Kedves gábor!
Én beleszerelmesedtem a CVT-be.
De az Uno hidraulikus, a Punto, meg elektromos.
Az enyémet felgyújtanám, ha nem büntetnék, mert olyan rossz.
Az Uno-t azért adtam el, mert öreg volt és a Punto nagyon felszerelt.
De az olaszok is 100 ezret adnak egy ilyenre.
Én háromszor cseréltem lendkereket és kétszer váltót.
Az olaszoknál a lendkerék 800 ezer forint!
Használtan kapsz 30-60-ért, de annyit ér.
Az enyémet kivonattam még egy év műszakival és remélem porrá rohad!
Mindig a legváratlanabb pillanatokban kellett a tréler.
Írom, hogy működik.
Van egy lendkerék. Ebben van egy tekercs, két csúszógyűrű, két szénkefe.
Amikor ez áramot kap, mágnesesség jön létre.
Belül finom por van, ami a mágnesességre összeugrik. Ekkor betömörödik a lendkerékbe, amiben elforog egy tárcsa, ami a nyelestengelyt hajtja.
Ahogy betömörödik, kapcsolat jön létre.
Írom a hibáját.
Ez a por megtabad és tömör lesz, ha megszűnik a légmentesség és párásodik.
Ekkor hajtja a tárcsát és nem tudod berakni sebességbe.
VISZONT!
Amikor meg már megy, akkor meg-megcsúszik és tönkreteszi a tapadófelületeket.
És akkor meg az lesz, hogy a motor üvölt és a kocsi nem megy sehová.
Próbáltam már a port is pótólni,de ment két hétig.
Van irva a neten az összetétel, de az umbuk.
Amit tudsz tenni, hogy egy darabig menjen: Ha szemben állsz a motorral, a jobb oldalon van két vezeték a harangban.
A szénkeféké.
Az egyiket, mindegy melyiket, szakítsd meg és toldással vidd be a fülkébe és rakj rá egy kapcsolót.
Amikor álló helyzetben nem veszi a sebességet, szakítsd meg az áramkört!
Nem a mikrokapcsoló, meg ilyesmi a hibás, már most mondom!
Tehát megszakítod, berakod D-be, vagy akárhová, zárod az áramkört és gáz.
Onnan tudod, hogy a lendkerék a rossz, hogyha megszakított áramkörrel beteszed sebességbe és gázt nyomsz és a kocsi rángatva indulni akar. Akkor már meszeltek neki!
Viszont én egy évig jártam így a második lendkerékkel, mert már teliszaladt a púpom vele.
Amire jó még ez a gány, hogy ha sebességbe rakod és pörgeted megszakított körrel, akkor van esélyed, hogy a port felrázod egy kicsit. Tehát rángatgat, majd a rángás megszünik és az kocsi egyhelyben áll és a motor szépen pörgethető. Mintha kinyomtad volna a kuplungot. Utána jól működik egy darabig.
A másik, hogy én ezt még lopásgátlónak is használtam :-)
A leírásokat már nem tudom hol vannak, ami meg gépen volt az elment, mert már azóta a harmadik laptop-om van és én nem is gondoltam arra, hogy még egyszer szűkség lesz rá.
Lehet menet közben kapcsolniL-be, de kis fordulatnál, mert ott motorfék is van!
Viszont egy szakmai jó tanács!
Szállj ki belőle, amíg megteheted és nem akarsz megőszülni!
Ha CVT-t akarsz és jót, akkor vagy az Uno, ha kifogod, vagy Ford Festiva. Vagy még a Fiesta is.
Viszont amiben ezek a kuplungok vannak. felejtsd el!
'100-150ezerig nagyon jók és onnantól annyi! És persze függ a használattól is. Van ami 50 után ment szét.
Ha van még kérdésed, nagyon szívesen!
U.i.: Csak szabadulj meg tőle!
Keress meg face-n! Könnyű. és akkor beszélhetünk.