Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pájázó Creative Commons License 2023.11.02 0 0 7110
pájázó Creative Commons License 2023.11.02 0 0 7109
Előzmény: Törölt nick (7108)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.17 0 1 7108

Értem. Most cseréltem ki Bosch FR7LDC (Made in Russia) kétpólusú gyertyákra. Kíváncsi leszek...

Előzmény: Marklar T ie (7107)
Marklar T ie Creative Commons License 2021.09.17 0 0 7107

Nekem mindig több polusu volt...

Előzmény: Törölt nick (7106)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.13 0 0 7106

Szia! Most filózok, hogy vegyek e bele 3-pólusú NGK gyertyát. Szerinted? Vagy jó a sima NGK BCPR6ES is?

Előzmény: Marklar T ie (7105)
Marklar T ie Creative Commons License 2021.09.12 0 0 7105

Mind :D

Nekem már nincs :/

Előzmény: Törölt nick (7104)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.11 0 0 7104

és Unó nélküliek vagy Unósak? Mert nekem van Unóm... 

Előzmény: Marklar T ie (7103)
Marklar T ie Creative Commons License 2021.09.11 0 0 7103

Szellemek :)

Előzmény: Törölt nick (7102)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.10 0 0 7102

Hahó! Van itt valaki?

vadrajder Creative Commons License 2020.04.03 0 0 7101

Én néha benézek még ide, igaz már 6 éve nincs uno-m, de ahogy látom nagyon másnak sincs :)

Előzmény: Marklar T ie (7100)
Marklar T ie Creative Commons License 2020.03.28 0 0 7100

Senki nem jár itt?

Még meg vannak )

Előzmény: Marklar T ie (7095)
GYURMA 944 Creative Commons License 2020.01.17 0 0 7099

Kedves gábor!

 

Én beleszerelmesedtem a CVT-be.

 

De az Uno hidraulikus, a Punto, meg elektromos.

Az enyémet felgyújtanám, ha nem büntetnék, mert olyan rossz.

Az Uno-t azért adtam el, mert öreg volt és a Punto nagyon felszerelt.

De az olaszok is 100 ezret adnak egy ilyenre.

Én háromszor cseréltem lendkereket és kétszer váltót.

 

Az olaszoknál a lendkerék 800 ezer forint!

Használtan kapsz 30-60-ért, de annyit ér.

 

Az enyémet kivonattam még egy év műszakival és remélem porrá rohad!

Mindig a legváratlanabb pillanatokban kellett a tréler.

 

Írom, hogy működik.

Van egy lendkerék. Ebben van egy tekercs, két csúszógyűrű, két szénkefe.

Amikor ez áramot kap, mágnesesség jön létre.

Belül finom por van, ami a mágnesességre összeugrik. Ekkor betömörödik a lendkerékbe, amiben elforog egy tárcsa, ami a nyelestengelyt hajtja.

Ahogy betömörödik, kapcsolat jön létre.

 

Írom a hibáját.

 

Ez a por megtabad és tömör lesz, ha megszűnik a légmentesség és párásodik.

Ekkor hajtja a tárcsát és nem tudod berakni sebességbe.

VISZONT!

Amikor meg már megy, akkor meg-megcsúszik és tönkreteszi a tapadófelületeket.

És akkor meg az lesz, hogy a motor üvölt és a kocsi nem megy sehová.

Próbáltam már a port is pótólni,de ment két hétig.

Van irva a neten az összetétel, de az umbuk.

 

Amit tudsz tenni, hogy egy darabig menjen:  Ha szemben állsz a motorral, a jobb oldalon van két vezeték a harangban.

A szénkeféké.

Az egyiket, mindegy melyiket, szakítsd meg és toldással vidd be a fülkébe és rakj rá egy kapcsolót.

Amikor álló helyzetben nem veszi a sebességet, szakítsd meg az áramkört!

Nem a mikrokapcsoló, meg ilyesmi a hibás, már most mondom!

Tehát megszakítod, berakod D-be, vagy akárhová, zárod az áramkört és gáz.

Onnan tudod, hogy a lendkerék a rossz, hogyha megszakított áramkörrel beteszed sebességbe és gázt nyomsz és a kocsi rángatva indulni akar. Akkor már meszeltek neki!

Viszont én egy évig jártam így a második lendkerékkel, mert már teliszaladt a púpom vele.

 

Amire jó még ez a gány, hogy ha sebességbe rakod és pörgeted megszakított körrel, akkor van esélyed, hogy a port felrázod egy kicsit. Tehát rángatgat, majd a rángás megszünik és az kocsi egyhelyben áll és a motor szépen pörgethető. Mintha kinyomtad volna a kuplungot. Utána jól működik egy darabig.

A másik, hogy én ezt még lopásgátlónak is használtam :-)

 

A leírásokat már nem tudom hol vannak, ami meg gépen volt az elment, mert már azóta a harmadik laptop-om van és én nem is gondoltam arra, hogy még egyszer szűkség lesz rá.

Lehet menet közben kapcsolniL-be, de kis fordulatnál, mert ott motorfék is van!

 

Viszont egy szakmai jó tanács!

Szállj ki belőle, amíg megteheted és nem akarsz megőszülni!

Ha CVT-t akarsz és jót, akkor vagy az Uno, ha kifogod, vagy Ford Festiva. Vagy még a Fiesta is.

Viszont amiben ezek a kuplungok  vannak. felejtsd el!

'100-150ezerig nagyon jók és onnantól annyi! És persze függ a használattól is. Van ami 50 után ment szét.

 

Ha van még kérdésed, nagyon szívesen!

 

U.i.: Csak szabadulj meg tőle!

 

Keress meg face-n! Könnyű. és akkor beszélhetünk.

 

Előzmény: GáborECVT (7096)
GáborECVT Creative Commons License 2020.01.16 0 0 7097

Ja es ez is egy mk1 punto 1.2 selecta

Előzmény: GYURMA 944 (5586)
GáborECVT Creative Commons License 2020.01.16 0 0 7096

Kedves Gyurma!

Irtad hogy talaltal ehhez a punto ecvt váltóhoz adatokat ,leírásokat. Esetleg megosztanád velem valamilyen úton módon.

Nemreg bedzereztem egy ilyen puntót , de annyi problemát fedeztem fel hogy néha nehezebben veszi be a sebességfokozatokat. Hidegben mintha könnyebb de melegen kicsit akadozik.Lehet beállítái probléma? Esetleg olaj? Vagy mint írtad kuplung...? A kuplungnak mi a helyes működése? Amikor a fékre lépek hallok egy kattanást az utastérben egy relét talán...az kapcsolja szét? A sebváltókart menet közben D ből L be lehet pakolni?az a gyorsító nagy áttételü fokozat gondolom. Olajszűrőt hozzá hol lehet beszetezni? 

Milyen gordulatszám tartományokban működik helyesen ? Pl 0-100 ig gyorsítva. Vagy pl városi vezetéskor 50 ill. Kissebb sebességnél.

Előzmény: GYURMA 944 (5586)
GáborECVT Creative Commons License 2020.01.16 0 0 7095

Ecvt punto problémám van. Sos. A fokozatok nehezen kapcsolhatok de nem mindig változó...

Ugy látom Gyurma ebben a profi segitsegedet kérném ill barkivel aki tud segiteni.

Koszi előre is.

Marklar T ie Creative Commons License 2019.09.08 0 0 7095

Már csak intercoolerem, légtömeg mérőm van.

5e/db

és 1 pár ködlámpám.

5e/ pár

 

Marklar T ie Creative Commons License 2019.08.06 0 0 7094

Hol van ez már...   ;)

Előzmény: Mzzola (7093)
Mzzola Creative Commons License 2019.08.05 0 0 7093

Tetőablak a tetővel érdekelne

Előzmény: Marklar T ie (7065)
Marklar T ie Creative Commons License 2019.04.07 0 0 7092

Még csak 8 éve írta :D

Előzmény: komprex (7091)
komprex Creative Commons License 2019.04.05 0 0 7091

Szia !

 

Érdeklődnék meg van-e még a fiat uno digit müszerfalad?

 

Üdv:Pataki Tamás  06704272362

Előzmény: F U F (4146)
Marklar T ie Creative Commons License 2019.03.07 0 0 7090

A Google szerint 1,5 UNO-é.

Ha valakinek még van ilyen autó és kell.

5000ft ;)

20 4723609

GYURMA 944 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 7089
Előzmény: Rotherzsolti (7087)
GYURMA 944 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 7088

Szia!

 

Kattints rá a nick-emre, majd a topic-ok közül válaszd ki ezt. Mármint az Uno-t.

Olvasd el a hsz-eket.

Így nem kell ugyanazt leírnom.

Előzmény: Rotherzsolti (7087)
Rotherzsolti Creative Commons License 2019.01.06 0 0 7087

Sziasztok!

 

 

     Uno 1,5 benzinessel küzdök már napok óta!Először nem volt alapjárat,az most a pillangószelep érzékelő cseréjével megoldódott,viszont ha megpadlózom akkor lehörög,és bedadog!Visszaengedett gázpedál után meg újra jó az alapjárat!

 

    Mi lehet a gond,talán lambdaszonda? Volt-e valakinek ilyen tapasztalata?

 

    Előre is köszönöm a válaszokat! 

Kiss_Tibor Creative Commons License 2018.12.24 0 0 7086

Sziasztok!

 

Tud valaki PDF formátumban magyar felhasználói kézikönyvet (Fiat Uno 1.1 60S 1993) küldeni e-mailben, vagy egy linket, ahonnan le lehet tölteni?

 

A segítségeteket előre is köszönöm!

 

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!

anrizs Creative Commons License 2018.11.30 0 0 7085

szia. igaz regi a bejegyzes, es kicsi az esely..

 de potmetert keresek 1.5 ie sx-hez. ha lenne... megkoszonnem

katinka013@gmail.com

 

Előzmény: Pepi 517 (4345)
plk69 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 7084

Szia!
Köszönöm, megoldódott. Gyújtáskapcsoló betét meghalt (kikábeleztem), így már kapott áramot a trafó, de így is csak néha pöffent, de be nem indult. Találtam a dobozokban egy gyújtás modult, kicseréltem, hibátlanul ketyeg. Nem a kedvencem az elektromos hiba, főleg, ha egyszerre több jelentkezik.
Viszont kicsit megint elakadtam, persze elektromossággal. Mivel a legtöbb autósbolt ugyanazt az utángyártott gyújt kapcs betétet árulja aminek a belső részén nem stimmelnek a lukak, venni nem tudtam, de sebaj, a későbbi tervekben amúgy sem szerepel a gyári gyújtáskapcsoló, vettem inkább két kapcsolót és egy indítógombot. Összevariáltam, minden szuper, van gyújtáskapcsoló, önindító és még park fény kapcsoló is. Viszont gyújtáson a műszerfalon lévő kapcsolónál csak tompított és refi van, a helyzetjelző és műszerfal fény nem kapcsol be. Végül is nagy gond nincs, mert a plusz kapcsolóval tudok helyzetjelzőt és műszerfal fényt csinálni, de azért jó lenne, ha lehetne a fenti kapcsolóval is kapcsolni. Sejtelmem sincs mit kéne még hova kötni, jól jönne egy kis segítség.
Lerajzoltam, hogy mit kötözgettem, leírni macerás lenne. (Elnézést a rajz minőségéért, nem vagyok műszaki rajzoló.)

Köszönöm.

 

 

GYURMA 944 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 7083

Üdv! 

 

 

Megszakítós a torony?

Előzmény: plk69 (7082)
plk69 Creative Commons License 2018.09.09 0 0 7082

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 1989-es Uno 60-as járgányomból eltűnt a szikra. Trafó kábelt lehúztam, semmi szikra. Vettem új trafót, így sincs szikra. Megmértem a trafó pozitív saruját (gondolom gyújtáson kéne benne áramnak lenni) semmi áram. Adtam neki áramot az aksiról, de így sem jön szikra a trafókábelen. Sajnos a villamossághoz eléggé kuka vagyok, de azért próbálkozom. Merre keressem a hibát?
Köszönöm.

GYURMA 944 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 7081

Üdv!

 

Lambda csere, computer reset. Ebben a sorrendben!

Előzmény: Kalci24 (7080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!