Ebben ellent kell mondjak neked! Nekem az E30-ban van a hatso hidban, a hatso lengokarokban es az elso stabpalca osszekotoben piros "utcai" strongflex szilent. Azert raktam bele, mert ezeket 1-2 evente cserelhettem a pesti utakon. Nagyon jol bevaltak, nem erezni a kulombseget egy uj gumiszilenthez kepest. Nem raknam viszont olyan helyre, ahol a gumi is jol teljesit, vagy konnyu cserelni, mert megiscsak 4x anyiba kerul. Az E46-ban most csereltem a hatso toronyszilenteket, annak meg a PU-s megoldasa egyszeruen nem tetszik: mashogy van a gatlohoz rogzitve, mint a gyari.
van egy 318ci-m (N42B20A) es a par hete elvegzett vezerles szett/hardy tarcsa csere ota uzemmeleg allapotban, leginkabb menet kozben durvan rezonal valami a muszerfal alatt 2500-3000 fordulatszam kozott. Feltoltottem egy videot youtube-ra rola. Tapasztalt mar valaki hasonlot, esetleg tudjatok mi lehet ez es hogyan lehet megszuntetni?
Az egyébként is kényes és drága futómű alkatrészek az x-hez még drágábbak, egy csomó plusz súly és döglött a kormány. Jó téli gumi kell, ha hegyen laksz akkor meg inkabb egy Quattro. Szerviz: ha megvetted, es kell lengőkar, fék, olaj, szurok, kartergaz szelep, csak anyag kb 150.000
Versenypályan biztosan nagyon jo, de közúti használatra csak a komfortot rontja. A rosszabb utak pedig a kasztnit gömbfejeket es a kormányművet jobban igénybe veszik.
Szeretnék segítséget kérni tőletek! Tervezzünk venni 2001-2004-es 330i vagy 330xi-t. Milyen hibákra kell-e esteleg számítani illetve mennyibe kerül kb egy nagyszervíz?
Kicsit visszatérve a szilentekre: Mik a tapasztalatok a powerflex, illetve a strongflex poliuretán szilentekkel kapcsolatban? Tényleg olyan jók, mint amilyennek a leírásukban feltüntetik őket?
És hány litert kell bele tölteni? Van, aki azt mondja, hogy 1-1,2 litert, némelyik oldalon meg 4 litert írnak. Meg olyat is hallottam, hogy 4 literből csak 1 litert lehet leengedni, és ezt lehet csak cserélni. Mi az igaz? Mennyit lehet leengídni, és mennyivel kell feltölteni?
Első lengőkar szilenteket szeretnék cserélni, fl előtti modellről van szó. Milyen márkában érdemes gondolkozni? Kb 20.000-ret szánnék a két lengőkar vég szilentre. De ha gagyi a 20.000-res, akkor a 30-as is szóba jöhet, fő szempont a tartósság. Én pl kinéztem egy Meyle márkájú,ezzel a cikkszámmal: 300 311 2604/HD MEY/ND. Mi a véleményetek erről?
Vagy ezeken kívül kell még valami másik szilentet is cserélni az első lengőkarnál?
Más téma: A váltóolaj csere is tervbe van. Olvastam utána, de megoszlottak a vélemények a csereolajat illetően. Az lenne a kérdésem, hogy kinek milyen márkájú MTF LT olaj vált be? Pontos típust, vagy linket ha kérhetnék róla. Motorkód ha kell: M54B22, 320i, manuál váltóval
Visszakerült Nyárra a gyári 16.-os Alufelni, Új gumikkal...így feleslegessé vált.
Nyári Gumikkal 225/45 R17 5-6mm profil mélységgel. 2014.-es Dot. Centírozva ..Gumik 3 db azonos sajna defekt miatt 1db más fajta...De semmi esetre sem befolyásolja a Fix árat !
- elvileg nem szív falsot sehol, de ha jobb idő lesz, megnézem majd ezeket, amiket írtál.
Megvettem a légtömeg mérőt, és elvileg nem kell felprogramozni, csak az adaptációt kell törölni. Viszont az adaptáció törlésnél mindent találtam, pl vanos, injektor, lambdát, de a MAF sensort pont nem találtam ott, pedig a DCAN kábelnek a 7-8 lába is össze van forrasztva.
Van esetleg ötleted, hogy és hol tudnám törölni a MAF szenzor adaptációját? az INPAban? Elvileg csak azt kell végrehajtani a cserénél, és újratanulja a működését, nem kell felprogramozni.
Nem tudom, írtam-e már ide ezzel kapcsolatban,de most sürgősen szükségem lenne a segítségetekre.
Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5 A beteg: E46 M54B22-es motorral. Tünetek: Hideg indítás - alapjárat katasztrófa!Olyannyira, hogy mostmár első két indításnál pár másodperc után leáll a kocsi! Szóval kb 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.
Szóval már egy ideje ezt produkálja az autó. Múlthét vasárnap pedig gondoltam egyet, és elkezdtem babrálni a kocsit, nem hagyott nyugodni a dolog. Gyertyákat, trafókat néztem, cserélgettem, majd a légtömegmérőről lehúztam a csatit. Természetesen sárga check engine jel virított, hétfőn reggel így indultam melóba, majd dél után indultam hazafelé, még világított a sárga lámpa. Másnap reggel szintén ugyanez volt a helyzet. De mikor jöttem haza kedden dél után melóból, eltűnt a sárga check engine lámpa hozzáteszem úgy, hogy a légtömegmérőről le volt húzva a csati, hétfő reggel óta! ??? Mi a jó büdös franc vaaan??? Szerintem jogosan teszem fel a kérdést! Hogy tűnhet el a motor lámpa, ha a légtömegmérőről még véletlenül sem hall a rendszer? :D Az eszem megáll :D
Szóval a kérdésem az lenne, hogy mekkora az esély arra, hogy a légtömegmérővel lesz gond? Illetve mennyire károsíthatja a motort a lehúzott légtömegmérővel való kocsikázás?
Hozzáteszem nem lett tökéletes az alapjárat, de legalább nem kell mindig 4x újra indítani a kocsit, hogy beinduljon mind a hat henger! Légtömegmérő nélkül egy indításból közel jó az alapjárat, ami pár perc után szépen kisimul. Erő is mintha kicsivel több lenne benne, de nem mertem odanyomni neki a gázt, nehogy elcsesszek a motorral, vagy valamivel.
Szóval azért kellene gyors válasz, mert akkor holnap vennék is egy légtömegmérőt, ugyanis a kocsi kelleni fog a hétvégén, és szeretném végre érezni, hogy rendbe van a motorja!
Nálunk a páromnál eltörött a zárban a legfelső gyűrű, hál' istennek úgy, hogy épp nyitó pozícióban volt. Így aztán minden távirányitós nyitásnál lement az összes ablak, várni kellett 1 percet kb., hogy fel lehessen húzni azokat.
Tehát neked sem távirányítóval nem nyit/zár sem kulccsal? Utóbbi esetben lehet hogy neked is az a gyűrű törött el (szokásos E46 kehe), tapolcai kulcsáruházból rendeltem javítókészletet és minden ok.
Mindenképp a szűrőcserével kezdjed a javítást. Évente illik cserélni, de a megtett km is számít. 100 nál cserélem, ki tudja mennyi szemét van az üzemanyagban.