Keresés

Részletes keresés

Mijo Creative Commons License 2004.05.18 0 0 31

"Négy halott egy frontális ütközésben

hirtv.hu 2004. máj. 18., 07:30

Négy ember életét vesztette, kettő pedig megsérült egy frontális ütközésben Baja közelében - értesült a Havaria Press. Az 51-es főút Baja és Érsekcsanád közti szakaszán, a 155-ös kilométerszelvénynél kedden hajnalban egy Wartburg és egy Ford típusú személyautó eddig ismeretlen okból frontálisan karambolozott. Az ütközés következtében a Wartburgban négy személy életét vesztette, egy sérült pedig a jármű roncsai közé szorult. A másik autóban szintén be van szorulva egy sérült, a mentők és tűzoltók az ő kiszabadításán is dolgoznak. A mentési munkálatok és a helyszínelés idejére a rendőrség az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárta. A forgalom előreláthatólag kilenc órakor indulhat meg újra."

Előzmény: Mijo (30)
Mijo Creative Commons License 2004.05.18 0 0 30

Városunkban ismét egy szörnyű baleset borzolja a kedélyeket.
Érsekcsanád irányából egy sükösdi Ford közeledett ma reggel, mely Baja perifériáján, az 51-es főúton ütközött egy pörbölyieket szállító Wartburggal. Eddig négy pörbölyi utas halt meg :(....

Mijo

Thernitibi Creative Commons License 2004.03.24 0 0 29
Vajh' ki lehetett az az elvetemült hivatalnok, aki a "Sláger Rádió" városunkba látogató stábjának a Szentháromság tér ama pontjára adott engedélyt, amely pont a tér legforgalmasabb része?
Ha a stáb kérte így, akkor miért nem akadt valaki, aki elmagyarázza, hogy ez miért nem jó hely?

Tisztelt hivatalnok urak!!!
Arrol ugye, nem kell sokat beszélni, hogy Baja belvárosának forgalomszervezése úgy sz@r ahogy van. Ezért kéretik ezt az állapotot nem nehezíteni!!!

Mijo Creative Commons License 2004.03.23 0 0 28

"Új pontrendszer az utakon
Pausz Ferenc: nem lehet minden sarokra rendőrt állítani
PN Online [2004-03-16]
Budapest

Április elsejétől megváltozik a KRESZ-pontrendszer. A régi is sok vitát váltott ki, nem kevésbé az új változat. Erről kérdeztük Pausz Ferenc rendőr alezredest, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti osztályának vezetőjét.

– Sokan az eddigi pontrendszert bírálták, mert túl gyengének találták.

– Nem lehet minden utcasarokra rendőrt állítani, aki kiemeli a szabálytalanul közlekedőket a forgalomból. A pontrendszer elsődleges szerepe és célja, hogy visszatartó erő legyen, hogy kevesebb legyen a szabálytalankodás az utakon. Azoknak, akik vétenek a közlekedési szabályok ellen, fel kell készülniük arra, hogy pontot jelent minden szabálytalanság, minden kihágás; ellenük határozottan lépnek fel a rendőrök, akik napjainkban már sokkal többet vannak jelen az utcákon, az utakon.

– Eddig egyetlenegy jogosítványt sem vontak be összegyűjtött pontok alapján.

– Bízom benne, nem is lesz olyan gépkocsivezető, akinek az összegyűjtött pontjai alapján el kellene venni a vezetői engedélyét. Nem az a célunk, hogy minél több jogosítványt vonjunk be. A pontrendszer eszköz ahhoz, hogy jobb irányba befolyásoljuk a közlekedési magatartást.

– Az új pontrendszer szigorúbb lesz?

– A pontrendszert alakítani, finomítani kell, de véleményem szerint nem az a lényeges, hogy szigorú vagy még szigorúbb, hanem az a fontos, hogy minél több szabálytalankodót emeljünk ki a forgalomból, akik szépen gyűjtögethetik pontjaikat.

– Ehhez elsősorban még több rendőr kellene.

– Lehet azért olyan kísérő akciókat is szervezni, amelyekkel megakadályozhatók a szabálytalankodások, s amelyek egy-úttal növelik is a pontrendszer becsületét. Ebből kettőre már a közeljövőben sor kerül. Április elsejétől például visszahozzuk azt a klasszikus megelőzési szisztémát, amit már régebben, amikor még nem volt pontrendszer, sikerrel alkalmaztunk. Ennek lényege: egy útszakaszon több sebességmérő készüléket helyezünk el, amelyekhez informatikai rendszer kapcsolódik. Így a bemért gyorshajtót néhány száz méterrel a bemérést követően meg lehet állítani, és ekkor kaphatja meg a megfelelő pontját. Öt-tíz kilométerrel távolabb újabb sebességmérő készülék várja az autóst. Azt követően további 3-4, és ha az autós úgy gondolja, ha eddig már egyszer vagy kétszer bemérték, újabb már nem jöhet, csalódni fog.

– Így akár négy-öt pontot is begyűjthet egy útszakaszon a gyorshajtó?

– A régi, 1990-es években így végzett ellenőrzések során igen sok olyan autós akadt, akiket az adott 100 kilométeres szakaszon háromszor-négyszer is gyorshajtáson értek. Az új pontrendszer szerint egy ilyen útszakaszon két óra alatt össze lehet gyűjteni 15 pontot. Ez esetben a két év leteltéig nagyon kell vigyáznia a szabályokra, mert csak három pont marad.

– Mikor indul ez az ellenőrzési rendszer?

– Április elsején. Minden megyében, olykor nem csak az egyjegyű főutakon lesznek ilyen ellenőrzések. Az ellenőrzésektől azt várjuk, hogy kevesebben fognak száguldozni a közutakon.

– Mi lesz a második akciójuk?

– A másik legfontosabb feladat az ittas vezetők kiszűrése. Rövidesen elkezdjük az olyan ellenőrzéseket, amelyek már külföldön is beváltak. A rendőr megállítja a gépkocsit, a vezető ki se száll az autóból, a rendőr benyújtja az alkoholszondát, s ha a vezető nem ivott, 15 másodperc múlva folytathatja útját. Ha ivott, akkor megkezdődik ellene az intézkedés.

Koós Tamás"

Mijo Creative Commons License 2004.03.03 0 0 27

"Szlovák kötelező biztosítás féláron

Világgazdaság
2004. március 3.

Éves kötelező biztosításuk akár közel felét megspórolhatják azok a magyarországi ügyfelek, akik az ország május 1-jei uniós csatlakozása után valamelyik szlovákiai biztosítónál kötik meg szerződésüket - derül ki a Világgazdaság gyűjtéséből. Egy esetleges tömeges átszerződés megrendíthetné a hazai belügyi nyilvántartási rendszert.

Kellemetlen versenytársat kaphatnak májustól a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást ajánló hazai biztosítók. Az Európai Unióhoz velünk egy időben csatlakozó szomszédos országok némelyike bizonyos hazai ügyfélkörök számára az itthoninál jóval olcsóbb tarifájú "kötelezőt" kínál.

Egységes tarifarendszer

A napilap információi szerint magyarországi biztosítási körökben is növekszik az aggodalom amiatt, hogy Szlovákiában a hazai díjtételekhez képest átlagosan jó 40 százalékkal olcsóbban lehet majd szerződést kötni. További előny északi szomszédunknál, hogy a malusrendszert csak 2005-től vezetik be. A nagy kategóriás személyautókat birtokló élelmes ügyfelek ráadásul Szlovéniában is próbálkozhatnak.

Ott ugyanis a járművek méretét figyelembe nem vevő egységes tarifarendszer létezik, ami a nagy hengerűrtartalmú autók számára fajlagosan olcsóbb díjakat jelenthet.

Az EU-csatlakozással életbe lépő rendszer szerint az uniós külföldi biztosítóknak egyszerűen csak be kell jelenteniük anyaországi felügyeleti hatóságuknak, ha közvetlen (nem fióktelep, leányvállalat útján történő) határon átnyúló szolgáltatást kívánnak nyújtani egy másik tagországban. A célállamban ugyanakkor ügyintézőt kell telepíteni a helyi kárrendezési ügyek rendezésére. A tényleges kárrendezés viszont akár egy itthoni, erre szakosodott cég számára is kiszervezhető lenne, esetleg a zöldkártyarendszer segítségével lehetne megoldani.

Eltérő fogyasztóvédelmi szabályok

Nem biztos, hogy az átkötés jogi szempontból problémamentes lenne, mégpedig a két ország eltérő fogyasztóvédelmi szabályai miatt - hívták fel a figyelmet itthoni biztosítási szakértők. Szlovákiában egyrészt leghamarabb március végére készül el az ottani, EU-konform biztosítási törvény, ráadásul északi szomszédunknál természetesen minden "kötelező"-kötvényt szlovákul kell kitölteni, amit egy itthoni országúti ellenőrzésnél aligha értenének meg a rendőrök.

Súlyosabb gondot okozna ezekhez képest, hogy a külföldön biztosítást kötő autósok kikerülnének a magyar biztosítók és a Belügyminisztérium (BM) által közösen működtetett regisztrációs rendszerből. Ez azt jelenti, hogy a BM a lakóhelyük szerint illetékes települési önkormányzatok segítségével a díj nemfizetésére hivatkozva felléphetne ellenük. Nagyobb tömegű külhoni "átszerződés" esetén akár össze is omolhatna a belügyi nyilvántartás.

Ott is drágul

A szlovákiai biztosítási árak valóban nyomottak, csakhogy az elmúlt egy évben jelentős felzárkózás indult el. Jövő januárra a különbségek tovább csökkennek - hangsúlyozta kérdésünkre Dögei Sándor, az OTP Garancia Biztosító főosztályvezetője, aki itthon a csoport szlovákiai leánybiztosítójának, az OTP Garancia Poistovnának az ügyeit is koordinálja.

A hazai piacvezető Allianz Hungária szerint az ilyen árverseny ára a törvényes rend és a szolgáltatási színvonal megbomlása lenne. Sipos József kommunikációs igazgató azonban hangsúlyozta: az eddigi tapasztalatok szerint az EU-n belül a lakossági "átbiztosítások" aránya az összpiaci forgalom mindössze pár ezreléke. Inkább a vállalati üzletágban fordul elő, hogy egy-egy nemzetközi cég magával viszi biztosítóját a határon túlra is."

Mijo Creative Commons License 2003.11.11 0 0 26

Baján a Damjanich-Ősz utca sarkán található a város egyik óvodája. Szimpatikus környék, közelében az impozáns Kálváriával, csak a fokozott mérvű átmenő forgalom ne zavarná meg minden áldott nap a csendjét.
Régi patinás épület ez az óvoda - portáljával a Damjanich utcára nyílva -, melynek egy nagy hibája akad: főbejáratát egykor nem építették úgy ki, hogy oda legkevesebb 5-6 autó férne be. Lévén a jóságos és aggódó szülők, bizonyára Paks légvonalbéli közelsége miatt nem merik 2-3 percre se szeretett apróságukat szabad levegőre vinni, bizonyára ez lehet az oka annak, hogy úgy a reggeli, mint a délutáni órákban közvetlenül a küszöb előtt állnak meg járművükkel, azt négyes villogóra állítva, míg csöppségüket épen át nem veszik az óvoda dolgozóitól.
Csak valami félelem lehet a jelenség oka, hiszen semmi más nem indokolta az Ősz utca egyirányúsítását, mint hogy így mentesítsék a meglehetősen keskeny Damjanich utcát attól, hogy járműveikkel másokat akadályozva várakozzanak a kisgyermekes szülők. Egyirányúsítva egy olyan utcát, mely annak előtte jelentős mértékben volt képes tehermentesíteni a Rókus utca, a Damjanich utca, és a Kálvária utca találkozópontja túlzsúfoltságát. Még jó, hogy ki van táblázva ez a terület is :(((......

Mijo

gazo2 Creative Commons License 2003.05.09 0 0 25
A szörnyű siófoki tragédia után élénk vita bontakozott ki, hogy kell-e a sajtónak a látványt közzé tenni. Volt, aki úgy vélte, hogy igen, mert elrettentő hatású. Nos, úgy tűnik, nem volt elrettentő hatása. Ma 16 óra előtt megálltam a Szegedi úti sorompónál a fénysorompó tilos jelzése miatt. Nem úgy, mint a szemben, Szeged irányából érkező három személygépkocsi. Mindhárom áthajtott a tilosan. Csak a negyedik állt meg, és keletkezett a hosszú kocsisor. Ime, az elrettentő hatás, meg az végtelen emberi ostobaság.
Előzmény: Muity Mijo (24)
Muity Mijo Creative Commons License 2002.08.16 0 0 24


A térképen lévő piros nyíllal a Szent Antal-Damjanich utca sarkát jelöltem be, mely sarok déli oldalán található egy húsbolt, a másikon egy ruházati turkáló. Mindkét üzlet előtti parkoló meglehetősen kicsinyre sikeredet.
Nos, ez a sarok több szempontból is rendkívül balesetveszélyes. Ugyanis az utca keskenysége elléne, ezen bonyolódik úgy egyes helyi, mint távolsági buszjáratok közlekedése, ami egy drabális jármű esetében bravúros mutatvány, amikor a Szent Antal utcáról, azaz az 51-es országos főútról a Damjanich utcába kanyarodik, teljesen lefedve ilyenkor az utca mindkét sávját. "Természetesen" záróvonalon átlépni kényszerülve.
Ez a bizonyos záróvonal amúgy is rendkívül rövidre sikeredett, nem hiszem hogy hosszabb 3-4 méternél, ami esetenként azt eredményezi, hogy a főútról lekanyarodó azon járművek, melyek a már említett "rongyos butik" kis parkolójába szeretnének beállni, amennyiben az 51-re útra hajtani szándékozók, stop-tábla miatti hosszú sorába botlanak, megállni kényszerülnek, ami miatt a mögöttük haladó járműsor vége az 51-esen ragad, kitéve magát annak a veszélynek, hogy a főúton viszonylag nagy sebességgel közlekedő járművek ráfussanak a kényszeredetten keresztben veszteglőkre.
Tudom, hogy egy záróvonal általában nem sok vizet zavar, de ha meghosszabbítaná az út fenntartója legalább annyira, ami miatt kénytelen lenne az adott jármű folyamatosan tovább haladni legalább az első kereszteződésig, talán nem keletkezne olyan torlódás, ami beláthatatlan következményeket hordoz minden egyes esetben magában.

Muity Mijo

Mijo Creative Commons License 2002.06.16 0 0 22

"Szabad a trafipax-zavarás
Egy kormányrendelet értelmében legális a radarzavaró autóban tartása

Index
2002. június 12., szerda 20:23

Legálisan tartható autóban radarzavaró, radarjelző eszköz egy május 15-i kormányrendelet nyomán. A mániákus gyorshajtók kultikus tárgyának tartása eddig a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökre vonatkozó rendelet szerint szabálysértésnek minősült. A rendőrség egyelőre nem tudja, milyen módon léphet fel a trafipax-kijátszók ellen.

A közbiztonságra különösen veszélyes eszközökre - ilyen többek között a rugóskés, a dobócsillag, a bilincs és a gumibot is - vonatkozó szabályozás tiltotta a felsorolt tárgyak "nyilvános helyen vagy közforgalmú közlekedési eszközön történő birtoklását". A május 15-ig érvényes szabályozás szerint nem csak az számított szabálysértésnek, ha az autóban radarzavarót, de az is, ha egy lézeres kulcstartót, vagy nyolc centiméteres vágóélnél nagyobb pengéjű kést találtak.

Radarzavarót az autóba

A 124/2002 kormányrendelet enyhítve a szabályozáson legálissá tette a "különösen veszélyes eszközök gépjármű belső terében történő birtoklását". Ezután ügyes parkolással minimális törvénysértéssel szállítható haza a boltban frissen megvásárolt japán késkészlet. És legálisan tartható a radarzavaró, radarjelző is.

Mit tehet a rendőrség

Szembesültünk a problémával, át kell gondolnunk, mit tehet a rendőrség ebben a helyzetben - nyilatkozta az Indexnek Pausz Ferenc alezredes az ORFK közlekedési osztályáról. Mint mondta, a módosítás alapvetően megváltoztatta a szabálysértés elbírálását. Pausz arra nem tudott felelni, hogy május 15-e óta előfordult-e már, hogy közúti ellenőrzés során radarzavarót vagy radarjelzőt találtak a rendőrök, mert erről nem vezetnek nyilvántartást.

Megbízhatatlan eszközök

Pausz tapasztalatai szerint az utóbbi időben nem nagyon használnak radarzavaró, radarjelző eszközöket az autósok. Ennek oka lehet a radarzavarók magyarországi megjelenésével egy időben meghozott 1993-as kormányrendeletnek is, lehet azonban, hogy az eszközök megbízhatatlansága miatt szorult vissza használatuk - mondta el Pausz.

A rendőrség is tesztel

Egy-két eszközt előzetesen mi is kipróbáltunk, nem voltak túl hatékonyak - mondta az alezredes. A szabályozást enyhítő kormányrendelet megjelenése után Pausz szerint át kell tekinteni a helyzetet, hogy a jövőbeni jogszerű fellépésről döntsenek.

A radarzavarót használókkal szembeni fellépés a rendőrség ügye - mondták el a Fővárosi Bíróságon. Nem tudhatjuk mi az eljárás ebben az esetben, hiszen a bíróság csak akkor foglalkozik ilyen ügyekkel, ha valaki megtámadja a rendőrség döntését - mondta el az Index megkeresésére Sándor Zsuzsa, a Fővárosi Bíróság szóvivője. Addig is, az Index Jogi munkacsoportja szerint szabad a radarzavarás."

Mijo Creative Commons License 2002.05.14 0 0 21

BAJA VÁROS ILLETÉKESEI FIGYELMÉBE !

Évek óta húzódó probléma, a Duna-hídról érkező járművek rákanyarodása a Budai-Nagy Antal utcára.
Legnagyobb gondot az okozza, hogy csak elsőbbségadás kötelező tábla van kitéve, amit alig-alig vesz bárki is figyelembe, számtalan esetben lendületből kanyarodnak a védett útra. Ez a tábla amúgy is alig észlelhető, részint a meglehetősen széles úttorkolat, másrészt a saroktól számított nagy távolsága miatt.
Tegnap egy holland utazó nem vette figyelembe, szerencsés, hogy a bajai autós "ráérzett" a helyzetre, elkapta a volánt, így ugyan az ütközést elkerülte, de centiken múlott hogy nem futott a járdára, ahol éppen egy gyermekkocsit toló anya közlekedett kicsinyével.

Igen, tudom hogy rövidesen folyztatódik az elterelő út építése, de addig is feltétlenül szükséges lenne egy STOPTÁBLA kihelyezésére, ez nem jár kiadással, de nagy forgalmú főút lévén, még a szezon kezdetén megtéve a lépéseket, életeket menthet meg adott esetben !

Muity Mijo
Baja

Mijo Creative Commons License 2002.01.09 0 0 20

"Monstre per a "lopóautók" ellen

2002-01-09 15:36 Korridor/Blikk

A szervező több száz felperesre számít, akik fejenként 3 milliós kártérítést követelnek

Nagyszabású per készül a szabálytalanul parkoló járműveket elszállító cégek ellen. Az elhatározás Wágner Richárd magyar-ausztrál kettős állampolgár fejében született meg, amikor egyik barátjának felesége hiába kereste autóját parkolóhelyén.

Az elszállított gépkocsi helyén semmi nem jelzi, hogy nem tolvajok vitték el a járművet. Akár szervi károsodással járó sokkot is okozhat, hogy a tulajdonos nem tudja, mi történt autójával - állítja az ötletgazda.

Wágner úgy döntött, mozgalmat indít az elszállítást végző cégek módszerei ellen. Őt az interneten bárki megkeresheti, akit az elmúlt két évben ilyen sérelem ért, és ezt bizonyítani is tudja.

Elképzelései szerint az ügyet bíróság elé viszi, esetenként 3 millió forintos kártérítést követelve. Ügyvédje, Czár Csaba a Blikknek elmondta, több száz felperesre számít, és már megkezdte egy jogi tanácsadó csapat összeállítását, amelyre Wágner internetes oldalán lehet jelentkezni. Elképzeléseik szerint még tavasz előtt megindítanák a próbapereket."

Mijo Creative Commons License 2002.01.04 0 0 19

Oh én nagyon nagy marha, hát ma rájöttem, hogyan felezhető meg a "plusztávolság" :(((!
Ha az utca számunkra kedvezőtlenebb szakaszába kívánunk jutni, nem tömböt kerülgetünk, a nagy frászt, hanem a behajtani tilos vége felől, egyszerűen betolatunk végcélunkig !!!
Na most, hogy ez egy csontog fagyott tükörjégtől hepehupás utca esetében mennyiben kevésbé balesetveszélyes, mint haygományos módon használni, azt döntse el ki-ki saját maga.

No de konkretizáljunk: az ominózus jelenség Baján az Ősz utcában észlelhető, melynek a Damjanich utcába torkolló sarkán egy óvoda található. Hogy a Kálvária előtti, esetenként igen kényes csomópontot esélye legyen bárkinek is kikerülni ? A francokat ! Nehogy már a belváros felől érkező a Fekete Kutyánál jobbra térve tehesse ezt, NEM, onnan tilos behajtani. Persze azt, hogy az említett óvoda környéke reggel és délután dugig van a gyermeküket szállító szülők autóival; azt, hogy az óvoda előtti nyilvános telefonfülke használói folyamatosan akadályozzák járművükkel a forgalmat, hasonlóan, mint a vele srég szemben található palackozott italok boltja vevőköre is; azt, hogy ez a forgalom nem kis hányadában helyi és távolsági autóbuszok közlekedéséből áll egy erre eleve alkalmatlan szűk utcában, a kutya sem vette figyelembe, hiszen a már említett Befolyással Bíró Kérelmező a szokott módon intézte el "utcája" egyirányúsítását :(! Kezet rá !

Mijo

Előzmény: Mijo (18)
Mijo Creative Commons License 2001.12.28 0 0 18

Egyirányú bajai utcáink tömörített anatómiája:

Baja, a Saját Egyirányú Utcával Rendelkező Befolyással Bírók városa :(! Ez szerintem úgy történik, hogy közéleti "prominenseink" némelyike ( idővel mindig kiderül, ki áll a háttérben ) elpityergi magát az illetékes elvtárs előtt, hogy - jujj, drága barátom, tűrhetetlen, hogy milyen balesetforrást jelent a mi utcánk /ó be szééép ../ ...., ha hiszed, ha nem, közlekednek az úttestjén :(! Mások is. Olyanok, akik nem is lakják .....
- Semmi gond, kedves Méltóságos Uram, ha ezeket a rohadt szemétládákat nem is áll módunkban teljes mértékben kitiltani, az egyébként járműközlekedésre alig-alig alkalmas utcátokból, annyit megtehetek - persze csakis a Te kedvedért -, hogy egyirányosítjuk. Természetesen olyan irányba, ahogy Te óhajtod, instállom !

És ettől a pillanattól fogva, az igény fogant; rövid időn belül új, sokakat meghökkentő irányítótáblák jelennek meg városunk legkülönbözőbb pontjain.

( Na most, hogy később, éppen a Befolyással Bíró kérelmező kezd el kalkulálni, hogy aszongya: most én naponta átlagban kétszer meg kell hogy kerüljem a tömböt, ez annyi mint 800 méter, ez havonta 24-25 kilométer, ami ugye évente szint 300, ami majdnem egy oda-vissza út Baja-Pest között, és ezt mind nekem kell plusz költségként kifizetnem ...., hogy a fene nem eszi meg ezt a népnyúzó büdös világot :(((!!! )

Mijo

Mijo Creative Commons License 2001.11.09 0 0 17

"Jól halad a Duna-híd építése

Hat pillér alapja már elkészült, jöhet a víz alatti betonozás

Petőfi Népe Online

Az ütemtervnek megfelelően, jól haladnak a Szekszárd térségi Duna-híd építési munkálatai. Így tartható lesz a 2003. júniusi átadási határidő – mondta Németh Imre, a híd alépítményi munkáit végző MAHÍD 2000 Rt. vezérigazgatója.


Szekszárd

A hidat tartó tizenkét pillérből hatnak már elkészült az alapja, jelenleg a pillérek építéséhez szükséges munkakörnyezet körbekerítése folyik, amelyet a víz alatti betonozás követ majd.
Az építkezést – mintegy egy évig tartó tervezés után – idén nyáron kezdte meg a Vegyépszer Rt. és a Ganz Híd-, Daru- és Acélszerkezet-gyártó Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium.
A földmunkák, majd a cölöpözés során mesterséges szigeteket létesítettek a Dunán, ahol megkezdték annak a több tucat – egyenként 1,3 méter átmérőjű és 26-32 méter hosszú – cölöpnek a rögzítését, amelyek a pillérek tartására szolgálnak.
A tervek szerint még idén elkészül a híd összes cölöpje, valamint a pillérek harmada.
Az alépítményi munkák télen is folytatódnak és várhatóan jövő év augusztusában fejeződnek be.
A Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese, Farkas László tájékoztatása szerint még ez évben elkészül a hídhoz csatlakozó – a 6-os és az 51-es számú főutat összekötő – M9-es autóút földmunkáinak jelentős része, a pályaszerkezet építése várhatóan jövő ősszel kezdődik meg. Az 51-es út építésével kapcsolatos gondokról holnapi lapunkban írunk."
__________________________________________________

Adatok a hídról

Hossza: 919 méter
Anyagfelhasználás:
– vasszerkezet: 4,5 ezer tonna
– beton: 11 ezer m3
Költség: 20 milliárd Ft (az M9-es autóúttal együtt)
Forrás: MAHID Rt.

Mijo Creative Commons License 2001.11.09 0 0 16

Az alábbi jelenségek miatt a balesetek megelőzendő, természetesen kihelyezték a haladó járművek sebességét korlátozó szokásos táblákat. ( Sükösd községtől kb. 1 kilométerre Kecskemét irányába ! ) Bizonyára a rendőrök is veszélyesnek tartják a teherautók folyamatos munkavégzését, ezért gyakori jelenlétükkel a helyi KMB-és járőrök igyekeznek rendet tartani a megváltozott helyzetben.

Mivel az a letérő dülőút, melyről a közútra hajtanak a sofőrök, nincs túl messze a falutól, a nagysúlyú földrakomány miatt nincs módjuk túl nagy sebességre szert tenni - legalább ez valamelyest megnyugtató. Ugyanakkor viszont a községből Dusnok fele haladtukban, belendülvén olyan száguldásra képesek, mely miatt bizony éppen őket kellene korlátozni az adott, éles kanyarokban is bővelkedő szakaszon !!! ( Lásd alább, a minimum 100-120-as előzést :((..! )

Mijo

Előzmény: Mijo (15)
Mijo Creative Commons License 2001.11.09 0 0 15

Kedves Józsi, a felvételek szabadon felhasználhatók, tégy velük legjobb belátásod szerint :)! Segítségül: készítésük időpontja, tegnap 9:30 körüli, Sükösd-Dusnok között, de ez a pontosítás lényegtelen, lévén naponta többször is ismétlődő, bárki által észlelhető jelenségről van szó :(!

Az, hogy "bárki által", egyúttal azt is jelenti, hogy bárki, a monstrumok által használt szakaszon közlekedők közül szenvedő alanya lehet ennek az eszeveszett rohanásnak. Ugyan a felvételeimen nem látszik, de ha ennek a hármaselőzésnek a szemből érkező autó sofőre nem lassít, nem tudták volna baleset nélkül befejezni a manővert. Bevallom, kevés híján én is majdnem összecsattantam vele.

Ismételten ki kell hangsúlyoznom, az elmúlt napokban, hetekben viszonylag száraz időjárás volt a jellemző, de ez bármikor változhat, lám az éjjel is esett az eső, és ennek beláthatatlan következményei lehetnek az úttestre lehulló földmennyiség miatt! Volt már példa számtalanszor, a kései kesergésre.

Fentiek apropójából: külön mise lehetne - és kéne is, hogy legyen ! -, az évszakra jellemző, szintén visszatérő jelenség, a dűlőutakról esős, sáros időben közútra hajtó tehergépjárművek, traktorok vezetőinek a trehánysága, nagyon ritka az az eset, amikor akad olyan, aki le is takarítja az általa felhordott, a közlekedő járművek megcsuszását előidézhető agyagot, zsíros bácskai feketeföldet ! ( Emlékszem olyan esetre is, amikor egy ilyen traktoros saját családja borult az apa figyelmetlensége miatt gyászba. )

Muity Mijo
Baja

Előzmény: jpetike51 (13)
jpetike51 Creative Commons License 2001.11.09 0 0 14
A város érdeke az első
Elkerülő út kell, csak éppen nem a Kaszás utca révén – mondják az ottlakók. Ingatlanjuk elértéktelenedik, a zaj- és környezetvédelem nélkül elviselhetetlenné válnak mindennapjaik. Ezért egy több mint nyolcvan aláírással ellátott petíciót adták át Széll Péter polgármesternek annak érdekében, hogy az elkerülő út a Duna-völgyi-főcsatorna túlsó partján fusson.
Előzmény: jpetike51 (13)
jpetike51 Creative Commons License 2001.11.09 0 0 13
A közlekedési hatósági eljárási díjak 2002. január 1-jétõl várhatóan 8-9 százalékkal emelkednek, ami érinti a közúti jármûvek forgalomba helyezési, a környezetvédelmi felülvizsgálati és a közlekedési engedélyek díjait.
Hány százalékra tehető a beigért 6%-os infláció?
Mijo!
A képeidet elküldöm a bajai rendőségre.A napokban a dávodi Mg. Rt. gépjárműveit ellenőrizték és büntették, mert a kukorica nem volt leponyvázva. Lehet, hogy nem jó helyen jártak a rendőrök (bár az egyik rendőr anyúkája nyílt bosszút hidetett meg az Mg. Rt, annak vezetője és a polgármester ellen), vagy megkezdődött a bosszú?
Előzmény: Mijo (12)
Mijo Creative Commons License 2001.11.08 0 0 12

Említést tettem az új Duna-híd építésével kapcsolatos földszállító tehergépjárművek folyamatos száguldásáról, a "bánya" és a kivitelezés helyszíne közötti útszakaszon.

Most egy rövid sorozatban bemutatom azt az őrült ámokfutást ( 1., 2., 3., 4., ), amit a minél nagyobb számú forduló eléréséért művelnek a böhöm nagy monstrumok, a pénzért történő rivalizációs küzdelemben :(!
A felvételek haladás közben készültek, az 51-es számú főúton !

Mijo

Előzmény: Mijo (10)
Mijo Creative Commons License 2001.11.07 0 0 11

"Csökken a balesetveszély?

Elkészült a terv, de nem tudni, mikor valósul meg.

Petőfi Népe 2001. november 07. Baja

Régóta a belvárosi közlekedés egyik legveszélyesebb része az 51-es főút Jelky tér és Pázmány utca közötti szakasza. Mint korábban beszámoltunk róla: a megyei közútkezelő kht. és a városháza szakemberei lámpás védelemmel és a jelenlegi rend megváltoztatásával tartják elképzelhetőnek a biztonság növelését. Így például a Vörösmarty utca tengelyében a Kossuth utcai torkolatba vezetnék az új gyalogos- átkelőt, ami kiváltaná a jelenleg egymáshoz közel lévő két zebrát. Egyidejűleg megfordulna a Hattyú utca egyirányú forgalma is. Az ehhez szükséges műszaki tervek szerint mintegy 21 millió forintba kerülne a jelzőrendszer kialakítása, valamint az egyéb szükséges átalakítás. Ehhez kér 50 százalékos hozzájárulást az állami utak fenntartója. A tervezés költségeiben az önkormányzat is szerepet vállalt, ám az idei költségvetésben erre a célra nem szerepel pénz. Ezért bizonytalan, hogy a papírra vetett elképzelés alapján mikor csökkenhet a balesetveszély a forgalmas belvárosi szakaszon.
Munkatársunktól"

Mijo Creative Commons License 2001.11.03 0 0 10

Valami hajmeresztő, miféle káosz jellemzi Baján az 51-es főút több pontján is folyó munkálatokat :(!

Mindenféle szedett-vedett bandák félrészeg, félkreol "munkásai" résztvételével ez talán nem is meglepő, leszámítva az italkimérések forgalmának örvendetes növekedését.

Nem igaz, hogy a Város nem tudna némi felügyeletet gyakorolni a jövevények működése felett :(!??

Nem direkt bajai téma: Sükösd térségében szintén nagyforgalmú országos főutak érintésével folyik folyamatosan, az új Duna-híd építéséhez szükséges hatalmas mennyiségű föld szállítása nagyteljesítményű teherautókkal. Az időjárás eddig kegyes volt, de óhatatlanul megkezdődnek az évszakot jellemző esőzések. Kizárt, hogy az ilyenkor szokásos módon kihelyezett sebességkorlátozó táblák fogják meggátolni azokat a várható baleseteket, melyek az úttestre hordott, illetve a szállítójárművekről minden kanyarban lezúduló föld miatt fognak bekövetkezni.
Legyek rossz jós előjelzésemben, miszerint rá kell majdan mutatnom eme időben adott jelzésre, mely "természetesen" a szokott módon fog süket fülekre találni :(!
Utánam a földözön ...:((....

Mijo

gazo2 Creative Commons License 2001.05.05 0 0 9
Itt a tavasz, tehát megjelentek Baján a vadmotorossok. Alapvetően két alfajuk borzolja az idegeket. Az egyik a tinédzser korú vadmotoros, aki krossz motorral száguldozik elsősorban a lakótelepeken. A másik az élemedettebb korú vadmotoros, aki a versenypályákon látott allűrökkel száguldozik a belvárosban valamilyen méregdrága nagymotorral. Mindkét alfajnál lényeges, hogy a hangtompító dobokból a lamellák el legyenek távolítva, hogy minél elviselhetetlenebb zajt okozzanak. Tudom, hogy szóba került már ellenük a rendőri fellépés. Az is, hogy ebben az esetben a rendőrséget egy 30 ezer forintba kerülő vizsgálat terhelné. A büntetést pedig aligha lehet behajtani. agy jogosítvány nélküli kiskorúakról van szó vagy munkanélküliekről. Ha így van, akkor a jogszabályokat kell megváltoztatni. Kezd a figyelem az áldozatvédelemre terelődni. A vadmotorosok száguldozása miatt mindannyian áldozatok vagyunk. Mint volt az a szerencsétlen kislány, aki 12 évvel ezelőtt egy Kawasaki kerekei alatt lett áldozat. Ugyan ki következik?
Előzmény: gazo2 (8)
gazo2 Creative Commons License 2001.05.04 0 0 8
Szerintem is a Rudnay utcán egyenes vonalban közlekedő járműé lenne logikusan az elsőbbség. A jobbkéz-szabályt is akkor hagyják figyelmen kívül, amikor egyenes úton haladva a vezető úgy érzi, hogy mindig neki van elsőbbsége.
Javasolom, nézzük meg holnap reggel, hogy milyen állapotban lesznek a közlekedési táblák. Súlyos balesetveszélyt jelent a megfordított vagy a hiányzó tábla. Kár, hogy a néhány tükröt is rendszeresen összetörik. Nem is igen értem, hogy mi élvezetet lehet ebben találni. Olvastam, hogy van olyan nézet, mely szerint minden korlátozás frusztrációt okoz. Tehát, ha a polgár nem törheti be a kirakatot vagy nem rugdalhat meg egy lányt, - jóllehet ahhoz lenne kedve -, akkor lelkileg károsodik. Hát a bajai vandálokat nem kell ettől az önmegtartóztatástól félteni.
Előzmény: S.TAJCS (7)
S.TAJCS Creative Commons License 2001.05.03 0 0 7
Mint naponta arra közlekedő autós bizonyítom, hogy az említett kereszteződés életveszélyes, mert egyrészt a beláthatóság egyenlő a nullával, másrészt a Rudnay utca felől érkezők számára elég furcsa a balról érkezők elsőbbsége, amit mellesleg nem indokol semmi, ugyanakkor érthetetlen az is, hogy a Szegedi útról leforduló rögtön szembetalálja magát egyx "Elsőbbség adás kötelező" táblával, amit a mögötte érkező már nem is lát, tehát simán rácsattan.
Ezt egy tábla áthelyezsével, egy másik leszerelésével kezelni lehetne, ha a templom felől érkezőnek kellene elsőbbséget adni a Rudnay utcán közlekedőknek.
Azt már meg sem érdemes említeni, hogy ebben a kereszteződésben lenne célszerű az egyik gyalogos-átkelőhelyetz léesíteni.

Sanyi

Ps. Egyébként én A templom felől érkezem, tehát a magam esélyeit is korlátoznám!

S.

Előzmény: gazo2 (6)
gazo2 Creative Commons License 2001.05.02 0 0 6
Ma reggel 8 óra után elütöttek egy kerékpárost az vasúti átjáró után, a Rudnay utcai kereszteződésben. Nem állhattam meg érdeklődni, de nem is lett volna hozzá hangulatom, mert a Pécsi Rádió reggeli Baranya megyei híreiben négy kerékpáros haláláról hallottam, köztük egy 9 éves kisgyermekéről, aki szabályosan kelt át az úttesten, és gázolta halálra egy nagy sebességgel haladó autó. Itt - úgy tűnt - nem történt ilyen szörnyű baleset. Mégis azt kell mondanom, hogy ez a kereszteződés magában hordja a balesetek veszélyét. A Rudnay utcán levő két Elsőbbségadás kötelező táblát vagy figyelembe veszik vagy nem. (Tudom, ez minden táblára érvényes.) Itt azonban kell valami közlekedés-szervezési megoldást találni. A templom felőli egyirányú utcából is veszélyes a kereszteződést megközelíteni, mivel a Szegedi út felől behajtó jármű vezetője nem látja az érkező járművet, de a templom felől érkezni is veszélyes, mert az előbbi vezető - lehet, hogy csak azért mert nem lát bennünket - esetleg nem adja meg az elsőbbséget. (Leírva bonyolultnak tűnik, de aki ismeri ezt a kereszteződést, nyilván tudja, hogy miben szeretnék változtatást.)
Előzmény: gazo2 (5)
gazo2 Creative Commons License 2001.04.21 0 0 5
Én ugyan arra gondoltam, hogy valaki egy másik témában nagy büszkén jelezte, hogy csak Rejtő Jenőig jutott el. Ez egyáltalán nem kevés. Lehet, hogy Piszkos Fredről is utcát fognak elnevezni. Ennek sem lenne akadálya, hiszen Baján is volt olyan utca, melynek névadója sohasem élt. De másutt is, hiszen az ország tele volt Guszev kapitány utcával, aki ugyebár kiállt a 48-as magyar forradalom mellett. Persze, hogy kiállt volna, ha nem egy Illés Béla nevű író, a szovjet hadsereg őrnagya találta volna ki a hős Guszev kapitányt. A megadott Rejtő Jenővel kapcsolatos anyagon remekül szórakoztam, és köszönöm.
Itt van előttem a rendőrséget népszerűsítő kiadvány, az Alföldi Lapok melléklete a holnapi rendőrnappal kapcsolatban. Nem dolgom a bajai rendőrség helyett megsértődni, hogy a bevezetőben az áll, hogy a négy legjelentősebb városi kapitányság vezetője nyilatkozik. Ugyanis a bajai kapitányság ez szerint nincs a négy legjelentősebb között. Viszont a kiskőrösi kapitány egyik mondatát kiemelték belső címmé. Így szól: A közlekedési morál kritikán aluli. Ezek szerint Bajáról is nyilatkozik a kiskőrösi rendőrkapitány.
Előzmény: Mijo (4)
Mijo Creative Commons License 2001.04.20 0 0 4

Tán csak nem, hogy erre gondolsz: Utcát, szobrot Rejtő Jenőnek! - kedves Zoltán, melyben a legnagyobb érdemek jóságos Wágner urunk nevéhez fűződnek :) !?

Mijo

Előzmény: gazo2 (3)
gazo2 Creative Commons License 2001.04.20 0 0 3
Amint látom, első témanyitásom ugyanúgy nem járt szerencsével, mint első bejegyzésem annak idején. De ezért legalább nem kell a bíróság előtt felelnem. Nos, megyek a Déri sétányon 0 km/óra sebességgel, ami alatt azt értem, hogy a Széchenyi utcai kereszteződésnél álltam piros lámpánál. Közben szemlélem a külső sávban levő fiatalembert, mint tökéletes példányát a macsónak. (Kopasz fej, fekete szemüveg, orrában, bocsánat fülében karikák, szájában rágógumi. El ne felejtsem, jobb fülénél mobil telefon.) A derék egyed nagy lendülettel kihajítja felém a kezében levő csikket, majd csikorgó gumikkal startol. Vajh, hol járt automobil iskolába, vagy egyáltalán valamilyen iskolába? Minő kemény munkából szerezte be tízmilliós autóját? (Kérdéseim ún. költői kérdések, tehát olyan kérdések, melyre az ember nem vár választ. Ez Rejtő Jenőben nincs ugyan benne, de azért nagyon szeretem olvasni. Egyébként úgy hallottam, hogy alakult egy Rejtő Jenő Társaság. Sherlock Holmes Társaság már régen van, jóllehet ő talán nem is élt.)
Előzmény: gazo2 (2)
gazo2 Creative Commons License 2001.04.17 0 0 2
Olvastam, hogy egy magyar gépjárművezető átlag 4 évente lesz okozója vagy szenvedő alanya egy-egy közlekedési balesetnek. Jómagam 44 éve szereztem jogosítványt, - akkor még mint motorversenyző korengedménnyel -, de mindig a körülményeknek megfelelően igyekeztem közlekedni. Nem is volt soha olyan autóm (Trabant, Wartburg, most egy 17 éves Lada), amellyel nagyon ugrálhattam volna. Viszont bejártam távoli vidékeket, külföldi nagyvárosokat, anélkül, hogy egyszer is valamilyen baleset okozója vagy részese lettem volna. Talán annak is köszönhetem, hogy egyszer a kezembe került egy könyv a defenzív, azaz védekező típusú vezetésről. Lényegében meg kell kísérelni mások hibájára számítani. Zavaró tényező némely vezető agresszivitása, vagy inkább csak neveletlensége. Állandóan nyomják Baján a dudát, ugyan ki tudhatja a Jelky kereszteződésnél, hogy neki szól-e. Viszont zavarja. Általában tülökkel köszöntik egymást vagy hívják a lakótelepen az imádott lányt. A neveletlenséggel kapcsolatban tegnap itthon, ma Szegeden volt kellemetlen élményem. Legközelebb ezt is leírom, mert meglehetősen tipikus élmény volt. Némely autóstársak a volán mellett hatalmi helyzetben érzik magukat, noha a gázpedál taposásához nem kell nagy ész, inkább az elengedéséhez.
Előzmény: Tabakman (1)
Tabakman Creative Commons License 2001.04.17 0 0 1
Szerintem nem az oktatókkal van a baj, hanem a felgyorsult motorizációhoz képest kezd kicsi lenni a város.
Előzmény: Mijo (0)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!