Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 324

Ez így van.

Annyira tudna menni, mint a 6/60/86.

 

Az utolsó időszakában, tehát Moszkva-Árpád híd milyen sűrün járt, és hány busszal, mert szerintem most Óbudának nem lenne arra busza, hogy kiadja még a 84-est is.

Előzmény: Gianmarco (323)
Gianmarco Creative Commons License 2004.07.09 0 0 323
A 84-es (utoljára) a Moszkva tér – Árpád híd metróállomás között járt, Újpestre nem is kéne kimennie.
Szerintem pedig lenne értelme, a Moszkva tér – Óbuda közvetlen kapcsolat miatt, mivel Óbudát csak a Batthyány tér irányából lehet csak tömegközlekedéssel megközelíteni, ami nem tartozik a legfrekventáltabb csomópontok közé. A 17-es villamost meg hagyjuk.
Előzmény: haromttt (320)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 322

"ja és csak nyáron."

Mármint csak nyáron járt.

Előzmény: Törölt nick (321)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.09 0 0 321

26A csak időszakosan járt, hétvégén és jó időben, akkor meg igen is kivolt használva, ja és csak nyáron.

 

84-essel kb. egyetértek.

De a Váci útrol talán járhatna, majd ha M0-s megépül, talán kisebb forgalom lesz és akkor mehetne újra.

86-osokat is tehermentesítené, rájuk férne.

Előzmény: haromttt (320)
haromttt Creative Commons License 2004.07.09 0 0 320
Hello.
A megszűnt járatok közül nekem egyértelműen a Váci úti villamosok(3, 10, 33, 55) hiányoznak a legjobban, bár sohasem utazhattam rajtuk, de a metróállomások nagy távolságai miatt szerintem szükség lenne rájuk a Váci út Újpest-Városkapuig tartó részén. Természetesen az Újpesti kocsiszín megszűntetésével a visszaállítás lehetősége megszűnt, de legalább egy buszjáratra szükséglenne, mondjuk a Nyugati és a Fóti út között.

A 84-es busznak szerintem a mai viszonyok között túl sok értelme nem lenne, mert a jelenlegi forgalomban, kb 1 órába tellene Újpestről a Moszva térre való eljutása.

Nekem hiányzik például a 4A is ami annak idején a Gyöngyösi utca és az Engels tér között járt. Manapság a 4-es buszra nagyon nehéz felpréselődni 15 perces követés miatt+ 4GY csak reggel és délután járása miatt. A 4-es Deákig való rövidítése miatt nem érdemes újra indítani a 4A-t de a Piros4-est mindenképp járatni kéne egész nap. És a sima 4-est is sűriteni kéne.

Azért vannak olyan járatok is amelyek megszüntetésével egyetértek. Pl. a 26A. A Nyugati és a Zenélőkút között járt. Hétköznap óriási követési idővel, így aztán senki sem utazott rajta, hétvégén meg a sűrübben járó alapjárat miatt meg volt túl sok értelme.
ARIBOY Creative Commons License 2004.07.09 0 0 319

Nem olvastam,akkor ezekszerint figyelmesen a cikket!

De viszont,ahogy Laja 73 is fogalmazott ma Ujpestről 37 perc alatt nem érne a Moszkva térre a 84-es autóbusz,csúcsidőben!Gondolom a következő utvonalon érte el az Árpád hidat:Moszkva tér-Margit körút-Árpád fejedelem útja-Lajos utca-Pacsirtamező utca-Flórián tér-Árpád hid-Róbert Károly körút-Árpád hid metróállomás.

Üdv:ARIBOY

Előzmény: MIHI (316)
Laja73 Creative Commons License 2004.07.09 0 0 318
Jaja, gyakorlatilag Rákospalotától jutott el a Moszkvásra 37 perc alatt (tény, és ezt a cikkíró is említi, hogy a mai forgalmi helyzetben ez képtelenség volna, legfeljebb éjszaka)
Előzmény: MIHI (316)
MIHI Creative Commons License 2004.07.09 0 0 317
HáBénál látható is honnan indult
Előzmény: ARIBOY (315)
MIHI Creative Commons License 2004.07.08 0 0 316
nem tudom feltűnt-e, hogy a 37 percet Újpesttől írták...

a Moszkvára való eljutás valóban nem érdekes, de ha ma Újpestről akarsz mondjuk a Kolossy térre eljutni, akkor felpréselődsz a 96gy-re, vagy kivárod a 121-est vagy ami jön még, metrózol, átmászol a metróvágányok alatt az 1-eshez, kiélvezed az Árpád hídon levő vágányok állapotát, átszállás címén kirándulsz egy nagyot a Flórián téren, reménykedsz a 6,86-osban, és lassan csak meglátod a Kolossy teret. ezért hiányzik sokaknak a 84-es, akár még az Árpád hídtól is. mondjuk onnan még kiválthatja a metró a Nyugatiig, és a 6-os. vannak idősek, akik inkább ülnek mint 2x-3x-átszállnak, vannak, akik jeggyel utaznak, és számít hány jármű kell, stb.

Moszkva téren legelölről indult, ahol a 39-es megállója volt, amíg át nem állt a Várfok utcára

a 84-esről írta egyszer traffic, hogy olyan hosszú volt, hogy nap közben is tankolnia kellett
Előzmény: ARIBOY (314)
ARIBOY Creative Commons License 2004.07.08 0 0 315

Sziasztok!

 

Maradva még a Moszkva tér-Árpád hid távolságnál.6-4-es villamossal és 3-as Metróval ez a távolság (várakozási időt nem számolva) 16 perc.4-6os villamossal 11 perc,Moszkva tér-Nyugati tér ,3-as Metró 5 perc Nyugati tér-Árpád hid.

Egyébként a Moszkva térről honnan indult a 84-es busz?

Üdv:ARIBOY

Előzmény: ARIBOY (314)
ARIBOY Creative Commons License 2004.07.08 0 0 314

Sziasztok!

 

Irtátok,hogy a 84-es busz a Moszkva tér-Árpád hid metróállomás távolságot 37 perc alatt tette meg,a megszünéséig.Ezt a távolságot,ha az átszállás és a várakozási időt nem számoljuk bele 14 perc alatt meg lehet tenni,még pedig Metróval.2-es metró :Moszkva tér-Deák F.tér 6 perc,3-as Metró Deák F.tér-Árpád hid 8perc.

Ez 14 perc,de számoljunk mindkét vonalnál 2 perc várakozási időt,az is 18 perc.

Azaz kétszeri átszállással is hamarabb az Árpád hidhoz lehet érni,a Moszkva tértől mint a már 9 éve nem közlekedő 84-es busszal.Üdv:ARIBOY

Előzmény: Laja73 (302)
haromttt Creative Commons License 2004.07.08 0 0 313
Köszi.
Előzmény: ModalSplit (312)
ModalSplit Creative Commons License 2004.07.08 0 0 312
Hello!
 
Én Vonák Attila honlapját ismerem.
Előzmény: haromttt (311)
haromttt Creative Commons License 2004.07.07 0 0 311
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.
Tudnátok mondani olyan oldalt ahol, lehet információkat és adatokat szerzni régi BKV-s busz viszonylatokról. Valami hálózat történet féle.
Köszi.
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.06 0 0 310

143 nagyon sokáig úgy járt, hogy a Békásmegyer utcához is bement, utána ment a mostani vá-ra, és utána a HÉV-vá.hoz.

Mikor beindult a 186 asszem azóta nem megy be a Békásmegyer strassehez :)

Előzmény: BPO-700 (308)
ARIBOY Creative Commons License 2004.07.06 0 0 309

music05 :A 60-as villamossal kapcsolatban!

1971 Májustól rövidült a vonal a Keleti pu. és a Szarvas tér között járt.

Majd 1972 Márciusában megszünt a járat.

Volt egy 60A viszonylat is ami 1970 Áprilisában szünt meg a Szarvas tér és Keleti pu.között járt.

Forrás:villamos.budapest.hu

Üdv:AB

Előzmény: music05 (305)
BPO-700 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 308

OPKING-nak átküldtem e-mailban azt a képet, mely a 143-as busznak 3, azaz három (!) végállomása volt!

 

HÉV-végállomás

Békásmegyer utca

Kőbánya utca

 

Sajnos a 42A-ról még nem találtam semmit!

Előzmény: BPO-700 (278)
BPO-700 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 307

Tényleg jó!

 

Köszi!

 

Ha jól láttam akkor GE 83-98 volt a rendszáma! Vagy GC-s?

Előzmény: Laja73 (302)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.06 0 0 306
Nagyon cool, köszi, hogy beírtad.
Előzmény: Laja73 (302)
music05 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 305
Lehet, hogy rosszul olvastam vegig a topicot, de mintha a 60-as villamos kimaradt volna. En meg nem eltem akkor, de ha jol tudom, a budai vegallomasa a mai Apor Vilmos ternel volt (most az 59-es megy arra, csak tovabb fel a temetoig), a pestit nem is tudom, de valahol az Ulloi uton ment. Nem volt egy rovid vonal az sem...
Laja73 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 304
Kurva életbe, pedig lezártam a font méretét, láthatjátok:(
Laja73 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 303
Kurva életbe, pedig lezártam a font méretét, láthatjátok:(
Laja73 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 302
...és a Moszkva térre[/size4]

Jelentősebb hatással bírt a vonal budai részének módosítása, mely 1961 februárjában történt: 6-ától a (mai neveken) Pacsirtamező utca-Lajos utca-Árpád fejedelem útja-Margit körút vonalában a Retek utcáig, 7-étől pedig a Moszkva térig jártak a C buszok. Ezután a járat kocsijai munkaszüneti napokon jelentős kirándulóforgalmat bonyolítottak le, az újpestiek szinte közvetlenül - a Moszkva téren csupán egy átszállással - a budai hegyekbe juthattak. Segítséget nyújtott hozzá a Fővárosi Autóbuszüzem házilag gyártott csuklós autóbuszaival, melyek a '60-as évek második felében álltak szolgálatba e viszonylaton. 1966-ban a C jelzést a legendás 84-es szám váltotta fel.
1971. februárjában adták át a Szilágyi utcai végállomást, járatunk buszai azóta innen indultak hosszú budai útjukra, melyet egy irányban mintegy 40 perc alatt futottak be. Ekkoriban csúcsidőben már 11 db Ikarus 180-as típusú csuklós közlekedett a 84-es vonalán, az évtized közepétől már egész napos üzemidőben. Csak érdekességként említjük meg, hogy a Margit híd és a mai Margit körút 1978. évi felújítása során átmeneti jelleggel gyorsjárat is közlekedett piros 84-es számmal a Moszkva tér és a Gyöngyösi utca között. Az újpestet nem érintő viszonylat csak mintegy fél esztendőn át üzemelt.










Még a '70-es, '80-as évek fordulójában ismételten típusváltás következett be: Ikarus 280-asok jelentek meg az újpest-budai járaton. Számuk csúcsidőszak elején tizenkilenc volt.

Forrás: http://hampage.hu, fotó: Székács András








Forrás: http://hampage.hu, fotó: Székács András. Tekinettel a feltöltéssel kapcsolatos tisztázatlan jogi kérdésekre, ez egy torz kép. Az eredeti képhez klikk ide!

Közben előrehaladott állapotba került a metró építése. A váci út jó része munkaterületté vált, a közúti forgalmat a párhuzamos utcákba terelték. Ez alól a mi 84-esünk sem volt kivétel. A kerülőutak használata által megnövekvő menetidőt csökkenteni kellett, ezt pedig megállóhelyek megszüntetésével érték el. Így járatunk 1984. augusztus 11-étől gyorsjáratként működött tovább. Ekkor született meg egy testvér is: a 184-es, mely az óbudai Bogdáni út és az újpesti Árpád út között üzemelt - bejárva a Gyöngyösi utca menti lakótelepet -, egészen 1990. július 1-jéig.
Talán még emlékszünk rá, milyen lendülettel vetette magát ki a Szilágyi utcai végállomásból egyik-másik piros 84-es, és nagy iramban, szinte lassítás nélkül haladt egészen az uszoda előtti első megállójáig. Következett a mai Istán úti (Újpest-központ), majd a Váci úti megállóhely. Az Árpád híd pesti hídfőjéig még csak egy helyen, a Gyöngyösi utcánál lehetett le- vagy felszállni. A korabeli menetrend szerint a buszok csúcsban 5-7, napközben 10-12 percenként indultak, menetidejük 37 perc volt.

[size4]Jön a metró, megy a 84-es


Metróépítés – Újpesten is. Ennek hatására az Árpád út egy része munkaterületté vált, így az itt futó járatok – köztük a gyors 84-es is – a Rózsa utca-Munkásotthon utca-Aradi utca-Csányi László (vissza Berda József) utca-Temesvári utca terelőutat vették igénybe ’86 júniusától.












Novemberben járatunk útvonala – a piros 96-oséval együtt – módosult, Újpest központja felé a Berda József és a Pozsonyi utcán keresztül jutott el. Ez az állapot 1990. december 14-én állt fenn utoljára, amikoris ünnepélyesen átadták a metró újpesti szakaszát. Másnap teljes hosszában járható volt az Árpád út, ám ekkor már nem gördült rajta végig a piros 84-es. Az utolsó 14-én este ment el Újpestről...
Több, mint öt esztendeig alapjáratként az Árpád híd metróállomás és a Moszkva tér között még élt a 84-es, ám a BKV „takarékossági okokból” – sok más viszonylat mellett – 1995. június 11-én ezt is véglel megszüntette.
A „hosszú” 84-es útját ma minimum két átszállással tudjuk beutazni...még most is hiányzik. Bár nem valószínű, hogy a sorozatos torlódások, forgalmi dugók miatt ugyanúgy 37 perc lenne a menetideje... Néhány autóbusz, mely napjainkban a gyors 96-oson fut, itt, a 84-esen kezdte "pályafutását" (BPO-829, BPO-831, BPO-833, BPO-865). Velük - gondolatban - akár még a múltba is visszautazhatunk...

Krizsán Sándor
Újpest
Laja73 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 301
volt biza, a folytatásból kiderül
Előzmény: kopaszkapitany (300)
kopaszkapitany Creative Commons License 2004.07.06 0 0 300
Emlékeim szerint volt piros 84-es,nem?
Előzmény: Laja73 (299)
Laja73 Creative Commons License 2004.07.06 0 0 299
Átszállás nélkül a Moszkva térre... - a 84-es autóbusz múltjából



Mintegy három évtizeden keresztül hétvégi, budai hegyvidékbeli kirándulásaink nélkülözhetetlen kelléke volt a C, később 84-es jelzést viselő autóbuszjárat. Még ma is sokan hiányoljuk, főleg mikor e viszonylat egykori útirányát csak többszöri átszállással sikerül beutaznunk. Most az alábbiakban röviden vázoljuk az emlékezetes 84-es történetét, melyhez minden kedves Olvasónknak kellemes "utazást" kívánunk!


Autóbusszal Újpestről Óbudára...

Az '50-es években Újpestnek már többirányú tömegközlekedési kapcsolata volt a főváros belső kerületeivel. Átszállás nélkül lehetett eljutni villamossal a Váci út vagy a Lehel utca vonalában a Nyugati pályaudvarhoz, és szintén közvetlen autóbuszjáratok vezettek a Nyugatihoz, valamint az angyalföldi Szent László úton keresztül a másik főbb közlekedési csomópont, a Keleti pályaudvar felé.
Újpest és a "Dunán túli" Óbuda közötti utazás megkönnyítésére azonban csak az évtized végén létesítettek közvetlen autóbuszjáratot. Az akkor 93-asnak keresztelt viszonylat negyvenöt esztendeje, 1959. április 4-én indult meg az óbudai Miklós utca és Rákospalota-Újpest vasútállomás között. Vonala a Flórián téren, az Árpád hídon és a Váci úton át vezetett Újpestig, innen az Árpád út-Lebstück Mária utca-(a mai elnevezéssel élve) Görgey Artúr út irányában folytatódott - utóbbi szakaszon csak egy hónapig. Májustól a biztonságosabb közlekedés érdekében a 93-asok nem fordultak be a Lebstück Mária utcába, az Árpád úton továbbhaladva a Kiss János és Görgey Artúr út irányból érték el a vasútállomást; az Árpád útra vissza a Szilágyi utcán jutottak el. Reggel 5 és este 11 óra között indultak a kocsik, és 27 perc alatt futották be az utat.
Ez idő tájt a mainál jelentősebb volt a hivatás-forgalom, ez pedig a csúcsidőszakbeli utasszám kiemelkedő nagyságában mutatkozott meg. Gyári műszakváltások idején, valamint a hivatali munkaidő kezdetekor és végén rengetegen vették igénybe a buszokat, amelyek azután napközben szinte üresen köröztek. Ezért június végétől munkanapokon napközben 8 és 13 óra között szüneteltették a 93-as forgalmát. Ezt szombati napokra is kiterjesztették, ekkor 8-tól 11.30-ig nem jártak.
Viszonylatunk 1960. február 15-étől "rendkívüli járat" minősítéssel élt tovább, jelzése C-re változott. (A 93-as számot a májusban megindított repülőtéri járat kapta.) A rákospalotaiak kényelmére útvonalát december elejétől a Szilágyi utcán, az aluljárón és a Pozsony utcán a mai Fő útig hosszabbították meg, ám a kihasználatlanság miatt nem egész másfél hónap elteltével - e szakaszt mellőzve - ismét a vasútállomás lett a végpont.

Folytatás:

  • ...és a Moszkva térre
  • Jön a metró, megy a 84-es
  • Előzmény: Törölt nick (253)
    BPO-700 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 298
    ...
    Előzmény: MIHI (296)
    Törölt nick Creative Commons License 2004.07.05 0 0 297

    Így már ok.

     

    Előzmény: MIHI (296)
    MIHI Creative Commons License 2004.07.05 0 0 296
    jól meggyőzhetőek vagytok…
    a 9-es igenis volt szóló 260-as hétvégén, a saját szememmel láttam, meg persze olvastam is. ez olyan afféle spóroljunk így is kísérlet volt. voltak is gondok, mert ekkor vezették be az elsőajtózást is, és a 9-esnek vannak vonalszakaszai, ahol az utazóközönség igencsak zokon vette, hogy valamit fel kéne mutatnia. aztán a spórolás fokozódott és optimalizálták a 83-as hétvégi üzemidejét, majd 435-ös lett a 9-es, úgyhogy ma már ez annyira múlté, hogy látom el se hiszitek.
    Előzmény: Törölt nick (256)
    BPO-700 Creative Commons License 2004.07.05 0 0 295

    Mondhatnám úgyis! De nem egészen pontosan ott!

     

    Mai helyzeteket nézve:

    Duna Pláza felől jövet a Váci úton az Árpád út után az első utcába - jobbra - fordult be! ott van egy kis park is. Ott volt a végállomása. Majd tovább ment és Attila út - Árpád út - Váci út...

    Előzmény: Törölt nick (293)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!