OK! Persze, hogy az elsődleges, hogy elkerüljük a balesetet. Ha minden szabálytalankodót figyelmen kívül hagynánk, akkor sokan lennének az út mentén rossz bőrben. No meg ugye a KRESZ első mondata is azt hiszem, arról szól, hogy a balesetet el kell kerülni.
De valahogy az embert piszkálja az, hogy ugyan figyelmetlen, de a másik meg tudatosan szabálytalan.
Valójában ez az egyik nagy bajom a közlekedési morállal Magyarországon. Nem csak Budapesten. Lehet benézni egy sávot, de az ember nagyon jól tudja, hogy a kanyarodó sávból egyenesen tovább sprintelő nem eltévedt vidéki, hanem tahó. Lehet benézni egy sebességkorlátozó táblát, de az autópályán 170-180 nem benézés. Vagy a soroksári úton a 90.
A te robogósod se azrét ment a bringasávban mert kanyarodni akart (jegyzem azt csak a nyílt kerékpársávon teheti meg, ott viszon meg kell tennie), hanem kényelmesen gyorsan tud előrejutni a szabályszegésével. És nem az zavar, hogy hamarabb ér oda ahova indult (messze nem biztos), mert rám meg nem esik az eső az autóban, hanem az, hogy ha baleset történik, még téged/engem vesznek elő.
Észrevettétek a legújabb szokást? Védett útvonalon mész, és az útra behajtani akaró annyira betolja az autója orrát, hogy csak a szembesávban tudod kikerülni, ezzel akarván kikényszeríteni, hogy engedjék be. Vagy gondolkodás nélkül kihajt eléd, hiszen úgyis fékezni fogsz. És még nem is érti, hogy mi bajod van. Tegnap ezt háromszor játszották el velem.
Hát igen, ez is jó kérdés. Semmi keresnivalója nem volt ott, de egyébként meg észleltem a robogót és őszintén szólva láttam, hogy nem indexelt. Hülye voltam, úgy voltam vele, ez inkább az én saram. Most már nem érdekel, kék-sárga nem volt jó, részemről lezárt az ügy. Nem is keresett a tegnapi fenyegetőzés óta.
Amiket felsorolt a robogós kárt, szerintem többszöröse lenne az összeg, ha igaz. Motorblokk? Villa? És ezt kifutná mindössze 200e? De ez nem számít, ne fizess, arra ott a kgfb. Ki lehet most is tölteni.
Tanulság: mindig kék-sárga a helyszínen. Ha pl. elgörbült a váz is, akkor az már műszaki totálkár. De ez a helyszínen egyáltalán nem biztos, hogy kiderül.
Tartsd magad ahhoz, hogy korrekten kitöltitek a kék-sárgát, ha egyáltalán volt neki is kötelező biztosítása, érvényes jogosítványa, stb, és akkor a biztosítód majd fizet. A kék-sárga kitöltésén minden pontosan úgy legyen leírva és lerajzolva, ahogyan a baleset valóban megtörtént.
Ugyanis segédmotorkerékpárral szabálytalan kerékpársávon közlekedni, és ezt a biztosító a felelősség megállapításakor és fizetéskor/nem fizetéskor figyelembe fogja venni. Akkor is, ha amúgy tényleg te vagy a hibás, mert nem vetted észre. Elvégre lehetett volna ő egy biciklis is, de hát nem az volt. Erre természetesen ne hívd fel a figyelmét, a kék-sárgán minden úgy álljon ott, ahogy valóban megtörtént.
Az ilyen képes még azzal is előjönni, hogy éjszaka szédült, tehát agyrázkódást kapott, amit a helyszínen még nem érzett, és ezért neki sok pénz jár.
Na akkor poroljuk le a topikot. :) Azt hiszem, ideillik a következő pár sorom.
Csütörtök reggel Kispesten volt egy kis afférom. Kissé elbambultam és kihajtottam főútra egy, a zárt biciklisávon közeledő robogós elé.
A faszi húzott egy féket, elesett anélkül, hogy a két autó összeért volna. Félreálltam, kipattantam, elismertem, hogy volt egy pillanatnyi kihagyásom. Mentőt, rendőrt nem kért, számot cserélteünk.
Este megírta a kárigényét, 200.000,- Forintot kért. Állítása szerint a robogó villája, műszerfala, motorblokkja, fékkarja, valamint a srác kesztyűje, kabátja, nadrágja sérült.
Ez az összeg kb megegyezik az autóm éves CASCO és KGFB biztosításával, így kulturált hangvételű e-mailben javasoltam, írjunk sárga-kéket.
Egyből elkezdett minősíthetetlen stílusban gyalázkodni, a következő 4-5 levélváltásunk az Ő részéről bunkó stílusban telt. Kamionost kívánt nekem, meg azt javasolta, "vigyázzak magamra" és megígérte, "biztosan találkozunk még", akkor viszont nem lesz olyan kedves mint az első találkozáskor. Különben is, már akkor pofán akart b@szni.
Természetesen csekkolta a FaceBook profilomat is, utalt a korábbi iskolámra, meg utalást tett rá, hogy tudja; családapa vagyok.
Gondolom, emberünk nem kötötte meg a KGFB-t a robogóra, sokallta azt az évi 5-8 ezer Forintot.
Igen, egyet értek Laci felhasználóval. Az utóbbi 1-2 évben egyszerűen divattá vált nem használni az irányjelzőt kanyarodáskor. Mindegy, hogy jobbra, vagy balra kanyarodik, nem teszi ki, és sajnos nem egy, nem kettő, hanem elég sok autós. Azt nem fogja fel, hogy ez egyszerűen balesetveszélyes és életveszélyes szituációkat okoz lépten-nyomon, és nem menőség. Ha meg zsibbad az ujjad, akkor a kormánykereket se fogd meg! Ehhez fel kéne még nőni sokaknak, hogy ezt megértsék.
Tisztelt autóskollégák, kanyarodásnál, sávváltásnál, elinduláskor, és amikor azt kell, használják az irányjelzőt!
Ez sokkal veszélyesebb helyzeteket szül, mint az egyszerű sebességtúllépés.
Ezért a gondolatmenetemet azzal folytatom, hogy ennek kiszűrésére kezdetnek egész jó kezdeményezés volt, amikor a körforgalomban büntették, aki kikanyarodáskor nem használta az irányjelzőt. Valamiképpen ezt a városi kereszteződéseknél is ki lehetne szűrni, és keményen büntetni kéne.
Nem régiben az egyik ismert művészünk egyik show-jában elhangzott poénja ugrott be, miszerint kerékbilincset a babakocsi kerékjére, mert szabálytalanul parkolt a kocsma előtt, viszont a rendőrök elengedték azt a gyalogost, aki a kocsmából jött ki ittasan és nem büntették meg! Jóhiszeműek voltak: elengedték, beült a kocsiba és már karambolózott...
Tudom, hogy ez paródia (kabaré), nem éppen humoros ez a pécsi eset! Én is 100%-ig tudom elítélni azokat az autósokat, akik a zebránál képesek gázolni, különösen az unokáját babakocsiban toló nagymamát! És mélységesen elítélem azt az eljárást is, hogy szabadlábon védekezhet a balesetben vétkes!!!!!
Meghalt az a húszhónapos kisgyerek, akit szerdán, nagymamájával együtt gázolt el egy autós Pécsett. A sofőrt péntekre idézték be a rendőrségre - mondta Zsobrák Péter, a baranyai rendőrség sajtóreferense az MTI-nek. A kisgyerek csütörtökön éjjel a kórházban vesztette életét - mondta a sajtóreferens pénteken. A gázoló 32 éves férfi szabadlábon védekezhet. A baleset Pécs kertvárosában történt. A nagymama éppen egy gyalogátkelőn tolta át babakocsiban ülő unokáját, amikor a személyautó elgázolta őket. A 67 éves asszony csütörtökön belehalt sérüléseibe. A személyautó vezetője ellen csütörtökön halálos közúti baleset okozása miatt indított eljárást a rendőrség.
MI KELL MÉG AHHOZ HOGY AZ SOK BÜDÖS PARASZT BUNKÓ AUTÓS, AKI NEM HAJLANDÓ BETARTANI A ZEBRÁKNÁL(SEM) A KRESZT, VÉGRE BERTSA!!!??? (tisztelet a kivételnek!) HÁNY EMBERNEK KELL MÉG MEGHALNIA EHHEZ HOGY EZEK SZEMÉTLÁDA AUTÓSOK (tisztelet a kivételnek!) FAJTA ÁLLATOK RENDET TANULJANAK??
JAVASLATOM:
-MINDEN ILYEN MOCSOKTÓL AZONNAL ELKOBOZNI AZ AUTÓT: ELÁRVEREZNI S AZ ÁRÁT A HALOTT CSALÁDJÁNAK UTALNI.
-A GYILKOS AUTÓST KÖZMUNKÁRA FOGNI, ÉS ANNYI ÉVEN ÁT DOLGOZTATNI, AMENNYI AZ ÁRVÁK VAGY MAGÁNYOSN MARADOTTAK BIZTOS MEGÉLHETÉSÉHEZ KELL, PERSZE FEGYHÁZBAN: S A BÉRÜKET IS AZ ÁLODZATOK ÖRÖKÖSEINEK UTALNÁM.
-PERSZE ÖRÖKRE ELVENNÉM A JOGSIJUKAT IS.
EZ SZERINTEM A MINIMUM ILYEN SZEMÉT MOCSOK ÁLLATNÁL, AKI NEM ADJA MEG A ZEBRÁN AZ ELŐSBBSÉGET A GYALOGOSOKNAK!! MÁR MESSZIRŐL LASSÍTANI KELLENE AZ AUTÓSOKNAK HA EGYÁLTALÁNA ZEBRA KÖZELÉBEN A JÁRDÁN GYALOGOST LÁTNAK!!!! DE A TÖBBSÉG (tsiztelet a kivételnek!) MÉG RÁ IS NYOM A GÁZRA, "NEHOGYMÁ A GYALOGOS ÁTMENJEN ELŐTTE!"-FELKIÁLLTÁSSAL! KI MEREM JELENTENI AZ ILYEN EMBER NEM JOBB MINT EGY KÖZÖNSÉGES GYILKOS!! NEM VALÓ A TÁRSADALOMBA! ROHADJON MEG EGY BÖRTÖNBEN ÖRÖKRE!!!
EGYSZER ÜTNÉ EL EGY ILYN AUTÓSNAk a hozzátartozóját a járdán így egy másik autós, rögtön átérezné, a súlyát a dolognak!!!
Mi milyen Budapesten? Milyen közlekedési morál? Azt se tudja az autósok nagy része, hogy az mi. Klímára meg pittyegős riasztóval vezérelt centrálzárra van pénz, de indexet nem rendelt a kocsiba a paraszt. Főlént akkor hálás dolog kitalálni a másik gondolatát, ha nem egy súlycsoportba vagytok.
De a személyautós is szivatja a személyautóst, amikor tök egyértelmű és tiszta helyzetben látja, hogy csak rá várok. Aztán az utolsó pillanatban jól bekanyarodik...
Biztosan ha lassan is de javül,5-6 éve elkébzelhetetlen lett volna hogy az emberek rendszeresen beengedik egymást és ezt meg is köszönik,szerintem divatt lett megköszönni vészvillogóval én is rendszeresen ezt használom.Lehetelen kereszteződésekből is épeszű időben ki lehet jutni,régebben fordulaton kellet tartani az autót hogy átsprintelj a résen vagy ott száradtál el.
Valóban javuló a tendencia, de természetesen van mit javulni. Érdemes benézni az Autós szégyentáblába, mert biza van egy két meglepő dolog, ami gyakran általános probléma (buszsáv, no index stb.) Volt ugyan egy Autós dicsőségtábla is, amely viszont elsüllyedt...no comment. Illetve annyi, hogy ami természetes (beengedés pl.) azt nem jegyzi meg az ember egy napig, hogy otthon/munkahelyen jól kiírja magából (így is van rendjén), de a bosszúságok/gondatlanság/figyelmetlenség/szándékosparasztság az mély nyomot tud hagyni....
Legutóbb Csillaghegyen egy Warbi nem adta meg a jobb kezet. Az indexen elhelyezkedő dudám megpöccintettem, amúgy szolidan és begurultam a 10 méterre levő lámpához a Warbi möge. Exmunkásőr kiugrik: "Mit dudálsz, talán jobb kezes az utca??!!". Igen - mondom. Mire ő: "Ja bocsánat nem tudtam, de most már megjegyzem" - azzal be a Warbiba és át a lámpán. Íme a reménysugár...
Vámpír: 206 jó kis gép, gratula, vigyázzatok egymásra, az utakon biztos találkozunk (de nem frontálisan) :)))
sabian
Nem, mobilba mondta be, és nem hiszem, hogy emiatt fel kellene kerülnöm a szégyentáblára, hogy amikor már én is fékezek, mert áll előttem a sor (Árpád fejedelem útja, az Árpád hid alá menet, Hotel Aquincum után) akkor két záróvonalon elémvág, de úgy hogy nem fér be rendesen. A minimum, hogy rávillant az ember, nem?
Bár kitudja. Amikor egy másik manustól megkérdeztem, hogy miért ment át a gyalogosok közt 100-zal, amikor neki pirosa volt, az orrba nyomott... egy hétig takaritottam a kocsit a véremtől...
Köszi!
Ma reggel azt hittem rosszul látok: Megjött a gyed-máróz! (fagy apó)
Mit mondjak, nem léptem túl a megengedett sebességet sehol sem befelé jövet...
:)
Gratulálok az új autódhoz, és kitartás, menni fog ez!
Amúgy a kevesebbek véleményén vagyok én is, akárcsak te: Budapesten lehet közlekedni, és igenis létezik közlekedési morál. Gyakran megállnak, hogy mellékutcából kifordulhass (velem ez naponta megtörténik egy olyan helyen, ahol órákig állnék ha nem engednének ki). Általában beengednek, ha sávváltásért indexelsz. Megköszönik, ha beengeded őket. Satöbbi.
Igenis, ez az általános, és nem a bunkóság. Bunkókkal is lehet találkozni bőven, de az autósok többsége "jólnevelt".
Szerintem katasztrofális. A múlt nyáron történt, hogy egy elém bevágó és azonnal fékező Trabira rávillantottam, hogy ugyan már ez mire volt jó, mire két kis suhanc kiszállt, az egyik boxállásban közelitett hozzám, a másik a mobilján olvasta be a rendszámomat. Ugyan kinek? Aztán a sor megindult (az álló sor miatt nem tudtak rendesen elém állni) és visszaültek. Megúsztam!
Got
PS azóta Kanadában vezetek, mit mondjak, ég és föld a különbség...
vampir: szerintem is egyre jobb a moral itthon. Igaz en 3 eve vezetek csak, de azota szinte csak budapesten, es nem keveset.. Ha az ember hatarozottan kozlekedik nagyon keszsegesek vele az emberek, ritka a bunko, de azokkal nem kell torodni hamar tulteszi rajta magat az ember..
Idaig szlovakiaban ausztriaban es lengyelorszagban vezettem meg, varso-ban nem is keveset, azokhoz kepest a budapesti varosi moral szerintem nagyon jo..
Ne felj, vezess batran, es drukkolok hogy hamar belejojj a dolgokba..
Bezony javulo tendeciát mutat (néha persze nem veszed észre ,de kivétel mindig van).
Ha te javitasz a morálon (tehát mondjuk beengedsz valakit eléd) akkor legtöbbször az akit beengedtél valamelyik következő keresztezödésben befog valakit engedni maga elé.És egyre udvariasabb lesz (v. nem)
A Másik dolog:Engem mindig idegesitettek az elöttem ügyetlenkedök és agressziv voltam velük.
De amikor baratnöm levizsgázott és elkezdett bénázni a forgalomban megváltozott ez a felfogásom.Most már toleránsabb vagyok velük.
Bezony. jopar eve meg megoregedhettel volna egy-egy keretzkedes alkalmaval...
Szerintem egyre jobb lesz a moral, de a turelmetlenebb es tapasztaltabb vezetok mar ezt is kibirhatatlannak tartjak. Igazabol ket fontos momentum van szerintem:
1. Nagyon sokan kerultek auto kozelebe akik most hirtelen kikerultek az utakra es rugalmatlanul es atgondolatlanul vezetnek.
2. Sokan mar jo regota vezetnek es ok sokszor nem tudjak megerteni az elozzo csoportot. Amolyan "hamernemjonmárá hogymiahelyzet" keppen zsortolodnek magukban. Elfelejtik, hogy ami nekik trivialis arra egy mazsi vagy felmazsi csak evek mulva fog rajonni. (pl azer jon vki a hatamba reflektorral mer ma megint ugy hagytam a hatso kodlampat esatobbi)
ESI
Bár kérdést tettem fel a topic címben, igazából nem vitatkozni, hanem köszönetet mondani szeretnék. Mindazoknak, akik 12-e óta türelemmel viselik a velem való találkozást.
E napon kaptam meg ugyanis az új kocsimat, ezt megelőzően - családi és egyéb okokból - négy évig nem vezettem. Azelőtt sem sokat.
Bár vettem néhány órát egy profi oktatótól, érzem, hogy még nem vagyok az igazi - távolról sem. Abban sem vagyok biztos, hogy leszek-e valaha... :)
A lényeg, hogy egyrészt még akadnak technikai gondjaim a kocsival, másrészt mivel nem ismerem a várost, állandóan kéredzkednek kell az utolsó pillanatokban. Ennek ellenére nagyon jólesően vettem tudomásul, hogy a közlekedők döntő többsége toleráns, türelmes és udvarias velem szemben.
Egy dolgot mondhatok: Erre emlékezni fogok akkor is, ha már én is a rutinos autósok közé sorolhatom majd magam.
Ja, és köszönöm...
:)