Sziasztok! Beszereltem egy új vezérlőegység-kezelő párost a kerékpáromba, de sajnos fennáll egy érdekes hibajelenség. A kerékpár felemelt állapotában minden funkció tökéletesen működik, azonban a próbaút során, terheléskornem húz érezhetően a motor. Dolgozik ugyan, ez bár halkan, de bizonyossággal hallható, viszont kicsit sem segíti a kerékpárt egyik fokozatban sem. A beszerelés precízen, pontosan és szakszerűen történt meg, tehát bármi olyan beavatkozás, vagy figyelmetlenségből eredő téves bekötés, ami károsíthatta volna a vezérlőt, teljesen kizárt. A programozást is alaposan elvégeztem, a lehetséges variációkat kipróbáltam.
Van-e valami, amit még megpróbálhatok a helyes működés érdekében? Mi lehet az oka a hibajelenségnek?
A négy pontból nekem első körön a digitális vezérlő rápróbálása a legkönnyebben elérhető, és kivitelezhető. Meg tudok szerezni próbára egy ilyen komolyabb kezelőt, talán nagy bajt nem csinálok ha csak simán rádugom, mert vagy elfogadja, vagy nem, de meghibásodást elvileg nem okozhat egyik félben sem - jól gondolom?
Ha megpróbálom a leirtakat nem vágja haza teszi tönkre a vezérlőt vagy az agymotort valami? Folyamatos fékezés és teljes gázadásra gondolok. Lehet megpróbálnám ha veszélytelen. Köszönöm a válaszod.
Hát tény és való, egyszerűbb volt ezt mondani neked, hogy nem oldható meg a probléma, mert így simább a végeredmény :-). Bár lehet tényleg nem is tudja, hogy megoldható….
A vezérlőd egy Lishui vezérlő, ami egy ismertebb kínai gyártó, nagyon sok más néven futó kontrollert is gyárt.
Ha minden igaz, akkor egy STM32 alapú mikrovezérlő van benne.
A Lishui vezérlők viszont paraméterezhetőek, de nem feltétlenül sima ügy. Négy módja van.
1. Létezik hozzá külső USB hardver, ami nem más, mint egy soros-USB átalakító. Persze jó kérdés, hogy sima mezei soros USB adapter megfelelő-e, vagy kell a cég általi gyári, és van-e benne valamilyen szoftveres trükk vagy azonosító, vagy akármi.
Az adapter birtokában viszont a vezérlő paraméterezhető, bár azt nem tudom megmondani milyen mértékben, és pl a te általad kívánt dolog változtatható-e (valószínűleg igen). Ha van esetleg otthon soros-USB mezei átalakítód, akkor egy próbát megérhet, pár perc alatt kideríthető. A szoftver pedig letölthető a gyártó oldaláról (kérdés adott vezérlőt kezeli-e).
2. Létezik hozzá gyári BT adapter, ami szintén a soros portjára csatlakoztatható. Itt is kérdéses, kell-e hozzá a gyári adapter, vagy egy sima soros-BT adapter csatlakoztatható-e. Ha igen, akkor van hozzá telefonos APP, ami letölthető, és telefonról tudod csesztetni.
3. Bizonyos lcd kijelzőkkel kompatibilis a vezérlő, hogy pontosan melyikekkel a gyárin kívül, ne kérdezd, van ezer féle :-). Itt főleg sw szinten kell kompatibilisnek lennie. Ha találsz ilyet, akkor be lehet lépni a szerviz menübe és sokmindent lehet csesztetni.
4. Ez a hardcore megoldás fejlettebb szinten :-). Mivel STM mikrovezérlő van benne, felrakod a fejlesztőrendszerét, és sw szinten belepiszkálsz. A kérdésed alapján ez nálad semmiképpen nem játszik.
Van olyan vezérlő valóban ahol így lehet kikapcsolni a max sebességet. Rollereken is van ilyen típusvezérlő amit így lehet valamennyivel gyorsabbá tenni. Azaz kiveszi a tiltást a végsebességre/fordulatszámra vonatkozóan, ami korlátozva van esetlegesen. Hogy mennyivel lesz nagyobb ezáltal a végsebesség, az persze kérdéses, hisz sokmindentől függ.
Viszont ugyanakkor ez nem egyenlő azzal, hogy minden vezérlőnél ez így működik.
Láttam egy videót a youtuben. Ott el van magyarázva,hogy lehet sebesség növelést elérni. Igaz lehet az? A lényeg. Le kell venni a gyujtást azután a gázkart tövig kell húzni majd a féket is be kell húzni a gázkar felőli féket majd ráadni a gyujtást megint ,és 15 másodpercig számolni majd el kell engedni a gázt és a féket 15 másodperc után.Ezután le kell venni a gyujtást. Aztán ujra rá kell adni a gyujtást és húzni a gázt és ezzel az eljárással közel 20 km órával gyorsabban megy a robogó. Igaz lehet ez? Nem csinál ez problémát ha kipróbálja az ember?
Elöször 28 at megy amikor ezt megcsinálja akkor meg 46 tal. Vélemény?
Ha a Neuzered Kuteng - vagy ilyen alapú - vezérlővel szerelt, akkor van egy belső szerviz menüje, és ebben a belső szerviz menüben lehet állítani a fokozatoknak egyesével a rásegítés mértékét.
De sajnos sok olyan vezérlő van, amin utólag ez nem állítható.
Hogy a te vezérlőd milyen azt te tudod megmondani, innen nem látjuk.
Köszönöm a részletes információt. Baj a feszültség emeléssel ott van,hogy ebbe még sima ólom akksi van 4db és nem is fér bele több. Ezért kerestem volna kereket de nem olyat amit fúzni is kell hanem gyári 16 colosat.