Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.01 0 0 53300

Birja a 36os kerek 230Von?;)

Előzmény: Malaguszti (53299)
Malaguszti Creative Commons License 2021.08.01 0 0 53299

Legegyszerübb és legolcsóbb tuning :
Kicseréled a hátsókereket 36Voltosra.
 Mi ezt csináltuk 15 éve :)
Nehogy lefotózd a vezérlőt meg a hátsókereket....:))

Előzmény: Bata Tamás (53293)
Barret02 Creative Commons License 2021.08.01 0 0 53298

Jutubon van sok videó,ellentmondó adatokkal,és véleményekkel.Van aki "biciklinek" vette meg,és 48-ra kipörög... Egyik azt mondja hogy erős,a másik meg azt,hogy gyenge...Ahány darab,annyi féle.

Előzmény: Csaszi499 (53296)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.08.01 0 0 53297

5000kmenkent 4 akku draga, es kornyezetterhelo.

Bar egyebkent is gyakran cellazarlatos lesz 1 cella a 6bol.

Savas akkuval nehez es vagy lassu, vagy draga lesz a gep.

Li akkuval kevesbe nehez es gyors, es tuzijatekot is adnak melle gyarilag.;)

Előzmény: Csaszi499 (53296)
Csaszi499 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 53296

Szia Tamás!

 

Egy kicsit kiegészítem magamat.

Találtam egy hírdetést ahol 330eFt-ért 20Ah aksival adják a szekeret.

https://zamur.hu/termek/ztech-warrior-elektromos-robogo-800-900w-48v-20ah-45-km-h-zt-27-b/

Amit még megtudtam egy sokadik hírdetésben, hogy az olcsóbb modelből kihagyták a fokozatváltót, azaz más vezérlő van benne.

Szóval aksi cserével és vezérlő cserével megoldható lenne, hogy a gép a komolyabb teljesítményt tudja nem is vészes 72kg a gép.

 

Azaz tudja kis szerncsével 900W azért 900W a 45km/h fusson, de amit ígérnek, hogy 40km hatótáv, az biztos, hogy az 1es fokozaton azaz 20-25km/h mellett. Végsebességen inkább olyan 20-25km-re tippelek nyáron Télen inkább csak 15-20km-t. Savas aksinál az azt jelenti, hogy olyan 5000km-t egy aksi pakk csere ha jól karban van tartva az akupakk.

 

 

Üdv:
Peti

Előzmény: Csaszi499 (53295)
Csaszi499 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 53295

Szia Tamás!

 

Megnéztem ezt a Ztec ZT-27 tipusú gépet.

https://motorbolt.co.hu/ztech/27395-zt-15-b-trilux-?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=arukereso

Hát a mellékelt leírása alpján semmi sem stimmakkol. Így bocsi, de ez kész átverésnek tűnik.

A motor 900W és 45km/h ami azt IS jelentheti, hogy egy 900W peak teljesítményű motor van benne (azaz bizonyos körülmények között ennyit felvesz 1 pillanatra, nem lead, hanem felvesz) és 45km/h sebesség korlátnak megfelel. (Azaz lehet soem éri el.) Mert!

 

Lentebb írja, hogy 4db 12V 12Ah aksi van benne. Ilyen teljesítményű aksit 250W-os teljesítményű biciklikhez szoktak tenni.

Lentebb írja, hogy 250-500W-os motor van benne, ami ugyanezt erősíti meg. (Az én motorom is 250W-500W teljesítményű 24V mellett 250W-os, 36V meghajtással ~350W-os és 48V mellett ~500W-os.) És ez a motor! A teljesítmény függ attól amit a motor le tud ani és függ attól amit vezérlő ad számára. Szóval lehet a saját motorom 48V-on ugyan úgy 250W-os, ha a vezérlő olyan áramkorláttal adja a naftát a motornak.

És végül lentebb írja, hogy a végsebesség 25km/h ami ismét azt feltételezi, hogy szegény jármű 250 max 350W-os lehet csak, s nem több.

 

Sajnos nincs mese a géped szerintem ennyit tud, nem többet.

Sajnos az a helyzet, hogy robogóban még nem láttam olyan szerkezetet ami 800eFt alatt is tudná a jogszabályi 45km/h-t Ilyen gépek egyébként olyan 1600W-osak és 48V mellett minimum 26Ah aksival rendelkeznek. És amit ezek a szűk 1milliós gépek ígérnek, hogy 45km/h és 60km hatótáv sem igaz. Inkább 25km/h mellett 60km vagy 45km/h de akkor csak 40km hatótávolság. 

 

A legolcsóbb 50km/h képes megoldás jelenleg a Kugoo elektromos rollere amihez alapból jár ülés 420eFt-ért, így akár lehetne robogóként is akár használni, de...

http://www.futureboard.hu/gbooster2

De ez sem egy életbiztosítás, ugyanis az ülés a hátsó kerék felett van, szóval 45km/h magaságában inkább a hátsó kerekén egykerekezik, mint stabilan futna a szerkezet. Ezt erősíti a robógókhoz képes sokkal kisebb kerekei és a biciklitechnikában is rég elfelejtett fékteljesítmény. 140mm féktárcsa a leggyengébb bovdenes tárcsafékkel. Szóval nem ajánolm csak azoknak akik fékcsere után állva használják a gépet. Pld.: Magamank

2-3 év múlva. Addig is használom a jó öreg 3,5 éves épített Crow!!! :)

https://drive.google.com/drive/folders/1m3JBpifDxFwBoXcfPtGwrndBP5kUjXBn?usp=sharing

 

Egyébként aki elektromos robogózni akar annak a NIU robogóit ajánlom, nemvéletlenül piacvezetők. Olvasok rengeteg olyat ami már túl van 50000km-en is ami egy ilyen szöcskéktől amik csak 40-60km-t tudnak sem sámli!

 

Ilyen 300eFt-os gépekkel pedig úgy lehet közlekedni mint az 6-700eFt-os pedeleck biciklikkel azaz max. 25km/h-val. Ez van!

 

Gyorsítani a szekéren? Hááát! Kezdjük azzal, hogy meg kellene tudni milyen motor van a hátsó kerékben. Ha megvan, mekkora energiával lehet túlterhelni. Valami bírja az akár 100%-os túlterhelést is hosszútávon, de ilyenre enm alapoznék. Ahoz kell vásárolni kontrollert, ahoz aksit és ahoz töltőt is. Kb 500eFt szűken a költség. És ha eddig bírt 20-25km/h nem biztos, hogy tudni fogja a 45km/h a gép.

 

Nem véletlenül fogom 2-3 év múlva a rolleremet lecserélni. A motorom nálam pld. bírná a 45km/h-t de a roller váza biztosan nem. Így is már eltört 350W-val 1x alattam. Most megerősítve már bírja.

 

Bocs a rossz hírekért, üdv:

Peti

Előzmény: Bata Tamás (53293)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.31 0 0 53294

20A aramhoz 45+Ah savas akku illik. Nehez lesz a gepezet. Vagy tatazni kell 15-25km/hval.:-(

Előzmény: Bata Tamás (53293)
Bata Tamás Creative Commons License 2021.07.31 0 0 53293

Egyenlőre informálódom a lehetőségek felől. Szerintem is korlátozva van vagy így vagy úgy . Egyenlőre én a vezérlőre gyanakodom hogy ott van a kutyó elásva.

Amit valószínűnek tartok hogy az akku miatt van bekorlátozva mert az eredeti akku ami 12v / 12ah persze ez szorozva néggyel úgy lessz 48v nem valami sok így egy nagyobb áramfelvételnél el is hasalna.

Jelen esetben a motor ha max 900Watton üzemelne az 18-19ampert fogyasztana ami azért nem kevés így ezek az akkuk max fél óra és megadnák magukat.

Gondolom hogy ez miatt nem engedik hogy ki lehessen hajtani a gépet max teljesítményre.

A vezérlő beépített korlátozása tuti hogy ki van iktatva mert azt a vezetékpárt megtaláltam és az szét van húzva így korlátozás nincs.

Valószínű hogy a sebességváltás lehetősége mivel nincs beépítve a gépbe még tartalmaz korlátozást.

Szerintem mivel eredetileg ezek három fokozatosak így szerintem (illetve nézett videók alapján is) mivel nincs a vezérlőre kapcsoló téve így középfokozaton megy. Sem lassú sem pedig gyors fokozatra sem lehet kapcsolni ami ugye nem csak a sebességet hanem az erőt is állítja.

Bár amíg nincs senki aki már szétszedte és meg tudja ezt erősíteni addig csak agyalok.

Hirtelen gondolatból arra tudok gondolni hogy  1-es fokozat 350Watt    2-es fokozat 450-500Watt majd a 3-as fokozat lenne a 8-900Watt.

Mondjuk ezt azért is lenne jó tudni hogy így van-e mert akkor könyebb lenne akkut méretezni hozzá.

Eredetileg 12 és 20Ah -ás akkuval lehet venni a jószágot.

Most nézegettem hogy a nagyobbik méretben már lehet kapni 24-26ah-ás akkukat ami eléggé jónak hangzana benne. Viszont a súlyal már lenne elmozdulás ebben az esetben fölfelé rendesen.

A lithium akkutól kissé óckodok de ez az én bajom.

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53292)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.31 0 0 53292

Aramkorlatozasnak es fordulatszamkorlatozasnak tunik. Ha nem javul valami teherbiro 60-72Vos akku es vezerlo lehet megoldana a problemad.

Előzmény: Bata Tamás (53291)
Bata Tamás Creative Commons License 2021.07.31 0 0 53291

Az akku bővítése tervben van így az most még nem releváns . Szerintem a vezérlőben lessz valami árulás. Próbálltam egy 350Wattos járgányt (valami lofty csodát) ami simán tepert 40-el és húzott ergo volt benne erő.

Ahhoz képest az enyém egy lomha lusta dusznó. Azért egy 900-as mocinak valahogy jobban kellene teljesítenie. Gyorsulása az kb mint egy babetta . Hangyányi emelkedő és úgy esik a sebesség mintha fékeznék. Munkábajárásra használom és a város és a falunk között van 4kilométer amin eloszlik kb 10méter szintkülömbség ergo egy pár fokos emelkedő. Nyövenyelve ugyan hazamászik de érezhető gyengén. Egy pedellec simán elhúz mellettem.

Valahol tán videóban láttam hogy ezeknek a vezérlőknek van 3 sebességfokozata és elméletileg ha nincs bekötve mint nálam a kapcsolója, akkor középfokozaton megy. Lehet ki kellene keresnem a vezérlőn a sebválltó kapcsolót és föltenni legerősebb fokozatra és meg is oldódna a probléma.

Nem akarok vele száguldozni csak így gyenge csórikám illetve ha lefelé megyek lejtőn akkor sem tudom följebb tekerni 4x-től a sebességet mert szerintem lefogja a vezérlő.

Sajnos mivel még nem szedtem szét a gépet így a vezérlőről semmi információm (pont ezért kérdeztem be hogy ismeri-e valaki).

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53290)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.29 0 0 53290

Akku,vezerlo birna nagyobb teljesitmenyt?

Nehez jarmuhoz kis forgatonyomatekhoz emelmedore, lejtore attetel szukseges.

Előzmény: Bata Tamás (53282)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.29 0 0 53289

Ha ólomakkus a vas, akkor magában 72 kg, és ha még rá is ül valaki meg viszi a táskát, akkor 150-200kg lesz az egész.

 

 

Kevés az 900W teljesítmény főleg emelkedőn agymotornál ilyen terhelésre. És a 900W is valszeg nem 900 hanem kevesebb a valóságban (mármint a leadott, és nem a felvett)

Előzmény: Capt.IQ229 (53288)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2021.07.29 0 0 53288

Nekem a lassan dombra fel menésnél tapasztalt erőtlenség volt gyanús. Ott azért kellene még mennie, ha végsebességben ki is fullad a motor.

Előzmény: Poc2 (53286)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2021.07.29 0 0 53287

Nem az én felvetésem, hanem a konkrétan megjelölt típus használatijában olvastam.

Vedd elő te is és megtalálod.

A másik, hogy ez -ahogy mások is írják lehet, hogy simán ennyit tud. 900W nem űrhajó.

A yamahás fékekkel összehasonlításon meg jót is nevethetnék, ha nem lenne sok lélekvesztő tuningolásának az alapja ezen tévedésen elindulás.

Senki ne akarjon ezekkel a szekerekkel 70-el menni, életveszély. És nem csak magára, hanem másokra is.

Előzmény: Bata Tamás (53282)
Poc2 Creative Commons License 2021.07.28 0 0 53286

Ekkora teljesítmény mellett nem érné el ezt a tempót, ha még korlátoznák is. Ez ennyit tud.

Előzmény: Törölt nick (53284)
dhpage Creative Commons License 2021.07.28 0 0 53285

900W (ami a nagyon max.) erre nem képes. nekem 3KW a vezérlőm, csúcsban tudja, megy 55-el gázkarral síkon, de azért emelkedőn elég gyorsan elfogy, ha nem tekerek rá.
ha megnézel hirdetésekben elektromos motort, akkor egy normális robogó sebességét 2KW-tól kezdik elérni.

 

ha meg széthekkeled a vezérlőt, akkor az akksi fogja bánni.

Előzmény: Bata Tamás (53280)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.27 0 0 53284

Bár távolról nehéz mit mondani, de ez egy 900W-os kisrobogó (kínai mértékegységrendszer szerint nézve), így olyan nagyon sokat ne várj tőle. Illetve nem tudom mihez képest érted, hogy lassan, gyengén megy és gyorsul.

 

Meg tudod esetleg nézni/mérni, hogy mekkora az áramfelvétel akku/dc oldalon mondjuk 15km/h sebességnél nyélgázon, és 35-40km/h sebességnél nyélgázon? Ez megmutatja van-e bármi korlátozás bárhol bekapcsolva.

 

Illetve kérdéses melyik akkucsomaggal használod (típus/méret), mert egyes esetekben előfordul, hogy korlátozzák ugyanannál a modellnél eltérő akkucsomagoknál a max kisütő áramerősséget az akku védelme érdekében. Ha ólomsavas van benne több mind 72 kg(!) eleve a gép, és ott le is korlátozzák ahogy látom a teljesítményt/max áramerősséget.

 

A másik, hogy ezt forgalomba hozták alacsony sebességű korlátos verzióban is, ahol vetted ott tudsz rákérdezni, hogy van-e mód.... Vagy elviszed olyanhoz aki ezt megoldja. de nagyon sokat ettől a vastól  ne várj - nem nagy sebességekre van kitalálva és nem is túl biztonságos ilyen szempontból.

Előzmény: Bata Tamás (53280)
Poc2 Creative Commons License 2021.07.27 0 0 53283

Az a jog meg a ts ~4LE,amivel megy 70-et.

A zt meg 800w,ami kb 1,1LE.

Az a 45 már így is szép tőle. Ha korlátozva lenne, akkor 25 lenne a vége.

Előzmény: Bata Tamás (53282)
Bata Tamás Creative Commons License 2021.07.27 0 0 53282

Mivel mint írtam ebben gyárilag nem szabadna hogy legyen semmi korlátozás így nem teljesen értem a felvetésed.

Ráadásul hivatalosan segédmotorként van üzembe helyezve minden neki kellő dologgal ellátva így a korlátozásnak semmi értelme sem lenne.

Ha pedig azt nézzük akkor egy jamaha jog sincs komolyabb fékekkel és vázzal vagy kerekekkel megálldva és mégis megy akár 80-al is és ott sincs biztonsági tényező probléma illetve abban sincs gyárilag semminemű korlátozás.

Megértem a korlátozás létjogosultságát ott ahol esetleg jogosítvány nélkül kerékpár üzemben használatos lenne de jelen esetben értelmetlen.

Persze van másik benzines motorom (suzuki ts50w4) azzal simán megyek 70-80-al is akár de nem ez a cél.

Szimplán az a célom hogy egy kissé kiszabadítsam a ztech-nek az erejét mert így még a helyijáratot sem merem belállalni előzésre vele ami meg egy segédmotortól eléggé szégyenletes.

Előzmény: Capt.IQ229 (53281)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2021.07.27 0 0 53281

A robogóra szerelt sebességkorlátozó eszközt szigorúan tilos eltávolítani a járműről. A sebességkorlátozó eszköz illetéktelen eltávolítása veszélyezteti a biztonságos vezetést.

 

Esetleg ezt megkeresve.

De ilyen fékekkel ilyen kiépítésben én ettől nagyon félnék.

Előzmény: Bata Tamás (53280)
Bata Tamás Creative Commons License 2021.07.25 0 0 53280

Szisztok!

Olyan kérdésem lenne hogy ztech zt-27-nek valaki ismeri a vezérlőjét vagy hogy konkrétan milyen van benne?

Elméletileg 900Watt-os a jószág és elméletileg korlátozás nélküli de valami harmatgyengén megyeget még full töltésnél is.

Szakadékban hátszéllel el lehet érni vele a 45-ös tempót de nagyon nehezen. Emelkedőnek fölfelé meg szinte semmi erő.

Olyan érzésem van mintha a teljes sebesség elérésekor a motor kikapcsolgatna és amikor lassul akkor vissza kapcsol.

Sebességfokozat kapcsoló nincs rajta így az is lehet hogy csak a három fokozatból a 2.-ik fokozatban megy .

Amíg nem tudok konkrét infókat nem szeretném megbontani mivel garanciás de ha lehet rajta válltoztani akkor dobom a garit.

Bármi infó jól jönne.

Előre is köszönöm.

Bujazliz Creative Commons License 2021.07.25 0 0 53279

Amit kinéztél bringát, érték/ár arányban nagyon jó.

 

Néhány tanács vásárlás után:

 

- nézd meg meg vannak e húzva a csavarok, főleg a rugózott hátsó karhoz tartozók,

- az akksi nincs feltöltve csak úgy 60-70%-ban, így használat előtt töltőre kell tenni.

- az akkumulátor zárkulcsa nem tud kiesni, de ha össze akarod csukni a bicajt előtte feltétlen vedd ki a kulcsot, mert az összecsukáskor a bovdenek is hajolnak és a sprőd bovdenek képesek a zárba felejtett kulcsot elhajlítani, ami egyenes út a kulcs beletöréséhez.

- az akksi háza viszonylag pontosan illeszkedik, de nem annyira, hogy egy rázós úton ne "kopogna" ami hosszabb távon kopáshoz vezethet. Én egy 1 mm-es filc csíkot ragasztottam az alsó feléhez, a probléma így már nem lép fel. (Ha a SAMEBIKE-ben van valamilyen csillapító réteg, akkor nem kell vele foglalkozni.)

Előzmény: Vass Tibor2014 (53277)
Bujazliz Creative Commons License 2021.07.25 0 0 53278

Látványos és nagyon erős a bordás öntvényfelni, de azért vannak hátrányai is.

Ha megsérül a felni, akkor az magával hozza azt is, hogy a motorházat (a felnivel az egy egységet képez) is cserélni kell. Ráadásul az gyártó specifikus.

Küllősnél a felnisérülés javítása nem okoz gondot, hiszen a küllő és a peremgyűrű szabványos termék.

Az öntvényfelni előnye, hogy forgácsolással megmunkált darab, így a küllőshöz képest elhanyagolható mértékű az oldalsó és radiális ütése.

Ha nem gyöntölöd meg durva terepen, vagy padkákon, akkor szerintem az öntvényfelni örök életű.

Még egy dolog.

Az öntvényfelni méretei és forgácsolt kialakítása miatt egysoros mélyhornyú golyóscsapágyakat kap (hasonlóan a motorkerékpárokhoz), gumitömítéssel.

Előzmény: Vass Tibor2014 (53277)
Vass Tibor2014 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 53277

Köszönöm a részletes választ ! 

Még egy kérdésem lenne : Melyik a jobb kerék : a küllős vagy az ötvözetből készült ?

     

Előzmény: Bujazliz (53269)
holojutka Creative Commons License 2021.07.24 0 0 53276

Esetleg ha még abban tudnátok segíteni, hogy honnan érdemes venni csomagtartóra tehető 48V-os aksit?

Előzmény: Bujazliz (53270)
holojutka Creative Commons License 2021.07.24 0 0 53275

Köszönöm a válaszokat mindenkinek!

Előzmény: Bujazliz (53270)
dhpage Creative Commons License 2021.07.24 0 0 53274

igen, egy alap fogyasztása minden bms-nek van, 3 év hosszú idő, simán leszívta és tönkrement.

3 év alatt a benzin meg kővé válik a porlasztóban, az hogy áll valami, nem lejelenti, hogy nem használódik el, csak máshogy megy tönkre.

Előzmény: Bujazliz (53270)
dhpage Creative Commons License 2021.07.24 0 0 53273

akkor az kuka. ne is próbáljátok feltöltögetni.

Előzmény: holojutka (53266)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.24 0 0 53272

4500N.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (53271)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.07.24 0 0 53271

Eros,egeszseges!

Valami olcsobb RPB-t(rocket propelled bicycle) nem lehetne epiteni?;)

333km/h, 450N

Előzmény: Bujazliz (53269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!