Munkatársnőjétől viszont kaptam egy e-mailt, utánanéznek a dolognak. Másfelől a feleségem telefonon beszélt valakivel, aki ígérte, hogy új csekket kültenek egy időarányos összegről. Hacsak közben az adósságbehajtó cég le nem tiltja az összes jövedelmemet... :(
Eredetileg tavaly nyár elejéig visszamenőleg le akartam írni az előzményeket, bemutatva, hogy annak idején egy kevésbé inkorrekt cégtől pártoltam át a matávnethez. Ma egy olyan fordulat következett be, ami arra késztet, hogy mielőbb és kevésbé szerkesztett mődon írjam meg tapasztalataimat, véleményemet.
2000 szeptemberétől a Hobby díjcsomagra fizettem elő. Ez év áprilisában május 1-i hatállyal Start csomagra módosítottam. Két nappal később kaptam egy levelet a MATÁVnet csapata aláírással, Lejáró szerződés témával. Lényege, hogy úgy bücsüztattak, mintha teljesen megszünt volna a szerződésem. Néhány nappal később nem tudtam lekérdezni a forgalmi adataimat. Az ügyfélszolgálatnál megnyugtattak, hogy ez a szerződésmódosítás mellékhatása, (május) elsejétől minden rendben lesz. A dolog úgy jött remdbe, hogy este 3/4 9 tájban egyáltalán nem tudtam bejelentkezni. Az ügyfélszolgálatnál azzal vigasztaltak, hogy 2-3 óra mulva minden rendben lesz. (Nem tudom, hogy a probléma valóban a szerződésmódosulással, vagy a matávnet axeleróvá válásával volt kapcsolatban.) Mivel halaszthatatlan tennivalóm volt, a Kiwwi révén nagykeservesen létrehoztam a kapcsolatot és elintéztem a dolgomat, közben elhatároztam, hogy más szolgáltatót keresek. Az INFO kiállításon szerződést kötöttem egy másik céggel, majd a kapcsolat bejáratása után június 1-i hatállyal felmondtam a MATÁVnet (!) szerződésemet. Ez május 15-én történt. Aznap este már nem tudtam bejelentkezni. ("Érvénytelen felhasználónév vagy jelszó.") Az ügyfélszolgálathoz fordultam, ahol meglepetésemre közölték velem, hogy a szerződésem visszamenőleg május 1-i hatállyal megszünt. Kértem az ügyintézőt, hogy ezt e.mail-ben is erősítsék meg. Megígérte, hogy a nappalos kollégéjától kapok egy ilyen tartalmú levelet. (Azóta is várom.)
Június közepe táján két számla is érkezett az Axelero-tól. Az egyikhoz mellékelt csekk 0 forintról szólt, Befizetni nem kell! megjegyzéssel. A másik 1200 forintról szólt (a teljes havi előfizetési díjról.) A felszólítólevél egy mondata: "Tájékoztatjuk, hogy ha a felszólítást követő 30 nap elteltével Ön tartozását nem rendezi, az Internet szolgáltatás igénybevételi lehetőségét korlátozzuk." Nehezen tudtam elképzelni, hogy a hozzáférést a leírtaknál jobban hogyan tudják korlétozni. Nem fizettem.
Ma egy pénzbehajtó cégtől kaptam egy levelet (augusztus 16-iki, tehát egy héttel ezelőtti dátummal), hogy 10 napon belül fizessek be 1232 forintot (32 a késedelmi kamat), külonben "... mulasztása szankciókat vonhat maga után." Fizessek egy nem teljesített szolgáltatásért. Az arányos részt még kifizetném, de ezt a szemét eljárást nem vártam.
Feri! Ha utána akarsz nézni a dolgoknak, e-mail-ben rendelkezésedre állok.
Lehet, hogy atkeresztelkedett a ceg, de ez meg nem jutott el minden dolgozojukhoz :) Nezzetek meg ezt az oldalt: www.jobmax.hu/Bongi.cgi?hisz=126 Szoval ennyit a cegrol...
Miután válaszoltam a saját levelemre (merthogy rájöttem mi vlot a gond: 28 szombat munkanap), kaptam egy választ, ami nekem csak azt bizobyítja, hogy nem olvasták el figyelmesen a levelemet. Pedig elég érthetően és egyértelműen írtam. :)
Most csak röviden: sebességgel, levelek megérkezésével semmi bajom nem volt. Viszont volt: meghiúsult forgalom-lekérdezés, meghiúsult bejelentkezés és több aprú bosszúság.
Össze kell szednem magam, hogy amit eredetileg is szándékoztam, részletesen leírjam. Kérem a türelmeteket!
-------------
Más lehetőséget nem tudsz elképzelni?
Egyébként (off-line) rövidesen részletesebben is kifejtem nézeteimet
-------------
De persze, hogy el tudok képzelni :-))
Ezt várom szeretettel...
Amúgy, ha undok hangvételűnek hatott a levél, akkor elnézést kérek, nem állt szándékomban.
Az a baj, hogy egyesek valóban nem akarják úgy értelmezni egy szolgáltató mondatait, ahogyan mondták.... Ez a baj. Lehet, hogy jobb lenne az élet, ha megpróbálnánk elfogadni egymást úgy, hogy mindenki képes igazat mondani, és normálisan, becsületesen viselkedni. (Még egy internet szolgáltató is...)
Bmaci: még1x bocs, ha bunkónak tűntem, nem akartam az lenni...
Semmiképpen ne vesszetek rajtam össze! A 98000 kontra 2000 nem minősítő összehasonlítás: egyszerűen csak arra utaltam, hogy az internet-felhasználók jelentős többségének nem olyan magasak az elvárásai, mint a hardcore internetezőnek - arra van szüksége, hogy megérkezzenek a levelei és lejöjjenek a weboldalak, amiket látni szeretne. Mindez lehetőleg ne legyen nagyon lassú. Ez nem valamiféle minőségi szint, pusztán az internettel szembeni elvárások összefoglalása. A túlnyomó többség nem néz pingeket, nincs szüksége 110 % rendelkezésre állásra, nem tudja, mi a packetloss, mert nem IT szakember! Ezzel szemben inkább azt szeretné, hogy az ügyfélszolgálaton a nap huszonnégy órájában válaszoljanak a kérdéseire, ne tévedjenek a számlájával kapcsolatban, rendszeresen tájékoztassák az új lehetőségekről. Ha ezt a szolgáltató nyújtja, ő elégedetten használja a szolgáltatást.
Bmaci nyilván átment egy másik szolgáltatóhoz, amit sajnálok, de kíváncsi lennék arra, az új helyen mit tapasztalt, elégedett-e, miben jobbak ott, mint nálunk? Komolyan!
------------
Érvelésed erősen emlékeztet arra a falfirkára, amely szerint egymillió légy nem téved
------------
Nem tudom észrevetted-e, hogy Feri nem a saját érvelését vetette fel, hanem az emberi gondolkodást.... (de legalább te nem tartozol az egymillióhpz, mert most tévedtél :-) (bocs!) )
A 98000-hez:
Hát ennyi erővel BÁRMELY szolgáltató BÁRMELY előfizetőjét le lehet így fikázni...
Ez azért már nem fair! - vagy csak hiányzik a végéről a smiley???
Ha meg mostmár a 98000-hez tartozol, akkor magadat is minősítetted??? Szóval ez valahogy nem jött össze... :-))
Érvelésed erősen emlékeztet arra a falfirkára, amely szerint egymillió légy nem téved.
"... a többi 98 ezer viszont megelégedéssel használ ..."
Ez viszont Komlós János többször visszatérő viccére emlékeztet:
Egy korosodó férfi mindig csak szűzlányokkal jön össze. Mikor megkérdik tőle, hogy miért, így válaszol:
- Mert ők még azt hiszik, hogy így kell csinálni.
Ennyit a kilencvennyolc ezerről. Én nemrég még a kétezerhez tartoztam...
"...a Matávval való asszociáció bizony egyszerre jó és rossz is."
Te mondád. Az elemzés precíz, de ne hagyjuk ki belőle, hogy a két cég két különböző dologgal foglalkozik, s ezt a márkának is érzékeltetnie kell - ez mindkét cég érdeke.
Publikus felmérés: publikus nincs, de körülbelül azért választanak minket, mert a legnagyobbak vagyunk (és százezer előfizető nyilván nem téved), mert stabilak vagyunk, mert évek múlva is itt leszünk, mert szilárd az anyagi hátterünk, mert jelen vagyunk a médiában, így minket többen ismernek, és mert jó a hírünk.
Lehet, hogy itt a fórumon ez furcsán hangzik, de ne feledjük, hogy van egy-kétezer felhasználónk, aki igen kritikus szemmel néz minket, a többi 98 ezer viszont megelégedéssel használ...
Lehet, hogy túl közel álltam az óriásplakáthoz :-)
Értem ezt az érvet is, mert annó elég sokat gondolkodtam azon, hogy a Matávval való asszociáció bizony egyszerre jó és rossz is. Egyfelől rossz, mert összemossák egy monopolcéggel, ami ugyancsak népszerűtlen tud lenni. Ugyanakkor viszont jó is, mert rengeteg ember szerződött a Matávnettel csak azért, merthogy azt hitte, hogy Matávnet=Matáv, vagyis biztos nektek a legjobbak a vonalaitok, biztos titeket szolgálnak ki legelőször, biztos Ti vagytok a legstabilabbak stb... Olyannal is találkoztam, akit anno azért nem tudtam meggyőzni, hogy egy másik szolgáltatónál fizessen elő (pedig ő speciel tényleg jobban járt volna), mert azt mondta: ha a telefont a Matávnál fizeti elő, akkor az internetet is tőlük akarja venni, mert miért fizetne két számlát, miért szerződjön két céggel...
Gondolom, csináltatok valami felmérést, hogy melyik hozzáállás a jellemzőbb.
Apropos: Van arról valami publikus felmérésetek arról, hogy milyen indokok azok, ami miatt az Axelerot választja az, aki nálatok fizet elő, és miért másnál az, aki nem hozzátok megy?
Csökkentése, nem pedig megszüntetése. Egyébként a lóbetük valójában picik... ;)
Arra minden szolgáltató "büszke" lehet, hogy hátterében egy tőkeerős, stabil cég áll. Ez ugyanis azt jelenti, hogy a tulajdonolt cég is stabil marad. De fontos hangsúlyozni, hogy a viszony a tulajdonlásról, nem pedig a szervezeti vagy tevékenységi egyezésről szól.
Azon gondolkodám - de csak félhangosan - hogy ha az Axelero és a Matáv közti asszociáció csökkentése is cél volt, akkor vajon miért van lóbetűkkel az összes Axelero plakáton, hogy a "Matáv-csoport tagja"...:-)
Képzeljétek! Az axelero nem válaszolt a levelemre!!!
Nem tudom a Matávnet milyen volt, mert márciustól fizetem, de ha ugyanígy nem válaszolt, akkor minőségromlás nincs az biztos. :)
De legalább az elender válaszolt, amikor valami miatt írtam nekik.
Ezek után már elhiszem, aki azt mondja, hogy csak névváltás volt.
Jó, ne keveredjünk közgazdasági kérdésekbe, miko mind2-en valszínű informatikai téren vagyunk inkább járatosak és úgyis tök mind1 számunkra, mer nem oldódik meg: a lényeg, hogy attól még mert veszteségesre van kihozva a kimutatás, a cégek nem járnak olyan rosszul Pl. a Pantel is eddig végig veszteséges volt papíron, sőt még soksok eurós kölcsönt is felvettek, mégis mikor a részvénycserék miatt "szorult a hurok", azt nyilatkozták megnyugtatásul, hogy a kölcsönhöz hozzá sem kell nyúlniuk, több évre elég a tartalékuk... Aki ráadásul ismeri a cégnél lévő fizetéseket, az nem kezd el sírni azért mert veszteségesek szegények... ];) Nyílván megvan a gazdasági alapja annak, ha egy cég ekkora értékű hardverbe fektet be, mégha "pár" évig papíron veszteségesek is...
Btw ez télleg OFF, többet erről nem is írok, lezárva, bocs akit nem ez érdekelt.
A lényeg, hogy érthetetlen miért csak most hozza be a matáv (bocs axelero) a kábelnetet, mikor a TVnet (igaz jó kis Satimexes hálón) már évek óta sikerrel üzemelteti és nagyon sokan előfizetnék ha tehetnék...
jah, egyébként meg elég körülményes lenne, ha először megírnám a levelet, majd kinyomtatnám, aláírná apu, szkennelném, és azután küldeném el... így mindenkinek jobb! :))
fax: nem tudom, hogy mennyivel biztonságosabb... nálunk apu nevén van a telefon és a net is (matáv+axelero), de semmit nem ért az egészhez, így módosítani sem tudná a szerződéseket olyan egyszerűen... aztán nincs itthon külön fax, de a modemmel lehet faxolni, így egyszer beszkenneltem az aláírását, aztán azt küldözgettem a matávnetnek. ez nem okirathamisítás! ;-)) gondolom látjátok (matáv+axelero), hogy minden számlát időben fizettünk, szóval nálam sosem volt gond semmilyen módosítás :)
Érdekes ötlet volt szerintem olyan matricákat mellékelni a számla mellé, amin a @axelero.hu felirat szerepelt... Igaz, hogy egy kicsit rosszul vágták (ez a nyomda hanyagsága, én nem fizettem volna ki ;-))), de van annyi használható, amennyi nekem kell. Köszönet érte :)