Segítsetek, hogy és hova kell bekötni a TongshengTSDZ2 lámpavezérlő kábelt? Egyáltalán érdemes-e a világítást erről működtetni? ... Mert felhívták a figyelmem, hogy 6V és max. 3W-al lehet terhelni. Más ötlet a világításra? Jöhet :) ... köszi
Én első lépésként amikor új vezérlót helyeztem üzembe, azzal kezdtem, hogy kerestem egy 24Volt 50Watt reflektor izzót "busz égő" . De jó lehet 12Voltos is sorbakötve a tompitott+refi csatlakozóját. Ezt sorbakötöttem a vezérlő végfok tápjával, ezen keresztül kapja az akkufeszt. Ha minden jó, akkor ki lehet venni az áramkorlát izzót.
Ezután lehet próbálgatni a fázissorrendet, van egy olyan kombináció, amikor minden jónak tűnik, de bazi nagy áramot vesz fel ez látszik a reflektor izzón nagyon világit kis gáznál is felemelt keréknél is. Már több mint 10éve, hogy így beszereltem a 84Voltos vezérlőt, szépen működik 110Voltal , most is.
elkezdtem a másik (régebbi) vezérlőhöz a hall szenzor vezetékeket, meg a power szálakat is kombinálni
itt az első, hogy nekem az lett volna logikus, hogy elég kéne legyen csak a hall szenzor vezetékeket kombinálni, de úgy emlékszek, hogy ezt egy 6 oszlopos táblázatban kell csinálni, és minden kombináció játszik
mindenesetre, most az történik, hogy a kerék a legtöbb kombinációval meg sem moccan, ha mégis, akkor is csak egészen kicsit
a vezérlőből nem 5V megy a Hall tápjára hanem csak 3.8V, a vezérlőbe kb 52V megy be
amikor ezt legutóbb csináltam, akkor a motor kb minden kombinációban mozgott, és rángatózott, vagy forgott is, de darabosan, most kb semmi
kézzel forgatva, darabosan fékeződött (vezérlő áram alatt, egyébként simán jár)
én most azt gondolom hogy ez a vezérlő is kuka
minden kombináción nem mentem végig szisztematikusan
meg lehet ezt állapítani valamilyen egyszerű módon?
A vezérlőelektronikából kijövő vezetékkötegben ha találsz olyan csatit ami k.b. 5-10-cm és vissza megy azt húzd szét,1 szálas vezeték.Gyorsabb lesz de hamarabb merül az akkupakk.Ezt a konkrét kerékpárt nem ismerem,de a régi E-kerékpároknál működik.
a probléma, hogy az a kis nyák, amibe a hall szenzorok voltak beültetve, lényegében megsemmisült a sok ki/be forrasztástól
próbáltam próbapanelből másikat faragni, de ezt nem lehetett a hall szenzorokkal együtt a helyére tenni
most a következő próbálkozás az lesz, hogy a hall-okat szilikongumival már beragasztottam a helyükre, és ahogy időm engedi, a lábakra vezetékeket forrasztok, és ezt kötöm rá a táp + hall vezetékekre
a szigetelést szilikon csővel tervezem megoldani, és gyorskötözővel az egész le lesz kötve a motorra
van ebben a megoldásban gázos dolog, amire készülni kell?
csavarkötés nem jó - a rázkódástól kilazulnak a csavarok
olyan melegre nem számítok ebben a motorban hogy a forrasztás megolvadjon, pláne ezekkel az új rohs forraszanyagokkal, ami alig akar a pákától is olvadni, kb csak ott olvad, ahol gyanta is van még
merevedik és el fog törni?
hall csere macerás lesz, de bevállalom
kicseréltem a gyári kábelkorbácsot is hosszabbra, barkácsboltos, de gumiszigetelésű 3 ér a fázisokon
"Ha hall jeladó ment volna tönkre attól még forognak a kerék nem csak zajosan?"
Ha csak 1 rossz, akkor foroghat, ha az összes, akkor nem.
"kereket valahogy ki lehet tesztelni ha adok neki direkt àramot?"
Amire gondolsz, úgy nem.
"olvastam ha a gàzkar +- uszt összezàrom teljes fordulaton forognia kéne a keréknek"
Nem, az úgy egy zárlat lenne. De ha a jel-vezetékkel kötöd össze, akkor sem, mert másképp működik.
"Ha 48 voltos rendszerre ràdugom az én kisebb motoromat tesztelni kibírja ?"
Tesztnek jó, de csak terhelés nélkül próbáld. Ha üresen simán forog, akkor a motor jó.
Ha a vezérlőd rossz, akkor egy zárlat miatt a motor hallokra is juthatott akár túlfesz, ez vagy a fenti motor próbánál derül ki, vagy egy új vezérlővel.
A vezérlődet ne próbáld ki másik jó motorral addig, amíg nem biztos, hogy a hallokra nem jut-e 5V-nál nagyobb fesz. Ezt meg lehet mérni a mostani helyzetben is, ha van műszered, de valóban inkább szerelőre érdemes bízni, ő meg a fentieket mind megnézi majd.
Én nem próbálkoznák 36V-s rendszert 48V-al terhelni. Szerintem jobban jársz, ha elviszed egy szervízbe, hogy tegyék rendbe. Addig még a kisérletezgetéseiddel nem vágod haza az egész rendszert.
Gyújtáson mit kell, vagy mit lehet állítani? Gyújtás vagy van, vagy nincs. Azon nincs mit állítani. Nincs olyan, hogy egy kicsit állítok rajta, hogy erősebb legyen a gyújtás.
Műszerfal mutat làmpa is van de a kerék mégse moccan egyszer lett àllitva azóta nem megy .Gàzkart kicseréltem újra akkor sem megy kimértem a gàzkar vezetékeit a vezérlőig ott nincs szakadàs a kereket meg elég gàz szétszedni.Ha hall jeladó ment volna tönkre attól még forognak a kerék nem csak zajosan?vezérlőt kéne valahogy kimérni meg a hall jeladókat gondolom .kereket valahogy ki lehet tesztelni ha adok neki direkt àramot?olvastam ha a gàzkar +- uszt összezàrom teljes fordulaton forognia kéne a keréknek de semmi meg se moccan
A kulcsot elfordítva nincs a műszerfalon semmi visszajelzés p.l. akkutöltötség mutató akkor biztosítékot nézd meg.Lehet még gázkar,vagy motor hall ic,vagy vezérlő.Az akkupakra is rámérhetsz.
Ki próbáltam azt a módszert amit korábban írta egyik sórumtárs. És még videó link is lett felrakva. Behúztam a féket és ráhúztam a gázt. Majd rákapcsoltam a gyújtást és vártam 15 másodpercig. Elengedtem és levettem a gyújtást, majd vissza a gyújtást és próba kör. Az eredmény az lett, hogy 25 km/h helyett 16 km/h lett. Megcsináltam még egyszer a módosító műveletet és vissza állt a 25 km/h. Ez a 2 hete vásárolt 3 kerekű Lofty bicaj.
És írta a következőket is: Amikor először jelentkezett a hiba, ~2000 méter emelkedő után jött ki, most már ~1000 méter után.
Én ezt nem ALAP problémának érzem, hanem időszerű ROMLÁSNAK.
És hát az a cella ami már látható romlást mutat, az "percek alatt" fog tovább/véglegesen elromlani.
8,25A-es Samsung cellából faragott akkum 6 év 6600km és némi csónakmotorozgatás után "0" gyengélkedést mutat. Valahol 5000 környékén tesztelgettem egy komolyabbat cellánként, de felesleges volt. Most majd 10000 körül majd újra.....