Tegnap jártam arra. Bőséges hely sehol sincs a buszbeálló számára. Ha egy sávnyit elvennének az út és a kerítések számára, nehezen maradhatna annyi hely, hogy az esőbeálló mellett egy babakocsi és egy gyalogos elférjen egymás mellett.
Az ilyen buszmegállóknál olyan dolgokat is be kell tartani, amire mi nem is gondolunk. Egyszer megkérdeztem egy szakembert, hogy mi a túróért nem lehet a Budaörsi út - Villányi út sarkán, a hajtűkanyar utáni buszmegálló MM-es, akkor könnyebb lenne átszállni a 212-esre. Kapásból felelt, fejből mondta, hogy van ott hátrább egy járdaszegély-lecsapás az ott lévő házból kiálló autók számára, és ilyen mellé nem tehető buszmegálló, mert a leszálló a bokáját törheti. Az egészet előbbre kellene tenni egy busznyival, az meg már pénz.
Lehet, hogy ott is van valami ilyen rece, azért nincs busz beálló.
Ha nem is mindegyik, de a legtöbb megálló bőven elfért volna a járda vonalán. A bunkó autósok léte meg nem ok arra, hogy a normálisan közlekedőt büntessék. Én mindig kiengedem a buszt, de azért nem nagy öröm 3-4 megállón keresztül menni mögötte, márcsak egészségügyi megfontolásból sem.
Ha a Törökbálinti úton buszbeállókat csináltak volna, akkor csak a kerítés tetejéről szállhatnál be a buszba. (Jó, te nem akarsz buszra szállni, a többi meg le van érdekelve :-) )
Azon kívül a Törökbálinti út jogos büntetés azoknak az autósoknak, akik pl. a Gazdagréti úton nem engedik ki a buszt a beállóból, pedig a KRESz szerint a kiálló busznak van előnye. Némelyik autós még hosszan dudál is a lassan kiaraszoló buszra :-)
Ez a buszmegállósdi egyébként is tipikus példája az értelmetlen spórolásnak. A Törökbálinti úton is lehet megállóról megállóra követni a buszt, mert léptelenek voltak kitérővel megoldani a megállókat. Megoldás, némi frontális találka kockázatával előzni (én nem szoktam, rám is dudálnak néha a merészebbek) vagy szívni a jó karcinogént, amikor az új, környezetbarát busz elindul a megállókból.
Abba a kereszteződésbe elkelt volna egy kanyarodósáv a Gazdagréti út felől a Budaörsi útra. Jó, hogy kicsit faragni kellett volna a dombból, az meg pénzbe is került volna, de jobban kellene, mint az a második puffadt viziemlős a Bikás réten, és a sáv még olcsóbb is lett volna.
Csíki-hegyek u - Örmező metrómegálló 17 perc a 153-assal.
Az ok (részben):
Az új lenti, Budaörsi úti megálló és az ottani zebra miatt már a jobbra a Budaörsi útra kanyarodókat is lámpa irányítja + a megállóba beálló buszok miatt is feltorlódik a forgalom. Egészen a Penny marketig állt a sor.
Legalább 4 lámpaváltás kellett, hogy átjussunk a kereszteződésen. És nem volt semmi baleset. Sima hétköznap délután.
Az jobban zavar, hogy Gazdagrét déli oldalának nincs közvetlen járata a metróhoz. Tán a 153A-nak nem kéne egy kanyart tennie a lenti lakótelepen. Most a metróhoz át kell sétálnom a másik oldalra, ami, nem mondom, egészséges, csak +6-8 perc.
Néha megyek úgy, hogy a 108-asról a metró torkában szállok át a 153-asra. Mire elér a Duna-partra, elég sok embert megmozgat hosszú útja során.
Csak kérdezem: az Infoparkba többen járnak Gazdagrétről?
De akkor is, ha már kétféle van, az egyik maradhatott volna változatlan, annál is inkább, mert a tulodali két járat kétfelé megy. Józan ésszel, akkor a Gazdaréti úti két járatnak is kétfelé lenne célszerű mennie, nem?
A 153-as pedig használhatatlan lett. Rengeteg megállója van. Tegnap 17 perc alatt értünk a metró végállomástól a Csíki-hegyek utcáig.
Korábban a körtérről tartott ennyi ideig az út.
Kipróbáltam oda-vissza a Budafoki út - Szerémi úti megállóig. Odafelé 30 perc volt a menetidő, visszafelé 32 perc. Mindezt úgy, hogy alig volt utas és nem volt dugó.
Hazafelé a Kosztolányitól hárman utaztunk a buszon egészen a metró kelenföldi végállomásáig.
Eddigi tapasztalatom szerint gyorsabb bejutni a körtérre a 139 + 240E párossal (Sasadi úti átszállásssal), mint a 153 + 4-es metróval.
ezer évvel ezelőtt, a megboldogult László atya kezdett ezzel a mézesmdzaggal körözni a telepen (=ökomenikus templom, uszoda, sportpálya)..... ennyit ért a szava :(
Én a Jámborhoz járok, egy gyógyszer iratás egy este, lemész 5-kor 8-ra talán készen vagy. Párszor helyettesítette a Furucz, villám volt. Ennek ellenére sem mennék hozzá.
Ezt már egyszer eljátszották Újbuda busz néven. Nem vált be. És mi lesz azokkal akik nem tudnak a szuperszonikus metrójukkal eljutni oda ahova akarnak?
ja, értem:le a négyes metróhoz, onnan a Keletibe, és vissza 2es metróval a Moszkva térre!!! Mert a 139es ritkításából ez következik.
Pontosabban egy javaslat. Gazdagrét felől, menjen be a Sasadi út felé, és ott el tud jönni a jelenleg épülő buszpályaudvart érintve, majd a sínek mellett tovább az egér út fele. Gazdagrét felé ne menjen be. Feleslegesnek tartom. Akkor szálljanak át az Etele - Tétényi úti megállónál. Ezzel megvalósulhat a metróra ráhordó, valamint a felvevő szerepe. Pirossal jeleztem a Gazdagrétről jövő javaslatot, sárga pedig az ellentétes irány.
Sajnos az autópálya alatt jelenleg nincs jobb megoldás az átjutásra. Pedig lehetne egy közúti aluljárót építeni optimalizált módon a Sasadi útnál. Csak egy sávos alagútra lenne szükség. Akkor őrmező is tehermentesítődhetne.
Ezek a 153-as járatot lassú halálra szeretnék ítélni. :-( Bár én úgy látom, hogy részben a 7E buszt akarnák vele kiváltani. De akkor ne menjen be a pályaudvarhoz azzal a kunkorral. Úgyis érinti a metrót töb helyen.