- elvileg nem szív falsot sehol, de ha jobb idő lesz, megnézem majd ezeket, amiket írtál.
Megvettem a légtömeg mérőt, és elvileg nem kell felprogramozni, csak az adaptációt kell törölni. Viszont az adaptáció törlésnél mindent találtam, pl vanos, injektor, lambdát, de a MAF sensort pont nem találtam ott, pedig a DCAN kábelnek a 7-8 lába is össze van forrasztva.
Van esetleg ötleted, hogy és hol tudnám törölni a MAF szenzor adaptációját? az INPAban? Elvileg csak azt kell végrehajtani a cserénél, és újratanulja a működését, nem kell felprogramozni.
Nem tudom, írtam-e már ide ezzel kapcsolatban,de most sürgősen szükségem lenne a segítségetekre.
Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5 A beteg: E46 M54B22-es motorral. Tünetek: Hideg indítás - alapjárat katasztrófa!Olyannyira, hogy mostmár első két indításnál pár másodperc után leáll a kocsi! Szóval kb 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.
Szóval már egy ideje ezt produkálja az autó. Múlthét vasárnap pedig gondoltam egyet, és elkezdtem babrálni a kocsit, nem hagyott nyugodni a dolog. Gyertyákat, trafókat néztem, cserélgettem, majd a légtömegmérőről lehúztam a csatit. Természetesen sárga check engine jel virított, hétfőn reggel így indultam melóba, majd dél után indultam hazafelé, még világított a sárga lámpa. Másnap reggel szintén ugyanez volt a helyzet. De mikor jöttem haza kedden dél után melóból, eltűnt a sárga check engine lámpa hozzáteszem úgy, hogy a légtömegmérőről le volt húzva a csati, hétfő reggel óta! ??? Mi a jó büdös franc vaaan??? Szerintem jogosan teszem fel a kérdést! Hogy tűnhet el a motor lámpa, ha a légtömegmérőről még véletlenül sem hall a rendszer? :D Az eszem megáll :D
Szóval a kérdésem az lenne, hogy mekkora az esély arra, hogy a légtömegmérővel lesz gond? Illetve mennyire károsíthatja a motort a lehúzott légtömegmérővel való kocsikázás?
Hozzáteszem nem lett tökéletes az alapjárat, de legalább nem kell mindig 4x újra indítani a kocsit, hogy beinduljon mind a hat henger! Légtömegmérő nélkül egy indításból közel jó az alapjárat, ami pár perc után szépen kisimul. Erő is mintha kicsivel több lenne benne, de nem mertem odanyomni neki a gázt, nehogy elcsesszek a motorral, vagy valamivel.
Szóval azért kellene gyors válasz, mert akkor holnap vennék is egy légtömegmérőt, ugyanis a kocsi kelleni fog a hétvégén, és szeretném végre érezni, hogy rendbe van a motorja!
Nálunk a páromnál eltörött a zárban a legfelső gyűrű, hál' istennek úgy, hogy épp nyitó pozícióban volt. Így aztán minden távirányitós nyitásnál lement az összes ablak, várni kellett 1 percet kb., hogy fel lehessen húzni azokat.
Tehát neked sem távirányítóval nem nyit/zár sem kulccsal? Utóbbi esetben lehet hogy neked is az a gyűrű törött el (szokásos E46 kehe), tapolcai kulcsáruházból rendeltem javítókészletet és minden ok.
Mindenképp a szűrőcserével kezdjed a javítást. Évente illik cserélni, de a megtett km is számít. 100 nál cserélem, ki tudja mennyi szemét van az üzemanyagban.
Kb 2 éve volt cserélve, de egyszer megsérült az üzemanyagbetöltő cső a kerékjárati ívnél. ott kerülhetett bele némi szennyeződés mert egy ideig nem is vettem észre.
A fúvóka fűtését táplálja a drót, általában. Ha van kompresszorod vedd le a csövet a fúvókáról, és az ablak felőli oldalról nyomj neki levegőt, vagy pumpával.Csodákra képes :)
Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni. Egy 2002-es E46 320i motorjával (M54) van gondom. reggelente nehezen indul, gázt kell adni hozzá, kicsit pumpálni a pedált. Így beindul ugyan de ha nem emelem a fordulatot 2000 körüli szintre akkor leáll. Fél perc után már szép az alapjárata, de a teljesítménye felét adja nagyjából. A fogyasztás kb 3 literrel magasabb a megszokottnál. Hibakódot nem ír (egy ismerősöm és a dunakeszis Medi-car is megpróbálkozott hibakód alapján dolgozni), de a motor-check lámpa világít néha. Volt valakinek hasonló jelenség? Esetleg ötlet, mi lehet?
Én is erre gondoltam egyrészről. Másrészről viszont a fúvókára, bár nem értek hozzá, csak látom, hogy rá van csatlakoztatva egy-egy elektromos kábel, és ott lehet valami gubanc.
Sziasztok! SOS segítség kellene! E 46 koupe! Nem nyitott kulcsal az auto! A vill szerelő ugy megoldotta hogy azóta semmi nem üzemel bent! Vettem bele egy ugyan olyan cikkszámu komfort elektronikát! De ezzel sem jo! A jelenség az hogy nem zár nem nyit multi kulcsal! Es az ablakok sem működnek tökéletesen! Nem nyit vissza! Es a bal hátsó ablakot csak ki nyitni lehet,de vissza már nem húzza! Örülnék ha valaki tudna segiteni,hogy hogyan tudnám beállítani vagy mit csináljak vele! Előre is köszönöm!!
Ahogy melegszik a motor, és eléri a vízhőmérséklet az első egységet, kigurulásnál, menet közben, üresben ingadozik az alapjárat 800-1000 rpm között. Ha megállok, akkor az alapjárat stabil. Ha felmelegszik teljesen (üzemi, normál hőmérsékletre), akkor már nem csinálja ezt.
A kartergáz szűrőt cseréltük, fals levegőt nem szív, mit érdemes megnézni még? Vagy ez normális? Köszi!
Nekem a 330D most -4°C környékén kb. 3-4mp-ig égeti az izzítást jelző ikont, utána pöccre indul.
(persze tudjuk, van utóizzítás is)
Én a múlt évben cseréltem ki mind a hat izzítógyertyákat, mert az INPA 3-at jelzett hibásnak (ettől még jól indult tavasszal). Lekopogom, azóta sincs semmi gond a motorral, a 385ezer ellenére :)
Még az E39 530D-nál volt olyan, hogy hidegen simán indult, de melegen volt hogy fél percig is tekerte. Ott az egyik befecskendezőt kellett cserélni és megjavult minden.