csak szélsőséges példának hoztam fel mert már vannak bolondbiztos elektronikák amit nem lehet elrontani. Szívem mélyén éreztem ,hogy marhaság. Még emlékszem a tanultakra ,elemek soros és párhuzamos kapcsolása . Csak arra gondoltam , hátha ennyit változott a tudomány.

Valójában elektroműszerész és villanyszerelő vagyok az őskorból. Mikor én kezdtem dolgozni még csöves és tranzisztoros szabályozók voltak divatban . A rövidzárlatbiztos tápok is csak ezután jöttek.

Papírgépeket hajtását javítottunk és  ezt ne jegyezd meg - Ward leonard hajtás volt mágneses erősítővel - ilyent legfeljebb múzeumban láthatsz 5-800 Kw. Aztán jöttek a tirisztoros DC hajtások  , majd a frekvenciaváltós indukciós motorok , majd a szervó motorok és a kefenélküli DC motoroknál már végleg elvesztettem a fonalat.

Csak azért szaladtam bele a kérdésekbe , mert nekem ez a 18650 akku elég ismeretlen terület, a BMS.-el is csak nálatok találkoztam a fórumban.

Előzmény: dhpage (53625)
8bitmax Creative Commons License 5 napja 0 0 53627

Igen néztem veszek majd, annyira nem sürgős mert van egy komolyabb liitokala is vagy hogy írjak, az is sokat tud.

Előzmény: sefotos (53626)
sefotos Creative Commons License 5 napja 0 0 53626

A Volcraft helyett pl. Miboxer C4-et lehet venni, más világ. Abszolut univerzális, csatornánként.

Előzmény: 8bitmax (53622)
dhpage Creative Commons License 5 napja 0 0 53625

a legrosszabb ötlet ennyire eltérő töltöttségű cellákat összepakolni :)

Előzmény: oregsas (53619)
dhpage Creative Commons License 5 napja 0 0 53624

van olyan bms ami tud ilyet (változó cellaszám), de annál külön leírják és példa is van, mert nem mindegy honnan kezded a rövidrezárást.
ha ennél nem írták, akkor nem tud ilyet. és tényleg tönkre is mehet, ha csak úgy rövidre zárogatsz dolgokat.

Előzmény: oregsas (53617)
8bitmax Creative Commons License 5 napja 0 0 53623

ipcl toltok jok

Előzmény: 8bitmax (53622)
8bitmax Creative Commons License 5 napja 0 0 53622

 Az Volcraft ipcl toltom jom, sajna pont a mult heten ment tonkre az enyem, es raadasul javithatatlan. Mondjuk 10 evet kiszolgalt.

 

 

Előzmény: oregsas (53621)
oregsas Creative Commons License 5 napja 0 0 53621

Köszi !

A lényeg az volt , hogy megértsem a működését.

Nekem is van egy ceruza akksitöltőm.

 

A működési módjai közt van olyan mint amit leírtál :  töltés

                                                                                   merítés 

                                                                                   regenerálás  - tölt merít -

Most már értem, miért nem megy , hogy ennyire eltérő kapacitásokat kezeljen.

Ez VOLTCRAFT töltő párhuzamos működésű, így megtudja csinálni , hogy egyet tölt egyet kisüt  kettő pedig üres.

A BMS pedig soros működésű, ráadásul a nyáklapon belül is a közbenső akksiknak vékony a huzalozása.

Amennyit nekem erről  tudni kell azt most megtudtam. megnézem hány voltosat akarok pl. 6S10 . Akkor 6 akksi sorba " 6*3,7V" 10A , ez gondolom a kisütőáramra vonatkozik.

Azt tudtam , hogy ti bringások az akksikat nagyon vágjátok , ezért fordultam hozzátok.

Ez csak kitérő : vettem egy GIANT pedelecet az asszonynak biztosan ismerd ezt a típust . Két akksija van

amit át lehet kapcsolni a kormányon. Úgy emlékszem 2* 396Wh kapacitással. Emlékszem szerint 7 sorba és ötször párhuzamosan volt kapcsolva , tagonként 35 db 18650 akkuval.

Az asszonynak nem tetszett, nagyon nehéznek találta , ő inkább teker a régi agyváltós biciklijével.

150.000.- ért vettem és 145.000.- ért eladtam 3 nap után . Ennyit megért a tapasztalat.

Nekem is nehéznek tűnt a bicikli ,és kb 40 Km tudtam menni a két feltöltött akkuval sima úton szálcsendes időben a legnagyobb rásegítéssel.

Kimértem az akkuk kapacitását: egyik 80% a másik 65% volt.

Úgy mértem: feltöltöttem, majd két sorba kötött autó izzóval merítettem ,mindegyik izzón a tompított és a reflektor is be volt kötve. Ez kb 190 - 200 watt volt, amennyire még emlékszem.

5 percenként mértem az áramot és a feszültséget amíg el nem értem a könyököt ahol leesett a feszültség.

Majd összeadtam az 5 perces wattórákat.

Még egyszer köszi , hogy smirglizted az agyam. Én eddig csak az autó és motorkerékpár ólomakkukat ismertem .

 

                                                                                                                                                      

Előzmény: 8bitmax (53620)
8bitmax Creative Commons License 5 napja 0 0 53620

Ha az idők végzetéig rajta hagyod, akkor jó lesz, de gondolom ennél gyorsabb töltést akarsz :-)

 

Kicsit megmagyarázva:

 

Az egyszerű, általánosan kapható  bms amit beraktál úgy működik, hogy  rátett akkukat elkezdi tölteni egészen addig, amíg az első akkumulátor el nem éri a felső max feszt, liion esetén z 4.2V környéke. Ekkor a töltést leállítja,  és elkezdi kisütni a legmagasabb feszü cellát 20-50mA környéki árammal egy adott/meghatározott szintre (4.1-4.15V környéke). Amikor ez megtörtént, újra engedélyezi a töltést, és valamelyik cella megint el fogja érni a felső feszt, majd tiltja a töltést, és azt kezdi el visszasütni. És ez így megy egésze addig mindegyik azonos feszen nem lesz, ekkor viszont magának a töltőnek a fesz korlátja fogja leállítani a dolgot a CV (constans voltage) feszültség miatt.

 

Nézükk a lenti felvázolt esetet, és egyszerűsítek is hogy érthető legyen. Most csak a 2-es 1 db feltöltött, és a 4-es két darab lemerültet nézzük meg ebben a konfigban, a többivel ne foglalkozzunk.

 

Beteszed a cellákat, a 2-es 1 db cella eléri a felső 4.2-4.25V-os feszt igen hamar, kb azonnal ha fel van töltve. Töltés azonnal meg is áll, elkezdi ezt a cellát visszasütni mondjuk 4.1-4.15V környékére. Ezt meg is teszi tegyük fel 1 óra alatt, függ a kisütőáramtól és a cella kapacitásától. Engedélyezi újra a töltést, ekkor elkezd az összes cella töltődni, de ugyanez a cella igen hamar újra eléri  a 4.2-4.25V körüli feszt, kb percek alatt, ekkor újra leveszi a töltést, és ezt elkezdi kisütni megint..... Ezt fogja kb 500-1000x megjátszani egy órás ciklusokkal. azaz kb ennyi (500-1000)óra alatt, és kb addigra fel fog töltődni a leggyengébb cella is, egy egy ciklusban 20-50mAh-t beletöltve a cellákba. És ha 2 db cella van párhuzamosan, akkoe ezt meg lehet szorozni kettővel.


Szóval nem megoldás.

 

Azt amit szeretnél nem javaslom, hogy ennyire eltérő állapotú cellákat kössünk sorba, csak nagy szívás lesz a vége és folyamatosan ez lesz. Ami ilyen konfigban tud segíteni az az aktiv balanszer, az egyenletesebben fogja tölteni kisütni. De ez igazából az aze st lenne, hogy egy rossz módszert egy rossz megoldással próbálunk kompenzálni.

 

 

 

 

Előzmény: oregsas (53619)
oregsas Creative Commons License 5 napja 0 0 53619

8bitmax  köszönöm .

Én sem adtam rá sok esélyt, hogy ez így működne.

Marad az , hogy a feszültségnek megfelelő vezérlőt használok, vagy párhuzamosan töltöm - cellánként - és sorba  merítem.

Még egy elvi kérdés : ha pl. 4S30A vezérlőbe tennék 1. 1db lemerültet

                                                                                    2. 1 db töltöttet

                                                                                    3. 1 db 50%-osat    

                                                                                    4. 2db. lemerültet  

ebben a felállásban képes lenne mind az 5 cellát 3,7 voltra tölteni, vagy ez már sok neki ?

Ez csak olyan okfejtés , érdekességnek .

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 8bitmax (53618)
8bitmax Creative Commons License 5 napja 0 0 53618

Röviden: nem fog így máködni.

 

Ha "rövidrezárod" az adot cella helyét, akkor a bms tiltani fog, mert mélykisütött cellaként fogja értelmezni, nem fogja tudni megmérni az adott cella feszét, pontosabban az 0.0V lesz. Legalábbis ha jól működik a bms, akkor ennek kellene történnie. Egyes régi felépítésű bms-ek akár tönkre is tudnak menni egy ilyentől egyébként, függ a bemenő fokozat felépítésétől.

 

A 2-4 cellás 10-40A-es bms-ek gombokért, kaphatóak, párszáz ft darabja, nem érdemes szórakozni ilyennel.

 

 

Előzmény: oregsas (53617)
oregsas Creative Commons License 5 napja 0 0 53617

Lenne egy kérdésem a szakikhoz.

Most kezdtem játszani bontott 18650.-es akksikkal. Egyelőre csak ezt a legolcsóbb 1 cellás töltésvezérlőt használtam. A kínai horgászfejlámpába szereltem és telefontöltővel használom. oda csodálatosan megfelelt.Mivel több feszültségen szeretném használni,  szerintetek az lehetséges , hogy vennék egy 4S10A vezérlőt

és 1,- 2, -3 vagy 4 soros cellát töltenék.

Ezt a rajzot most a netről koppintottam , de lényeg ez lenne.

Van néhány régi NiFe  akkus csavarbehajtóm , azokba szeretnék 18650.-es akksit tenni.

Pl: 2 cellát töltenék az 1.-es és 2. pozícióban a 3. és 4. helyet pedig rövidre zárnám.

Természetesen a töltőfeszültséget ennek arányában csökkenteném és kisütéskor lenne 7,4 voltom.

Ez járható út ? Vagy minden feszültségre külön töltésvezérlőt kell használnom.

 

 

Capt.IQ229 Creative Commons License 5 napja 0 0 53616

Igazad van. ELNÉZÉST.

Ezen átsuhantam véletlenül.

Viszont a lényegen ez mit sem változtat. Ismertek a szabályok, ami abba nem fér bele az abban nincs benne, bárki bármit is mond.

Előzmény: 8bitmax (53615)
8bitmax Creative Commons License 5 napja 0 0 53615

Félreérted.

 

Beidézett tőlem, csak kihagyta ami erre utal, idézőjelet, stb, és erre reagált.

Előzmény: Capt.IQ229 (53614)
Capt.IQ229 Creative Commons License 6 napja 0 0 53614

Hát ha akarod, akkor jelentkezz be, hogy vevő lennél,

Miért Ő jelentkezzen be.

Te futtatod a témát napok óta.

Gyakorlatilag mindenki tudja, hogy mik a szabályok, csak te nem tudod értelmezni a 300W és a gázkar kérdését. Illetve, hogy a 600W az esetleg több-e mint a 300W.

Előzmény: MrDawn (53605)
Capt.IQ229 Creative Commons License 6 napja 0 0 53613

Teljesen OK, 2,25-nél említi a belügyminisztériumi jóvahagyást, legyen ez bármi is.

Innentől semmi gond a használatával.

El kell kérni ezt az igazolást és íratni velük egy felelősségvállalást amiben minden felelősséget átvállalnak mind rendőri intézkedéskor, mind balesetkor.

Ügyvéd, közjegyző akármi jelenlétében.

Tuti belemennek, hiszen tök biztos a dolgában.

Innen már csak azt kell majd bizonyítani, hogy te jóhiszeműen hittél el mindent, pl. egy balesetnél.

Előzmény: MrDawn (53601)
Leon1 Creative Commons License 6 napja 0 0 53612

De lehet hogy a legjobb lenne megpróbálni élesben és akkor meg tudnánk hogy mit szól hozzá a rendőr. De eddig még egyszer sem állítottak meg.Igaz hogy falun lakok és igaz hogy Romániában. Nálunk talán még nem veszik annyira szigorúan mint Magyarországon. Itt nálunk nagy divat lett hogy biciklikre szerelnek 80 cm³ benzines motort és azt mondják a vevőnek hogy nyugodtan mehet vele jogsi nélkül is,a rendőr nem fogja megállítani.Elég ha betartja a max 25 km/ h -t ,amit kérésre be tudnak állítani.Na de ezt azért nem hiszem,mert nem elég hogy 80 cm³ motor,de még gázkarral is müködik.Na de ha egy ilyent nem int le a rendőr akkor gondolom engem sem a lenti hozzászólásban leírt használati móddal.

Előzmény: Leon1 (53611)
Leon1 Creative Commons License 6 napja 0 0 53611

De én betartom a törvényt. Csak egy motort használok, max 25 km/ h , a gázkart nem használom ,csak disznek van ott.Akkor miért szólna bele?Ha a bicikli csomagtartón vagy egy utánfutón szállítanêk még egy motort ,abba is bele szólna, hogy miért?De hisz nem használom 

Előzmény: XNC (53609)
b_zsiga Creative Commons License 6 napja 0 0 53610

Ez nem teljesen igaz

 

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

 

 

116. § *  (1) A kerékpárt fel kell szerelni

 

d) egy előre fehér vagy kadmiumsárga fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható lámpával,

e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,

 

(2) Az (1) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott világító berendezés elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen is. A világító berendezések által kibocsátott fény villogó üzemmódú is lehet.

 

Az mondjuk nekem sem világos, hogy ha a kerékpáron nincs lámpa, akkor nappal is rajta kell-e lenni a kerékpárt hajtó személyen a lámpának?

Előzmény: XNC (53609)
XNC Creative Commons License 6 napja 0 0 53609

Beleszólhat.

Pl. hiába van nappal, üzemképes lámpának akkor is kell lennie a kerékpáron.

Előzmény: Leon1 (53607)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 6 napja 0 0 53608

Emberi ero hajtasara rasegit,anelkul nem hajthatja a jarmuvet.De ezt teljesitve lehet rajta gazkar.

Előzmény: Leon1 (53607)
Leon1 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 53607

Még egy idevágó kérdés.Van egy házilag épített elektromos biciklim ,amelyen 2 motor van : egy hátsó agymotor és egy nyomaték érzékelő kozépmotor és gázkar is.Na most ha én a közutakon csak a középmotort használom.ami csak pedálozás esetén indul és a hátsó agymotor nincs bekapcsolva (csak kerék szerepe van) és ezáltal a gázkar sem működik,akkor engem megbüntethet a rendőr hogy nem törvényesen közlekedek?Végül is betartom azt hogy max 25 km/ h,csak pedálozással indul a motor ,gázkart nem használok ,motor 300 W. Aztán hogy mivel van még felcicomázva a bicikli ami nem müködik rajta,mert nincs bekapcsolva az vajon mennyire sérti a rendőr szemét? 

Mindkét motort, gázkart stb csak terepen ,erdő között használom.

8bitmax Creative Commons License 2021.09.15 0 0 53606

Nézd, beszélgethetünk róla hetekig, ha nem kéred el és nézed meg pontosan mi szerepel az adott minősítésben igazolásban akármiben, addig nem fogsz előrébb jutni, és csak találgatunk.

Előzmény: MrDawn (53605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!