Bármilyen klassz lett a spanyol kivitel, a a hűvös dánoknak biztosan más volt a véleményük. Az árában sem tudtak megegyezni. Az Almansa gyártmányai felébe, harmadába kerülnek a Kehler hangszereinek.
Spanyol Almansa gyártmányú Kehlet. Az Almansa gyártója tagadja, hogy köze lenne hozzá, pedig típusszám, küllem, minden stimmel. Egy különbség, hogy erdei fenyő a top.
Ezeket a forrásokat ismerem. Meg is kerestem a céget, hogy mit tudnak arról, hogy gyártják-e máshol is a gitárt. Várom a válaszukat. Egyébként szép hangú és míves kidolgozású...
A skandináv Kehlet gitároldalon kívül (kehletgitars.com) ismer valaki más oldalt is, ahol böngészhetnék a márkával kapcsolatban? Köszönöm a segítséget: L.
Nyíregyházán vállalok kezdők számára gitártanítást. Bármilyen, korosztály számára bármilyen műfaj - legyen az jazz, blues vagy klasszikus - alapjait, akkordokat, alaptartást stb. vennénk, idővel improvizációs gyakorlatokat is. Akit érdekel, kottát olvasni, használni is ezer örömmel és türelemmel taníthatom. Akit érdekel, hívhat bátran minden nap délután: + 36 30 305 1352 e-mail: tokarszky.mate@gmail.com Üdvözlettel: Tokárszky Máté
Itt nincs ilyen, hogy normál. Én pl. 11-est használok, nekem az a normál, de van, akik 13-ast. A 60xl-nek sincs semmi jelentősége, maximum a márkán belüli megkülönböztető jelzés. A GHS köszörült Light húrja 12-50 kiosztású, ami azért elég vastag.
Felejtsd el a klasszikus normal tension, high tension stb. meghatározásokat, az itt nem érvényes.
Ez egy normál húr, 10-es készlet. Itt nem keménységet mérnek, mint a nejlonnál, hanem vastagságot. Ennél vékonyabbat szerintem akusztikus gitárra nem szabad tenni.
Érdemes egyszerre cserélni az összeset, a 100 készlet elég lesz egy darabig, lehet, hogy jobban jársz, ha eladod, mert csak berozsdál. :).
Van nekem egy örökölt IBANEZ V50NJP-VS fémhúros gitárom, amiről hiányzik két húr. Rendeltem hozzá fender húr szettet. Igaz kicsit sok érkezett 100 db!!!
Sziasztok! A csömöri zenesuliban (tehát leginkább budapestieknek szól) lenne egy heti 10 órás gitártanári félállás. Diploma sem feltétlenül szükséges, elég ha a tanulmányok folyatamatban vannak. Ha valakit érdekel, vagy tud valakiről, akit érdekelhet, és továbbadja, írjon egy e-mailt a gegeb@freemail.hu-ra, és továbbirányítom. Sajnos nekem el kell mennem, de semmiképp sem szeretném a gyerekeket tanár nélkül hagyni! :) Köszi a segítséget!
Takamine-t mindenképpen!Ha esetleg megunod nagyobb esélyed van eladni.A Cort gyakorlatilag eladhatatlan!Nekem egyébként volt cort earth 700-som,ami már minőségibb kategória ,de az sem volt egy nagy durranás.
Amúgy ez hasonló kategória, én a Takamine-t venném, de csak azért mert olyanom volt és szerettem (ami nem jelent semmit, mert nekem japán volt, ami nyolcszor ennyibe került).
Ha valóban olyan gitárt akarsz, ami megfelel neked, ne neten vegyél, vagy ha neten veszel, előtte próbáld ki valahol. Még kkomoly mestergitárnál is előfordulhat, hogy nem tetszik, neked nem kényelmes stb., nemhogy ennél az alap kategóriánál.
Szeretnék elkezdeni újra gitározni, mert régen elég hamar abbahagytam, részben egy gagyi gitár miatt. Ezért most többet szánnék rá, amiket nézegettem: Cort Earth 70 illetve le van akciózva a muzikeren a Takamine GD20-NS is. Ahogy nézegettem ez most tényleg akciós ár, mert máshol mindenhol drágább és nagyon jókat írnak róla. Szerintetek?
Azt hiszem ez már Kínában készül! Manuel Rodriguez Mod A -tól kezdődnek a Spanyolországban készült hangszerek.Használtan 60-90000 Ft .Hangban és kidolgozásban ennél már érzed, hogy ez gitár és nem egy darab doboz.
Szeretném kérdezni valaml hozzáértőtől,hogy kb mit váłhatok egy Manuel Rodríguez Hijos, Caballero 9-es típusú gitártól.Régóta gitározok,de most érintett meg a klasszikus zene szele.
Gondolom nem egy nagy durranás,de legalább a kezdésnél ne menjen el a kedvem a hangja miatt,ha már jobbkezem ujjai össze vissza akadnak.
Másik kérdés,hogy az előbb említett gitárversenyre be lehet ülni csak hallgatózni?Úgy értelmeztem.
18.000 Euro összdíjazásMasaki Sakurai koncertgitár Koncertmeghívások neves európai gitárfesztiválokra és koncertsorozatokra valamint további értékes tárgyi nyeremények
Ha a nyeregbevágások mélysége már jó, akkor húrozzuk fel a gitárt jó minőségű húrokkal, amilyeneket majd használni akarunk később is, hangoljuk fel, és ellenőrizzük le a 12. bundon az oktávhibákat!
Ez azért kell, mert ha úgyis lejjebb kell reszelni a csontot, akkor most módunkban áll javítani rajta.
Jó hallású ember műszer nélkül is hallja hogy az oktáv tágabb vagy szűkebb a tisztánál, de aki nem biztos ebben, az használjon hangolóműszert!
3.
Ellenőrizzük le újból a 12. bund és a húrozat közötti hézagot!
Ha nem több 5 mm-nél és az oktávhibák sem feltűnők, akkor akár úgy is hagyhatjuk.
Azt nézzük meg, hogy a húrlábnál, közvetlenül a csont mellett a húrok külső határolófelülete nem cikkcakkos-e!
Az a jó, ha közel sík, vagy enyhe ívű konvex felületet alkot.
Ha valamelyik húr nagyon kijjebb van a többinél, akkor értelemszerűen lejjebb kell reszelni alatta a csontot, de az oktávhibát is figyelembe véve, vagyis ha az oktáv magas, akkor a csont belső oldalából kell reszelni, hogy az alátámasztási pont távolabb kerüljön, illetve ha alacsony, akkor fordítva.
A lakkozásra vigyázni kell, én egy bőrdarabot szoktam ráteríteni, hogy a reszelővel ne tudjam felsérteni.
A húrnyereg (A baloldali feltámasztás a 6 db bemélyítéssel) vájatainak a bemélyítése.
Ehhez a művelethez háromszög keresztmetszetű tűreszelőt szoktam használni.
Különös figyelmet igényel a művelet, mert el lehet rontani.
Meg kell figyelni a húr irányát a nyereg mögött és a nyereg előtt. A két irány közötti (nagyjából szögfelező) irányban kell vezetni a reszelőt úgy, hogy az alsó éle kicsit abba az irányba dőljön, amerről a húr is kanyarodik. Mind vízszintes, mind függőleges értelemben kb. felezni kell a szögeket, így nem csinálunk a húrnak zörgési helyet. Az a lényeg, hogy a megfeszített húr egyértelmű helyen feküdjön a vájatban, és rezgés közben se akarja elhagyni a helyét.
Annyira kell bemélyíteni a vájatot, hogy az 1. bund és a húr közötti hézag ne nagyon haladja meg az 1. bundra lefogott húr és a 2. bund közötti hézagot. Ugyanakkor arra is ügyelni kell, hogy a hat húr határoló felülete ne legyen nagyon cikcakkos, vagyis közel sík, vagy egy enyhe ívű konvex felület legyen.
Az 1. bund fölött kb. ugyanakkora (vagy nagyon picivel nagyobb) hézagnak kell lennie, mint amekkora a 2. bund fölött van akkor, amikor a húr le van fogva az 1. bundra.
A 12. bund fölött kb. 4mm elég ahhoz, hogy ne zörögjön a gitár.