Jutubon van sok videó,ellentmondó adatokkal,és véleményekkel.Van aki "biciklinek" vette meg,és 48-ra kipörög... Egyik azt mondja hogy erős,a másik meg azt,hogy gyenge...Ahány darab,annyi féle.
Amit még megtudtam egy sokadik hírdetésben, hogy az olcsóbb modelből kihagyták a fokozatváltót, azaz más vezérlő van benne.
Szóval aksi cserével és vezérlő cserével megoldható lenne, hogy a gép a komolyabb teljesítményt tudja nem is vészes 72kg a gép.
Azaz tudja kis szerncsével 900W azért 900W a 45km/h fusson, de amit ígérnek, hogy 40km hatótáv, az biztos, hogy az 1es fokozaton azaz 20-25km/h mellett. Végsebességen inkább olyan 20-25km-re tippelek nyáron Télen inkább csak 15-20km-t. Savas aksinál az azt jelenti, hogy olyan 5000km-t egy aksi pakk csere ha jól karban van tartva az akupakk.
Hát a mellékelt leírása alpján semmi sem stimmakkol. Így bocsi, de ez kész átverésnek tűnik.
A motor 900W és 45km/h ami azt IS jelentheti, hogy egy 900W peak teljesítményű motor van benne (azaz bizonyos körülmények között ennyit felvesz 1 pillanatra, nem lead, hanem felvesz) és 45km/h sebesség korlátnak megfelel. (Azaz lehet soem éri el.) Mert!
Lentebb írja, hogy 4db 12V 12Ah aksi van benne. Ilyen teljesítményű aksit 250W-os teljesítményű biciklikhez szoktak tenni.
Lentebb írja, hogy 250-500W-os motor van benne, ami ugyanezt erősíti meg. (Az én motorom is 250W-500W teljesítményű 24V mellett 250W-os, 36V meghajtással ~350W-os és 48V mellett ~500W-os.) És ez a motor! A teljesítmény függ attól amit a motor le tud ani és függ attól amit vezérlő ad számára. Szóval lehet a saját motorom 48V-on ugyan úgy 250W-os, ha a vezérlő olyan áramkorláttal adja a naftát a motornak.
És végül lentebb írja, hogy a végsebesség 25km/h ami ismét azt feltételezi, hogy szegény jármű 250 max 350W-os lehet csak, s nem több.
Sajnos nincs mese a géped szerintem ennyit tud, nem többet.
Sajnos az a helyzet, hogy robogóban még nem láttam olyan szerkezetet ami 800eFt alatt is tudná a jogszabályi 45km/h-t Ilyen gépek egyébként olyan 1600W-osak és 48V mellett minimum 26Ah aksival rendelkeznek. És amit ezek a szűk 1milliós gépek ígérnek, hogy 45km/h és 60km hatótáv sem igaz. Inkább 25km/h mellett 60km vagy 45km/h de akkor csak 40km hatótávolság.
A legolcsóbb 50km/h képes megoldás jelenleg a Kugoo elektromos rollere amihez alapból jár ülés 420eFt-ért, így akár lehetne robogóként is akár használni, de...
De ez sem egy életbiztosítás, ugyanis az ülés a hátsó kerék felett van, szóval 45km/h magaságában inkább a hátsó kerekén egykerekezik, mint stabilan futna a szerkezet. Ezt erősíti a robógókhoz képes sokkal kisebb kerekei és a biciklitechnikában is rég elfelejtett fékteljesítmény. 140mm féktárcsa a leggyengébb bovdenes tárcsafékkel. Szóval nem ajánolm csak azoknak akik fékcsere után állva használják a gépet. Pld.: Magamank
2-3 év múlva. Addig is használom a jó öreg 3,5 éves épített Crow!!! :)
Egyébként aki elektromos robogózni akar annak a NIU robogóit ajánlom, nemvéletlenül piacvezetők. Olvasok rengeteg olyat ami már túl van 50000km-en is ami egy ilyen szöcskéktől amik csak 40-60km-t tudnak sem sámli!
Ilyen 300eFt-os gépekkel pedig úgy lehet közlekedni mint az 6-700eFt-os pedeleck biciklikkel azaz max. 25km/h-val. Ez van!
Gyorsítani a szekéren? Hááát! Kezdjük azzal, hogy meg kellene tudni milyen motor van a hátsó kerékben. Ha megvan, mekkora energiával lehet túlterhelni. Valami bírja az akár 100%-os túlterhelést is hosszútávon, de ilyenre enm alapoznék. Ahoz kell vásárolni kontrollert, ahoz aksit és ahoz töltőt is. Kb 500eFt szűken a költség. És ha eddig bírt 20-25km/h nem biztos, hogy tudni fogja a 45km/h a gép.
Nem véletlenül fogom 2-3 év múlva a rolleremet lecserélni. A motorom nálam pld. bírná a 45km/h-t de a roller váza biztosan nem. Így is már eltört 350W-val 1x alattam. Most megerősítve már bírja.
Egyenlőre informálódom a lehetőségek felől. Szerintem is korlátozva van vagy így vagy úgy . Egyenlőre én a vezérlőre gyanakodom hogy ott van a kutyó elásva.
Amit valószínűnek tartok hogy az akku miatt van bekorlátozva mert az eredeti akku ami 12v / 12ah persze ez szorozva néggyel úgy lessz 48v nem valami sok így egy nagyobb áramfelvételnél el is hasalna.
Jelen esetben a motor ha max 900Watton üzemelne az 18-19ampert fogyasztana ami azért nem kevés így ezek az akkuk max fél óra és megadnák magukat.
Gondolom hogy ez miatt nem engedik hogy ki lehessen hajtani a gépet max teljesítményre.
A vezérlő beépített korlátozása tuti hogy ki van iktatva mert azt a vezetékpárt megtaláltam és az szét van húzva így korlátozás nincs.
Valószínű hogy a sebességváltás lehetősége mivel nincs beépítve a gépbe még tartalmaz korlátozást.
Szerintem mivel eredetileg ezek három fokozatosak így szerintem (illetve nézett videók alapján is) mivel nincs a vezérlőre kapcsoló téve így középfokozaton megy. Sem lassú sem pedig gyors fokozatra sem lehet kapcsolni ami ugye nem csak a sebességet hanem az erőt is állítja.
Bár amíg nincs senki aki már szétszedte és meg tudja ezt erősíteni addig csak agyalok.
Hirtelen gondolatból arra tudok gondolni hogy 1-es fokozat 350Watt 2-es fokozat 450-500Watt majd a 3-as fokozat lenne a 8-900Watt.
Mondjuk ezt azért is lenne jó tudni hogy így van-e mert akkor könyebb lenne akkut méretezni hozzá.
Eredetileg 12 és 20Ah -ás akkuval lehet venni a jószágot.
Most nézegettem hogy a nagyobbik méretben már lehet kapni 24-26ah-ás akkukat ami eléggé jónak hangzana benne. Viszont a súlyal már lenne elmozdulás ebben az esetben fölfelé rendesen.
A lithium akkutól kissé óckodok de ez az én bajom.
Az akku bővítése tervben van így az most még nem releváns . Szerintem a vezérlőben lessz valami árulás. Próbálltam egy 350Wattos járgányt (valami lofty csodát) ami simán tepert 40-el és húzott ergo volt benne erő.
Ahhoz képest az enyém egy lomha lusta dusznó. Azért egy 900-as mocinak valahogy jobban kellene teljesítenie. Gyorsulása az kb mint egy babetta . Hangyányi emelkedő és úgy esik a sebesség mintha fékeznék. Munkábajárásra használom és a város és a falunk között van 4kilométer amin eloszlik kb 10méter szintkülömbség ergo egy pár fokos emelkedő. Nyövenyelve ugyan hazamászik de érezhető gyengén. Egy pedellec simán elhúz mellettem.
Valahol tán videóban láttam hogy ezeknek a vezérlőknek van 3 sebességfokozata és elméletileg ha nincs bekötve mint nálam a kapcsolója, akkor középfokozaton megy. Lehet ki kellene keresnem a vezérlőn a sebválltó kapcsolót és föltenni legerősebb fokozatra és meg is oldódna a probléma.
Nem akarok vele száguldozni csak így gyenge csórikám illetve ha lefelé megyek lejtőn akkor sem tudom följebb tekerni 4x-től a sebességet mert szerintem lefogja a vezérlő.
Sajnos mivel még nem szedtem szét a gépet így a vezérlőről semmi információm (pont ezért kérdeztem be hogy ismeri-e valaki).
Ha ólomakkus a vas, akkor magában 72 kg, és ha még rá is ül valaki meg viszi a táskát, akkor 150-200kg lesz az egész.
Kevés az 900W teljesítmény főleg emelkedőn agymotornál ilyen terhelésre. És a 900W is valszeg nem 900 hanem kevesebb a valóságban (mármint a leadott, és nem a felvett)
900W (ami a nagyon max.) erre nem képes. nekem 3KW a vezérlőm, csúcsban tudja, megy 55-el gázkarral síkon, de azért emelkedőn elég gyorsan elfogy, ha nem tekerek rá. ha megnézel hirdetésekben elektromos motort, akkor egy normális robogó sebességét 2KW-tól kezdik elérni.
ha meg széthekkeled a vezérlőt, akkor az akksi fogja bánni.
Bár távolról nehéz mit mondani, de ez egy 900W-os kisrobogó (kínai mértékegységrendszer szerint nézve), így olyan nagyon sokat ne várj tőle. Illetve nem tudom mihez képest érted, hogy lassan, gyengén megy és gyorsul.
Meg tudod esetleg nézni/mérni, hogy mekkora az áramfelvétel akku/dc oldalon mondjuk 15km/h sebességnél nyélgázon, és 35-40km/h sebességnél nyélgázon? Ez megmutatja van-e bármi korlátozás bárhol bekapcsolva.
Illetve kérdéses melyik akkucsomaggal használod (típus/méret), mert egyes esetekben előfordul, hogy korlátozzák ugyanannál a modellnél eltérő akkucsomagoknál a max kisütő áramerősséget az akku védelme érdekében. Ha ólomsavas van benne több mind 72 kg(!) eleve a gép, és ott le is korlátozzák ahogy látom a teljesítményt/max áramerősséget.
A másik, hogy ezt forgalomba hozták alacsony sebességű korlátos verzióban is, ahol vetted ott tudsz rákérdezni, hogy van-e mód.... Vagy elviszed olyanhoz aki ezt megoldja. de nagyon sokat ettől a vastól ne várj - nem nagy sebességekre van kitalálva és nem is túl biztonságos ilyen szempontból.
Mivel mint írtam ebben gyárilag nem szabadna hogy legyen semmi korlátozás így nem teljesen értem a felvetésed.
Ráadásul hivatalosan segédmotorként van üzembe helyezve minden neki kellő dologgal ellátva így a korlátozásnak semmi értelme sem lenne.
Ha pedig azt nézzük akkor egy jamaha jog sincs komolyabb fékekkel és vázzal vagy kerekekkel megálldva és mégis megy akár 80-al is és ott sincs biztonsági tényező probléma illetve abban sincs gyárilag semminemű korlátozás.
Megértem a korlátozás létjogosultságát ott ahol esetleg jogosítvány nélkül kerékpár üzemben használatos lenne de jelen esetben értelmetlen.
Persze van másik benzines motorom (suzuki ts50w4) azzal simán megyek 70-80-al is akár de nem ez a cél.
Szimplán az a célom hogy egy kissé kiszabadítsam a ztech-nek az erejét mert így még a helyijáratot sem merem belállalni előzésre vele ami meg egy segédmotortól eléggé szégyenletes.
A robogóra szerelt sebességkorlátozó eszközt szigorúan tilos eltávolítani a járműről. A sebességkorlátozó eszköz illetéktelen eltávolítása veszélyezteti a biztonságos vezetést.
Esetleg ezt megkeresve.
De ilyen fékekkel ilyen kiépítésben én ettől nagyon félnék.
Amit kinéztél bringát, érték/ár arányban nagyon jó.
Néhány tanács vásárlás után:
- nézd meg meg vannak e húzva a csavarok, főleg a rugózott hátsó karhoz tartozók,
- az akksi nincs feltöltve csak úgy 60-70%-ban, így használat előtt töltőre kell tenni.
- az akkumulátor zárkulcsa nem tud kiesni, de ha össze akarod csukni a bicajt előtte feltétlen vedd ki a kulcsot, mert az összecsukáskor a bovdenek is hajolnak és a sprőd bovdenek képesek a zárba felejtett kulcsot elhajlítani, ami egyenes út a kulcs beletöréséhez.
- az akksi háza viszonylag pontosan illeszkedik, de nem annyira, hogy egy rázós úton ne "kopogna" ami hosszabb távon kopáshoz vezethet. Én egy 1 mm-es filc csíkot ragasztottam az alsó feléhez, a probléma így már nem lép fel. (Ha a SAMEBIKE-ben van valamilyen csillapító réteg, akkor nem kell vele foglalkozni.)
Látványos és nagyon erős a bordás öntvényfelni, de azért vannak hátrányai is.
Ha megsérül a felni, akkor az magával hozza azt is, hogy a motorházat (a felnivel az egy egységet képez) is cserélni kell. Ráadásul az gyártó specifikus.
Küllősnél a felnisérülés javítása nem okoz gondot, hiszen a küllő és a peremgyűrű szabványos termék.
Az öntvényfelni előnye, hogy forgácsolással megmunkált darab, így a küllőshöz képest elhanyagolható mértékű az oldalsó és radiális ütése.
Ha nem gyöntölöd meg durva terepen, vagy padkákon, akkor szerintem az öntvényfelni örök életű.
Még egy dolog.
Az öntvényfelni méretei és forgácsolt kialakítása miatt egysoros mélyhornyú golyóscsapágyakat kap (hasonlóan a motorkerékpárokhoz), gumitömítéssel.
Ha a Li-ion akksik cellafeszültsége 0,8V alá esik, akkor azt a töltők nem is kísérlik meg feltölteni biztonsági okok miatt. (A kritikus feszültség alatt az akksiban olyan kémia reakciók léphetnek fel, ami rövidzárhoz és akkugyulladáshoz vezethet.)
Ha a feszültség cellánként 0 V, akkor a celláknak "kuka".
Valószínűleg a beépített szabályzó erektronika hibája miatt merültek le a cellák. (A Li akksik 5 év tárolás után is megtartják a kapacitásuk 80-90%-át)
Sajnos a szállítási korlátozások miatt sok esetben 15-20%-os kapacitással importálják, de a leghosszabb ideig tárolni mégis 80%-os töltöttségi szinten lehet.
Ha elektromos kerékpárban gondolkodol, akkor több szempontot kell figyelembe venned és értékelned.
A nem gagyi kínai új kerékpárok akció nélkül 400-600 eFt-nál kezdődnek (A barkácsboltos elektromos noname biciglit nem érdemes figyelembe venni.)
Négy fő szerkezeti elem, ami a használhatóságot igazán befolyásolja:
- akkumulátor,
- az elektromos motor
- a vezérlő elektronika
- összeszerelési minőség
1. Használ "jobb" minőségű:
-a jobb minőség, jobb gyártási (összeszerelési) kutúrát feltételez (általában).
- garancia nincs
- nem tudod, hogy milyen igénybevételen ment át a használat során
- a régebbi e-kerékpárok elektronikája legtöbb esetben nem tudja azokat a paramétereket, amelyek az olcsóbb új kerékpároknál is lassan alapfelszeretséghez tartozik.
- vajon a motor milyen állapotban van (drága lehet a javítása, ha egyáltalán lehetséges némely esetben)
- a legkritikusabb az akksi állapota (törvényszerű az idő előre haladtával és használati módtól függő kapacitásvesztés). Cseréje mellbevágó, a legdrágább alkatrészek közzé tartozik (100-300 eFt). Jelentősen befolyásolja a megtehető távolság nagyságát.
2. Új kínai:
- garancia van rá
- egyre mutatósabbak, érték/ ár arányban sok esetben jó
- az akkumulátor új benne, ami a "hozzászokás" időszakában előnyös
- az olcsóbb kerékpárok nagy részénél nem autóipari minőségű akkumulátor cellák vannak benne, így 2-3 év múlva már cserére szorulhat (vannak persze kivételek is)
- az összeszerelés minőségével (itt nem a kompakt egységekre gondolok, mint pl. a motor) sajnos még mindíg gondok vannak.Ilyen pl. a nem, meghúzott csavarok, a nem jól beállított váltó és fék.
- az olcsóbb kerékpárok nagy részénél még nincs energia visszatáplálás (az autókhoz hasonlóan), de egyre jobban terjed abban az ártartományban is. (Nekem ADO A20-asom van, rendelkezik "G-drive" elektronikával, így ha én hajtom, vagy lejtőn megyek, jól látszik a komputer kijelzőjén, hogy az akksi töltődik.)
Azt is figyelembe kell venned, hogy mint pl. a belinkel SAMBIKE-t még fel kell szerelni praktikus kiegészítőkkel (pl. sárvédővel, hogy egy tócsa után ne úgy nézz ki mint egy Picasso festmény).
Vannak full felszerelésű biciglik is, a felszerelést utólag pótolni - ahogy az autóknál is van - gyárilag felszerelthez képest jóval többe kerül.