Ja, most már van.... De az első napokban semmi nem volt. Pl. Érdnél sem. Most már vannak ilyen sárga figyelmeztető döcenők is. De pl. a Velencénél lévő MOL kútnál a felhajtónál csak akkor látod meg a táblát, mikor már elgázolt a kamion.......
Előzetes figyelmeztetés nincs, ha mész rendesen 60 körül, mire meglátod a stoptáblát már késő.
sajnos nálunk ez a szokás ha rossz az ut akkor kiteszik a táblát hogy 40; 60 km/h, nálunk ez a megoldás!
ezeket én sem szoktam betartani, most 20-án jöttem az M7-esen megengedetszer 2-vel.
csatlakozom az elöttem szolo :avantage-hoz amikor én mentem angliába 97-ben nagyon sok helyen javitották a pályát, elterelés, szükülés és 100+ volt a sebesség 110-130 al ment mindenki, csak ök már megszokták ezt és alkalmazkodtak hozzá, nálunk nincs nagy hagyománya a javitásnak.
volt szerencsém menni a Hitler által építet úton ugyanolyan betonból van mint az M7 csak nem dübörög.
"A belső (eredetileg külső) sáv jobb minőségű, de sávonkénti speed limitet még nem láttam. :-)"
Németországban láttam sávonkénti sebességkorlátozást autópálya-felújításon, a külsőre 60, a belsőre 80 volt előirányozva.
"A kivitelezőket csak abban tartom hibásnak, hogy miért tart a lezárás 8 km hosszan, amikor csak az első 800-on dolgoznak. Bár ha ezt valaki elfogadhatóan megindokolja, akkor megkövetem őket."
Szerintem azért, mert nem mindenhol van átjáró a két pálya között, a tereléseknek ezeknél kell kezdődniük és végződniük. A lezárás kiépítése és elbontása is időbe, pénzbe kerül. Másrészt ha most azon a 800 méteren dolgoznak is, 3 nap múlva már odébb járnak.
Az építkezéshez csak annyit, hogy egyszer átutazóban voltam Törökországban. Szálloda mellett szétbombázott út, világháborús körülmények. Éjszaka zörögtek, de nem zavart, mert fáradt voltam.
A székesfehérvári felhajtónál én is lendületből rákanyarodtam a sztrádára még szerencse hogy enm jött sneki. Bár úgy rámlik ott mintha lett volna valami stoptábla.
Én végigjöttem 140-160-al rajta bocs ha valakit zavartam volna.
Egyetértek veled majdnem mindenben. Kivéve a világítást.
Pl. a nagy építési gödröknél ott a reflektor. Azonkívül minden munkagépen van saját ilyen célra rendszeresített lámpa. Egy kis agregátor sem túl drága és nem is fogyaszt sokat. Mellesleg ez filléres dolog ahhoz az összeghez képest, amennyiért megcsinálják...
Szombaton délután jöttem fel a sztrádán, nem volt egyszerű eset. A leállósávon akkora kátyuk vannak, mint az állat. Ott bőven indokolt a 60-80 limit, mert az egyikbe belementem 70-el, és összekoccantak a fogaim. Ezután átmentem a belsőbe, de ott meg jöttek a barmok a 60-as táblánál 120 körül. BQA.
Amúgy a korlátozás nem csak a melósokat védi, hanem mindenkit. Nem szeretném elképzelni sem, hogy valamelyik pénisz 120-al elkaszálja a bójákat (esetleg pár munkást is) aztán pörögve összetör mindkét sávban 7 autót és kétszer annyi embert...
A belső (eredetileg külső) sáv jobb minőségű, de sávonkénti speed limitet még nem láttam. :-) A sávok tényleg keskenyebbek lettek. Előttem ment egy kamion, a jobb kereke a padkától 30 centire volt, a bal viszont már a vonalon!
A kivitelezőket csak abban tartom hibásnak, hogy miért tart a lezárás 8 km hosszan, amikor csak az első 800-on dolgoznak. Bár ha ezt valaki elfogadhatóan megindokolja, akkor megkövetem őket.
Az éjszakai munkaszünetnek talán a sötét az oka. Nem lenne kis feladat (és olcsó) megvilágítani a prérit. A nagykörúttal nem volt ilyen gond, hisz itt van közvilágítás.
Én tegnap délután 3 körül jártam arra. A leállósáv katasztrófális.... A leállósáv és a régi külső sáv határárán van egy hosszanti vályú, ami helyenként kátyúvá szélesedik.... A felfestés miatt a bal oldali kerekeknek pontosan itt kéne mennie.... Láttam pár érdekes manővert is.... Főleg kevésbé stabil régebbi kocsiktól.
A felhajtóknál semmiféle figyelmeztetés nincs.... Aki szokás szerint lendületből felemegy, az csúnyán ráfizet.
Traffi kettő volt, mindkettő egy ott ácsorgó markoló mögé jól elrejtőzve. Valszeg a gépek csak ezért voltak kinnt, mert ember nem volt bennük. Mindkettő azokon a helyeken volt, ahol minden látható ok nélkül 80-ról 60-ra kell lassítani.
Dolgozni 3-4 embert láttam (illetve sétálgattak sárga ruhások az elválasztó sávban,) meg egy darab markolót láttam, ami valamilyen betonokat emelgetett ki a régi elválasztó sávból... Ennyi.
Ha ilyen tempóban haladnak valszeg mi már nem érjük meg, hogy elkészüljön. A minőségről nem is beszélve. Azokon a helyeken, ahol már kész a harmadik sáv alapja, gyanúsan sekélyek a gödrök ahhoz képest, amiket Ausztriában/Németországban látni hasonló építkezéseknél. Hiába, ezt a pályát egy szakértő vegyipari cég építi:-(((((
Reflektorral villogó és száguldozó barom volt bőven.....
Pedig ugyanezt a szisztemat alkalmazzak az osztrakok es a nemetek is. Tavaly Angliaba menet volt szerencsem legalabb 10 hosszabb-rovidebb felujitas alatt allo autopalya szakaszon autoznom.
A savok olyan keskenyek voltak, hogy amikor kamionok mellett mentem el, kb. 15-20 cm volt a ket jarmu kozott. Oszinten szolva 120-al nem is akartam volna menni.
Nem elég, hogy az egész M7 felújítás egy nagy megvesztegetés, mégcsak nem is dolgoznak???
Ha éjjel is dolgoznának, akkor sokkal hamarabb jöhetne a következö "pénzszerzési akció"!
Én sem gyüjtöm öket, csak akkor szedem fel öket, ha egyszerüen otthagyták öket és kiabálnak, hogy: Vigyél magaddal!:-)
De komolyan: Már van 3, pedig csak a felét sem szedtem fel azoknak, amik abszolúte elhagyatottan hevertek az út szélén.
A sebessegkorlatozas azert is van, mert egy csoppet keskenyebbek a savok es a "kulso" leallo sav igen sz@r, raadasul a leallosavba/bol csaatlakozik a le- es rahajto forgalom. Ettol fuggetlenul en is idegesitonek talalom a 60-80-60-80 mintat. Es mondom, most nem volt csucsforgalom!
Azonkivul utalom, ha letolnak az utrol, mert nem vagyok hajlando majdnem a duplajaval menni a korlatozasnak. Nekem csak egy jogsim van....
Én tegnapelőtt döngettem arra, és irtózatosan felhúztam magam. Téged azonban megnyugtatlak, hogy az Infó Rádió elmondása szerint ezer traffipax volt arra, noha én egyet sem láttam, de én már éjjel vetődtem arra. Talán e hír miatt mindenki betartotta a sebességkorlátozást!
Nem is az volt a vérlázító hogy nem dolgoznak, hanem hogy vagy tíz km-en át volt lezárva a belső sáv, miközben SEMMI nem volt ott! Az elején volt néhány gép, onnantól fogva SEMMI!!! Nénikéjüket!
Ja, és a két terelés között ötletszerűen ottfelejtett sárga terelővonalak voltak a pályán, az elsőt be is szoptam és követtem át a jobboldali sávba, lévén hogy a sárga az érvényes.
Hercig lett volna ha mellettem éppen jön valaki, akinek nekicsattanok 160-nal, aztán ugye ő nem vette figyelembe a "terelést", én gyorshajtottam, tehát csak mi vagyunk a hibásak...
Utána már rutinosan figyelmen kívül hagytam a vonalakat, de felháborítónak, sőt bűncselekménynek tartom hogy ezeket nem képesek levakarni az ország egyik legforgalmasabb útján! Ez mindenképp "gondtalan veszélyeztetés"!
Na ja, de kevesen gyűjtik a bólyákat.
de le se kell lassítani, mert ha elötte bekened a kocsi elejét ragasztóval akkor a bólyák ottmaradnak rajta :)
adjak párat?
Nem értem mi a bajod, ha nem dolgoztak akkor miért zavar, hogy egyesek nem tartották be a sebesség korlátozást? A korlátozások az épitkezéseknél a melósok védelme miatt vannak, nem azért, hogy az arra utazó minnél tovább szemlélhesse a felújítás munkamenetét.
Az összel hetente jártam arra, akkor mintha csinálták volna a leállósávot pont emiatt. Már tönkrement volna??? Nem tudom mennyit foglalkoznak az átvételkor a minőséggel.
Most jöttem az M7-en Budapest felé. Borzalom!!! A külső és a leálló sávot lehet csak használni! Végig 80, 60, 80, 60 km/h-s sebességkorlátozás. Amit úgy látszik, csak én tartottam be, egy két állat, meg mintha mi sem lenne nyomta neki, ahogy csak a csövön kifért. Nem vagyok traffipax párti, de végig kellene tenni a szakaszt. A leállósávban meg helyenkényt akkora gödrök vannak, hogy ihaj!
A hab a tortán, hogy este (éjszaka) csesznek dolgozni a drágalátós építők! Szóval komolyan mondom, nyugisabb lett volna a 70-esen végigmenni. Pedig nem volt nagy forgalom. Csak sok tahó nem képes alkalmazkodni.
Jelen állapotában az M7 tiszta életveszély!
Várom véleményeteket!
Ui: Nem vagyok a felújítás ellen, de azért előbb a leállósávot kikátyuzhatták volna, és tessék éjjel is dolgozni! (Annó, még a Nagykörút felújításánál a belvárosban is megtették! Itt még a zaj sem zavarna senkit!!!)